Konusunu Oylayın.: Peygamberimize peygamberlik verilmesi.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Peygamberimize peygamberlik verilmesi.
  1. 27.Kasım.2015, 08:35
    1
    princea
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2015
    Üye No: 106650
    Mesaj Sayısı: 64
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Peygamberimize peygamberlik verilmesi.






    Peygamberimize peygamberlik verilmesi. Mumsema Selamun Aleyküm. Ben bişey bilmek istiyorum. Şimdi Peygamberimiz peygamber olmadan önce Allah'ı düşünüyordu. Allah ona o bu şekilde düşündüğü için mi verdi . Yani insan olarak cüzi irade ve külli iradeye göre nasıl diyebiliriz? Ayrıca Abdulkadir geylani hz. fena ve keyfiyeti makalesi ne göre bunu nasıl değerlendirebiliriz?


  2. 27.Kasım.2015, 08:35
    1
    princea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamun Aleyküm. Ben bişey bilmek istiyorum. Şimdi Peygamberimiz peygamber olmadan önce Allah'ı düşünüyordu. Allah ona o bu şekilde düşündüğü için mi verdi . Yani insan olarak cüzi irade ve külli iradeye göre nasıl diyebiliriz? Ayrıca Abdulkadir geylani hz. fena ve keyfiyeti makalesi ne göre bunu nasıl değerlendirebiliriz?


    Benzer Konular

    - Peygamber, Peygamberlik

    - Peygamberlik nedir?

    - Peygamberlik özellikleri nelerdir

    - Peygamberimize peygamberlik verilmeden önce dünyanın ve insanlığın durumu

    - Kâinatın Efendisine Peygamberlik Vazifesinin Verilmesi

  3. 27.Kasım.2015, 08:50
    2
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Peygamberimize peygamberlik verilmesi.




    Peygamberler layık oldukları için Allah onları seçmiştir
    Kısaca birileri amel ederek Peygamber olamaz, Allah seçer.
    Bunda irade yoktur.
    Abdülkadir Geylani makalesini bilmiyorum


  4. 27.Kasım.2015, 08:50
    2
    Moderatör



    Peygamberler layık oldukları için Allah onları seçmiştir
    Kısaca birileri amel ederek Peygamber olamaz, Allah seçer.
    Bunda irade yoktur.
    Abdülkadir Geylani makalesini bilmiyorum


  5. 27.Kasım.2015, 09:55
    3
    nasih
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Mart.2007
    Üye No: 116
    Mesaj Sayısı: 129
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 87

    Cevap: Peygamberimize peygamberlik verilmesi.

    Peygamber Seçiminde Sebep, İllet ve Hikmet Aranır Mı?

    sorosunu soran birine mUstafa İslamoğlu hocanın cevabı

    Allah'ın en temel yasası: Hikmetsiz, illetsiz, sebepsiz ve gayesiz hiçbir iş yapmamasıdır. Bu O'nun Hakîm, Âlim oluşunun, Habir oluşunun, Basir oluşunun, Semi oluşunun bir sonucudur. Peygamberleri Allah seçer, fakat hâşâ tombala torbasından seçmez. Bunu Allah Rasulü de düşünmüş olmalı ki "Neden ben?" sorusuna adeta cevap olarak (cevaptır, zira ve inneke'deki inne edatı "bir soruya gerekçeli cevap olan "talil" vurgusunu içerir) "Çünkü sen muhteşem bir ahlak üzeresin" buyurmuştur. Yine Hz. Peygamber'in "Ben atam İbrahim'in duasıyım" buyurması da böyle bir okuyuşun neticesi olsa gerektir.

    Esasen Allah'ın tüm seçimlerinde mutlaka bir hikmet, bir sebep, bir gerekçe olduğunu söylemeyi zaid addetmesem, burada meleklerin "Neden biz değil de Adem" merakına Rabb’imizin Adem'i seçiş gerekçesini ele alan Bakara Sûresi’nin 30'lu âyetlerinin tefsirini yeniden naklederdim, fakat buna gerek duymuyorum.

    Özetle arkadaşınızla akıl guruplarınız farklı. Ve akıl gurupları kan gurubu gibi değişmez değildir, değişebilir ve değiştirilebilir. Eğer yapabiliyorsanız arkadaşınıza önce Allah'ın Hâkim oluşunu anlatınız ve bu konuda onu ikna ediniz. Eğer Hâkim’in hikmetine inanırsa, her ilahî seçimin bir hikmeti, sebebi ve illeti olduğunu da anlayabilir. Aksi halde bunu anlamadan diğerini anlamasını beklemek ona taşıyamayacağı bir yük vurmak olur. Anlayamaz.
    Rabb’im bize şükrü layıkıyla eda edilen bir akıl lütfetsin.
    Vesselam.



    [/B]


  6. 27.Kasım.2015, 09:55
    3
    nasih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Peygamber Seçiminde Sebep, İllet ve Hikmet Aranır Mı?

    sorosunu soran birine mUstafa İslamoğlu hocanın cevabı

    Allah'ın en temel yasası: Hikmetsiz, illetsiz, sebepsiz ve gayesiz hiçbir iş yapmamasıdır. Bu O'nun Hakîm, Âlim oluşunun, Habir oluşunun, Basir oluşunun, Semi oluşunun bir sonucudur. Peygamberleri Allah seçer, fakat hâşâ tombala torbasından seçmez. Bunu Allah Rasulü de düşünmüş olmalı ki "Neden ben?" sorusuna adeta cevap olarak (cevaptır, zira ve inneke'deki inne edatı "bir soruya gerekçeli cevap olan "talil" vurgusunu içerir) "Çünkü sen muhteşem bir ahlak üzeresin" buyurmuştur. Yine Hz. Peygamber'in "Ben atam İbrahim'in duasıyım" buyurması da böyle bir okuyuşun neticesi olsa gerektir.

    Esasen Allah'ın tüm seçimlerinde mutlaka bir hikmet, bir sebep, bir gerekçe olduğunu söylemeyi zaid addetmesem, burada meleklerin "Neden biz değil de Adem" merakına Rabb’imizin Adem'i seçiş gerekçesini ele alan Bakara Sûresi’nin 30'lu âyetlerinin tefsirini yeniden naklederdim, fakat buna gerek duymuyorum.

    Özetle arkadaşınızla akıl guruplarınız farklı. Ve akıl gurupları kan gurubu gibi değişmez değildir, değişebilir ve değiştirilebilir. Eğer yapabiliyorsanız arkadaşınıza önce Allah'ın Hâkim oluşunu anlatınız ve bu konuda onu ikna ediniz. Eğer Hâkim’in hikmetine inanırsa, her ilahî seçimin bir hikmeti, sebebi ve illeti olduğunu da anlayabilir. Aksi halde bunu anlamadan diğerini anlamasını beklemek ona taşıyamayacağı bir yük vurmak olur. Anlayamaz.
    Rabb’im bize şükrü layıkıyla eda edilen bir akıl lütfetsin.
    Vesselam.



    [/B]


  7. 27.Kasım.2015, 10:08
    4
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,512
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Peygamberimize peygamberlik verilmesi.

    Peygamberlerin Seçimi
    Peygamberlerin sıfatlarından biride ismet sıfatıdır. Bize neden böyle bir imkan verilmemiştir? Biz neden peygamber olamıyoruz? Bunda bir adaletsizlik var mıdır?
    Cevap
    Peygamberler de birer insandır. Melek değillerdir. İnsanların tabi oldukları imtihanlara onlar da tabidirler. Onların da nefisleri vardır. Onların ismet sıfatı, melek gibi günaha hiç kabiliyeti ve meyli yok demek değildir. Fakat Allah onları günahlardan korumuştur. Bilerek ve isteyerek günaha girmezler. Buna örnek olarak Yusuf Suresinde şöyle geçmektedir: "Andolsun ki, kadın ona meyletti. Eğer Rabbinin işaret ve ikazını görmeseydi o da kadına meyletmişti. İşte böylece biz, kötülük ve fuhşu ondan uzaklaştırmak için (delilimizi gösterdik). Şüphesiz o ihlâslı kullarımızdandı." Yusuf, 24)
    Ayrıca peygamberlik insanların çalışarak elde edecekleri bir makam değildir. Allah dilediğine peygamberliği verir. İrade O'nundur. Bu noktada bir ayette Cenabı Hak şöyle buyurmaktadır: "Onlara bir âyet geldiği zaman da: “Allah’ın peygamberlerine verilenlerin benzeri, bize de verilmedikçe aslâ îmân etmeyeceğiz!” dediler. Allah, peygamberlik vazîfesini nereye vereceğini en iyi bilendir." (En'am, 124)
    Bununla birlikte hikmeti gereği olarak peygamberlik gibi ağır bir yükü kaldırabilecek ve bu sorumluluğu taşıyabilecek kimselere vermektedir. Allah'ın her yaptığı işinde bir çok hikmetler vardır. Diğer insanlara peygamberlik verilse idi, bu sorumluluğun altından kalkabilirler mi idi? Alaya alınmak, hakarete uğramak, işkence görmek, yalanlanmak, şehid edilmek gibi bir çok musibetlere karşı belki sabır edemezlerdi.
    Bizler kendimizin şu haline bir bakalım. Yaptıklarımız, tercihlerimiz nasıldır? Bu halimizle peygamberliğin ağır yükünü taşıyabilir miydik, bir düşünelim. Bu noktada haşa bir haksızlık yoktur. Allah adalet ve hikmetle iş yapar.


  8. 27.Kasım.2015, 10:08
    4
    Üye
    Peygamberlerin Seçimi
    Peygamberlerin sıfatlarından biride ismet sıfatıdır. Bize neden böyle bir imkan verilmemiştir? Biz neden peygamber olamıyoruz? Bunda bir adaletsizlik var mıdır?
    Cevap
    Peygamberler de birer insandır. Melek değillerdir. İnsanların tabi oldukları imtihanlara onlar da tabidirler. Onların da nefisleri vardır. Onların ismet sıfatı, melek gibi günaha hiç kabiliyeti ve meyli yok demek değildir. Fakat Allah onları günahlardan korumuştur. Bilerek ve isteyerek günaha girmezler. Buna örnek olarak Yusuf Suresinde şöyle geçmektedir: "Andolsun ki, kadın ona meyletti. Eğer Rabbinin işaret ve ikazını görmeseydi o da kadına meyletmişti. İşte böylece biz, kötülük ve fuhşu ondan uzaklaştırmak için (delilimizi gösterdik). Şüphesiz o ihlâslı kullarımızdandı." Yusuf, 24)
    Ayrıca peygamberlik insanların çalışarak elde edecekleri bir makam değildir. Allah dilediğine peygamberliği verir. İrade O'nundur. Bu noktada bir ayette Cenabı Hak şöyle buyurmaktadır: "Onlara bir âyet geldiği zaman da: “Allah’ın peygamberlerine verilenlerin benzeri, bize de verilmedikçe aslâ îmân etmeyeceğiz!” dediler. Allah, peygamberlik vazîfesini nereye vereceğini en iyi bilendir." (En'am, 124)
    Bununla birlikte hikmeti gereği olarak peygamberlik gibi ağır bir yükü kaldırabilecek ve bu sorumluluğu taşıyabilecek kimselere vermektedir. Allah'ın her yaptığı işinde bir çok hikmetler vardır. Diğer insanlara peygamberlik verilse idi, bu sorumluluğun altından kalkabilirler mi idi? Alaya alınmak, hakarete uğramak, işkence görmek, yalanlanmak, şehid edilmek gibi bir çok musibetlere karşı belki sabır edemezlerdi.
    Bizler kendimizin şu haline bir bakalım. Yaptıklarımız, tercihlerimiz nasıldır? Bu halimizle peygamberliğin ağır yükünü taşıyabilir miydik, bir düşünelim. Bu noktada haşa bir haksızlık yoktur. Allah adalet ve hikmetle iş yapar.





+ Yorum Gönder