Konusunu Oylayın.: Namazda sehiv secdesinin zamanı hakkında

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Namazda sehiv secdesinin zamanı hakkında
  1. 19.Mart.2015, 20:37
    1
    Millennium
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Ekim.2014
    Üye No: 104772
    Mesaj Sayısı: 375
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Namazda sehiv secdesinin zamanı hakkında






    Namazda sehiv secdesinin zamanı hakkında Mumsema Namazda son oturuştan sonra Allahumme Salli ve Barik duaları ile Rabbenağfirli duasını okuduktan sonra sehiv secdesini yapmada bir sakınca var mıdır? Bu dualardan sonra yapılan sehiv secdesi ardına tekrar aynı dualar okunsa namazın sıhhatine bir zarar olur mu?


  2. 19.Mart.2015, 20:37
    1
    Millennium - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Namazda son oturuştan sonra Allahumme Salli ve Barik duaları ile Rabbenağfirli duasını okuduktan sonra sehiv secdesini yapmada bir sakınca var mıdır? Bu dualardan sonra yapılan sehiv secdesi ardına tekrar aynı dualar okunsa namazın sıhhatine bir zarar olur mu?

  3. 20.Mart.2015, 03:43
    2
    halilcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2014
    Üye No: 104101
    Mesaj Sayısı: 388
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Namazda sehiv secdesinin zamanı hakkında




    1) sakınca yoktur
    2)hanefilere göre sıhhatine zarar olmaz zaten o duaları okumak lazım.

    Son oturuşta yalnız et-Tahıyyatü’yü okuyup secdeye gidebileceğimiz gibi, et-Tahıyyatü ile beraber Allahümme Salli ve Bârik dualarını okuduktan sonra da secdeye gidebiliriz, sonra tekrar et-Tahıyyatü ile beraber Allahümme Salli ve Bârik dualarını okuruz. Aynı şekilde, yalnız sağ tarafa selâm verip secdeye gidebileceğimiz gibi, sağa ve sola selâm verdikten sonra da gidebiliriz. Yalnız sağ tarafa selâm verdikten sonra sehiv secdesi yapmak daha faziletlidir.

    Sehiv secdesi vaciptir. Sehiv secdesi yapması gereken bir kimsenin unutarak veya bilerek sehiv secdesini yapmaması durumunda, namazı iade etmesi gerekmez. Fakat vacibi kasıtlı terk ettiği için günahkâr olur.
    Yapılması gereken sehiv secdesini yanılarak veya kasıtlı olarak terk eden bir kimse, eğer selam verdikten sonra namaza aykırı bir işte bulunursa, mesela gülmek, konuşmak gibi veya sehiv secdesi yapmaya vakit kalmaz ise, bu kimseden sehiv secdesi düşer. (Mehmet Talu)
    Yapılması gereken sehiv secdesini yanılarak veya unutarak terk eden bir kimse, eğer selam verdikten sonra gülmek, konuşmak, yönünü kıbleden çevirmek gibi namaza aykırı bir işte bulunursa veya sehiv secdesi yapmaya vakit kalmaz ise, bu kimseden sehiv secdesi düşer. Namazı iade etmesi de gerekmez. Ancak namaza aykırı bir davranışta bulunmadan secdeyi hatırlarsa hemen secde eder (Kasani, Bedaiu’s-Sanai’, 1/409)


  4. 20.Mart.2015, 03:43
    2
    halilcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    1) sakınca yoktur
    2)hanefilere göre sıhhatine zarar olmaz zaten o duaları okumak lazım.

    Son oturuşta yalnız et-Tahıyyatü’yü okuyup secdeye gidebileceğimiz gibi, et-Tahıyyatü ile beraber Allahümme Salli ve Bârik dualarını okuduktan sonra da secdeye gidebiliriz, sonra tekrar et-Tahıyyatü ile beraber Allahümme Salli ve Bârik dualarını okuruz. Aynı şekilde, yalnız sağ tarafa selâm verip secdeye gidebileceğimiz gibi, sağa ve sola selâm verdikten sonra da gidebiliriz. Yalnız sağ tarafa selâm verdikten sonra sehiv secdesi yapmak daha faziletlidir.

    Sehiv secdesi vaciptir. Sehiv secdesi yapması gereken bir kimsenin unutarak veya bilerek sehiv secdesini yapmaması durumunda, namazı iade etmesi gerekmez. Fakat vacibi kasıtlı terk ettiği için günahkâr olur.
    Yapılması gereken sehiv secdesini yanılarak veya kasıtlı olarak terk eden bir kimse, eğer selam verdikten sonra namaza aykırı bir işte bulunursa, mesela gülmek, konuşmak gibi veya sehiv secdesi yapmaya vakit kalmaz ise, bu kimseden sehiv secdesi düşer. (Mehmet Talu)
    Yapılması gereken sehiv secdesini yanılarak veya unutarak terk eden bir kimse, eğer selam verdikten sonra gülmek, konuşmak, yönünü kıbleden çevirmek gibi namaza aykırı bir işte bulunursa veya sehiv secdesi yapmaya vakit kalmaz ise, bu kimseden sehiv secdesi düşer. Namazı iade etmesi de gerekmez. Ancak namaza aykırı bir davranışta bulunmadan secdeyi hatırlarsa hemen secde eder (Kasani, Bedaiu’s-Sanai’, 1/409)




+ Yorum Gönder