Konusunu Oylayın.: Azîm Kelimesini

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Azîm Kelimesini
  1. 03.Mart.2015, 20:46
    1
    Crowley
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ocak.2015
    Üye No: 105294
    Mesaj Sayısı: 314
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Bulunduğu yer: İSTANBUL

    Azîm Kelimesini






    Azîm Kelimesini Mumsema Ayetel Kürsi de ''Azîm'' kelimesini tam çıkaramayınca anlam değişir mi? Rüku da değişiyor diğer yerlerde de değişir mi?


  2. 03.Mart.2015, 20:46
    1
    Devamlı Üye



  3. 03.Mart.2015, 21:26
    2
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: ''Azîm'' Kelimesini




    Azim kelimesindeki ZI harfi peltektir.
    arapçadaki harflerin mahrecinden çıkmaması anlamı bozar.
    video ses ile dinlemen gerekir


  4. 03.Mart.2015, 21:26
    2
    Moderatör



    Azim kelimesindeki ZI harfi peltektir.
    arapçadaki harflerin mahrecinden çıkmaması anlamı bozar.
    video ses ile dinlemen gerekir


  5. 03.Mart.2015, 22:12
    3
    Crowley
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ocak.2015
    Üye No: 105294
    Mesaj Sayısı: 314
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Bulunduğu yer: İSTANBUL

    Cevap: ''Azîm'' Kelimesini

    Soruyu iyi okuyalım


  6. 03.Mart.2015, 22:12
    3
    Devamlı Üye
    Soruyu iyi okuyalım


  7. 03.Mart.2015, 23:05
    4
    Misafir

    Cevap: ''Azîm'' Kelimesini

    azim kelimesi başka nasıl yanlış okuna bilir ya peltekli okunur yada pelteksiz okunur

    Hemen ifade edelim ki, peltek konuşan bir kimsenin, “ra” harfini “ga” veya “lâm” yahut “y┠olarak telaffuz etmesi, yani ancak öyle okuyup söyleyebilmesi namazını bozmaz.

    Mesela “Rabbi’l-âlemîn” yerine “Labbi’l-âlemîn” demesi gibi…

    Ancak, bu durumdaki bir mü’minin telaffuzunu düzeltmeye gayret etmesi ve okumakta güçlük çekmeyeceği ayetleri bulup okuması gerekir. Böyle bir kimse “ümmî” (okuma yazması olmayan) mesabesinde sayılır.

    ***

    Yine “el-Hamdü lillâhi” cümlesini “el-Hemdü” veya “Kul hüvallâhu ehad” ayetini “Kül hüvallâhu ehad” diye okuyup, başka türlü okuyamayanlar da “peltek” hükmündedirler, namazları sahihtir, bozulmaz.

    ***

    Rasûlullah Efendimizin (s.a.v.) müezzini Bilâl-i Habeşî (r.a.) de peltek idi; “şın”ı “sin” olarak okuyorlardı. İmam-ı Rabbanî (k.s.) hazretleri onun bu halini şöyle nakleder:

    “Bir haberde anlatıldığına göre, ‘Sînu Bilâlin Indellahi Şînün’: Bilâl'in Sin'i Allah katında Şın'dir…"

    “Fârisî bir mısra:

    ‘Ber eşhedü tû handezend eshedü Bilâl’

    Meali: Senin eşhedü’nden, daha hoştur, daha yerindedir Bilâl’in eshedü’sü’… [el-Mektubat, 3, 100]

    Hz.Bilal'in (r.a.) maksûdu tabii ki ‘şın’ demekti; ama dilinde ki pelteklik özrü sebebiyle, ‘sin’ diyebiliyordu…


  8. 03.Mart.2015, 23:05
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    azim kelimesi başka nasıl yanlış okuna bilir ya peltekli okunur yada pelteksiz okunur

    Hemen ifade edelim ki, peltek konuşan bir kimsenin, “ra” harfini “ga” veya “lâm” yahut “y┠olarak telaffuz etmesi, yani ancak öyle okuyup söyleyebilmesi namazını bozmaz.

    Mesela “Rabbi’l-âlemîn” yerine “Labbi’l-âlemîn” demesi gibi…

    Ancak, bu durumdaki bir mü’minin telaffuzunu düzeltmeye gayret etmesi ve okumakta güçlük çekmeyeceği ayetleri bulup okuması gerekir. Böyle bir kimse “ümmî” (okuma yazması olmayan) mesabesinde sayılır.

    ***

    Yine “el-Hamdü lillâhi” cümlesini “el-Hemdü” veya “Kul hüvallâhu ehad” ayetini “Kül hüvallâhu ehad” diye okuyup, başka türlü okuyamayanlar da “peltek” hükmündedirler, namazları sahihtir, bozulmaz.

    ***

    Rasûlullah Efendimizin (s.a.v.) müezzini Bilâl-i Habeşî (r.a.) de peltek idi; “şın”ı “sin” olarak okuyorlardı. İmam-ı Rabbanî (k.s.) hazretleri onun bu halini şöyle nakleder:

    “Bir haberde anlatıldığına göre, ‘Sînu Bilâlin Indellahi Şînün’: Bilâl'in Sin'i Allah katında Şın'dir…"

    “Fârisî bir mısra:

    ‘Ber eşhedü tû handezend eshedü Bilâl’

    Meali: Senin eşhedü’nden, daha hoştur, daha yerindedir Bilâl’in eshedü’sü’… [el-Mektubat, 3, 100]

    Hz.Bilal'in (r.a.) maksûdu tabii ki ‘şın’ demekti; ama dilinde ki pelteklik özrü sebebiyle, ‘sin’ diyebiliyordu…





+ Yorum Gönder