Konusunu Oylayın.: Kur'anda Mezhebçilik ile ilgili ayetler

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kur'anda Mezhebçilik ile ilgili ayetler
  1. 26.Ağustos.2014, 20:00
    13
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Kuran da mezhebcilik

    reklam


    Cevap: Kuran da mezhebcilik isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Kuran da mezhebcilik
    prokado Nickli Üyeden Alıntı
    Malt kardeş ben farklı görüşe yer yok demedim istedigimiz meshebe uyabiliriz ancak Sahih olanlara uymak daha mantıklı dedim.

    mum hocam bende zaten hergangi bir meshebi takip edebilirsin dedim tabiki ilmi olmayan ilmi olanı takip etmesi lasım ama mesala ben sahih hadislere uyuyorum ne hanefiyim ne şanbeli nede maliki sahih neyse ben ona uyuyorum Ordada belirttim istediniz meshebe uyabilirsiniz diye.
    Peki İmamı Azam ya da İmam Ahmed sahih olmayan bir hadisle mi hüküm verdiler?Birisi hadise sahih dedi delil aldı,diğeri uydurma dedi delil almadı.Bu sonuç bize iki müctehidden birisinin haşa cahil olduğunu mu söylüyor.Hayır.İkisinin de hadis metodu farklı,mesela birisi hadisin sıhhatı konusunda daha titiz davranırken diğeri daha geniş davranabilir.

    Bu konuda "Cübbeli Ahmet Hoca"şu örneği verir.İmam Buhari bir gün birisinden hadis dinleyecektir,adamın evinin bahçesine girer bir bakar ki elinde bir şey olmadığı halde varmış gibi yapıyor ve köpeği kandırıyor.(köpek değil belki attı ama mesele o değil zaten)İmam Buhari de ,bu adam hayvanı kandırıyorsa beni neden kandırmasın diyor ve hadisi dinlemeden evine dönüyor.

    Başka hadis alimi o adamdan o hadisi dinliyor ve hadis sahihtir diyor.Bunlar olabilir.

    Bir meselede x müctehid y hadisini,z müctehid k hadisini delil alırsa ve bu delilden 10 hüküm çıkacaksa çıkan 10 hüküm de farklı olur.

    Yani neden bu kadar farklılık var diye soranlara söylüyorum bunu.


  2. 26.Ağustos.2014, 20:00
    13
    Hadis Öğrencisi
    reklam


    prokado Nickli Üyeden Alıntı
    Malt kardeş ben farklı görüşe yer yok demedim istedigimiz meshebe uyabiliriz ancak Sahih olanlara uymak daha mantıklı dedim.

    mum hocam bende zaten hergangi bir meshebi takip edebilirsin dedim tabiki ilmi olmayan ilmi olanı takip etmesi lasım ama mesala ben sahih hadislere uyuyorum ne hanefiyim ne şanbeli nede maliki sahih neyse ben ona uyuyorum Ordada belirttim istediniz meshebe uyabilirsiniz diye.
    Peki İmamı Azam ya da İmam Ahmed sahih olmayan bir hadisle mi hüküm verdiler?Birisi hadise sahih dedi delil aldı,diğeri uydurma dedi delil almadı.Bu sonuç bize iki müctehidden birisinin haşa cahil olduğunu mu söylüyor.Hayır.İkisinin de hadis metodu farklı,mesela birisi hadisin sıhhatı konusunda daha titiz davranırken diğeri daha geniş davranabilir.

    Bu konuda "Cübbeli Ahmet Hoca"şu örneği verir.İmam Buhari bir gün birisinden hadis dinleyecektir,adamın evinin bahçesine girer bir bakar ki elinde bir şey olmadığı halde varmış gibi yapıyor ve köpeği kandırıyor.(köpek değil belki attı ama mesele o değil zaten)İmam Buhari de ,bu adam hayvanı kandırıyorsa beni neden kandırmasın diyor ve hadisi dinlemeden evine dönüyor.

    Başka hadis alimi o adamdan o hadisi dinliyor ve hadis sahihtir diyor.Bunlar olabilir.

    Bir meselede x müctehid y hadisini,z müctehid k hadisini delil alırsa ve bu delilden 10 hüküm çıkacaksa çıkan 10 hüküm de farklı olur.

    Yani neden bu kadar farklılık var diye soranlara söylüyorum bunu.





+ Yorum Gönder
Git İlk 12