Konusunu Oylayın.: Allah Paradoksu

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Allah Paradoksu
  1. 06.Mart.2015, 23:42
    1
    gökhan123
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Mart.2012
    Üye No: 95041
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Allah Paradoksu






    Allah Paradoksu Mumsema Selamun Aleykum

    Bır soru sormak ıstıyorum. Oncelıkle ateist falan degılım.

    Kardeşlerım sımdı Allah her seyı yaratabilen her şeye gucu yeten kımsedır, gucu sınırsızdır. Ben bır forumda soyle bır soruya rastladım.

    Allah kaldıramacagı buyuklukte taş yaratabılır mı?

    Sımdı yaratır dersek yaratıp kaldıramazsa gucunu kısıtlamış olmuyor muyuz?
    Ya da yaratamaz ise yaratıcılıgını kısıtlamış olmuyor muyuz?

    Cevaplarsanız cok mutlu olurum. Soruyu sormadan once dedıgım gıbı ateist falan degılım. Sımdıden tesekkurler


  2. 06.Mart.2015, 23:42
    1
    gökhan123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamun Aleykum

    Bır soru sormak ıstıyorum. Oncelıkle ateist falan degılım.

    Kardeşlerım sımdı Allah her seyı yaratabilen her şeye gucu yeten kımsedır, gucu sınırsızdır. Ben bır forumda soyle bır soruya rastladım.

    Allah kaldıramacagı buyuklukte taş yaratabılır mı?

    Sımdı yaratır dersek yaratıp kaldıramazsa gucunu kısıtlamış olmuyor muyuz?
    Ya da yaratamaz ise yaratıcılıgını kısıtlamış olmuyor muyuz?

    Cevaplarsanız cok mutlu olurum. Soruyu sormadan once dedıgım gıbı ateist falan degılım. Sımdıden tesekkurler


    Benzer Konular

    - Allah hiç bir şeye muhtaç değilse, Allah'ın yardımcıları olun ve ganimetin beşte biri Allah’ındır

    - Allah'ın Hikmet ve Adaleti. Allah'a isyan.(Allah rızası için bakın lütfen)

    - Allah katında hiçbir şey, iki damladan daha sevimli değildir:Allah korkusuyla akıtılan gözyaşı damla

    - Enam suresi 136. ayet: Allah'ın yarattığı ekinlerle hayvanlardan Allah'a pay ayırıp zanlarınca, bu

    - Nisa suresi 13. ayet: Bunlar, Allah'ın (koyduğu) sınırlardır. Kim Allah'a ve Peygamberine itaat eder

  3. 07.Mart.2015, 16:39
    2
    yasemin
    Mum Ve Merhem Olabilmek..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Eylül.2014
    Üye No: 104691
    Mesaj Sayısı: 1,411
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15
    Bulunduğu yer: Allah'ıma Seferdeyim..

    Cevap: Allah Paradoksu




    Kendin zaten gücü sınırsızdır diye yazmışsın. Artı soru mantıksız geldi bana . Soran kişide ya art niyet yada zihninde sorun var galiba kardeşim. Bu evren galaksi farklı fikirde renkte şekilde insanlar gökyüzü denizler türlü çeşit hayvanlar herkesin duyguları hepimizin ayrı kader çizgisi gözlerimiz kainat evren v.s. yaratılan var olan herseyde Allah varsa hepimiz ve hersey Onun eseriyse ve biz bunların çoğunu hayret ederek düşünüyorsak gozlemliyorsak bu gücün haddini miktarını bilemiyorsak bir taş nedir? Bu uyumu bu eşsiz dizaynı bu harika planlama yapanı olmazsa olmazı olduran Rabbimizi Onun gücünü taşlami sinayacagiz ? Kul Rabbini deneyip imtihan edemez. Rabbi imtihan eder


  4. 07.Mart.2015, 16:39
    2
    Mum Ve Merhem Olabilmek..



    Kendin zaten gücü sınırsızdır diye yazmışsın. Artı soru mantıksız geldi bana . Soran kişide ya art niyet yada zihninde sorun var galiba kardeşim. Bu evren galaksi farklı fikirde renkte şekilde insanlar gökyüzü denizler türlü çeşit hayvanlar herkesin duyguları hepimizin ayrı kader çizgisi gözlerimiz kainat evren v.s. yaratılan var olan herseyde Allah varsa hepimiz ve hersey Onun eseriyse ve biz bunların çoğunu hayret ederek düşünüyorsak gozlemliyorsak bu gücün haddini miktarını bilemiyorsak bir taş nedir? Bu uyumu bu eşsiz dizaynı bu harika planlama yapanı olmazsa olmazı olduran Rabbimizi Onun gücünü taşlami sinayacagiz ? Kul Rabbini deneyip imtihan edemez. Rabbi imtihan eder


  5. 08.Mart.2015, 02:22
    3
    halilcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2014
    Üye No: 104101
    Mesaj Sayısı: 390
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Allah Paradoksu

    seni benden başka öpen oldu mu? diye sormak lazım o soruyu sorana


    Allah Kaldıramayacağı Taşı Yaratabilir Mi?
    Bu soru Allah’ın varlığına getirilen en eski itirazlardan birisidir. Aslında felsefe dünyasında, aşağıda vereceğimiz muhtemel cevaplar yüzünden fazla ciddiye alınmasa da, halk arasında çok yaygındır. Ateistlerin bu soruyu kullanarak geliştirmeye çalıştıkları itiraz şu şekilde özetlenebilir:

    Allah her şeye kadirdir.
    Allah kaldıramayacağı bir taş yaratabilir mi?

    Cevap 1: Yaratabilir. O zaman Allah taşı kaldıramaz, demek ki her şeye kadir değildir Bu durum Allah’ın temel sıfatları ile çeliştiği için Allah yoktur.

    Cevap 2: Yaratamaz. O zaman Allah her şeye kadir değildir, zira böyle bir taş yaratamaz. Bu durum da Allah’ın temel sıfatları ile çeliştiği için Allah yoktur.

    Yukarıdaki itiraza cevap vermeden önce soruyu iyi anlamamız gerekiyor. Soru aslında şu şekilde de ifade edilebilir: “Allah, ‘her taşı kaldırabilen birisinin kaldıramayacağı bir taş’ yaratabilir mi?” Bu soruda “her taşı kaldırabilen birisinin kaldıramayacağı taş” ifadesi, açıkça görüleceği üzere çelişki içeren bir ifadedir. Çelişki içeren ifadenin ne olduğunu anlamanın en kolay yolu bunla ilgili örneklere bakmaktır: “Hem siyah, hem siyah olmayan kalem”, “Evli bekar”, “Dört kenarlı üçgen” vb. Aslında yukarıdaki soru benzeri başka ifadelerle de sorulabilir: “Allah evli bekar yaratabilir mi?”, “Allah dört kenarlı üçgen yaratabilir mi?”.

    Allah’ın çelişkili şeyler yaratabilip yaratamadığı konusunda felsefeci ve kelamcılar arasında görüş ayrılığı vardır. Burada, bunların hangisinin doğru yaklaşım olduğunu belirlemeden, her iki durumda da ateistik iddiaların geçersiz olduğunu göstermekle yetineceğiz. Şimdi bu iki görüş çerçevesinden de bakıp, yukarıdaki sorunun nasıl cevap bulduğuna bakalım.

    1. Allah’ın çelişki içeren şeyleri yaratması anlamsızdır görüşü:

    Bu görüşün savunucularına göre Allah’ın her şeye kadir sıfatı, Allah’ın “mümkün” olan her şeyi yaratabileceği anlamına gelir. Mesela fizik yasalarının farklı olduğu bir evren mümkün olduğu için, Allah fizik yasaları farklı bir evren yaratabilirdi. Ancak çelişki içeren şeylerin var olması imkânsızdır. Böyle cisimlerin var olması mantıksal olarak “mümkün” değildir; mümkün olmadığı için de “Allah’ın onları yaratması” tipi söylemler anlamsızdır; bu yüzden Allah’ın her şeye kadir sıfatı açısından bir sorun yoktur. Zira yukarıda dediğimiz gibi Allah “mümkün” olan her şeyi yaratabilir. Bu görüşü savunanlara göre çelişki içeren şeyleri içeren ifadeler anlamsızdır. Dört kenarlı üçgen mümkün olmadığı gibi, böyle bir ifade anlamsız ve saçmadır. Dolayısı ile yukarıdaki soru da aslında anlamsızdır. Bu görüşü savunan biri yukarıdaki soruya şöyle cevap verecektir: Allah’ın böyle bir taş yaratmamasıyla ilgili söylem mantıksal açıdan saçmadır.

    2. Allah çelişki içeren şeyler yaratabilir görüşü:

    Çelişkili şeylerin varlığı, çelişmezlik ilkesi olarak bilinen mantık yasası gereği imkânsız olarak kabul edilir. Ancak bu ikinci görüşü savunan felsefecilere göre Allah isterse çelişmezlik ilkesini devre dışı bırakabilir. Çünkü Allah mantık yasalarının da yaratıcısıdır. Onların üstündedir. (İlk görüşe göre mantık yasaları Allah’ın Doğasından kaynaklandığı için yaratılmış değildir.) Böyle olduğu için aslında mantık yasalarını değiştirebilir. Allah bu ilkeyi devre dışı bıraktığı anda, “hem siyah, hem siyah olmayan kalem” veya “dörtkenarlı üçgen” mümkün varlıklar olur. Dolayısı ile bu ilkeyi devre dışı bırakarak Allah, böyle bir kalem yaratabilir. Bu ikinci görüşü savunan biri yukarıdaki soruya şöyle cevap verecektir: “Evet, Allah böyle bir taş yaratabilir. Bunu da şu şekilde yapar; önce çelişmezlik ilkesini devre dışı bırakır, ondan sonra da öyle bir taş yaratır ki, hem kaldıramaz, hem kaldırabilir. Dolayısı ile her şeye kadir sıfatı ile çelişen bir durum oluşmaz. Sonuçta ateistik iddia, çelişmezlik ilkesi kullanılarak yapılmaktadır; çelişmezlik ilkesinin kalkması, iddianın yapılabilebileceği mantıksal bir zeminin kalmaması anlamını taşımaktadır.

    Yukarıdaki analizden de görebileceğiniz gibi, Allah’ın çelişkili şeyleri yaratabilip yaratamadığı konusunda görüşümüz ister pozitif, ister negatif olsun; yukarıdaki sorunun Allah’ın her şeye kadir sıfatı ile çelişmeyen cevabı vardır. Dolayısı ile ateistin böyle bir soru aracılığı ile Allah’ın varlığı aleyhine bir iddiada bulunması mümkün değildir.


  6. 08.Mart.2015, 02:22
    3
    halilcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    seni benden başka öpen oldu mu? diye sormak lazım o soruyu sorana


    Allah Kaldıramayacağı Taşı Yaratabilir Mi?
    Bu soru Allah’ın varlığına getirilen en eski itirazlardan birisidir. Aslında felsefe dünyasında, aşağıda vereceğimiz muhtemel cevaplar yüzünden fazla ciddiye alınmasa da, halk arasında çok yaygındır. Ateistlerin bu soruyu kullanarak geliştirmeye çalıştıkları itiraz şu şekilde özetlenebilir:

    Allah her şeye kadirdir.
    Allah kaldıramayacağı bir taş yaratabilir mi?

    Cevap 1: Yaratabilir. O zaman Allah taşı kaldıramaz, demek ki her şeye kadir değildir Bu durum Allah’ın temel sıfatları ile çeliştiği için Allah yoktur.

    Cevap 2: Yaratamaz. O zaman Allah her şeye kadir değildir, zira böyle bir taş yaratamaz. Bu durum da Allah’ın temel sıfatları ile çeliştiği için Allah yoktur.

    Yukarıdaki itiraza cevap vermeden önce soruyu iyi anlamamız gerekiyor. Soru aslında şu şekilde de ifade edilebilir: “Allah, ‘her taşı kaldırabilen birisinin kaldıramayacağı bir taş’ yaratabilir mi?” Bu soruda “her taşı kaldırabilen birisinin kaldıramayacağı taş” ifadesi, açıkça görüleceği üzere çelişki içeren bir ifadedir. Çelişki içeren ifadenin ne olduğunu anlamanın en kolay yolu bunla ilgili örneklere bakmaktır: “Hem siyah, hem siyah olmayan kalem”, “Evli bekar”, “Dört kenarlı üçgen” vb. Aslında yukarıdaki soru benzeri başka ifadelerle de sorulabilir: “Allah evli bekar yaratabilir mi?”, “Allah dört kenarlı üçgen yaratabilir mi?”.

    Allah’ın çelişkili şeyler yaratabilip yaratamadığı konusunda felsefeci ve kelamcılar arasında görüş ayrılığı vardır. Burada, bunların hangisinin doğru yaklaşım olduğunu belirlemeden, her iki durumda da ateistik iddiaların geçersiz olduğunu göstermekle yetineceğiz. Şimdi bu iki görüş çerçevesinden de bakıp, yukarıdaki sorunun nasıl cevap bulduğuna bakalım.

    1. Allah’ın çelişki içeren şeyleri yaratması anlamsızdır görüşü:

    Bu görüşün savunucularına göre Allah’ın her şeye kadir sıfatı, Allah’ın “mümkün” olan her şeyi yaratabileceği anlamına gelir. Mesela fizik yasalarının farklı olduğu bir evren mümkün olduğu için, Allah fizik yasaları farklı bir evren yaratabilirdi. Ancak çelişki içeren şeylerin var olması imkânsızdır. Böyle cisimlerin var olması mantıksal olarak “mümkün” değildir; mümkün olmadığı için de “Allah’ın onları yaratması” tipi söylemler anlamsızdır; bu yüzden Allah’ın her şeye kadir sıfatı açısından bir sorun yoktur. Zira yukarıda dediğimiz gibi Allah “mümkün” olan her şeyi yaratabilir. Bu görüşü savunanlara göre çelişki içeren şeyleri içeren ifadeler anlamsızdır. Dört kenarlı üçgen mümkün olmadığı gibi, böyle bir ifade anlamsız ve saçmadır. Dolayısı ile yukarıdaki soru da aslında anlamsızdır. Bu görüşü savunan biri yukarıdaki soruya şöyle cevap verecektir: Allah’ın böyle bir taş yaratmamasıyla ilgili söylem mantıksal açıdan saçmadır.

    2. Allah çelişki içeren şeyler yaratabilir görüşü:

    Çelişkili şeylerin varlığı, çelişmezlik ilkesi olarak bilinen mantık yasası gereği imkânsız olarak kabul edilir. Ancak bu ikinci görüşü savunan felsefecilere göre Allah isterse çelişmezlik ilkesini devre dışı bırakabilir. Çünkü Allah mantık yasalarının da yaratıcısıdır. Onların üstündedir. (İlk görüşe göre mantık yasaları Allah’ın Doğasından kaynaklandığı için yaratılmış değildir.) Böyle olduğu için aslında mantık yasalarını değiştirebilir. Allah bu ilkeyi devre dışı bıraktığı anda, “hem siyah, hem siyah olmayan kalem” veya “dörtkenarlı üçgen” mümkün varlıklar olur. Dolayısı ile bu ilkeyi devre dışı bırakarak Allah, böyle bir kalem yaratabilir. Bu ikinci görüşü savunan biri yukarıdaki soruya şöyle cevap verecektir: “Evet, Allah böyle bir taş yaratabilir. Bunu da şu şekilde yapar; önce çelişmezlik ilkesini devre dışı bırakır, ondan sonra da öyle bir taş yaratır ki, hem kaldıramaz, hem kaldırabilir. Dolayısı ile her şeye kadir sıfatı ile çelişen bir durum oluşmaz. Sonuçta ateistik iddia, çelişmezlik ilkesi kullanılarak yapılmaktadır; çelişmezlik ilkesinin kalkması, iddianın yapılabilebileceği mantıksal bir zeminin kalmaması anlamını taşımaktadır.

    Yukarıdaki analizden de görebileceğiniz gibi, Allah’ın çelişkili şeyleri yaratabilip yaratamadığı konusunda görüşümüz ister pozitif, ister negatif olsun; yukarıdaki sorunun Allah’ın her şeye kadir sıfatı ile çelişmeyen cevabı vardır. Dolayısı ile ateistin böyle bir soru aracılığı ile Allah’ın varlığı aleyhine bir iddiada bulunması mümkün değildir.





+ Yorum Gönder