Konusunu Oylayın.: Namazı kazaya bırakmanın hükmü

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Namazı kazaya bırakmanın hükmü
  1. 30.Mayıs.2013, 15:35
    1
    Misafir

    Namazı kazaya bırakmanın hükmü






    Namazı kazaya bırakmanın hükmü Mumsema Namazı kazaya bırakmanın hükmü nedir Namazı kazaya bırakmanın hükmü hakkında bilgiler verir misiniz ?


  2. 30.Mayıs.2013, 15:35
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 31.Mayıs.2013, 01:27
    2
    S-a-b-i-h-a
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Mart.2012
    Üye No: 95360
    Mesaj Sayısı: 249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: baba ocağından

    Cevap: Namazı kazaya bırakmanın hükmü




    Bir namazı özürsüz yere vaktinde kılmayıp kazâya bırakmak büyük bir günahtır. Bu namaz kazâ edilince namaz borcundan kurtulunmuş olur. Fakat namazın özürsüz yere (vaktinde kılınmayışından) dolayı meydana gelen günah bâkîdir. Bu günahtan kurtulmak için ise, tevbe ve istiğfar gerekir. Bu sebeble şuurlu dindarlar eften-püften bahanelerle veya sırf tenbellik sâikasıyla namazlarını te`hir etmekten, vaktinde kılmayıp kazâya bırakmaktan sakınırlar. Sonradan kazâ bile edilse, bunun namazı vaktinde kılmama (te`hir) günâhını ortadan kaldırmayacağını bilirler. Gerekli tedbirleri aldığı halde uykudan uyanamamak veya namazı kılmadığını unutmak sebebiyle namazın vaktinde kılınamaması, namazı te`hir mes`ûliyetini mûcib değildir.


    sorularla islamiyet



  4. 31.Mayıs.2013, 01:27
    2
    Kıdemli Üye



    Bir namazı özürsüz yere vaktinde kılmayıp kazâya bırakmak büyük bir günahtır. Bu namaz kazâ edilince namaz borcundan kurtulunmuş olur. Fakat namazın özürsüz yere (vaktinde kılınmayışından) dolayı meydana gelen günah bâkîdir. Bu günahtan kurtulmak için ise, tevbe ve istiğfar gerekir. Bu sebeble şuurlu dindarlar eften-püften bahanelerle veya sırf tenbellik sâikasıyla namazlarını te`hir etmekten, vaktinde kılmayıp kazâya bırakmaktan sakınırlar. Sonradan kazâ bile edilse, bunun namazı vaktinde kılmama (te`hir) günâhını ortadan kaldırmayacağını bilirler. Gerekli tedbirleri aldığı halde uykudan uyanamamak veya namazı kılmadığını unutmak sebebiyle namazın vaktinde kılınamaması, namazı te`hir mes`ûliyetini mûcib değildir.


    sorularla islamiyet



  5. 10.Ocak.2015, 18:40
    3
    EL-Furkan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2014
    Üye No: 105089
    Mesaj Sayısı: 34
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: İstanbul

    Namazı kazaya bırakmanın hükmü

    Bazı yerler bir vakit namazı özürsüz kazaya bırakan 80 yıl cehennemde kalır veya bir vakit namazı özürsüz kazaya bırakan 70 yıl cehennemde kalır gibi ifadeler kullanıyor bunun kaynağı nedir


  6. 10.Ocak.2015, 18:40
    3
    Bazı yerler bir vakit namazı özürsüz kazaya bırakan 80 yıl cehennemde kalır veya bir vakit namazı özürsüz kazaya bırakan 70 yıl cehennemde kalır gibi ifadeler kullanıyor bunun kaynağı nedir


  7. 10.Ocak.2015, 21:38
    4
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    namazı özürsüz kazaya bırakmanın hükmü

    namazı özürsüz kazaya bırakmak

    bir farz namazı özürsüz kazâya bırakmak büyük günahtır. Bu büyük günah, kazâ kılacak kadar zaman, yani 6 dakika geçince, bir misli artar. Bunun için, kazâyı bir an evvel kılarak, kazâ borcunu bitirmek lâzımdır.
    Bir büyük günahı affettirmek için tevbe etmek lâzımdır. Tevbenin sahîh olması için dört şart vardır. Bunlar, pişman olup, günaha devam etmemek, bir daha yapmamaya karar vermek, affolması için duâ ve istiğfâr etmek, Allah ve kul haklarını ödemektir. Bu dört şarttan biri yapılmazsa günah affolmaz.


  8. 10.Ocak.2015, 21:38
    4
    Moderatör
    namazı özürsüz kazaya bırakmak

    bir farz namazı özürsüz kazâya bırakmak büyük günahtır. Bu büyük günah, kazâ kılacak kadar zaman, yani 6 dakika geçince, bir misli artar. Bunun için, kazâyı bir an evvel kılarak, kazâ borcunu bitirmek lâzımdır.
    Bir büyük günahı affettirmek için tevbe etmek lâzımdır. Tevbenin sahîh olması için dört şart vardır. Bunlar, pişman olup, günaha devam etmemek, bir daha yapmamaya karar vermek, affolması için duâ ve istiğfâr etmek, Allah ve kul haklarını ödemektir. Bu dört şarttan biri yapılmazsa günah affolmaz.





+ Yorum Gönder