Konusunu Oylayın.: Tuvalete sıkışıkken namaz kılmak hakkında soru

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Tuvalete sıkışıkken namaz kılmak hakkında soru
  1. 18.Kasım.2014, 19:45
    1
    sstrn
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Temmuz.2012
    Üye No: 97156
    Mesaj Sayısı: 527
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Tuvalete sıkışıkken namaz kılmak hakkında soru






    Tuvalete sıkışıkken namaz kılmak hakkında soru Mumsema Namazi cok az kucuk tuvalete sıkısıkken kılmak mekruh mudur ? Tekrar namazi kilmayi gerektirir mi ? Bir de az veya cok kucuk tuvalet olmasi mekruh olmasina sebep midir ?


  2. 18.Kasım.2014, 19:45
    1
    Devamlı Üye



    Namazi cok az kucuk tuvalete sıkısıkken kılmak mekruh mudur ? Tekrar namazi kilmayi gerektirir mi ? Bir de az veya cok kucuk tuvalet olmasi mekruh olmasina sebep midir ?


    Benzer Konular

    - Namaz kılmak için en az kaç tane dua bilmemiz gerekir ? Namaz Hakkında Yardım

    - İdrara sıkışıkken namaz kılmak

    - Tuvalete çok sıkışıkken Namaz kılmak

    - Necis maddeyi temizlemeyi unutup namaz kılmak hakkında soru

  3. 20.Kasım.2014, 14:16
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Tuvalete sıkışıkken namaz kilmak hakkinda soru




    Hayır, yelin çıkmasını önlemek için kişinin kendini sıkmasıyla abdest bozulmaz. Ama abdest sıkışıkken namaz kılmak mekruhtur.


  4. 20.Kasım.2014, 14:16
    2
    Devamlı Üye



    Hayır, yelin çıkmasını önlemek için kişinin kendini sıkmasıyla abdest bozulmaz. Ama abdest sıkışıkken namaz kılmak mekruhtur.


  5. 24.Kasım.2014, 18:00
    3
    sstrn
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Temmuz.2012
    Üye No: 97156
    Mesaj Sayısı: 527
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Tuvalete sıkışıkken namaz kilmak hakkinda soru

    Ben kucuk tuvaletimi edip damlamanin bitmesini bekliyorum. Damlama bitiyor ama sonra cok az da olsa yine kucuk tuvaletim geliyor. Bu durumda abdest alip namaz kilsam mekruh mu olur yine ?


  6. 24.Kasım.2014, 18:00
    3
    Devamlı Üye
    Ben kucuk tuvaletimi edip damlamanin bitmesini bekliyorum. Damlama bitiyor ama sonra cok az da olsa yine kucuk tuvaletim geliyor. Bu durumda abdest alip namaz kilsam mekruh mu olur yine ?


  7. 24.Kasım.2014, 20:43
    4
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Tuvalete sıkışıkken namaz kilmak hakkinda soru

    88....Abdullah b. Erkam'dan[417] rivayete göre, Abdullah (r.a.) imamlığını yaptığı bir cemaatla hacca veya umreye gitmek üzere yola çıktı. Bir gün sabah namazı için kaamet getirdi.Sonra "biriniz öne geçsin” diyerek helaya yöneldi ve şunları söyledi: "Ben Resûlullah (s.a.)'i şöyle buyururken işittim: "Sizden biriniz namaza dururken he*laya gitmek ihtiyacı duyarsa önce helaya gitsin." [418]

    Ebû Dâvûddediki; (tBu hadisi Vüheyb b. Hâlid, Şuayb b. I s hak ve Ebû Damre, Hişam b. Urve'den o babasından babası da bir kişinin kendisine Abdullah b. Erkam'dan naklettiğini bildirmiştir. Hadisi Hi-şâm'dan rivayet eden ekseriyet birinci senetteki Züheyr'in rivayet et*tiği gibi (an racülin kaydı olmaksızın) rivayet ettiler.[419]

    Açıklama

    Bu hadis-i şerif abdesti sıkışmış olarak namaz kılan bir kimsenin bu namazı iade etmesi gerektiğini söyleyen Malikîlerin delilidir.Maliki âlimlerinden "el-Bâci Muvatta Şerhi'nde şunları naklediyor:

    "Eğer kişi sıkışmış vaziyette namaza devam ederse, kalbi meşgul olup namazı bir an evvel bitirmek için acele edeceği ve namazın ruhu olan huşûu kaybedeceği için namazını iade etmesi gerekir. Çünkü huşu gittikten sonra geriye kalan iskelettir. Nitekim: "Ümmetimden ilk kayb olacak haslet huşû'dur.[420] buyurulmuştur."


    Önce ihtiyacın giderilmesi sonra namaza durulması mendubtur.

    Hanefilere göre, farzlara ve vâciblere riâyet edilmesi şartıyla bu halde kılınan namaz sahihdir. Ancak namazda gerekli huzurun sağlanmaması sebebile mekruhtur. Zira namazda aranan husus huzur-ı kalb ile namazın edâ edilmesidir. Bu bakımdan cemaatle namaz kılarken abdestine sıkışan kim*se, ikinci bir cemaat bulamama ihtimali bile olsa namazı bozup tuvalet ihtiyacmı giderdikten sonra abdest alıp namazını yeniden kılar.[421]Şafiîlerle Hanbeliler bu görüştedirler. İnsan gönlünün arzu ettiği bir yemek hazırken de yme namaza durmamalıdır, Nitekim Müslim'in bu mevzuda rivayet etti*ği bir hadiste şöyle buyuruluyor: "Yemek hazır olduğu zaman bir de büyük ve küçük abdest sıkıştığında namaz kılınmaz.”[422]


  8. 24.Kasım.2014, 20:43
    4
    Devamlı Üye
    88....Abdullah b. Erkam'dan[417] rivayete göre, Abdullah (r.a.) imamlığını yaptığı bir cemaatla hacca veya umreye gitmek üzere yola çıktı. Bir gün sabah namazı için kaamet getirdi.Sonra "biriniz öne geçsin” diyerek helaya yöneldi ve şunları söyledi: "Ben Resûlullah (s.a.)'i şöyle buyururken işittim: "Sizden biriniz namaza dururken he*laya gitmek ihtiyacı duyarsa önce helaya gitsin." [418]

    Ebû Dâvûddediki; (tBu hadisi Vüheyb b. Hâlid, Şuayb b. I s hak ve Ebû Damre, Hişam b. Urve'den o babasından babası da bir kişinin kendisine Abdullah b. Erkam'dan naklettiğini bildirmiştir. Hadisi Hi-şâm'dan rivayet eden ekseriyet birinci senetteki Züheyr'in rivayet et*tiği gibi (an racülin kaydı olmaksızın) rivayet ettiler.[419]

    Açıklama

    Bu hadis-i şerif abdesti sıkışmış olarak namaz kılan bir kimsenin bu namazı iade etmesi gerektiğini söyleyen Malikîlerin delilidir.Maliki âlimlerinden "el-Bâci Muvatta Şerhi'nde şunları naklediyor:

    "Eğer kişi sıkışmış vaziyette namaza devam ederse, kalbi meşgul olup namazı bir an evvel bitirmek için acele edeceği ve namazın ruhu olan huşûu kaybedeceği için namazını iade etmesi gerekir. Çünkü huşu gittikten sonra geriye kalan iskelettir. Nitekim: "Ümmetimden ilk kayb olacak haslet huşû'dur.[420] buyurulmuştur."


    Önce ihtiyacın giderilmesi sonra namaza durulması mendubtur.

    Hanefilere göre, farzlara ve vâciblere riâyet edilmesi şartıyla bu halde kılınan namaz sahihdir. Ancak namazda gerekli huzurun sağlanmaması sebebile mekruhtur. Zira namazda aranan husus huzur-ı kalb ile namazın edâ edilmesidir. Bu bakımdan cemaatle namaz kılarken abdestine sıkışan kim*se, ikinci bir cemaat bulamama ihtimali bile olsa namazı bozup tuvalet ihtiyacmı giderdikten sonra abdest alıp namazını yeniden kılar.[421]Şafiîlerle Hanbeliler bu görüştedirler. İnsan gönlünün arzu ettiği bir yemek hazırken de yme namaza durmamalıdır, Nitekim Müslim'in bu mevzuda rivayet etti*ği bir hadiste şöyle buyuruluyor: "Yemek hazır olduğu zaman bir de büyük ve küçük abdest sıkıştığında namaz kılınmaz.”[422]


  9. 24.Kasım.2014, 22:43
    5
    sstrn
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Temmuz.2012
    Üye No: 97156
    Mesaj Sayısı: 527
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Tuvalete sıkışıkken namaz kilmak hakkinda soru

    Allah Teala razi olsun. Benim namazda huşumu bozmuyor yavaş kiliyorum ama huşumu bozan sıkışıklik degil namazimin olup olmamasiydi.


  10. 24.Kasım.2014, 22:43
    5
    Devamlı Üye
    Allah Teala razi olsun. Benim namazda huşumu bozmuyor yavaş kiliyorum ama huşumu bozan sıkışıklik degil namazimin olup olmamasiydi.


  11. 25.Kasım.2014, 07:22
    6
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Tuvalete sıkışıkken namaz kilmak hakkinda soru

    namazın olmuştur ama namazda yapılan mekruhluk namazın sevabını azaıtır.


  12. 25.Kasım.2014, 07:22
    6
    Devamlı Üye
    namazın olmuştur ama namazda yapılan mekruhluk namazın sevabını azaıtır.





+ Yorum Gönder