Konusunu Oylayın.: Akla gelen din ile ilgili kötü düşünceler

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Akla gelen din ile ilgili kötü düşünceler
  1. 11.Aralık.2015, 20:14
    1
    Yağız123
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Aralık.2015
    Üye No: 107342
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Akla gelen din ile ilgili kötü düşünceler






    Akla gelen din ile ilgili kötü düşünceler Mumsema Selamun Aleyküm ben 12 yaşındayım bundan 1 ay kadar öncesine kadar aklıma (tövbe tövbe haşa)dinimizle ilgili kötü laflar kötü kelimeler gelmeye başladı aklıma.Bir gün yanlışlıkla bunları düşünürken ağzımdan o kelime çıktı.1 2 hafta öncesi kadar bugun napabilirim diye düşündüm araştırdım.Bildiğim kadarıyla tövbe namazı kıldım.Her aklıma bu kötü şeyler geldiğinde 3 tövbe 1 haşa 3 tövbe diyorum evdeyken internetten bakıp tövbe duası okuyorum.Buna vesvese deniyormuş galiba.Kötü bir söz gürünce hemen aklıma Allah geliyor onları yenmeyi başarsamda aklıma Allah a bir küfür geliyor hemen . Lütfen yardım edin cehenneme gidermiyim?Sabahları okula gitsemde meşgul olduğum için aklıma bunlar pek nadir gelsede akşamları boş olduğum için sürekli aklıma geliyor.
    Lütfen yardım edin ben asla Allah a böyle şeyleri bilerek demem asla.Ama böyle bi şekilde aklıma geliyor bunlar lütfen yardım edin Teşekkürler.


  2. 11.Aralık.2015, 20:14
    1
    Yağız123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamun Aleyküm ben 12 yaşındayım bundan 1 ay kadar öncesine kadar aklıma (tövbe tövbe haşa)dinimizle ilgili kötü laflar kötü kelimeler gelmeye başladı aklıma.Bir gün yanlışlıkla bunları düşünürken ağzımdan o kelime çıktı.1 2 hafta öncesi kadar bugun napabilirim diye düşündüm araştırdım.Bildiğim kadarıyla tövbe namazı kıldım.Her aklıma bu kötü şeyler geldiğinde 3 tövbe 1 haşa 3 tövbe diyorum evdeyken internetten bakıp tövbe duası okuyorum.Buna vesvese deniyormuş galiba.Kötü bir söz gürünce hemen aklıma Allah geliyor onları yenmeyi başarsamda aklıma Allah a bir küfür geliyor hemen . Lütfen yardım edin cehenneme gidermiyim?Sabahları okula gitsemde meşgul olduğum için aklıma bunlar pek nadir gelsede akşamları boş olduğum için sürekli aklıma geliyor.
    Lütfen yardım edin ben asla Allah a böyle şeyleri bilerek demem asla.Ama böyle bi şekilde aklıma geliyor bunlar lütfen yardım edin Teşekkürler.


    Benzer Konular

    - Dinle ilgili akla kötü düşünceler ve küfür gelmesi

    - Akla gelen kötü düşünceler günah mı

    - Akla gelen kötü düşünçeler

    - Akla gelen kötü düşünceler (akla gelen olumsuz düşünceler)

    - Günlük yaşantımızda akla gelen mantıksız saçma gelen düşünceler gusül abdesti gerekir mi

  3. 11.Aralık.2015, 21:51
    2
    Candle
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Mayıs.2007
    Üye No: 866
    Mesaj Sayısı: 864
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Akla gelen din ile ilgili kötü düşünceler




    Dini kötü vesvese nerden bulaşıyor bilgin var mı
    Bu kötü ortam kotü arkadaş kötü medyadan bulaşıyor zannediyorum
    Bu doğru mu


  4. 11.Aralık.2015, 21:51
    2
    Devamlı Üye



    Dini kötü vesvese nerden bulaşıyor bilgin var mı
    Bu kötü ortam kotü arkadaş kötü medyadan bulaşıyor zannediyorum
    Bu doğru mu


  5. 12.Aralık.2015, 01:41
    3
    Misafir

    Cevap: Akla gelen din ile ilgili kötü düşünceler

    Yağız kardeşim, yaşın küçük olsa da bilinçli görünüyorsun. Ergenlik yaşının başındasın, bütün yaşıtların gibi harama bir tık uzaktasın. Haramı belirleyen kim: Allah? Şeytan seni Allah'tan uzaklaştırmadan haramlara daldıramaz. Aklına gelen şeyler bunlardan ibaret. Şu anda senin için üç şey çok önemli, akıl, irade ve vicdan. Aklın doğruyu buldurur, iraden doğruyu yapmana yardımcı olur, doğrudan saparsan vicdanın sana yol gösterir. Eğer bu üçlüyü iyi kullanırsan geleceğin parmakla gösterilen başarılı insanlarından birisi olursun. Yok eğer bu üçlüyü iyi kullanmazsan, şeytanın kazdığı çukurlara düşüp çıkamayan pek çok insandan birisi olursun.
    Hayat boşluk kabul etmez, kendini meşgul edecek iyi şeyler bulmazsan, kötü şeyler onların yerini doldurur. Tavsiyem nefsani arzularını tetikleyecek arkadaşlardan ve çevrelerden uzak dur. Hayatı okumayı öğrenirsen, Allah sana yol gösterir. Kur'an'ın ilk emri OKU'dur. Bu okumadan kasıt yalnızca kitap olmayıp kendi halini okuyup, çözüm bulmaktır. İlk olarak ALAK suresini okuyabilirsin. İstersen burada benimle paylaşabilirsin. Vicdanı uyanık bir delikanlıya benziyorsun, Allah yardımcın olsun....


  6. 12.Aralık.2015, 01:41
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Yağız kardeşim, yaşın küçük olsa da bilinçli görünüyorsun. Ergenlik yaşının başındasın, bütün yaşıtların gibi harama bir tık uzaktasın. Haramı belirleyen kim: Allah? Şeytan seni Allah'tan uzaklaştırmadan haramlara daldıramaz. Aklına gelen şeyler bunlardan ibaret. Şu anda senin için üç şey çok önemli, akıl, irade ve vicdan. Aklın doğruyu buldurur, iraden doğruyu yapmana yardımcı olur, doğrudan saparsan vicdanın sana yol gösterir. Eğer bu üçlüyü iyi kullanırsan geleceğin parmakla gösterilen başarılı insanlarından birisi olursun. Yok eğer bu üçlüyü iyi kullanmazsan, şeytanın kazdığı çukurlara düşüp çıkamayan pek çok insandan birisi olursun.
    Hayat boşluk kabul etmez, kendini meşgul edecek iyi şeyler bulmazsan, kötü şeyler onların yerini doldurur. Tavsiyem nefsani arzularını tetikleyecek arkadaşlardan ve çevrelerden uzak dur. Hayatı okumayı öğrenirsen, Allah sana yol gösterir. Kur'an'ın ilk emri OKU'dur. Bu okumadan kasıt yalnızca kitap olmayıp kendi halini okuyup, çözüm bulmaktır. İlk olarak ALAK suresini okuyabilirsin. İstersen burada benimle paylaşabilirsin. Vicdanı uyanık bir delikanlıya benziyorsun, Allah yardımcın olsun....


  7. 12.Aralık.2015, 04:44
    4
    ebubekir
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ağustos.2011
    Üye No: 89725
    Mesaj Sayısı: 11
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33

    Cevap: Akla gelen din ile ilgili kötü düşünceler

    bak canım kardesim simdi ALLAH c.c devamlı bizimle yanımızda degilmi ?senin her hareketini biliyor,duyguların,düsüncelerini senden daha iyi biliyor.senin bundan pisman oldugunu biliyor.sen diyorsun iste aklıma istemeden geliyor.Allah c.c biliyor iste istemeden geldigini.Kalbe istemeden gelen kötü sözler agızdan cıkmadıkca sorun yok güzel kardesim.
    2.si ise Allah c.c insanı seytandan üstün yaratmıs ve seytan bunu kabullenmemis hz.Ademe secde etmememis.daha sonraKendisi Hz. Ademe (a.s.) secde etmediği için ilahi rahmetten kovulmuş ve kendi arzusu üzerine bir ilahî hikmet olarak, kendisine kıyamete kadar insanlara musallat olma, onları yoldan çıkarmak için çalışmaya izni verilmiştir.
    simdi burada akıllıca düsünmek gerekir.seytan bu sekilde sana vesvese vererek dinden sogutmaya calısıyor.yani kendi isini yapıyor.sende acaba gercekten bunlar benim düsüncen mi diye sorguluyorsun panik yapıyorsun beyin biraz böyle calısıyor.o yüzden aldırma bunlar gecer.Bu benim düsüncem degil Rabbim yanımda biliyor beni diyip gececeksin ve bu belli bir süre sonra sönecek merak etme.Bol bol felak ve nas suresi oku bu duruma karsın.



  8. 12.Aralık.2015, 04:44
    4
    Üye
    bak canım kardesim simdi ALLAH c.c devamlı bizimle yanımızda degilmi ?senin her hareketini biliyor,duyguların,düsüncelerini senden daha iyi biliyor.senin bundan pisman oldugunu biliyor.sen diyorsun iste aklıma istemeden geliyor.Allah c.c biliyor iste istemeden geldigini.Kalbe istemeden gelen kötü sözler agızdan cıkmadıkca sorun yok güzel kardesim.
    2.si ise Allah c.c insanı seytandan üstün yaratmıs ve seytan bunu kabullenmemis hz.Ademe secde etmememis.daha sonraKendisi Hz. Ademe (a.s.) secde etmediği için ilahi rahmetten kovulmuş ve kendi arzusu üzerine bir ilahî hikmet olarak, kendisine kıyamete kadar insanlara musallat olma, onları yoldan çıkarmak için çalışmaya izni verilmiştir.
    simdi burada akıllıca düsünmek gerekir.seytan bu sekilde sana vesvese vererek dinden sogutmaya calısıyor.yani kendi isini yapıyor.sende acaba gercekten bunlar benim düsüncen mi diye sorguluyorsun panik yapıyorsun beyin biraz böyle calısıyor.o yüzden aldırma bunlar gecer.Bu benim düsüncem degil Rabbim yanımda biliyor beni diyip gececeksin ve bu belli bir süre sonra sönecek merak etme.Bol bol felak ve nas suresi oku bu duruma karsın.



  9. 12.Aralık.2015, 10:49
    5
    #UguR
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Eylül.2015
    Üye No: 106942
    Mesaj Sayısı: 1,078
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11

    Cevap: Akla gelen din ile ilgili kötü düşünceler

    Bu şeytanın vesvesesidir aldırmayınız. Ayetel kürsi okuyunuz


  10. 12.Aralık.2015, 10:49
    5
    Özel Üye
    Bu şeytanın vesvesesidir aldırmayınız. Ayetel kürsi okuyunuz


  11. 13.Aralık.2015, 11:37
    6
    Yağız123
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Aralık.2015
    Üye No: 107342
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Dün akşam yanlışlık la bu konuyu düşünürken istemeden ağzımdan bir iki kere çıktı.Tövbe duası ediyim mi? yoksa tövbe namazımı kılmam lazım?Ve 25 kere bir şey gördüm müminlere dua gibi bir şey diyordu.Onu 25 kere okurken bir şey oldu içimden şöyle geçti ya bu müminler içinmiymiş ya ..(buraya kötü bir şey geldi) onları.Diye bir şey oldu içimde.Ben onlara kendi isteğimle zaten dua ediyordum o anda.Bu da şeytanın vesvese sidir o zaman değilmi? Cevaplarınızı bekliyorum.Bunlar için son bir kez tövbe namazı kılıp bir daha aklıma böyle şeyler getirmesem bu vesveseleri çok dikkate almayıp 3 tövbe 1 haşa 3 tövbe diyip geçsem olurmu?Birde namazı bildiğim kadarıyla kılsam olurmu.Cevaplarınız için teşekkürler.
    Biraz uzun oldu ama lütfen cevap yazın.
    -------
    Vede Tövbe Namazımı hemen şimdi yapıyım mi birazcık gecikmiş olcak şimdilik yoksa Cuma yı mı bekliyim?
    -------
    Arkadaşlar meraba size soracağım bi kaç soru daha var yardım lütfen.Dün akşam
    Bu vesveseleri düşünürken yanlışlıkla daha öncede olduğu gibi ağzımdan o şeyler çıktı.
    Sonra ben onu isteyerek ilk kelimesini söyledim ama amacım onu devam ettirmek
    Değildi ama onu neden söylediğimi bilmiyorum öylesine söyledim sonrada ben onu söylemeyecektim vesvese yüzünden aklıma Allah geldi yani 1.nedense bilerek dedim kötü yada Allah a bir laf söylemek gibi bi isteğim yoktu.İkincisi de istemeden geldi.
    Sonra bu vesvese ne aptalca bir şey diye üzüntümden ve sinirden dedim.Sonra bunu dine söylemiş gibi hissetim.Vesvese aklıma geldi bunun dine hali.Sonrada isteyerek kotu laf olsun diye diğil onu hatırlamak için söyledim.Allah rızası için yardim
    .bu vesvese yüzünden kaç saat uyuyamadım. Lütfen bunlar günahsa af olmak için ne yapıyım.Ve vesvesenin kurtulma yolları lutfen....


  12. 13.Aralık.2015, 11:37
    6
    Yağız123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Dün akşam yanlışlık la bu konuyu düşünürken istemeden ağzımdan bir iki kere çıktı.Tövbe duası ediyim mi? yoksa tövbe namazımı kılmam lazım?Ve 25 kere bir şey gördüm müminlere dua gibi bir şey diyordu.Onu 25 kere okurken bir şey oldu içimden şöyle geçti ya bu müminler içinmiymiş ya ..(buraya kötü bir şey geldi) onları.Diye bir şey oldu içimde.Ben onlara kendi isteğimle zaten dua ediyordum o anda.Bu da şeytanın vesvese sidir o zaman değilmi? Cevaplarınızı bekliyorum.Bunlar için son bir kez tövbe namazı kılıp bir daha aklıma böyle şeyler getirmesem bu vesveseleri çok dikkate almayıp 3 tövbe 1 haşa 3 tövbe diyip geçsem olurmu?Birde namazı bildiğim kadarıyla kılsam olurmu.Cevaplarınız için teşekkürler.
    Biraz uzun oldu ama lütfen cevap yazın.
    -------
    Vede Tövbe Namazımı hemen şimdi yapıyım mi birazcık gecikmiş olcak şimdilik yoksa Cuma yı mı bekliyim?
    -------
    Arkadaşlar meraba size soracağım bi kaç soru daha var yardım lütfen.Dün akşam
    Bu vesveseleri düşünürken yanlışlıkla daha öncede olduğu gibi ağzımdan o şeyler çıktı.
    Sonra ben onu isteyerek ilk kelimesini söyledim ama amacım onu devam ettirmek
    Değildi ama onu neden söylediğimi bilmiyorum öylesine söyledim sonrada ben onu söylemeyecektim vesvese yüzünden aklıma Allah geldi yani 1.nedense bilerek dedim kötü yada Allah a bir laf söylemek gibi bi isteğim yoktu.İkincisi de istemeden geldi.
    Sonra bu vesvese ne aptalca bir şey diye üzüntümden ve sinirden dedim.Sonra bunu dine söylemiş gibi hissetim.Vesvese aklıma geldi bunun dine hali.Sonrada isteyerek kotu laf olsun diye diğil onu hatırlamak için söyledim.Allah rızası için yardim
    .bu vesvese yüzünden kaç saat uyuyamadım. Lütfen bunlar günahsa af olmak için ne yapıyım.Ve vesvesenin kurtulma yolları lutfen....


  13. 13.Aralık.2015, 12:48
    7
    Yağız123
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Aralık.2015
    Üye No: 107342
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Akla gelen din ile ilgili kötü düşünceler

    Sağol cok iyi konustun.Abi bu konunun en son yorumuna bakarmisin,bi mesaj daha atmistim ona yardim edermisin?


  14. 13.Aralık.2015, 12:48
    7
    Yağız123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Sağol cok iyi konustun.Abi bu konunun en son yorumuna bakarmisin,bi mesaj daha atmistim ona yardim edermisin?





+ Yorum Gönder