Konusunu Oylayın.: Korsan oyun ve cd ile ilgili

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
Korsan oyun ve cd ile ilgili
  1. 12.Şubat.2015, 20:42
    1
    Yardimisteyen
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ocak.2015
    Üye No: 105397
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Korsan oyun ve cd ile ilgili






    Korsan oyun ve cd ile ilgili Mumsema Selamün Aleyküm arkadaşlar.Biliyorsunuz dur ki bazı oyun fiyatları 100-150 TL yi geçebiliyor ve tabii bunları almak zor.Fakat ben bazı oyunlarımı korsan yani internetten crack li olarak indirip oynuyorum.Bu tür oyunları,videoları,resimleri,müzikleri Ticaret maksatı olmadan sadece kendim için indirsem ve kullansam bir sorun olur mu?
    NOT : Bazen orjinal oyun aldığım da oluyor.

    Allah razı olsun.


  2. 12.Şubat.2015, 20:42
    1



    Selamün Aleyküm arkadaşlar.Biliyorsunuz dur ki bazı oyun fiyatları 100-150 TL yi geçebiliyor ve tabii bunları almak zor.Fakat ben bazı oyunlarımı korsan yani internetten crack li olarak indirip oynuyorum.Bu tür oyunları,videoları,resimleri,müzikleri Ticaret maksatı olmadan sadece kendim için indirsem ve kullansam bir sorun olur mu?
    NOT : Bazen orjinal oyun aldığım da oluyor.

    Allah razı olsun.


    Benzer Konular

    - Korsan Oyun Kul Hakkı.

    - Satılmayan Korsan Oyun Haram mı?

    - Korsan Oyun almak caizmi?

    - Korsan Oyun kullanmak caiz mi?

    - Korsan oyun indirmek caiz mi?

  3. 12.Şubat.2015, 23:17
    2
    Yardimisteyen
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ocak.2015
    Üye No: 105397
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Korsan oyun ve cd ile ilgili




    Cevaplarsanız sevinirim arkadaşlar.Ticari hiç bir kazancım olmayacak sadece eğlence için onu da belirteyim.


  4. 12.Şubat.2015, 23:17
    2



    Cevaplarsanız sevinirim arkadaşlar.Ticari hiç bir kazancım olmayacak sadece eğlence için onu da belirteyim.


  5. 12.Şubat.2015, 23:24
    3
    halilcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2014
    Üye No: 104101
    Mesaj Sayısı: 390
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Korsan oyun ve cd ile ilgili

    ve aleyküm selam.

    Genç kardeşim korsan kul hakkıdır, hırsızlıktır. Bu hatayı zamanında ben de cok yaptım ve sonra akıllanınca ben bu kul haklarını odemelıyım ve bundan sonra korsan kullanmamalıyım dedim. Gerıye dondum baktım ki 3000-4000 lıra harcamam lazım kullandıgım korsan oyun,dizi, filmleri satın almak için ki kul hakkından kurtulayım. Kaldıki ben su an bunları satın alsam bıle kul haklarını ödemiş olmıyacagım, cunku bu parayı onlara zamanında vermek lazımdı, sımdı alsam acaba hak sahiplerine ulasabılcek mı bu para belli degil.

    ustelik bu tarz oyunları yapanlar genelde kafir ve kafirlerin sevapları ahirette değersiz olacagı için onlarla helalleşmek muslumanla helalleşmekten daha zor.
    sana tavsiyem tabiki oyun oynamaman yonunde lakin bu gercekten zor oluyor farkındayım ama en azından oynıcaksan ücretsiz oyunları falan oyna, ne biliyim steam uyelıgı al, oyunlar ılk cıktıktan bır kac ay sonra baya ucuzluyor, ozaman satın al. film için dıgıturkplay uyelıgı falan var aylık.
    ne yaparsan yap korsan kullanma.

    ekleme: korsan kullanımda öne surecegın butun bahaneler sadece senin vicdanını rahatlatır, kendını kandırırsın.


  6. 12.Şubat.2015, 23:24
    3
    halilcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    ve aleyküm selam.

    Genç kardeşim korsan kul hakkıdır, hırsızlıktır. Bu hatayı zamanında ben de cok yaptım ve sonra akıllanınca ben bu kul haklarını odemelıyım ve bundan sonra korsan kullanmamalıyım dedim. Gerıye dondum baktım ki 3000-4000 lıra harcamam lazım kullandıgım korsan oyun,dizi, filmleri satın almak için ki kul hakkından kurtulayım. Kaldıki ben su an bunları satın alsam bıle kul haklarını ödemiş olmıyacagım, cunku bu parayı onlara zamanında vermek lazımdı, sımdı alsam acaba hak sahiplerine ulasabılcek mı bu para belli degil.

    ustelik bu tarz oyunları yapanlar genelde kafir ve kafirlerin sevapları ahirette değersiz olacagı için onlarla helalleşmek muslumanla helalleşmekten daha zor.
    sana tavsiyem tabiki oyun oynamaman yonunde lakin bu gercekten zor oluyor farkındayım ama en azından oynıcaksan ücretsiz oyunları falan oyna, ne biliyim steam uyelıgı al, oyunlar ılk cıktıktan bır kac ay sonra baya ucuzluyor, ozaman satın al. film için dıgıturkplay uyelıgı falan var aylık.
    ne yaparsan yap korsan kullanma.

    ekleme: korsan kullanımda öne surecegın butun bahaneler sadece senin vicdanını rahatlatır, kendını kandırırsın.


  7. 13.Şubat.2015, 14:24
    4
    Yardimisteyen
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ocak.2015
    Üye No: 105397
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Allah razı olsun.Cevabınız için saolun.Steam hesabım olsun origin uplay hesaplarım var bunlarda zaten cs go gibi oyunlarım da var orjinal fakat orjinal olmayan oyunlar da var neyse bunları silicez artık steam de oyunlar indirime girerse o zaman alırım Neyse ki steam de indirimler çok.

    Tekrardan Allah razı olsun.

    Ama ben bir de şöyle düşünüyorum şimdi yabancı uyruklu oyunlar ülkemiz de daha pahalıya satılıyo çünkü dolar euro 2 katı bildiğim kadarıyla ülkemiz de.50 tl lik oyun belki 100 tl oluyor.Biz 2 katı daha fazla para ödemiş gibi oluyoruz bu durumda ve ben indirdiğim oyunları ticarete dökmüyorum.Kullandığımız Windows lar bile crackli dir belki de.Öğrenciyim bir de cebimde çok para olmuyor çalışsam belki alabilirim de öğrenci olunca daha az param oluyor.Görüşüm de yanlışlık var ise söylebilirsiniz ona göre bende bir şeyler ayarlamaya çalışıcam.

    O yüzden pek te silmek istemiyorum silmeyecegim gibi fakat beni iyice aydınlatırsanız sevinirim. Böylece silebilirim de. Allah razı olsun hepinizden

    Arkadaşlar en sonunda silmeye karar verdim.Korsanları sileceğim.Yardımlarınız için saolun.Allah razı olsun.


  8. 13.Şubat.2015, 14:24
    4
    Allah razı olsun.Cevabınız için saolun.Steam hesabım olsun origin uplay hesaplarım var bunlarda zaten cs go gibi oyunlarım da var orjinal fakat orjinal olmayan oyunlar da var neyse bunları silicez artık steam de oyunlar indirime girerse o zaman alırım Neyse ki steam de indirimler çok.

    Tekrardan Allah razı olsun.

    Ama ben bir de şöyle düşünüyorum şimdi yabancı uyruklu oyunlar ülkemiz de daha pahalıya satılıyo çünkü dolar euro 2 katı bildiğim kadarıyla ülkemiz de.50 tl lik oyun belki 100 tl oluyor.Biz 2 katı daha fazla para ödemiş gibi oluyoruz bu durumda ve ben indirdiğim oyunları ticarete dökmüyorum.Kullandığımız Windows lar bile crackli dir belki de.Öğrenciyim bir de cebimde çok para olmuyor çalışsam belki alabilirim de öğrenci olunca daha az param oluyor.Görüşüm de yanlışlık var ise söylebilirsiniz ona göre bende bir şeyler ayarlamaya çalışıcam.

    O yüzden pek te silmek istemiyorum silmeyecegim gibi fakat beni iyice aydınlatırsanız sevinirim. Böylece silebilirim de. Allah razı olsun hepinizden

    Arkadaşlar en sonunda silmeye karar verdim.Korsanları sileceğim.Yardımlarınız için saolun.Allah razı olsun.


  9. 13.Şubat.2015, 17:59
    5
    halilcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2014
    Üye No: 104101
    Mesaj Sayısı: 390
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Korsan oyun ve cd ile ilgili

    bunlar hep vicdanını rahatlatan dusunceler, hep kendımızı kandırıyoruz maalesef. bende şöyle dusunuyordum eskiden: sırf yeni oyunlara oynıyabılmek için yeni bilgisayar alıyorum, ekran kartı fırmaları da oyun yapımcılarıyla anlasıyor hep bızı yenı ekran kartı almak zorunda bırakıyorlar. Bu gerçekten böyle olsa bile bu onların sorunu olur biz gene korsan oynamamalıyız. Ayrıca sana tavsiyem windows falanda hep orjinal kullanmaya calıs. Tabi windowslar pahalı ama bilgisayarınla orjinal geleni kullan bence. Zaten windows ne olursa olsun öyle aman aman belkide hiç oyun performansını etkilemiyor. Windows 10 ucuz olucak diyorlar 20-30 dolar biriktir bence.


    not: cs go su an oynamıyorum cunku mustehcen avatarlar gormekten oyun oynanmıyor ve ıslamla voice chatten cok fazla dalga gecen insan var bunlar ceza almıyor sanırım. Ayrıca cs go daki kutu al-sat veya key alıp kutu acıp item dusurme gibi şeyler bence kumar, dikkat et derim bunun ticaretini yapıyorsan, ben kutu cıkarsa dırek sılıyordum


  10. 13.Şubat.2015, 17:59
    5
    halilcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    bunlar hep vicdanını rahatlatan dusunceler, hep kendımızı kandırıyoruz maalesef. bende şöyle dusunuyordum eskiden: sırf yeni oyunlara oynıyabılmek için yeni bilgisayar alıyorum, ekran kartı fırmaları da oyun yapımcılarıyla anlasıyor hep bızı yenı ekran kartı almak zorunda bırakıyorlar. Bu gerçekten böyle olsa bile bu onların sorunu olur biz gene korsan oynamamalıyız. Ayrıca sana tavsiyem windows falanda hep orjinal kullanmaya calıs. Tabi windowslar pahalı ama bilgisayarınla orjinal geleni kullan bence. Zaten windows ne olursa olsun öyle aman aman belkide hiç oyun performansını etkilemiyor. Windows 10 ucuz olucak diyorlar 20-30 dolar biriktir bence.


    not: cs go su an oynamıyorum cunku mustehcen avatarlar gormekten oyun oynanmıyor ve ıslamla voice chatten cok fazla dalga gecen insan var bunlar ceza almıyor sanırım. Ayrıca cs go daki kutu al-sat veya key alıp kutu acıp item dusurme gibi şeyler bence kumar, dikkat et derim bunun ticaretini yapıyorsan, ben kutu cıkarsa dırek sılıyordum


  11. 23.Şubat.2015, 20:27
    6
    Yardimisteyen
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ocak.2015
    Üye No: 105397
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Korsan oyun ve cd ile ilgili

    Cevabınız için Allah razı olsun.Zaten Tövbe ettim çok zor durumda olmadıkça korsan kullanmam artık.Oyun platformlarında (Steam vb.) yerlerde %75 %90 indirime giren oyunlar oluyor onları alabiliriz.Windows 10 ucuz olursa onu alırım bir an önce korsandan temizlenmek lazım.Cs go da ticari fazla bir şey yapmıyorum fakat 1 kere mi ne kutu açmıştım bi kaç tane de silah almış satmışımdır belki :D Yani korsanı bırakmak lazım tavsiyeleriniz için çok saolun ve bu yazılardan hepimize ders çıkar İnşAllah.


  12. 23.Şubat.2015, 20:27
    6
    Cevabınız için Allah razı olsun.Zaten Tövbe ettim çok zor durumda olmadıkça korsan kullanmam artık.Oyun platformlarında (Steam vb.) yerlerde %75 %90 indirime giren oyunlar oluyor onları alabiliriz.Windows 10 ucuz olursa onu alırım bir an önce korsandan temizlenmek lazım.Cs go da ticari fazla bir şey yapmıyorum fakat 1 kere mi ne kutu açmıştım bi kaç tane de silah almış satmışımdır belki :D Yani korsanı bırakmak lazım tavsiyeleriniz için çok saolun ve bu yazılardan hepimize ders çıkar İnşAllah.


  13. 27.Şubat.2015, 01:29
    7
    halilcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2014
    Üye No: 104101
    Mesaj Sayısı: 390
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Korsan oyun ve cd ile ilgili

    yalnız christmas gibi indirimlerden faydalanmakta sakıncalı olabilir ona göre.

    Böyle zamanlarda, böyle zamanlara has hindi vb. şeyleri sırf gıdalaşmak için almak, ucuz postane hizmetinden yararlanmak için tebrikleşmek haram değilse de, onlara benzeme, onların uygulamalarını yaygınlaştırma ve meşru gösterme anlamı taşıdığından tehlikeli ve mahzurludur. Müslümanların, hangi maksatla olursa olsun, o günlere mahsus bir şey yapmamaları gerekir.


  14. 27.Şubat.2015, 01:29
    7
    halilcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    yalnız christmas gibi indirimlerden faydalanmakta sakıncalı olabilir ona göre.

    Böyle zamanlarda, böyle zamanlara has hindi vb. şeyleri sırf gıdalaşmak için almak, ucuz postane hizmetinden yararlanmak için tebrikleşmek haram değilse de, onlara benzeme, onların uygulamalarını yaygınlaştırma ve meşru gösterme anlamı taşıdığından tehlikeli ve mahzurludur. Müslümanların, hangi maksatla olursa olsun, o günlere mahsus bir şey yapmamaları gerekir.


  15. 05.Mart.2015, 04:36
    8
    halilcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2014
    Üye No: 104101
    Mesaj Sayısı: 390
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Korsan oyun ve cd ile ilgili

    Yalnız bilgisayar oyunları da diğer bazı oyunlar gibi boş gereksiz işlerdir, dolayısıyla dünya veya ahiret hayatına yaramayan işlere de günah diyen çok sayıda alim var. Ayrıca tasvir dediğimiz olayda bu oyunlarda mevcut ve bu tasvir olayıda baya sıkıntılı bir olay, ek olarak islami acıdan sıkıntı olucak şeyler var oyunlarda. Detayını internetten araştırırsınız, biliyorum çok zor bırakmak ama bir şeyi zorlanmaya rağmen yaparsak inşAllah getirisi daha çok olur. Sonuç olarak oynamayın derim, bende bıraktım bilgisayar oyunlarını, okeydir, tavladır vs.


  16. 05.Mart.2015, 04:36
    8
    halilcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Yalnız bilgisayar oyunları da diğer bazı oyunlar gibi boş gereksiz işlerdir, dolayısıyla dünya veya ahiret hayatına yaramayan işlere de günah diyen çok sayıda alim var. Ayrıca tasvir dediğimiz olayda bu oyunlarda mevcut ve bu tasvir olayıda baya sıkıntılı bir olay, ek olarak islami acıdan sıkıntı olucak şeyler var oyunlarda. Detayını internetten araştırırsınız, biliyorum çok zor bırakmak ama bir şeyi zorlanmaya rağmen yaparsak inşAllah getirisi daha çok olur. Sonuç olarak oynamayın derim, bende bıraktım bilgisayar oyunlarını, okeydir, tavladır vs.


  17. 11.Haziran.2017, 18:39
    9
    Misafir

    Korsan oyun ve programlar

    Arkadaşlar ben geçen günlerde korsan oyunun kul hakkı olduğunu öğrendim ve format atarak tüm korsan oyunlarımı sildim (yaklşık 25-30 tane) oyunlar ucuz oluyor veya ücretsiz olanları oynuyorum ancak kullandığım programlar var mesela Photoshop, Microsoft office gibi gerekli programları ben deneme sürümü olarak indirdim mesela Photoshopta 7 gün veriyor. Bu 7 gün bitince eğer programı silip yeniden yükleyince yeniden kaydolunca 7 gün daha veriyor böyle böyle yapsak bir sıkıntı olurmu? Yine kul hakkı olurmu? Birde mesela CD'cilerde 50 TL lik oyunları 20 TL'ye satıyorlar mesela onlarda kul hakkımıdır? Soruyu sormaktaki amacım ödevler falan oluyor çoğu PowerPoint'de ve bildiğiniz gibi programlarda çok pahalı mesela yıllık 1 ev için 279.99. Şimdi durumumuz var ancak bi programada bukadar para veremeyiz.


  18. 11.Haziran.2017, 18:39
    9
    Misafir12367 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Misafir12367
    Misafir
    Arkadaşlar ben geçen günlerde korsan oyunun kul hakkı olduğunu öğrendim ve format atarak tüm korsan oyunlarımı sildim (yaklşık 25-30 tane) oyunlar ucuz oluyor veya ücretsiz olanları oynuyorum ancak kullandığım programlar var mesela Photoshop, Microsoft office gibi gerekli programları ben deneme sürümü olarak indirdim mesela Photoshopta 7 gün veriyor. Bu 7 gün bitince eğer programı silip yeniden yükleyince yeniden kaydolunca 7 gün daha veriyor böyle böyle yapsak bir sıkıntı olurmu? Yine kul hakkı olurmu? Birde mesela CD'cilerde 50 TL lik oyunları 20 TL'ye satıyorlar mesela onlarda kul hakkımıdır? Soruyu sormaktaki amacım ödevler falan oluyor çoğu PowerPoint'de ve bildiğiniz gibi programlarda çok pahalı mesela yıllık 1 ev için 279.99. Şimdi durumumuz var ancak bi programada bukadar para veremeyiz.


  19. 12.Haziran.2017, 01:23
    10
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,094
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Korsan oyun ve cd ile ilgili

    Alıntı
    böyle böyle yapsak bir sıkıntı olurmu?
    Bu helaldir dini bir sakıncası olmaz
    Ödev amacıyla yani ticari olmadığı sürece maddi gücünüz yetmiyorsa kullanabilirsiniz (Kaynak Ali Küçük Hoca)


  20. 12.Haziran.2017, 01:23
    10
    mum
    Administrator
    Alıntı
    böyle böyle yapsak bir sıkıntı olurmu?
    Bu helaldir dini bir sakıncası olmaz
    Ödev amacıyla yani ticari olmadığı sürece maddi gücünüz yetmiyorsa kullanabilirsiniz (Kaynak Ali Küçük Hoca)





+ Yorum Gönder