Konusunu Oylayın.: Bediüzzamanın cehennem görüşü

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Bediüzzamanın cehennem görüşü
  1. 25.Haziran.2015, 22:12
    1
    sevgiliduygu
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2015
    Üye No: 105391
    Mesaj Sayısı: 32
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Bediüzzamanın cehennem görüşü






    Bediüzzamanın cehennem görüşü Mumsema cehennem halkı ebedi yanmaktansa yok olmayı mı ister yoksa yok olmaktansa cehennem de
    olsa ebediyyen yaşamayı mı ister

    bediüzzamanın görüşüyle ilgili bir sitedeki fetva

    bediüzzamanın görüşü

    Cehennemde de Olsa Sonsuzluk İstemek
    Bediüzzaman diyor ki, "Küçüklüğümde, hayalimden sordum: -Sana bir milyon sene ömür ve dünya saltanatı verilmesini, fakat sonra ademe ve hiçliğe düşmesini mi istersin? Yoksa, bâki fakat âdi ve meşakkatli bir vücudu mu istersin?” dedim. Baktım, ikincisini arzulayıp birincisinden “Ah!” çekti. “Cehennem de olsa beka isterim” dedi.- sürekli azap gören bir kul neden yokluğu istemesin ki?

    fetvadan bir parça

    Esasen küfür öyle büyük bir cinayettir ki affedilmemesi gerekir. Ancak Allah’ın rahmeti gazabını geçtiği için o kâfirleri yok olmaktan kurtarıp hayatta kalmalarına müsaade ediyor. Nitekim bir tek adamı öldüren birisini idama mahkum etseler, tam idamını beklerken cezasının müebbet, yani ömür boyu hapse çevrildiğini duysa elbette sevinecektir. Bunun gibi yok olmayı hak etmiş bir kâfirin cezasının müebbete, yani ebediyen cehennemde kalmaya çevrilmesi de bir ikramdır.


    Kuran daki konuyla ilgili ayetler

    25/13- Elleri boyunlarına bağlanmış, çatılmış olarak cehennemin daracık bir yerine atıldıkları zaman orada, yok olup gitmeyi isterler
    furkan suresi 13. ayet
    25/14- (Kendilerine) “Bugün bir kere yok olmayı istemeyin, bir çok kere yok olmayı isteyin!” (denir.)
    furkan suresi 14. ayet

    35/37- Onlar cehennemde, “Ey Rabbimiz! Bizi buradan çıkar ki dünyada iken işlemekte olduğumuzdan başka ameller, salih ameller işleyelim” diye bağrışırlar. (Onlara şöyle denilir “Sizi, düşünüp öğüt alacak kimsenin düşünüp öğüt alabileceği kadar yaşatmadık mı? Size uyarıcı da gelmişti. Öyle ise tadın azabı. Çünkü zalimler için hiçbir yardımcı yoktur.”
    fatır suresi 37. ayet

    şimdi gelelim soruma, bediüzzamana göre cehennem halkı yok olmayı sonsuz yanmaya tercih ederken Kurana göre de tam tersi yanmak yerine yok olmayı istiyorlar

    Kuran kesinlikle doğru olduğuna göre bediüzzaman bu sözleriyle konuyla ilgili ayetleri inkar etmiş olmuyor mu? bu görüşü caiz mi?


  2. 25.Haziran.2015, 22:12
    1



    cehennem halkı ebedi yanmaktansa yok olmayı mı ister yoksa yok olmaktansa cehennem de
    olsa ebediyyen yaşamayı mı ister

    bediüzzamanın görüşüyle ilgili bir sitedeki fetva

    bediüzzamanın görüşü

    Cehennemde de Olsa Sonsuzluk İstemek
    Bediüzzaman diyor ki, "Küçüklüğümde, hayalimden sordum: -Sana bir milyon sene ömür ve dünya saltanatı verilmesini, fakat sonra ademe ve hiçliğe düşmesini mi istersin? Yoksa, bâki fakat âdi ve meşakkatli bir vücudu mu istersin?” dedim. Baktım, ikincisini arzulayıp birincisinden “Ah!” çekti. “Cehennem de olsa beka isterim” dedi.- sürekli azap gören bir kul neden yokluğu istemesin ki?

    fetvadan bir parça

    Esasen küfür öyle büyük bir cinayettir ki affedilmemesi gerekir. Ancak Allah’ın rahmeti gazabını geçtiği için o kâfirleri yok olmaktan kurtarıp hayatta kalmalarına müsaade ediyor. Nitekim bir tek adamı öldüren birisini idama mahkum etseler, tam idamını beklerken cezasının müebbet, yani ömür boyu hapse çevrildiğini duysa elbette sevinecektir. Bunun gibi yok olmayı hak etmiş bir kâfirin cezasının müebbete, yani ebediyen cehennemde kalmaya çevrilmesi de bir ikramdır.


    Kuran daki konuyla ilgili ayetler

    25/13- Elleri boyunlarına bağlanmış, çatılmış olarak cehennemin daracık bir yerine atıldıkları zaman orada, yok olup gitmeyi isterler
    furkan suresi 13. ayet
    25/14- (Kendilerine) “Bugün bir kere yok olmayı istemeyin, bir çok kere yok olmayı isteyin!” (denir.)
    furkan suresi 14. ayet

    35/37- Onlar cehennemde, “Ey Rabbimiz! Bizi buradan çıkar ki dünyada iken işlemekte olduğumuzdan başka ameller, salih ameller işleyelim” diye bağrışırlar. (Onlara şöyle denilir “Sizi, düşünüp öğüt alacak kimsenin düşünüp öğüt alabileceği kadar yaşatmadık mı? Size uyarıcı da gelmişti. Öyle ise tadın azabı. Çünkü zalimler için hiçbir yardımcı yoktur.”
    fatır suresi 37. ayet

    şimdi gelelim soruma, bediüzzamana göre cehennem halkı yok olmayı sonsuz yanmaya tercih ederken Kurana göre de tam tersi yanmak yerine yok olmayı istiyorlar

    Kuran kesinlikle doğru olduğuna göre bediüzzaman bu sözleriyle konuyla ilgili ayetleri inkar etmiş olmuyor mu? bu görüşü caiz mi?


    Benzer Konular

    - Bediüzzamanın cihad anlayışı

    - Bir Hadis ve Bediüzzamanın bir sözü (resimli)

    - Vehbi Vakkasoğlu - Said Nursi Bediüzzamanın hayatı

    - Bediüzzamanın Hazretlerinin Çarşaf Müdaafası

    - Bediüzzamanın kabri

  3. 26.Haziran.2015, 00:51
    2
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,094
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Bediüzzamanın cehennem görüşü




    Said Nursi, azap bile olsa insanoğlunun ebediliği isteyeceğini vurgulamış bunda bir sakınca yoktur.
    Zaten çocukken öyle düşündüm demiş


  4. 26.Haziran.2015, 00:51
    2
    mum
    Administrator



    Said Nursi, azap bile olsa insanoğlunun ebediliği isteyeceğini vurgulamış bunda bir sakınca yoktur.
    Zaten çocukken öyle düşündüm demiş





+ Yorum Gönder