Konusunu Oylayın.: Namaz kılarken düşüncelere dalmak

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Namaz kılarken düşüncelere dalmak
  1. 01.Eylül.2015, 00:00
    1
    Xmalcom33
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Temmuz.2015
    Üye No: 106608
    Mesaj Sayısı: 68
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Namaz kılarken düşüncelere dalmak






    Namaz kılarken düşüncelere dalmak Mumsema Selamun Aleyküm. Namaz kılarken dünyevi düşüncelerden uzak durmak gerekiyor benim durumum , ben mesela Allah'ın Vahid , Baki sıfatları ile ilgili namazda düşüncelere dalıyorum daha sonra bi bakıyorum (kıraatte) kendimi ya dua yada salavat vb. şeyler okurken yada okumam gereken fatiha ve zammı sureleri okudummu diye şüpheye düşerken buluyorum. Allahın sıfatları ve güzel ismlerini de düşünmeden edemiyorum, yada buna benzer olarak internette dinlediğim sohbetler var İslam tarihi ile ilgili yada fıkıh , kelam gibi konular ile ilgili düşünüyorum . Örneğin mesela abdest ilgi diyorumki İmamı Şafii Kadına dokunmak abdesti bozar demiş İmamı Azam bozmaz demiş daha sonra İmamı Şafii kan necis demiş ama kan abdesti bozmaz demiş nadıl oluyor ? İmamı Azamda Kuranı Kerimde geçen "Yahut da kadınlara dokunmuşsanız..." (Nisa, 4/43) abdesti bozamaz demiş delil olarak lems kelimesi cinsel ilişki anlamına geliyormuş. Ama bu gusülü bozan bir durum gudülü bozan abdestide bozar ama orada lems direkt olarak dokunmak anlamına geliyormuş yani İmamı Azamın dediği olması için Lemese tül merele kelimesi [ onunla cinsel ilişlide buluundum] anlamına gelmesi içintam olarak o kalbın geçmesi lazım değilmi ? Yada
    Allahın sıfatları birbirlerine bağlı olduğunu düşünüyorum örneğin "Allah tan başka ilahlar olsaydı yer ve gök fesada uğrardı " ayetininşöyle yorumluyorum Allah bunu nasıl biliyor o zaten tek değilmi ? Sonra şöyle diyorum dur bidakka Allahın ilim sıfatı var oda herşeyi bilen demek değilmi demekki Allahın Vahdaniyyet sıfatı ilim sıfatı ile bağlantılıymış diye düşüncelere dalıyorum.

    Bu düşünceler bazen öyle oluyorki beynim resmen yanıyor sonra cevablar aramaya çalışıyorum. Bunun namaza ve bana bir zararı varmı ?


  2. 01.Eylül.2015, 00:00
    1
    Xmalcom33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamun Aleyküm. Namaz kılarken dünyevi düşüncelerden uzak durmak gerekiyor benim durumum , ben mesela Allah'ın Vahid , Baki sıfatları ile ilgili namazda düşüncelere dalıyorum daha sonra bi bakıyorum (kıraatte) kendimi ya dua yada salavat vb. şeyler okurken yada okumam gereken fatiha ve zammı sureleri okudummu diye şüpheye düşerken buluyorum. Allahın sıfatları ve güzel ismlerini de düşünmeden edemiyorum, yada buna benzer olarak internette dinlediğim sohbetler var İslam tarihi ile ilgili yada fıkıh , kelam gibi konular ile ilgili düşünüyorum . Örneğin mesela abdest ilgi diyorumki İmamı Şafii Kadına dokunmak abdesti bozar demiş İmamı Azam bozmaz demiş daha sonra İmamı Şafii kan necis demiş ama kan abdesti bozmaz demiş nadıl oluyor ? İmamı Azamda Kuranı Kerimde geçen "Yahut da kadınlara dokunmuşsanız..." (Nisa, 4/43) abdesti bozamaz demiş delil olarak lems kelimesi cinsel ilişki anlamına geliyormuş. Ama bu gusülü bozan bir durum gudülü bozan abdestide bozar ama orada lems direkt olarak dokunmak anlamına geliyormuş yani İmamı Azamın dediği olması için Lemese tül merele kelimesi [ onunla cinsel ilişlide buluundum] anlamına gelmesi içintam olarak o kalbın geçmesi lazım değilmi ? Yada
    Allahın sıfatları birbirlerine bağlı olduğunu düşünüyorum örneğin "Allah tan başka ilahlar olsaydı yer ve gök fesada uğrardı " ayetininşöyle yorumluyorum Allah bunu nasıl biliyor o zaten tek değilmi ? Sonra şöyle diyorum dur bidakka Allahın ilim sıfatı var oda herşeyi bilen demek değilmi demekki Allahın Vahdaniyyet sıfatı ilim sıfatı ile bağlantılıymış diye düşüncelere dalıyorum.

    Bu düşünceler bazen öyle oluyorki beynim resmen yanıyor sonra cevablar aramaya çalışıyorum. Bunun namaza ve bana bir zararı varmı ?


    Benzer Konular

    - Namaz kılarken kedim seccadeye geliyor ve ben namaz kılarken benimle oynuyor

    - Namaz kılarken dünyalık düşüncelere dalmak namazı bozar mı?

    - Namaz sırası dünyevi düşüncelere karşı aldığım tedbirler doğru mu?

    - Namaz kılarken aşırı dünya işlerine dalmak

    - Namaz kılarken düşüncelere dalmak namazı bozar mı?

  3. 01.Eylül.2015, 00:36
    2
    Muhammed.
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ağustos.2015
    Üye No: 106774
    Mesaj Sayısı: 17
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namazla ilgili




    Rahman ve Rahim Olan Allahın Adıyla Başlarım

    Husus 1 - ) Namazda ister istemez her insanın kalbine bir takım farklı vesveselere düşebilir bunlardan kurtulmak için Allaha sığınıp dikkatli bir şekilde abdest alıp , onun huzuruna reklam vs. Üstünde yazı bulunmayan sade elbise ile çıkıp , erkek iseniz takkenizi takıp huzura niyetlenmeden , ALLAHIM temiz bir şekilde namazını kılmak için içinde bulunduğum vaktin namazının sunneti ni ya da farzini kılmaya diyerek niyyeti hâlisane edin ve namaza başlayın . Duaları kendi duyacağınız şekilde tek başına iseniz belli bir müddet bütün namazları sesli ve yüksek bir şekilde diliniz ve kalbiniz ile takip edin ve okudugunuz surenin anlamını dusunun vesvese anında ama takımların okudugunuz sure ile mana aynı anda gitsin .


    Husus 2 - ) Hanefi , Şafi , Maliki ve Hanbeli mezhebi Rasulullahin hayatında bu 4 mezhebi tatbiki ile ortaya çıkmış ve hepsi ayrı ayrı sınıflandırılmış ve Rasulullah efendimiz önceden bu mezhebin başındaki imamları da müjdelemiştir , işaret etmiştir . Hanefi de kadına dokunma abdesti bozmaz demesi tenin karşı cinsin tenine deymesi , bunda sakınca yoktur , şayet helaliniz ise , haram olan na mahrem bir kadın veya erkek ise yanlış olarak teniniz yanı el , kol gibi kazaların deymesi , çarpışması bunlarin bir mahzuru olmaz . Hanefi ve şafide cinsel ilişki hususunda erkeğin veyahut kadının haya azasından zelle damla gelse abdeste mani olur ve abdest her 2 mezhep içinde de bozulur .

    Husus 3 - ) Şafi mezhebinde kan hükmü safiyye , doğası itibarı ile temiz fakat itaat itibarıyla normal ( bozmaz ) olarak kabul edilmiştir . Mâlum eski zamanda mekkei mukerreme ve medinei Münevvere , şam , halep bu yerlerde su , saf temiz su kaynağı da yoktu , din kolaylık dinidir ve her mezhep kendi ekolleri içinde bir kolaylık sağlar , hanefi mezhebinde de abdestini bozulması kan ile şayet su bulunamazsa tehemmum alınıyor , misal olarak , yanı her mezhebin kendi içinde bir ekol ve tavırları var . Ayriyeten helaliniz olmayan bir kadına hanefi de Dokunsan abdestin bozulmaz çünkü abdest takarrüfen yanı ( iç ile alakalı ) birşey çıkması lazım ki bozulsun ama kadın na mahremin helal değil abdestinizin manası , anlamı kalmaz ve şu zamanda da sanmıyorum ki , abdest alıp na mahrem kadınla cilveleşen insan olduğunu ?


    Husus 4 - Son Husus ) Her mezhebin imamı kendi alanlarında uzman ve peygamber tarafından ekseri evvel bildirilmiştir . Mesela imamı azam Ebu hanife hazretlerini Rasuli ekrem efendimiz bildirmiştir . Hayatlarını okursanız anlarsınız . Din Kolaylık dini o yüzden her mezhebin kendisine gore bir rolü vardır . Müslüman necis olmaz , guslu bozulsa bile , necaset kelimesi hayvani ve nefsani hallerden gelir . Kirli demektir , ama bu insan vasfında var olabilir fakat iman eden bir kimse iman vasfında olduğundan dolayı kan hususu tabiatı gereği aşırı necis olarak sayılmıyor .Zira insan balçık tan be balçıktan bir topraktır , ve sudan su da kan ve sıvı maddeye dönüştüğü için bunların çok kirlilik durumu olmayabiliyor . Neticede vücudun döngüsü gereğidir kan , ama mide mekanizması için bu söylenilemez , dışkı necisdir mide döngüsü ile oluşur .

    Okudugunuz ayet hangi sure ile mensupsa lütfen TEFSİRİ ile okuyunuz, meâller mana bakımından eksik olanak sağlar , TEFSİR ile okursanız Ve KOMPLE BAŞTAN SURENİN BİTİMİNE kadar okursanız anlarsınız , alıntı yapmak bir kesit vermek nakletmek cehalet gerektiren izahsiz durumdur . Sözüm meclisten dışarı, hakkınızı helal edin . Allaha emanet olun . Hayırlı geceler . ( Elmalili Hamdi Yazır ) Hocamızın tefsirini tavsiye ederim ....


  4. 01.Eylül.2015, 00:36
    2
    Muhammed. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Rahman ve Rahim Olan Allahın Adıyla Başlarım

    Husus 1 - ) Namazda ister istemez her insanın kalbine bir takım farklı vesveselere düşebilir bunlardan kurtulmak için Allaha sığınıp dikkatli bir şekilde abdest alıp , onun huzuruna reklam vs. Üstünde yazı bulunmayan sade elbise ile çıkıp , erkek iseniz takkenizi takıp huzura niyetlenmeden , ALLAHIM temiz bir şekilde namazını kılmak için içinde bulunduğum vaktin namazının sunneti ni ya da farzini kılmaya diyerek niyyeti hâlisane edin ve namaza başlayın . Duaları kendi duyacağınız şekilde tek başına iseniz belli bir müddet bütün namazları sesli ve yüksek bir şekilde diliniz ve kalbiniz ile takip edin ve okudugunuz surenin anlamını dusunun vesvese anında ama takımların okudugunuz sure ile mana aynı anda gitsin .


    Husus 2 - ) Hanefi , Şafi , Maliki ve Hanbeli mezhebi Rasulullahin hayatında bu 4 mezhebi tatbiki ile ortaya çıkmış ve hepsi ayrı ayrı sınıflandırılmış ve Rasulullah efendimiz önceden bu mezhebin başındaki imamları da müjdelemiştir , işaret etmiştir . Hanefi de kadına dokunma abdesti bozmaz demesi tenin karşı cinsin tenine deymesi , bunda sakınca yoktur , şayet helaliniz ise , haram olan na mahrem bir kadın veya erkek ise yanlış olarak teniniz yanı el , kol gibi kazaların deymesi , çarpışması bunlarin bir mahzuru olmaz . Hanefi ve şafide cinsel ilişki hususunda erkeğin veyahut kadının haya azasından zelle damla gelse abdeste mani olur ve abdest her 2 mezhep içinde de bozulur .

    Husus 3 - ) Şafi mezhebinde kan hükmü safiyye , doğası itibarı ile temiz fakat itaat itibarıyla normal ( bozmaz ) olarak kabul edilmiştir . Mâlum eski zamanda mekkei mukerreme ve medinei Münevvere , şam , halep bu yerlerde su , saf temiz su kaynağı da yoktu , din kolaylık dinidir ve her mezhep kendi ekolleri içinde bir kolaylık sağlar , hanefi mezhebinde de abdestini bozulması kan ile şayet su bulunamazsa tehemmum alınıyor , misal olarak , yanı her mezhebin kendi içinde bir ekol ve tavırları var . Ayriyeten helaliniz olmayan bir kadına hanefi de Dokunsan abdestin bozulmaz çünkü abdest takarrüfen yanı ( iç ile alakalı ) birşey çıkması lazım ki bozulsun ama kadın na mahremin helal değil abdestinizin manası , anlamı kalmaz ve şu zamanda da sanmıyorum ki , abdest alıp na mahrem kadınla cilveleşen insan olduğunu ?


    Husus 4 - Son Husus ) Her mezhebin imamı kendi alanlarında uzman ve peygamber tarafından ekseri evvel bildirilmiştir . Mesela imamı azam Ebu hanife hazretlerini Rasuli ekrem efendimiz bildirmiştir . Hayatlarını okursanız anlarsınız . Din Kolaylık dini o yüzden her mezhebin kendisine gore bir rolü vardır . Müslüman necis olmaz , guslu bozulsa bile , necaset kelimesi hayvani ve nefsani hallerden gelir . Kirli demektir , ama bu insan vasfında var olabilir fakat iman eden bir kimse iman vasfında olduğundan dolayı kan hususu tabiatı gereği aşırı necis olarak sayılmıyor .Zira insan balçık tan be balçıktan bir topraktır , ve sudan su da kan ve sıvı maddeye dönüştüğü için bunların çok kirlilik durumu olmayabiliyor . Neticede vücudun döngüsü gereğidir kan , ama mide mekanizması için bu söylenilemez , dışkı necisdir mide döngüsü ile oluşur .

    Okudugunuz ayet hangi sure ile mensupsa lütfen TEFSİRİ ile okuyunuz, meâller mana bakımından eksik olanak sağlar , TEFSİR ile okursanız Ve KOMPLE BAŞTAN SURENİN BİTİMİNE kadar okursanız anlarsınız , alıntı yapmak bir kesit vermek nakletmek cehalet gerektiren izahsiz durumdur . Sözüm meclisten dışarı, hakkınızı helal edin . Allaha emanet olun . Hayırlı geceler . ( Elmalili Hamdi Yazır ) Hocamızın tefsirini tavsiye ederim ....





+ Yorum Gönder