Konusunu Oylayın.: İç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi

5 üzerinden 3.50 | Toplam: 8 kişi oyladı.

İç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi
  1. 15.Ağustos.2015, 13:15
    1
    Adem6125
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2015
    Üye No: 106732
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    İç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi






    İç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi Mumsema Slm.bende bi problem var her gün yatak dan kalkdigimda bir damla kadar kurumus bir leke görüyorum picamamda ne rüya vardi nede birşey hissediyorum ama şimdi hergün bu durumdan güsül abdestimi almam lazim suan ben güsül abdesti aliyom ama gidicke çok zorlanıyorum hrgün güsül abdesti almaktan ne yapmam lazim acil net cevab tsk.


  2. 15.Ağustos.2015, 13:15
    1
    Adem6125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Slm.bende bi problem var her gün yatak dan kalkdigimda bir damla kadar kurumus bir leke görüyorum picamamda ne rüya vardi nede birşey hissediyorum ama şimdi hergün bu durumdan güsül abdestimi almam lazim suan ben güsül abdesti aliyom ama gidicke çok zorlanıyorum hrgün güsül abdesti almaktan ne yapmam lazim acil net cevab tsk.


    Benzer Konular

    - İç çamaşırında leke olması gusül gerektirir mi

    - İç çamaşırında 3 damla leke gördüm gusül gerekirmi

    - İç çamaşırında tortu gibi sarı leke

    - Kızların ihtilam olması için iç çamaşırında leke görmesi şart mı?

    - Gusül-iç çamaşırında leke ile ilgili

  3. 15.Ağustos.2015, 15:27
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,559
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: iç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi




    Rüya görülsün veya görülmesin önemli değil
    Önemli olan meni dir.
    Meni ne zaman çıkarsa gusul şart
    Mezitli ile meni nedir iyice öğren


  4. 15.Ağustos.2015, 15:27
    2
    Üye



    Rüya görülsün veya görülmesin önemli değil
    Önemli olan meni dir.
    Meni ne zaman çıkarsa gusul şart
    Mezitli ile meni nedir iyice öğren


  5. 15.Ağustos.2015, 15:46
    3
    Misafir

    Cevap: iç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi

    Cok tsk . Nerden bu farkliligi ogrenebilirim ?


  6. 15.Ağustos.2015, 15:46
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Cok tsk . Nerden bu farkliligi ogrenebilirim ?


  7. 15.Ağustos.2015, 18:13
    4
    AmiralBristol
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Nisan.2015
    Üye No: 105849
    Mesaj Sayısı: 177
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: Fani Dünya

    Cevap: iç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi

    Kuruyan meni tabaka halini alır. Buna göre gördüğün lekeye bak. Vesveselerden kurtul.


  8. 15.Ağustos.2015, 18:13
    4
    Devamlı Üye
    Kuruyan meni tabaka halini alır. Buna göre gördüğün lekeye bak. Vesveselerden kurtul.


  9. 15.Ağustos.2015, 18:23
    5
    Acizanekul
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Ocak.2015
    Üye No: 105259
    Mesaj Sayısı: 196
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: iç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi

    Rüyada ihtilam olduğunu hatırlıyorsan leke de varsa alman gerekir


  10. 15.Ağustos.2015, 18:23
    5
    Devamlı Üye
    Rüyada ihtilam olduğunu hatırlıyorsan leke de varsa alman gerekir


  11. 15.Ağustos.2015, 18:24
    6
    Acizanekul
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Ocak.2015
    Üye No: 105259
    Mesaj Sayısı: 196
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: iç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi

    Büluğ çağına ermiş kimsenin dört çeşit suyu vardır.

    1. İdrar,
    2. Meni,
    3. Mezî,
    4. Vedî.

    Bunlardan guslü gerektiren yalnız menidir. Meninin üç özelliği vardır:

    1. Sıçrayarak çıkması,
    2. Hazzın hasıl olması.
    3. Yaş iken hamur kokusunu, kuru iken yumurtanın beyaz kısmının kokusunu vermesidir.

    Vedî, idrardan sonra çıkan katı ve beyaz bir sudur. Mezî de beyaz ve ince bir su olup, şehvet hissi galebe çaldığı anlarda meydana gelen bir sudur. Binâenaleyh söz konusu “vedi” ve “mezi”den dolayı gusül gerekmez.

    Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise "kazi" denilmektedir. Bundan dolayı sadece abdest bozulur, ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez.

    Guslü Gerektiren Haller:

    1. Cinsel ilişkide bulunmak: Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir. Resulullah (asm) bu konuda şöyle buyurmaktadır:

    "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa, gusül lazım gelir."(1)

    2. İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir. Resulullah (asm)'a:

    "Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?" diye soruldu. Resulullah (asm):

    "Evet gerekir." diye cevapladı. Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Resulullah (asm):

    "Ona gusül gerekmez." dedi.."(2)

    Kişiden gelen sıvı meni ise gusül abdesti alması gerekir; mezi veya vedi ise abdest bozulsa da gusül gerekmez.

    Kişinin elbisesine bulaşan akıntının (bu pisliğin), kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine mâni olan miktar değişir. Şöyle ki: Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine mâni olur.

    Eğer yaş bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan pislik, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır. Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünse- yok edilmesi sünnettir.

    İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir. Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir. Bununla beraber elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.

    Elbiseye bulaşma durumunda, mezi ve vedi de meni gibidir.
    Kaynak : Sorularla islamiyet


  12. 15.Ağustos.2015, 18:24
    6
    Devamlı Üye
    Büluğ çağına ermiş kimsenin dört çeşit suyu vardır.

    1. İdrar,
    2. Meni,
    3. Mezî,
    4. Vedî.

    Bunlardan guslü gerektiren yalnız menidir. Meninin üç özelliği vardır:

    1. Sıçrayarak çıkması,
    2. Hazzın hasıl olması.
    3. Yaş iken hamur kokusunu, kuru iken yumurtanın beyaz kısmının kokusunu vermesidir.

    Vedî, idrardan sonra çıkan katı ve beyaz bir sudur. Mezî de beyaz ve ince bir su olup, şehvet hissi galebe çaldığı anlarda meydana gelen bir sudur. Binâenaleyh söz konusu “vedi” ve “mezi”den dolayı gusül gerekmez.

    Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise "kazi" denilmektedir. Bundan dolayı sadece abdest bozulur, ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez.

    Guslü Gerektiren Haller:

    1. Cinsel ilişkide bulunmak: Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir. Resulullah (asm) bu konuda şöyle buyurmaktadır:

    "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa, gusül lazım gelir."(1)

    2. İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir. Resulullah (asm)'a:

    "Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?" diye soruldu. Resulullah (asm):

    "Evet gerekir." diye cevapladı. Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Resulullah (asm):

    "Ona gusül gerekmez." dedi.."(2)

    Kişiden gelen sıvı meni ise gusül abdesti alması gerekir; mezi veya vedi ise abdest bozulsa da gusül gerekmez.

    Kişinin elbisesine bulaşan akıntının (bu pisliğin), kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine mâni olan miktar değişir. Şöyle ki: Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine mâni olur.

    Eğer yaş bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan pislik, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır. Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünse- yok edilmesi sünnettir.

    İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir. Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir. Bununla beraber elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.

    Elbiseye bulaşma durumunda, mezi ve vedi de meni gibidir.
    Kaynak : Sorularla islamiyet


  13. 15.Ağustos.2015, 21:54
    7
    Misafir

    Cevap: iç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi

    Cok tsk.cevaplara simdi o leke okadar az
    Sanki bi kalemle kagita cizgi cekersin gibi ve beyaz kararveremiyom menimi mezimi yanlis karar vermekden korkuyom.


  14. 15.Ağustos.2015, 21:54
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Cok tsk.cevaplara simdi o leke okadar az
    Sanki bi kalemle kagita cizgi cekersin gibi ve beyaz kararveremiyom menimi mezimi yanlis karar vermekden korkuyom.


  15. 15.Ağustos.2015, 22:05
    8
    Adem6125
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2015
    Üye No: 106732
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: iç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi

    Miktar okadar azki mesella bir kada kalemele bir Cizgi çekersiniz oyle ve beyaz yanlış karar vermek den korkuyom gündüz vakit olsa hiç endişe etmeden mezi derim ama iş uykudan sonra oluyor diye karar veremiyom


  16. 15.Ağustos.2015, 22:05
    8
    Adem6125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Miktar okadar azki mesella bir kada kalemele bir Cizgi çekersiniz oyle ve beyaz yanlış karar vermek den korkuyom gündüz vakit olsa hiç endişe etmeden mezi derim ama iş uykudan sonra oluyor diye karar veremiyom


  17. 01.Eylül.2016, 10:53
    9
    Misafir

    Yorum: İç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi

    O sıkıntı bende de var beyaz külot üzerine sadece etrafı. Belli küçük bir leke var kuru değil ne yapmam gerekiyor

    Hocam selamın aleyküm benim bazı vesvese lerim var meni ile meziyi ayırt edebiliyorum fakat bu son zamanlarda koyu renkli donlar giymeye basladım ve ufak ufak nokta lekeler görüyorum beyazımsı 2 3 tane (don kırmızı) acaba bu vedi olabilirmi ,vedi donda leke bırakırmı hayırlı günler dilerim...


    Sa hocam kısa bi sorum olacak zira şüpheye düşüyorum mezi kuruyunca beyaz oluyor menide beyaz oluyor fakat bu lekeler cok küçükler ve mezi olduğu bariz ortada fakat tırnakla kazırken çıktı şüpheye girdiim nokta burası işte menidede kazıyarak çıkıyor soruma cevap verirseniz sevinirim hayırlı günler dilerim


  18. 01.Eylül.2016, 10:53
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    O sıkıntı bende de var beyaz külot üzerine sadece etrafı. Belli küçük bir leke var kuru değil ne yapmam gerekiyor

    Hocam selamın aleyküm benim bazı vesvese lerim var meni ile meziyi ayırt edebiliyorum fakat bu son zamanlarda koyu renkli donlar giymeye basladım ve ufak ufak nokta lekeler görüyorum beyazımsı 2 3 tane (don kırmızı) acaba bu vedi olabilirmi ,vedi donda leke bırakırmı hayırlı günler dilerim...


    Sa hocam kısa bi sorum olacak zira şüpheye düşüyorum mezi kuruyunca beyaz oluyor menide beyaz oluyor fakat bu lekeler cok küçükler ve mezi olduğu bariz ortada fakat tırnakla kazırken çıktı şüpheye girdiim nokta burası işte menidede kazıyarak çıkıyor soruma cevap verirseniz sevinirim hayırlı günler dilerim


  19. 01.Eylül.2016, 13:19
    10
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 20,723
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: İç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi

    Çok küçük olan lekeler ya idrar yada mezidir. Meni öylesine küçük olmaz ve hissetmeden de gelmez. Mezi sadece namaz abdestini bozar. Meni çıkarken zevk verir ve fazla akar. Bu yüzden meni ile meziyi birbirine karıştırmak mümkün değildir.


  20. 01.Eylül.2016, 13:19
    10
    Yönetici
    Çok küçük olan lekeler ya idrar yada mezidir. Meni öylesine küçük olmaz ve hissetmeden de gelmez. Mezi sadece namaz abdestini bozar. Meni çıkarken zevk verir ve fazla akar. Bu yüzden meni ile meziyi birbirine karıştırmak mümkün değildir.


  21. 03.Eylül.2016, 01:58
    11
    Misafir

    Yorum: İç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi

    Ayni sorun bendede var siyah kilodda beyaz leke her gun goruyom.yuvarlak küçük


    Hocam nokta kadar bi leke vardı donumda cok ufak tırnağımla kazıyınca çıktı menimidir? Vedi yada mezi kazıyınca çıkarmı hocam lütfen bu soruma cevapverin teşekür eder hayırlı günler dilerim


  22. 03.Eylül.2016, 01:58
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ayni sorun bendede var siyah kilodda beyaz leke her gun goruyom.yuvarlak küçük


    Hocam nokta kadar bi leke vardı donumda cok ufak tırnağımla kazıyınca çıktı menimidir? Vedi yada mezi kazıyınca çıkarmı hocam lütfen bu soruma cevapverin teşekür eder hayırlı günler dilerim


  23. 04.Eylül.2016, 21:41
    12
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 20,723
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: İç çamaşırında görülen her leke için Güsül gerekir mi

    - Bu gördüğün lekeler mezidir meni değildir.

    - Evet mezi veya vedi kazıyınca çıkar. Bu gördüklerin mezidir meni değildir.


  24. 04.Eylül.2016, 21:41
    12
    Yönetici
    - Bu gördüğün lekeler mezidir meni değildir.

    - Evet mezi veya vedi kazıyınca çıkar. Bu gördüklerin mezidir meni değildir.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son