Konusunu Oylayın.: Yargılamadan sohbet mümkün mü?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
Yargılamadan sohbet mümkün mü?
  1. 03.Aralık.2015, 10:37
    1
    Cisim
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2015
    Üye No: 107307
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: Bursa

    Yargılamadan sohbet mümkün mü?






    Yargılamadan sohbet mümkün mü? Mumsema Merhaba Arkadaşlar ;

    Forumunuza bugün katıldım. Bu konu başlığı altında Deistliğim ve İnançlarınız ile ilgili yargılamadan sohbet etmemiz, bilmediklerimizi, farklı şeyleri konuşabilir miyiz ?

    Mesela şöyle bir şey söyleyebilirim.

    Ben deist biriyim. Bilime, mantığa inanırım. Kuran'ı okudum. Mealini de okudum. Tarikat vb. şeylere karşıyım.Risaleler ile tefsir haricinde tavsiye edebileceğiniz tefsirler var mı ?


  2. 03.Aralık.2015, 10:37
    1
    Cisim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Merhaba Arkadaşlar ;

    Forumunuza bugün katıldım. Bu konu başlığı altında Deistliğim ve İnançlarınız ile ilgili yargılamadan sohbet etmemiz, bilmediklerimizi, farklı şeyleri konuşabilir miyiz ?

    Mesela şöyle bir şey söyleyebilirim.

    Ben deist biriyim. Bilime, mantığa inanırım. Kuran'ı okudum. Mealini de okudum. Tarikat vb. şeylere karşıyım.Risaleler ile tefsir haricinde tavsiye edebileceğiniz tefsirler var mı ?


    Benzer Konular

    - Her evde cin olması mümkün mü?

    - Allah mümkün olan her şeye mi yoksa mümkün olmayanlara da kadirdir

    - Sohbet nedir? Sohbet hakkında bilgi

    - Annelere uyarı: 'Yargılamadan önce düşünün'

    - İnkar mümkün mü ?

  3. 03.Aralık.2015, 10:42
    2
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Yargılamadan sohbet mümkün mü?




    Diyanetin Kuran yolu adlı kuran kısa açıklamasını tavsiye ederim


  4. 03.Aralık.2015, 10:42
    2
    Moderatör



    Diyanetin Kuran yolu adlı kuran kısa açıklamasını tavsiye ederim


  5. 03.Aralık.2015, 10:57
    3
    haci
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ocak.2011
    Üye No: 83513
    Mesaj Sayısı: 320
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Yargılamadan sohbet mümkün mü?

    önçelikle aramıza hoş geldin tabiki uslüp dışına çıkmadan burdan faydalanabilirsiniz.
    öneçelikle acizane benim fikrim tez zamanda emine şenlikoğlunun gençliğin imanını sorularla çaldılar kitabını okuyun hocalarımızında mutlaka tavsiye edceği kitaplar olaçaktır vesselam


  6. 03.Aralık.2015, 10:57
    3
    Özel Üye
    önçelikle aramıza hoş geldin tabiki uslüp dışına çıkmadan burdan faydalanabilirsiniz.
    öneçelikle acizane benim fikrim tez zamanda emine şenlikoğlunun gençliğin imanını sorularla çaldılar kitabını okuyun hocalarımızında mutlaka tavsiye edceği kitaplar olaçaktır vesselam


  7. 03.Aralık.2015, 11:11
    4
    Cisim
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2015
    Üye No: 107307
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: Bursa

    Cevap: Yargılamadan sohbet mümkün mü?

    Şem'a ;

    Teşekkür ederim tavsiyenizi dinleyeceğim.

    Haci ;
    Hoşbuldum ) Uslup dışına çıkılmaz merak etmeyin. Zira kimseyi inandığı veya inanmadıkları için yargılayan birisi değilim. ( Maalesef çevrem tarafından benim deist oluşum sürekli yargılandı ) O yüzden burada başlangıç olarak böyle bir şey yazdım.
    Tavsiyenizi dinleyeceğim ve dediğiniz kitabı araştıracağım.
    Kitabın ismi de enterasanmış. İnsanlar sorgulamaz ise Yaratıcı sormayacak mı ''ben sana o beyni ne diye verdim'' diye.
    Etrafımda inanan kimselere soruyorum bazen; ''deizmi, ateizmi, veya dünya da irili ufaklı 4000 küsür dini araştırdınız mı'' diye. Aldığım cevap ise '' ne gerek var'' şeklinde. Bu türden sorular ise benim gibi olan bir çok insanı ; dini kavramları olan insanlara karşı daha fazla soğutuyor. Yaşam tarzlarını , dedikodu, gıybet ve kötü eylemlerde bulunduklarını saymıyorum bile.


  8. 03.Aralık.2015, 11:11
    4
    Cisim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Şem'a ;

    Teşekkür ederim tavsiyenizi dinleyeceğim.

    Haci ;
    Hoşbuldum ) Uslup dışına çıkılmaz merak etmeyin. Zira kimseyi inandığı veya inanmadıkları için yargılayan birisi değilim. ( Maalesef çevrem tarafından benim deist oluşum sürekli yargılandı ) O yüzden burada başlangıç olarak böyle bir şey yazdım.
    Tavsiyenizi dinleyeceğim ve dediğiniz kitabı araştıracağım.
    Kitabın ismi de enterasanmış. İnsanlar sorgulamaz ise Yaratıcı sormayacak mı ''ben sana o beyni ne diye verdim'' diye.
    Etrafımda inanan kimselere soruyorum bazen; ''deizmi, ateizmi, veya dünya da irili ufaklı 4000 küsür dini araştırdınız mı'' diye. Aldığım cevap ise '' ne gerek var'' şeklinde. Bu türden sorular ise benim gibi olan bir çok insanı ; dini kavramları olan insanlara karşı daha fazla soğutuyor. Yaşam tarzlarını , dedikodu, gıybet ve kötü eylemlerde bulunduklarını saymıyorum bile.


  9. 03.Aralık.2015, 11:26
    5
    haci
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ocak.2011
    Üye No: 83513
    Mesaj Sayısı: 320
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Yargılamadan sohbet mümkün mü?

    anladığım kadarıyla kitap okumayı ve arştırmayı seviyorsunuz.tarihe bakdığımız zaman ezelden beri insanoğlu mutlaka kendilerini allah a yaklaşmak için vesileler aramışlardır.
    tarihe baktığımız zaman bir çok ünlü veya ünsüz kişiler Allahın tam manasıyla emir ve yasaklarını uygulamak için islamı seçmişlerdir.bir fabrikada veya çalıştığımız herhangi bir yerde patron bize iş verirse itiraz edbilirmiyiz veya yok ben bu işi sevmiyom yapmıyom diyebilirmiyiz asla,bu nedenle bizlerde başı boş değiliz.verilen emirler var.


  10. 03.Aralık.2015, 11:26
    5
    Özel Üye
    anladığım kadarıyla kitap okumayı ve arştırmayı seviyorsunuz.tarihe bakdığımız zaman ezelden beri insanoğlu mutlaka kendilerini allah a yaklaşmak için vesileler aramışlardır.
    tarihe baktığımız zaman bir çok ünlü veya ünsüz kişiler Allahın tam manasıyla emir ve yasaklarını uygulamak için islamı seçmişlerdir.bir fabrikada veya çalıştığımız herhangi bir yerde patron bize iş verirse itiraz edbilirmiyiz veya yok ben bu işi sevmiyom yapmıyom diyebilirmiyiz asla,bu nedenle bizlerde başı boş değiliz.verilen emirler var.


  11. 03.Aralık.2015, 11:47
    6
    Cisim
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2015
    Üye No: 107307
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: Bursa

    Cevap: Yargılamadan sohbet mümkün mü?

    Sayın Haci ;

    Evet araştırmayı ve kitap okumayı seviyorum. Ben liseye kadar inançlı olduğumu söylerdim. Araştırmadan ve sorgulamadan. Sonrasında ise işler fazlası ile değişti.
    Ben bir yaratıcı varlığa inanıyorum bu konu da sıkıntı yok zaten. Bu zamana kadar ortaya çıkan dinlerin hepsinde; Budizm, Hinduizm, Musevilik, Hristiyanlık, İslamiyet, ve bilumum dinler ; Hoşgörü, iyi niyet, ahlaklı ve doğru insan olmayı öğütlemiştir.
    Kuran'da bazı sure ve ayetler var ki; ne emirler ile ne de yönlendirme ile alakası yok.
    Mesela ;
    Fil suresi : Bu sure namaz surelerinin arasında (en azından benim kuran kursu eğitimi aldığım dönemlerde ki kitaplar da böyle yazıyordu) Fakat surenin anlamına baktığımız da bize ; peygamber doğumundan 52 gün öncesinde yaşanan olayı anlatıyor. Bir nevi hikaye, destan vs. Şimdi bu sureyi niye ibadet ederken okuyalım ? Aynı şekilde Tebbet suresi de...

    Mesela Ahzab Suresinin 37. Ayeti şu şekilde : Ve bir zaman ey Muhammed! Allah'ın nimet verdiği senin de iyilik ettiğin kişiye: “Eşini terketme, Allah'a, kendine ve diğer insanlara karşı vazifene dikkat et” diyordun. Ve böylece Allah'ın yakında aydınlığa çıkaracağı şeyi, içinde gizliyor ve insanların dedikodularından korkup, çekiniyordun. Oysa korkup çekinmen gereken, sadece Allah olmalıydı. Fakat sonra Zeyd, o kadınla beraberliğini sona erdirdiğinde, onu seninle evlendirdik ki, gelecekte evlatlıkları hanımlarıyla ilişkilerini kestikleri zaman, o kadınlarla evlenmek hususunda, mü'minlere bir zorluk olmasın, yani boşanmış evlatlıklarının hanımlarıyla, evlendikleri için, mü'minler suçlanmasın. Allah'ın buyruğu böylece yerine getirilmiş oldu.
    Yani şöyle mi olacak ; Benim eşim öldüğünde nikahtan düşeceğim için ; eşimin babası ile ve bir zamanlar benim baba dediğim kişi ile evlenebilecek miyim ? Bu ahlaki bir yozlaşmaya sebep olmayacak mı ?

    Bu sureler ve ayetler gibi yüzlercesi var. Maalesef bunlar da benim gibi deistlere ve ateistlere şunu düşündürüyor : ''Bunlar bir kişinin fantezilerini örtbas etmek için insanlara dikte ettirilmiş efsaneler''.


  12. 03.Aralık.2015, 11:47
    6
    Cisim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Sayın Haci ;

    Evet araştırmayı ve kitap okumayı seviyorum. Ben liseye kadar inançlı olduğumu söylerdim. Araştırmadan ve sorgulamadan. Sonrasında ise işler fazlası ile değişti.
    Ben bir yaratıcı varlığa inanıyorum bu konu da sıkıntı yok zaten. Bu zamana kadar ortaya çıkan dinlerin hepsinde; Budizm, Hinduizm, Musevilik, Hristiyanlık, İslamiyet, ve bilumum dinler ; Hoşgörü, iyi niyet, ahlaklı ve doğru insan olmayı öğütlemiştir.
    Kuran'da bazı sure ve ayetler var ki; ne emirler ile ne de yönlendirme ile alakası yok.
    Mesela ;
    Fil suresi : Bu sure namaz surelerinin arasında (en azından benim kuran kursu eğitimi aldığım dönemlerde ki kitaplar da böyle yazıyordu) Fakat surenin anlamına baktığımız da bize ; peygamber doğumundan 52 gün öncesinde yaşanan olayı anlatıyor. Bir nevi hikaye, destan vs. Şimdi bu sureyi niye ibadet ederken okuyalım ? Aynı şekilde Tebbet suresi de...

    Mesela Ahzab Suresinin 37. Ayeti şu şekilde : Ve bir zaman ey Muhammed! Allah'ın nimet verdiği senin de iyilik ettiğin kişiye: “Eşini terketme, Allah'a, kendine ve diğer insanlara karşı vazifene dikkat et” diyordun. Ve böylece Allah'ın yakında aydınlığa çıkaracağı şeyi, içinde gizliyor ve insanların dedikodularından korkup, çekiniyordun. Oysa korkup çekinmen gereken, sadece Allah olmalıydı. Fakat sonra Zeyd, o kadınla beraberliğini sona erdirdiğinde, onu seninle evlendirdik ki, gelecekte evlatlıkları hanımlarıyla ilişkilerini kestikleri zaman, o kadınlarla evlenmek hususunda, mü'minlere bir zorluk olmasın, yani boşanmış evlatlıklarının hanımlarıyla, evlendikleri için, mü'minler suçlanmasın. Allah'ın buyruğu böylece yerine getirilmiş oldu.
    Yani şöyle mi olacak ; Benim eşim öldüğünde nikahtan düşeceğim için ; eşimin babası ile ve bir zamanlar benim baba dediğim kişi ile evlenebilecek miyim ? Bu ahlaki bir yozlaşmaya sebep olmayacak mı ?

    Bu sureler ve ayetler gibi yüzlercesi var. Maalesef bunlar da benim gibi deistlere ve ateistlere şunu düşündürüyor : ''Bunlar bir kişinin fantezilerini örtbas etmek için insanlara dikte ettirilmiş efsaneler''.


  13. 03.Aralık.2015, 12:14
    7
    haci
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ocak.2011
    Üye No: 83513
    Mesaj Sayısı: 320
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Yargılamadan sohbet mümkün mü?

    İmani konularda aklımıza takılan her şeyi sorabiliriz. Bu durum, inkar ettiğimiz anlamına gelmez. Nitekim Kur’andan öğrendiğimize göre Hz. İbrahim aleyhisselam ölülerin nasıl diriltileceğini sormuş, sonra da "Allah’ım inanmadığımdan değil, kalbim tatmin olsun diye soruyorum." demiştir. Bu nedenle bizler de aklımıza takılan sorularımızı sorabiliriz; İslam bunu men etmemiştir.Dinimizce men edilen sorular; gereksiz, lüzumsuz, insana faydası dokunmayan malayani ve afaki konular hakkındadır. Yoksa iman ve ibadete taalluk eden konularda soru sormak, araştırmak ve tahkik etmek dinimizce sadece caiz görülmemiş, teşvik bile edilmiştir.
    "Ey iman edenler! Açıklandığı zaman hoşunuza gitmeyecek olan şeylerden sormayın. Eğer onları Kur'ân indirilirken sorarsanız size açıklanır. Halbuki Allah onlardan geçmiştir. Allah çok bağışlayan ve çok yumuşak davranandır."
    "Sizden önce gelen bir kavim bunları sormuştu da sonra inkâr etmişti."(Maide, 5/101-102)
    Burada, soru sormak insanı küfre düşürmüyor. Peygamber'e (asv) soru sorup sonra aldığı cevaptan hoşnut olmayarak, inkar etmek insanı küfre düşürüyor. Geçmişte bir kısım Yahudiler çok soru sorup, sonra da aldıkları cevaptan hoşnut olmayarak inkar ederlerdi.İbn Abdi'l-Berr der ki; bir kimse ilme arzusu ve bilgisizliğini gidermek isteği, dinî bakımdan bilinmesi gereken bîr hususa dair konuyu anlamak hakkında soru soracak olursa, bunda bir mahzur yoktur. Çünkü, cahilliğin devası soru sormaktır. Kim de işi yokuşa sürmek ve bilgisini artırmak kastı ya da öğrenmek amacı olmaksızın soru soracak olursa, işte az da olsa, çok da olsa soru sorması helal olmayan budur.Ey müminler, sizden önce bir kavim böyle meseleler sordular da, sonra bu sebeple kâfir oldular. İsrâiloğulları, peygamberlerine birtakım şeyler sorarlar, sonra tutmazlar, terkederler, yok olurlardı. Bundan dolayı müminler bu kâfirler gibi olmamalı, onların mesleğine sarılmamalı, aynı şekilde cahiliyye uydurması asılsız, çirkin şeylerden de vazgeçmelidirler.(Elmalılı, İlgili ayetlerin tefsiri)Bir de idraki hiçbir zaman mümkün olmayan konularda ısrarla soru sormak caiz değildir. Mesela, Allah’ın Zatının mahiyeti ve keyfiyeti hakkında ille bir keyfiyete götürecek şekilde soru sormak caiz değildir. Allah’ın Zatı hakkında genel kaideler talim edildikten sonra, keyfiyeti hakkında soru sormak ve mutlaka bir cevapta ısrar etmek insanı küfre kadar götürür.(alıntı)


  14. 03.Aralık.2015, 12:14
    7
    Özel Üye
    İmani konularda aklımıza takılan her şeyi sorabiliriz. Bu durum, inkar ettiğimiz anlamına gelmez. Nitekim Kur’andan öğrendiğimize göre Hz. İbrahim aleyhisselam ölülerin nasıl diriltileceğini sormuş, sonra da "Allah’ım inanmadığımdan değil, kalbim tatmin olsun diye soruyorum." demiştir. Bu nedenle bizler de aklımıza takılan sorularımızı sorabiliriz; İslam bunu men etmemiştir.Dinimizce men edilen sorular; gereksiz, lüzumsuz, insana faydası dokunmayan malayani ve afaki konular hakkındadır. Yoksa iman ve ibadete taalluk eden konularda soru sormak, araştırmak ve tahkik etmek dinimizce sadece caiz görülmemiş, teşvik bile edilmiştir.
    "Ey iman edenler! Açıklandığı zaman hoşunuza gitmeyecek olan şeylerden sormayın. Eğer onları Kur'ân indirilirken sorarsanız size açıklanır. Halbuki Allah onlardan geçmiştir. Allah çok bağışlayan ve çok yumuşak davranandır."
    "Sizden önce gelen bir kavim bunları sormuştu da sonra inkâr etmişti."(Maide, 5/101-102)
    Burada, soru sormak insanı küfre düşürmüyor. Peygamber'e (asv) soru sorup sonra aldığı cevaptan hoşnut olmayarak, inkar etmek insanı küfre düşürüyor. Geçmişte bir kısım Yahudiler çok soru sorup, sonra da aldıkları cevaptan hoşnut olmayarak inkar ederlerdi.İbn Abdi'l-Berr der ki; bir kimse ilme arzusu ve bilgisizliğini gidermek isteği, dinî bakımdan bilinmesi gereken bîr hususa dair konuyu anlamak hakkında soru soracak olursa, bunda bir mahzur yoktur. Çünkü, cahilliğin devası soru sormaktır. Kim de işi yokuşa sürmek ve bilgisini artırmak kastı ya da öğrenmek amacı olmaksızın soru soracak olursa, işte az da olsa, çok da olsa soru sorması helal olmayan budur.Ey müminler, sizden önce bir kavim böyle meseleler sordular da, sonra bu sebeple kâfir oldular. İsrâiloğulları, peygamberlerine birtakım şeyler sorarlar, sonra tutmazlar, terkederler, yok olurlardı. Bundan dolayı müminler bu kâfirler gibi olmamalı, onların mesleğine sarılmamalı, aynı şekilde cahiliyye uydurması asılsız, çirkin şeylerden de vazgeçmelidirler.(Elmalılı, İlgili ayetlerin tefsiri)Bir de idraki hiçbir zaman mümkün olmayan konularda ısrarla soru sormak caiz değildir. Mesela, Allah’ın Zatının mahiyeti ve keyfiyeti hakkında ille bir keyfiyete götürecek şekilde soru sormak caiz değildir. Allah’ın Zatı hakkında genel kaideler talim edildikten sonra, keyfiyeti hakkında soru sormak ve mutlaka bir cevapta ısrar etmek insanı küfre kadar götürür.(alıntı)


  15. 03.Aralık.2015, 12:35
    8
    Cisim
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2015
    Üye No: 107307
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: Bursa

    Cevap: Yargılamadan sohbet mümkün mü?

    Sayın Haci ;
    Demek istediğinizi çok iyi anlıyorum elbette. Fakat insan beyni ve bilincinin sınırı yok. Öğrenmek için soralım diyoruz ; ama bize verilen bilgiler yine insanların kendi düşünce ve fikirlerine ait bilgiler. Yaratıcı bu dinleri ( sadece İslamiyetten bahsetmiyorum ) ortaya koyduğunda ve bunlara dair kitaplar indirdiğinde insanoğlunun inisiyatifine bırakmamalıydı. (Böyle düşündüğüm için din ve kitaplara inanmıyorum)

    Allah'ın varlığı veya fikirleri ile ilgili sorular değil benim sorduklarım. Kitaplardaki ayet ve bablar. En basitinden yukarıda verdiğim ayetler; tefsirleri de bir o kadar karmaşık. Ve sonunda gerçekten kalbi ve ruhu tatmin edici cevaplar yok.


  16. 03.Aralık.2015, 12:35
    8
    Cisim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Sayın Haci ;
    Demek istediğinizi çok iyi anlıyorum elbette. Fakat insan beyni ve bilincinin sınırı yok. Öğrenmek için soralım diyoruz ; ama bize verilen bilgiler yine insanların kendi düşünce ve fikirlerine ait bilgiler. Yaratıcı bu dinleri ( sadece İslamiyetten bahsetmiyorum ) ortaya koyduğunda ve bunlara dair kitaplar indirdiğinde insanoğlunun inisiyatifine bırakmamalıydı. (Böyle düşündüğüm için din ve kitaplara inanmıyorum)

    Allah'ın varlığı veya fikirleri ile ilgili sorular değil benim sorduklarım. Kitaplardaki ayet ve bablar. En basitinden yukarıda verdiğim ayetler; tefsirleri de bir o kadar karmaşık. Ve sonunda gerçekten kalbi ve ruhu tatmin edici cevaplar yok.


  17. 03.Aralık.2015, 16:00
    9
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Yargılamadan sohbet mümkün mü?

    Alıntı
    Yani şöyle mi olacak ; Benim eşim öldüğünde nikahtan düşeceğim için ; eşimin babası ile ve bir zamanlar benim baba dediğim kişi ile evlenebilecek miyim ? Bu ahlaki bir yozlaşmaya sebep olmayacak mı ?
    Deist yada Teist diye kendi tanımlayan çoğu kişi bu konuya takılıyor
    Ya anlamada sorunları var ya da Küfür de ısrar ediyorlar
    Zeyd peygamber oğlu değil neden bu anlaşılmıyor


  18. 03.Aralık.2015, 16:00
    9
    Moderatör
    Alıntı
    Yani şöyle mi olacak ; Benim eşim öldüğünde nikahtan düşeceğim için ; eşimin babası ile ve bir zamanlar benim baba dediğim kişi ile evlenebilecek miyim ? Bu ahlaki bir yozlaşmaya sebep olmayacak mı ?
    Deist yada Teist diye kendi tanımlayan çoğu kişi bu konuya takılıyor
    Ya anlamada sorunları var ya da Küfür de ısrar ediyorlar
    Zeyd peygamber oğlu değil neden bu anlaşılmıyor


  19. 03.Aralık.2015, 16:05
    10
    Cisim
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2015
    Üye No: 107307
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: Bursa

    Cevap: Yargılamadan sohbet mümkün mü?

    Alıntı
    Ya anlamada sorunları var ya da Küfür de ısrar ediyorlar
    Yorum yazdığınız için teşekkür ederim fakat Üslubunuzu esefle kınıyorum zira konu başlığında yargılamadan diyerek giriş yapıp sonraki mesajlar da ise üslubumuza dikkat edebileceğimizi belirttim.

    İşte sırf sizler gibi ön yargıcı, anlayıp dinlemeden güzeli mantığı anlatmaya çalışmadan direkt kırıcı ifadeler kullanan insanlar sebebi ile '' islam dini hoşgörü dinidir '' sözüne inanmayıp aynı şekilde deizme daha fazla yaklaşıyoruz. Zira inandığınız dinin genel kabul görmüş kavramlarını ''deist '' biri olarak ben bile yerine getirirken sizlerin bu şekilde davranmasına akıl sır erdirmek mümkün değil.


    Ayrıca yukarıda bir çok şeyi anlatmışken ; hiç birine cevap vermeksizin sadece Zeyd'e takmış olduğunuza şaşırıyorum. Zeyd'in Muhammed'in evlat edindiği oğlu olduğunu biliyorum. Ve İslam dinine girince ''Zeyd Bin Muhammed '' diye adlandırılmayacağını Zeyd Bin Harise olduğunu da biliyorum ama o vahyin ayetin indiği dönemlerde bunun açıkça belirtilmesi gerekirdi. Zira herkes açıp tefsir okumaz. Kendi kafasına göre yorumlar. Ve bu ayetlerin ibadette neden kullanılacağı ile ilgili de yorum yapmamışsınız. Yani hakaret ve kırıcı ifadelerden önce yukarıda yazdıklarımı açıklayın ki problem olmasın. O zaman ben sizin hoşgörülü ve İslam ı anlatmak isteyen biri olduğunuzu düşüneyim. Yok hayır devam ederim ben diyorsanız da ya konu başlığı sohbetimize katılmayınız ya da İNANCINIZI sorgulayınız.

    Saygılar.


  20. 03.Aralık.2015, 16:05
    10
    Cisim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Ya anlamada sorunları var ya da Küfür de ısrar ediyorlar
    Yorum yazdığınız için teşekkür ederim fakat Üslubunuzu esefle kınıyorum zira konu başlığında yargılamadan diyerek giriş yapıp sonraki mesajlar da ise üslubumuza dikkat edebileceğimizi belirttim.

    İşte sırf sizler gibi ön yargıcı, anlayıp dinlemeden güzeli mantığı anlatmaya çalışmadan direkt kırıcı ifadeler kullanan insanlar sebebi ile '' islam dini hoşgörü dinidir '' sözüne inanmayıp aynı şekilde deizme daha fazla yaklaşıyoruz. Zira inandığınız dinin genel kabul görmüş kavramlarını ''deist '' biri olarak ben bile yerine getirirken sizlerin bu şekilde davranmasına akıl sır erdirmek mümkün değil.


    Ayrıca yukarıda bir çok şeyi anlatmışken ; hiç birine cevap vermeksizin sadece Zeyd'e takmış olduğunuza şaşırıyorum. Zeyd'in Muhammed'in evlat edindiği oğlu olduğunu biliyorum. Ve İslam dinine girince ''Zeyd Bin Muhammed '' diye adlandırılmayacağını Zeyd Bin Harise olduğunu da biliyorum ama o vahyin ayetin indiği dönemlerde bunun açıkça belirtilmesi gerekirdi. Zira herkes açıp tefsir okumaz. Kendi kafasına göre yorumlar. Ve bu ayetlerin ibadette neden kullanılacağı ile ilgili de yorum yapmamışsınız. Yani hakaret ve kırıcı ifadelerden önce yukarıda yazdıklarımı açıklayın ki problem olmasın. O zaman ben sizin hoşgörülü ve İslam ı anlatmak isteyen biri olduğunuzu düşüneyim. Yok hayır devam ederim ben diyorsanız da ya konu başlığı sohbetimize katılmayınız ya da İNANCINIZI sorgulayınız.

    Saygılar.


  21. 03.Aralık.2015, 16:46
    11
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Yargılamadan sohbet mümkün mü?

    Amacım kırmak falan değil bu konuyu neden bu kadar abartılıyor ona kızıyorum

    Fil süresi tarihi bir kıssayı anlatıyor doğru bu ibret almamız içindir
    Allah ile savaş açan kişilerin hali sonu ne oldu bilinsin diye
    Fîl sûresi Mekke'de inmiştir. Bu sûre "Ashâb-ı fîl, Fîl Ordusu" kıssasını anlatır. Bunlar Kabe-i Muazzama'yı yıkmak istedikleri zaman Allah onların tuzaklarını başlarına çevirdi evini onların tasallut ve taşkınlıklarından korudu. Dudağı yarık Ebrehe ordusu üzerine en zayıf mahlûklarını gönderdi. Bunlar, ayak ve gagalarında küçücük taşlar taşıyan kuşlardı. Fakat bu taşlar, öldürücü kurşunlardan daha öldürücü ve yok edici idi. Neticede Yüce Allah onları yok edip köklerini kazımıştır. Bu mühim tarihi hadise kâinatın efendisi Hz. Muhammed (sa.v)'in doğum yılı olan milâdî 570 senesinde meydana gelmiştir. Bu, peygamber olmadan önce onun peygamberliğinin doğruluğuna işaret eden en büyük harikulade hâdiselerdendir



  22. 03.Aralık.2015, 16:46
    11
    Moderatör
    Amacım kırmak falan değil bu konuyu neden bu kadar abartılıyor ona kızıyorum

    Fil süresi tarihi bir kıssayı anlatıyor doğru bu ibret almamız içindir
    Allah ile savaş açan kişilerin hali sonu ne oldu bilinsin diye
    Fîl sûresi Mekke'de inmiştir. Bu sûre "Ashâb-ı fîl, Fîl Ordusu" kıssasını anlatır. Bunlar Kabe-i Muazzama'yı yıkmak istedikleri zaman Allah onların tuzaklarını başlarına çevirdi evini onların tasallut ve taşkınlıklarından korudu. Dudağı yarık Ebrehe ordusu üzerine en zayıf mahlûklarını gönderdi. Bunlar, ayak ve gagalarında küçücük taşlar taşıyan kuşlardı. Fakat bu taşlar, öldürücü kurşunlardan daha öldürücü ve yok edici idi. Neticede Yüce Allah onları yok edip köklerini kazımıştır. Bu mühim tarihi hadise kâinatın efendisi Hz. Muhammed (sa.v)'in doğum yılı olan milâdî 570 senesinde meydana gelmiştir. Bu, peygamber olmadan önce onun peygamberliğinin doğruluğuna işaret eden en büyük harikulade hâdiselerdendir



  23. 03.Aralık.2015, 17:57
    12
    Cisim
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2015
    Üye No: 107307
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: Bursa

    Cevap: Yargılamadan sohbet mümkün mü?

    Alıntı
    Amacım kırmak falan değil bu konuyu neden bu kadar abartılıyor ona kızıyorum
    Çok iyi bildiğiniz ve manen yaşadığınız bir şeyi başkası bilmiyor veya yargılıyor diye kızmak, kırıcı konuşmak (istemeden de olsa) genel kavramlarınıza aykırıdır. Bu yüzden sizi uyarma ihtiyacı hissettim.

    Sonrasında ise ;
    Alıntı
    Fil süresi tarihi bir kıssayı anlatıyor doğru bu ibret almamız içindir
    Allah ile savaş açan kişilerin hali sonu ne oldu bilinsin diye
    Fîl sûresi Mekke'de inmiştir. Bu sûre "Ashâb-ı fîl, Fîl Ordusu" kıssasını anlatır.
    Bunu bilen biriyim emin olun. O yüzden ilk soru açıklamamda ''peygamber doğumundan 52 gün önce olduğunu'' da yazmıştım dikkat ederseniz.
    Zira biz Deist ve Ateistler bu tarz konuları bilip bilmeden konuşmayız. Hatta bizim inançsız olmamıza bir nevi bunları bilmemiz sebep olmuştur çünkü biz ortaya kalbi koymak yerine mantığımızı koyarak hareket ederiz. Ve sonucunda ise mantıksız gelen şeyleri kabul etmeyiz.

    Benim yukarıda sorduğum soru şu ; Neden bu hikaye (size göre; olmuş kıssayı ) ibadet ederken kullanılıyor?
    Yani namaza başladın Fatiha suresinden sonra - Fil suresine başladın. Sebebi nedir ? Yani Allah'a hamd etmiyorsun, şükür etmiyorsun, veya bir şey istemiyorsun. Sana anlattığı hikayeyi sen ona anlatıyorsun namaz esnasında. Bana bunun mantığını anlatın diyorum. Evet kıssadır, örnek alınasıdır amenna diyeceğim ama bunu kutsal ayet yapan nedir ?

    Aynı şey Tebbet Suresi içinde geçerli. Ebu Leheb'e lanet ettiğini cehenneme attığını falan anlatıyor. iyi de ben ibadet ederken bunu niye söyleyeyim.

    Misal : Fatiha suresi ; gerçekten dua. Yakarış ve teslimiyet. Böyle ayetlere amenna diyebilir ve gerçek mi değil mi diye sorgulamam. Ama bahsettiğim gibi ayetleri ise sormadan durmam. Ve mantıklı açıklamalarını beklerim.


  24. 03.Aralık.2015, 17:57
    12
    Cisim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Amacım kırmak falan değil bu konuyu neden bu kadar abartılıyor ona kızıyorum
    Çok iyi bildiğiniz ve manen yaşadığınız bir şeyi başkası bilmiyor veya yargılıyor diye kızmak, kırıcı konuşmak (istemeden de olsa) genel kavramlarınıza aykırıdır. Bu yüzden sizi uyarma ihtiyacı hissettim.

    Sonrasında ise ;
    Alıntı
    Fil süresi tarihi bir kıssayı anlatıyor doğru bu ibret almamız içindir
    Allah ile savaş açan kişilerin hali sonu ne oldu bilinsin diye
    Fîl sûresi Mekke'de inmiştir. Bu sûre "Ashâb-ı fîl, Fîl Ordusu" kıssasını anlatır.
    Bunu bilen biriyim emin olun. O yüzden ilk soru açıklamamda ''peygamber doğumundan 52 gün önce olduğunu'' da yazmıştım dikkat ederseniz.
    Zira biz Deist ve Ateistler bu tarz konuları bilip bilmeden konuşmayız. Hatta bizim inançsız olmamıza bir nevi bunları bilmemiz sebep olmuştur çünkü biz ortaya kalbi koymak yerine mantığımızı koyarak hareket ederiz. Ve sonucunda ise mantıksız gelen şeyleri kabul etmeyiz.

    Benim yukarıda sorduğum soru şu ; Neden bu hikaye (size göre; olmuş kıssayı ) ibadet ederken kullanılıyor?
    Yani namaza başladın Fatiha suresinden sonra - Fil suresine başladın. Sebebi nedir ? Yani Allah'a hamd etmiyorsun, şükür etmiyorsun, veya bir şey istemiyorsun. Sana anlattığı hikayeyi sen ona anlatıyorsun namaz esnasında. Bana bunun mantığını anlatın diyorum. Evet kıssadır, örnek alınasıdır amenna diyeceğim ama bunu kutsal ayet yapan nedir ?

    Aynı şey Tebbet Suresi içinde geçerli. Ebu Leheb'e lanet ettiğini cehenneme attığını falan anlatıyor. iyi de ben ibadet ederken bunu niye söyleyeyim.

    Misal : Fatiha suresi ; gerçekten dua. Yakarış ve teslimiyet. Böyle ayetlere amenna diyebilir ve gerçek mi değil mi diye sorgulamam. Ama bahsettiğim gibi ayetleri ise sormadan durmam. Ve mantıklı açıklamalarını beklerim.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son