Konusunu Oylayın.: Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 2 kişi oyladı.

Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar
  1. 19.Ağustos.2014, 13:33
    1
    kai234
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Temmuz.2014
    Üye No: 104338
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar






    Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar Mumsema Selamun aleykum namazdaki ufak hatalar namaza zarar verir mi


  2. 19.Ağustos.2014, 13:33
    1
    kai234 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



  3. 19.Ağustos.2014, 13:43
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,186
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Namazda ufak tefek hatalar




    Namazı Bozan Şeyler Namazı bozan belli başlı hususlar nelerdir

    1 - Namazda konuşmak. İster yanılarak olsun, ister unutarak, isterse uyuklayarak, az veya çok her türlü konuşma namazı bozar.

    2 - Namazda bir şey yeyip içmek. Namazda iken ağza hariçten susam tanesi kadar küçük bir şey bile alınıp yutulsa namaz bozulur. Dişler arasında kalmış nohut büyüklüğündeki bir yemek artığını yutmak da namazı bozar. Ayrıca (sakız gibi) ağza bir şey alıp yutmadan gevelemek ve çiğnemek de, namazı bozucu bir haldir. Namazdan önce yenen tatlının tadının boğazda hissedilmesinde ise bir beis yoktur.

    3 - Kendi işiteceği kadar gülmek. Yanındakiler işitecek kadar gülmek, namazla birlikte abdesti de bozar. Tebessümün ise, ne namaza, ne de abdeste bir zararı yoktur.

    4 - Kıbleden göğsünü çevirmek.

    5 - Namazda iken selâm vermek ve selâm almak. İsterse yanılarak yapılmış olsun...

    6 - Namazda iken, dıştan bakana kesinlikle namazda olmadığı intibaını verecek şekilde bir işle meşgul olmak. Meselâ, tarakla saçını taramak gibi. Buna fıkıhta amel-i kesîr denir ki, mânası çok iş, namaza mâni olan iş demektir. Dıştan bakınca namaz kılıp kılmadığında şüphe uyandıran, insana kesin bir kanaat vermiyen hareketler ise, namazı bozmaz. Bu hareketlere de amel-i kalîl, yani az iş, namaza mâni olmayan iş denir.

    7 - Dünyaya ait bir işi hatırlayarak sesli ağlamak veya ağrı veya sızıdan dolayı ve bezginlikle, ah of deyip inlemek. Ağlamak, cennet ve cehennemi hatırlamak sebebiyle meydana gelmişse huşû'dan ileri geldiği için namazı bozmaz. Hadîs-i şerîfte: "Cenâb-ı Hakk'a, ağlıyarak itâat eden, gülerek cennete dahil olur ve gülerek günah işleyen, ağlayarak cehenneme girer" buyurulmuştur.

    8 - Öksürüğü yok iken, zorla öksürmeğe çalışmak, boğazını hırıldatmak.

    9 - Mum, lâmba gibi bir şey'i üflemek.

    10 - Aksırana yerhamükellah demek.

    11 - Birine bir cevab vermek maksadıyla bir âyet okumak.

    12 - Kötü haber işittiğinde innâ lillâh, iyi haberde ise elhamdü lillâh demek. Bütün bunlar, namazda mâsivadan ve dış âlemden alâkayı kesmeye zıd olan şeylerdir.

    13 - Teyemmüm almış kimsenin namazda iken suyu görmesi.

    14 - Sabah namazını kılarken güneşin doğması. Bâzılarına göre güneş doğarken kılınan namaz bozulmaz, nâfile namaza döner. Sabah namazı ise kazaya kalmış olur.(*) Şâfiî'ye göre, güneş doğarken kılınmakta olan sabah namazı sahihtir, fâsid olmaz.

    15 - Mest üzerine yapılan meshin müddeti, namazda iken bitmesi.

    16 - Âyeti yanlış okuyarak mânâsını bozmak.

    17 - Erkekle kadının yanyana bir hizada namaza durmaları. Bunun namazı bozması için, erkekle kadının kıldıkları namazın müşterek olması şarttır. Bu müştereklik de, ya ikisinin de aynı imama uyması veya kadının, hizasında durduğu erkeğe uyması şeklinde olur. Bu sebeble, camilerde erkekle kadın namaz kılarken kadınlar arkadaki saflara dururlar, erkeklerin önünde veya hizasında bulunmazlar. Namazda kadın erkeğin önüne veya yanına durursa, sadece erkeğin namazı bozulur. Kadın, hizasına durduğu erkeğe uymuşsa o takdirde ikisinin de namazları bozulur. Kadın ve erkek ayrı ayrı kendi başlarına namaz kılıyorlarsa, aynı hizada olmalarının veya kadının önde olmasının namaza hiçbir mâniliği yoktur.

    18 - Namazda zamm-ı sûreyi Mushaf'a bakarak okumak.

    19 - İmama uymuş bir kimsenin namazın bir rüknünü imamdan önce yapması. Meselâ, imamdan evvel rükû'a gidip ondan önce rükû'dan kalkması.

    20 - Ümmî ve özürlü kimseleri imam yapmak.

    21 - Namazda abdesti bozulmak.

    22 - Namazda iken bayılmak.

    23 - Namaz içinde bulunan bir erkeğin namazı, kendisini hanımının öpmesi veya okşaması ile, şehveti galeyana gelmedikçe, bozulmaz. Fakat kadının namazı, kocasının şehvetle okşaması ve şehvetli şehvetsiz öpmesi ile bozulur.

    24 - Kalbe ihtiyarsız gelen vesveseler, kuruntular, çirkin hayaller de namazı bozmaz.

    25 - Bir kimse namazda vücudunu bir kere veya üstüste iki kere veya başka başka rek'atlarda birer veya ikişer kere kaşısa, namazı bozulmaz. Fakat bir rek'at içinde birbiri ardınca üç kere kaşıyacak olsa, namaz bozulur.

    26 - Namaz kılanın secde yerinden bir kimsenin geçmesi ile namaz bozulmaz. Ancak geçen kimse günahkâr olur. Namaz kılanın önünden geçmenin günah olduğu yer, büyük câmilerde ve açık arazilerde namaz kılanın, ayaklarından itibaren secde ettiği yere kadar olan kısımdır. Küçük camilerde namaz kılanla onun önünden geçen arasında, direk, insan gibi bir engel bulunmazsa, namaz kılanın önünden nereden geçilirse mekruh olur. Esasen namaz kılan kimsenin, önünden geçilme ihtimali varsa, bir sütre edinmesi sünnettir.

    (*) İmam kırâette yanılırsa veya takılırsa ona hatırlatmak (feth-i kırâet) câizdir. Resûl-i Ekrem (asm) bir namaz sırasında Mü'minûn sûresini okurlarken bir kelimeyi geçmişlerdi. Namazdan sonra: "İçinizde Übey yok muydu?" diye Übey bin Kâ'b'ı sormuşlardı. Übey ashabın hıfzı ve kırâeti en kuvvetli olanıydı. Übey orada olduğunu ifade edince, Resûlüllah efendimiz: "Bana feth etmeli (hatırlatmalı) değil miydin?" buyurmuşlardı

    Cevap 2:

    Farz namazının yerini hiçbir nafile veya sünnet namaz tutmamaktadır. Fakat bir mü’min kaza namazlarını kılmayı adet haline getirmiş ise, bu zat daha farz namazlarını bitirmeden ölür ise, Allah’ın bu zata rahmet olarak farz namazlarına karşılık olarak kılmış olduğu sünnet ve nafile namazlarını kabul edeceği anlamında rivayetler vardır.

    Bundan dolayı, bir mü’min sünnet namazlarını kılmakla beraber, kazaya kalmış farz namazlarını kılması gerekir. Böyle bir vaziyette ölürse Cenab-ı Hakkın ona mükafat olarak kazaya kalmış namazlarına karşılık olarak sünnet ve nafile namazları kabul etmesi rahmetinin gereğidir.

    Cevap 3 :

    Suyu içerken imkân nisbetince kıbleye yönelip, oturarak besmele çekip su bardağı sağ ele alınarak içmelidir. Her hususta olduğu gibi su içerken de itidal üzere hareket etmeli aşırı derecede su içmemelidir. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: "Sakın sizden biriniz ayakta su içmesin. Her kim unutursa kusuversin." buyurmuştur. (Müslim eşribe Hadis 116)

    Bununla beraber Peygamber Efendimizin bir kaç defa yakta su içtiği ve bunun da ciz olduğunu untmamak gerekir.

    Rivâyete göre, bir kere Hazret-i Alî (Kûfe mescidi'nin) geniş kapısına gelmiş ve orada ayak üzeri su içmişti. (Halkın şüphesini izâle için): "Birtakım kimseler birisinin ayak üstünde su içtiğini fenâ görürler. Halbuki ben Nebî Salla'llahu aleyhi ve sellem'in benim içtiğimi gördüğünüz gibi su içtiğini gördüm" dedi. (Buhârî, Eşribe 16)

    Abdullâh b. Abbâs'ın "Nebî Salla'llahu aleyhi ve sellem ayakta Zemzem suyu içti" dediği rivâyet olunmuştur. (Buhârî, Hac 76, Eşribe 76; Müslim, Eşribe 117-119)

    Zemzemin ayakta içilmesi meselesine gelince:

    İbni Abbas’tan (r.a.) gelen bir rivayette, Peygamberimizin, Zemzem suyunu ayakta olduğu halde içtiği rivayet edilir. İbni Abbas şöyle der: “Ben Resulullaha (a.s.m.) Zemzem ikram ettim, ayakta içti.” (Müslim, Eşribe: 117; İbni Mâce, Eşribe: 21)

    Bilindiği üzere Peygamberimiz bir hadislerinde ayakta su içmeyi yasaklamıştır. (Müslim, Eşribe: 112; Ebû Davud, Eşribe: 13) Bu itibarla, hadis âlimleri bu farklı rivayetleri birleştirmişlerdir. Sahih-i Müslim Şârihi Nevevî, bu iki farklı hadis hakkında şöyle der:

    “Bu hadislerdeki yasaklama tenzihen mehruh şeklindedir. Ayakta su içmenin câiz olduğunu beyan içindir.”

    Îmam Suyutî Hazretleri de, Peygamberimizin (a.s.m.), Zemzemi ayakta içmesini şöyle izah eder:

    “Resul-i Ekremin (a.s.m.) Zemzemi ayakta içmesi, ayakta su içmenin câizliğini açıklama mânâsındadır. Şöyle de denebilir: Halkın izdihamı dolayısıyla Resulullah (a.s.m.) oturmaya müsait bir yer bulamadığı veya Zemzemin çevresi ıslak olduğu için ayakta içmiştir.”

    Hanefî âlimleri, İbni Abbas’ın rivayet ettiği hadise dayanarak Zemzemi ayakta içmenin müstehaplığına hükmetmişlerdir. Netice olarak, Zemzem suyunun ayakta içilmesinde bir mahzur yoktur, denebilir.


  4. 19.Ağustos.2014, 13:43
    2
    Devamlı Üye



    Namazı Bozan Şeyler Namazı bozan belli başlı hususlar nelerdir

    1 - Namazda konuşmak. İster yanılarak olsun, ister unutarak, isterse uyuklayarak, az veya çok her türlü konuşma namazı bozar.

    2 - Namazda bir şey yeyip içmek. Namazda iken ağza hariçten susam tanesi kadar küçük bir şey bile alınıp yutulsa namaz bozulur. Dişler arasında kalmış nohut büyüklüğündeki bir yemek artığını yutmak da namazı bozar. Ayrıca (sakız gibi) ağza bir şey alıp yutmadan gevelemek ve çiğnemek de, namazı bozucu bir haldir. Namazdan önce yenen tatlının tadının boğazda hissedilmesinde ise bir beis yoktur.

    3 - Kendi işiteceği kadar gülmek. Yanındakiler işitecek kadar gülmek, namazla birlikte abdesti de bozar. Tebessümün ise, ne namaza, ne de abdeste bir zararı yoktur.

    4 - Kıbleden göğsünü çevirmek.

    5 - Namazda iken selâm vermek ve selâm almak. İsterse yanılarak yapılmış olsun...

    6 - Namazda iken, dıştan bakana kesinlikle namazda olmadığı intibaını verecek şekilde bir işle meşgul olmak. Meselâ, tarakla saçını taramak gibi. Buna fıkıhta amel-i kesîr denir ki, mânası çok iş, namaza mâni olan iş demektir. Dıştan bakınca namaz kılıp kılmadığında şüphe uyandıran, insana kesin bir kanaat vermiyen hareketler ise, namazı bozmaz. Bu hareketlere de amel-i kalîl, yani az iş, namaza mâni olmayan iş denir.

    7 - Dünyaya ait bir işi hatırlayarak sesli ağlamak veya ağrı veya sızıdan dolayı ve bezginlikle, ah of deyip inlemek. Ağlamak, cennet ve cehennemi hatırlamak sebebiyle meydana gelmişse huşû'dan ileri geldiği için namazı bozmaz. Hadîs-i şerîfte: "Cenâb-ı Hakk'a, ağlıyarak itâat eden, gülerek cennete dahil olur ve gülerek günah işleyen, ağlayarak cehenneme girer" buyurulmuştur.

    8 - Öksürüğü yok iken, zorla öksürmeğe çalışmak, boğazını hırıldatmak.

    9 - Mum, lâmba gibi bir şey'i üflemek.

    10 - Aksırana yerhamükellah demek.

    11 - Birine bir cevab vermek maksadıyla bir âyet okumak.

    12 - Kötü haber işittiğinde innâ lillâh, iyi haberde ise elhamdü lillâh demek. Bütün bunlar, namazda mâsivadan ve dış âlemden alâkayı kesmeye zıd olan şeylerdir.

    13 - Teyemmüm almış kimsenin namazda iken suyu görmesi.

    14 - Sabah namazını kılarken güneşin doğması. Bâzılarına göre güneş doğarken kılınan namaz bozulmaz, nâfile namaza döner. Sabah namazı ise kazaya kalmış olur.(*) Şâfiî'ye göre, güneş doğarken kılınmakta olan sabah namazı sahihtir, fâsid olmaz.

    15 - Mest üzerine yapılan meshin müddeti, namazda iken bitmesi.

    16 - Âyeti yanlış okuyarak mânâsını bozmak.

    17 - Erkekle kadının yanyana bir hizada namaza durmaları. Bunun namazı bozması için, erkekle kadının kıldıkları namazın müşterek olması şarttır. Bu müştereklik de, ya ikisinin de aynı imama uyması veya kadının, hizasında durduğu erkeğe uyması şeklinde olur. Bu sebeble, camilerde erkekle kadın namaz kılarken kadınlar arkadaki saflara dururlar, erkeklerin önünde veya hizasında bulunmazlar. Namazda kadın erkeğin önüne veya yanına durursa, sadece erkeğin namazı bozulur. Kadın, hizasına durduğu erkeğe uymuşsa o takdirde ikisinin de namazları bozulur. Kadın ve erkek ayrı ayrı kendi başlarına namaz kılıyorlarsa, aynı hizada olmalarının veya kadının önde olmasının namaza hiçbir mâniliği yoktur.

    18 - Namazda zamm-ı sûreyi Mushaf'a bakarak okumak.

    19 - İmama uymuş bir kimsenin namazın bir rüknünü imamdan önce yapması. Meselâ, imamdan evvel rükû'a gidip ondan önce rükû'dan kalkması.

    20 - Ümmî ve özürlü kimseleri imam yapmak.

    21 - Namazda abdesti bozulmak.

    22 - Namazda iken bayılmak.

    23 - Namaz içinde bulunan bir erkeğin namazı, kendisini hanımının öpmesi veya okşaması ile, şehveti galeyana gelmedikçe, bozulmaz. Fakat kadının namazı, kocasının şehvetle okşaması ve şehvetli şehvetsiz öpmesi ile bozulur.

    24 - Kalbe ihtiyarsız gelen vesveseler, kuruntular, çirkin hayaller de namazı bozmaz.

    25 - Bir kimse namazda vücudunu bir kere veya üstüste iki kere veya başka başka rek'atlarda birer veya ikişer kere kaşısa, namazı bozulmaz. Fakat bir rek'at içinde birbiri ardınca üç kere kaşıyacak olsa, namaz bozulur.

    26 - Namaz kılanın secde yerinden bir kimsenin geçmesi ile namaz bozulmaz. Ancak geçen kimse günahkâr olur. Namaz kılanın önünden geçmenin günah olduğu yer, büyük câmilerde ve açık arazilerde namaz kılanın, ayaklarından itibaren secde ettiği yere kadar olan kısımdır. Küçük camilerde namaz kılanla onun önünden geçen arasında, direk, insan gibi bir engel bulunmazsa, namaz kılanın önünden nereden geçilirse mekruh olur. Esasen namaz kılan kimsenin, önünden geçilme ihtimali varsa, bir sütre edinmesi sünnettir.

    (*) İmam kırâette yanılırsa veya takılırsa ona hatırlatmak (feth-i kırâet) câizdir. Resûl-i Ekrem (asm) bir namaz sırasında Mü'minûn sûresini okurlarken bir kelimeyi geçmişlerdi. Namazdan sonra: "İçinizde Übey yok muydu?" diye Übey bin Kâ'b'ı sormuşlardı. Übey ashabın hıfzı ve kırâeti en kuvvetli olanıydı. Übey orada olduğunu ifade edince, Resûlüllah efendimiz: "Bana feth etmeli (hatırlatmalı) değil miydin?" buyurmuşlardı

    Cevap 2:

    Farz namazının yerini hiçbir nafile veya sünnet namaz tutmamaktadır. Fakat bir mü’min kaza namazlarını kılmayı adet haline getirmiş ise, bu zat daha farz namazlarını bitirmeden ölür ise, Allah’ın bu zata rahmet olarak farz namazlarına karşılık olarak kılmış olduğu sünnet ve nafile namazlarını kabul edeceği anlamında rivayetler vardır.

    Bundan dolayı, bir mü’min sünnet namazlarını kılmakla beraber, kazaya kalmış farz namazlarını kılması gerekir. Böyle bir vaziyette ölürse Cenab-ı Hakkın ona mükafat olarak kazaya kalmış namazlarına karşılık olarak sünnet ve nafile namazları kabul etmesi rahmetinin gereğidir.

    Cevap 3 :

    Suyu içerken imkân nisbetince kıbleye yönelip, oturarak besmele çekip su bardağı sağ ele alınarak içmelidir. Her hususta olduğu gibi su içerken de itidal üzere hareket etmeli aşırı derecede su içmemelidir. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: "Sakın sizden biriniz ayakta su içmesin. Her kim unutursa kusuversin." buyurmuştur. (Müslim eşribe Hadis 116)

    Bununla beraber Peygamber Efendimizin bir kaç defa yakta su içtiği ve bunun da ciz olduğunu untmamak gerekir.

    Rivâyete göre, bir kere Hazret-i Alî (Kûfe mescidi'nin) geniş kapısına gelmiş ve orada ayak üzeri su içmişti. (Halkın şüphesini izâle için): "Birtakım kimseler birisinin ayak üstünde su içtiğini fenâ görürler. Halbuki ben Nebî Salla'llahu aleyhi ve sellem'in benim içtiğimi gördüğünüz gibi su içtiğini gördüm" dedi. (Buhârî, Eşribe 16)

    Abdullâh b. Abbâs'ın "Nebî Salla'llahu aleyhi ve sellem ayakta Zemzem suyu içti" dediği rivâyet olunmuştur. (Buhârî, Hac 76, Eşribe 76; Müslim, Eşribe 117-119)

    Zemzemin ayakta içilmesi meselesine gelince:

    İbni Abbas’tan (r.a.) gelen bir rivayette, Peygamberimizin, Zemzem suyunu ayakta olduğu halde içtiği rivayet edilir. İbni Abbas şöyle der: “Ben Resulullaha (a.s.m.) Zemzem ikram ettim, ayakta içti.” (Müslim, Eşribe: 117; İbni Mâce, Eşribe: 21)

    Bilindiği üzere Peygamberimiz bir hadislerinde ayakta su içmeyi yasaklamıştır. (Müslim, Eşribe: 112; Ebû Davud, Eşribe: 13) Bu itibarla, hadis âlimleri bu farklı rivayetleri birleştirmişlerdir. Sahih-i Müslim Şârihi Nevevî, bu iki farklı hadis hakkında şöyle der:

    “Bu hadislerdeki yasaklama tenzihen mehruh şeklindedir. Ayakta su içmenin câiz olduğunu beyan içindir.”

    Îmam Suyutî Hazretleri de, Peygamberimizin (a.s.m.), Zemzemi ayakta içmesini şöyle izah eder:

    “Resul-i Ekremin (a.s.m.) Zemzemi ayakta içmesi, ayakta su içmenin câizliğini açıklama mânâsındadır. Şöyle de denebilir: Halkın izdihamı dolayısıyla Resulullah (a.s.m.) oturmaya müsait bir yer bulamadığı veya Zemzemin çevresi ıslak olduğu için ayakta içmiştir.”

    Hanefî âlimleri, İbni Abbas’ın rivayet ettiği hadise dayanarak Zemzemi ayakta içmenin müstehaplığına hükmetmişlerdir. Netice olarak, Zemzem suyunun ayakta içilmesinde bir mahzur yoktur, denebilir.


  5. 19.Ağustos.2014, 13:51
    3
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,186
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Namazda mekruh olan durumlar

    Namazın Mekruhları



    1. Namazda bedeni veya elbisesi ile oynamak.
    Bunlar namazda huşu'a aykırı hareketlerdir. Alnındaki tozu toprağı ve teri silmek de mekruhtur. Fakat kendisine rahatsızlık veriyorsa bunları silmek mekruh olmaz. .
    2. Parmak çıtlatmak, parmaklarını birbirine geçirmek, ellerini böğrüne koymak.
    3. Esnemek, gerinmek.
    4. Kırda namaz kılarken önündeki küçük taşları çevirip düzeltmek. (Üzerinde secde etmek mümkün olmayan yeri bir defa düzeltebilir.)
    5. Göz ucu ile değil de boynunu çevirerek bakmak.
    Namazda Bakmak Üç Çeşittir :
    a) Mekruh olan bakış: Bu, boynunu çevirerek bakmaktır.
    b) Mubah olan bakış: Bu, boynunu çevirmeden göz ucu ile sağa ve sola bakıştır.
    c) Namazı iptal eden bakış: Bu, göğsünü kıbleden çevirerek bakmaktır.
    6. Namazda tükürmek.
    Bu, tükürmek demek değildir. Çünkü tükürürken harf meydana gelirse namaz bozulur. Zorunlu hallerde tükürük yere bırakılmamalı bir mendile konmalıdır. Yere bırakılırsa mekruh olur.
    7. Namazda mazeretsiz bağdaş kurarak veya dizlerini dikerek oturmak.
    8. Erkekler secdede kollarını yere yaymak.
    9. Kolları sıvamış halde namaz kılmak. Kısa kollu gömlek ile kılmak mekruh değildir. (Kadınlar kollarını açık bulundurursa namaz bozulur.)
    10. Gömlek giymek mümkün iken namazı sadece pantolonla kılmak, (Bu erkeğe göredir, kadınlar böyle yaparsa namaz bozulur.)
    11.. İşaretle selam almak.
    12. Özürsüz olarak bağdaş kurmak.
    13. Başına mendil veya sarık bağlayıp ortasını açık bırakmak. .
    14. Namazda elbise ile bir veya iki defa rüzgarlanmak.
    15. Kıyam halinden başka yerde Kur'an okumak. (Kıraatı rükûda tamamlamak gibi.)
    16. İntikallerdeki zikirleri intikalden sonra yapmak.
    Mesela: rükua eğildikten sonra "Allâhü Ekber" demek, rükudan tamamen doğrulduktan sonra '" Semiallahü limen hamideh" demek. Halbuki tekbir, rükûa eğilmeye başlarken alınır ve rükua varınca tamamlanır. Semiallâhü limen hamideh" demeye rükûdan kalkarken başlanır ve doğrulunca bitirilir.
    17. Namazlarda ikinci rek'atı, birinciden üç veya daha fazla âyet okuyarak uzatmak.
    18. Farz namazlarda bir rek'atta aynı sûreyi tekrar okumak, başka sure ezberinde varken birinci rek'atta okuduğu sûreyi ikinci rek'atta bilerek tekrarlamak. (Nafile namazlarda aynı sureyi tekrar okumak mekruh değildir.)
    19. İkinci rek'atta, birinci rek'atta okuduğu sure veya ayetten önceki sure veya ayeti okumak.
    Namazda sure okunurken baştan sona, yani, yukardan aşağıya doğru gidilir. Mesela; Birinci rek'atta Fatihadan sonra "Elemtere"yi okumuş ise, ikinci rek'atta "Liîlâfiyi" okuması gerekir, doğru olan budur. Birinci rek'atta "Liîlâfi"yi okuyup ikinci rek'atta "Elemtere"yi okumak tersine okuyuştur ve mekruhtur. Birinci rek'atta bilmeyerek fatihadan sonra "Kul eûzü birabbinnas"'ı okusa, ikinci rek'atta da onu tekrar eder. Eğer kasıtlı olarak okursa mekruhtur. Ancak yine aynı sûreyi okur.
    20. Birinci rek'atta bir sureyi"okuyup ikinci rek'atta arada bir sûre atlayarak öbür sûreyi okumak.
    Şöyle ki: Birinci rek'atta "Elemtere"yi okusa, ikinci rek'atta "Liîlâfi"yi okuması gerekirken bunu atlayıp "Eraeytellezi "yi okumak mekruhtur: Fakat iki veya daha fazla sûre atlayarak okumak mekruh değildir.
    21. Bir rek' atta, aralarını bir veya birkaç sûre atlayarak iki sure okumak. (İki sûreyi bir rek'atta ara vermeden peşpeşe okumak mekruh değildir.)
    22. Namazda güzel kokulu bir şeyi koklamak. (Kendi isteği dışında burnuna koku gelmesi mekruh değildir.)
    23. Secdede el ve ayak parmaklarını kıbleden çevirmek.
    24. Ellerini rükûda dizlerine, oturuşlarda uylukları üzerine ve ayakta iken sağ eli sol el üzerine koymamak.
    25. Gözlerini yummak. (Ancak namazda huşu ve huzuru ihlâl eden şeyleri görmemek için gözlerini yumması mekruh olmaz.) .
    26. Gözlerini yukarıya dikmek. .
    27. Namaza aykırı "amel-i kalil=az iş"'de bulunmak. (Üzerinden bir kıl koparmak gibi)
    28. Ağzında erimeyen birşey bulundurmak. (Ağzına şeker gibi bir şey koyup tadı boğazına giderse namaz bozulur.)
    29. Sıcak, soğuk veya yerin sertliği gibi bir zorunluluk olmadığı halde secdeyi sarığın dolamı üzerine yapmak.
    30. Burnunda bir özür yokken sadece alın üzerine secde etmek.
    Çünkü secdede alnı yere koymak farz, burnu yere koymak vaciptir. Özürsüz olarak vacibin terk edilmesi mekruhtur. Ancak burnu yere koyup, özürsüz olarak alın yere konulmadığı takdirde namaz sahih olmaz.
    31. Yol üzerinde, hamam içinde, yıkanılan yerde, mezarlıkta, (namaz için ayrılan yer hariç) çöplükte, hayvan kesilen yerde, pisliğe yakın yerde, sahibinin rızası olmayan yerde namaz kılmak.
    32. Tuvalete çıkmak için sıkıştığı sırada namaz kılmak. (Bu durumda olan, eğer vaktin çıkmasından korkmuyorsa tuvalete çıkıp rahatladıktan sonra abdest alıp namazı yeniden kılar. Vaktin çıkmasından korkarsa öylece namazını tamamlar.)
    33. Düzgün olmayan ve başkasının yanına çıkamayacağı bir elbise ile namaz kılmak.
    Nitekim Hz. Ömer bir adamın, düzgün olmayan bir kıyafetle namaz kıldığını görünce, ona:
    - Seni bu kıyafetle bazı insanlara göndersem gidermisin " diye sordu.
    Adam :
    Hayır diye cevap verdi
    Bunun üzerine Hz. Ömer:
    - Allah Teala, huzuruna düzgün kıyafetle çıkılmaya daha layıktır, dedi.
    34. Arzu ettiği bir yemek hazır iken namaza durmak.
    35. Ayetleri, rükû ve secdelerdeki tespihleri el ile saymak. (Kalben saymak mekruh değildir, dil ile saymak namazı bozar.)
    36. İmam, bir zir'â miktarı (yaklaşık 22 cm.) yüksek veya aynı miktar alçak yerde tek başına bulunmak.
    37. Önündeki saf ta açık yer varken arkada namaza durmak.
    38. Bir canlının resmi üzerine secde etmek. Canlı resmi bulunan elbise ile namaz kılmak. Namaz kılanın, önünde, sağında, solunda, başı üstünde ve arkasında canlı resmi bulunmak.
    Ayakta duran kişi, yerdeki resmi dikkat etmedikçe göremeyecek derecede küçük olursa veya büyük olup başı bulunmazsa yahut da cansız bir varlığa ait resim ise namaz mekruh olmaz. Cepte veya cüzdandaki resimli para ve
    kimliklerle de namaz kılmak mekruh değildir.
    39. Önünden insan geçebileceği zannedilen yerde namaz kılarken önüne “ sütre " koymamak.
    "Sütre" bir arşın (yaklaşık 68 cm.) veya daha fazla uzunlukta bir ağaç veya başka bir şeydir. Önünden insan geçebileceğini tahmin eden kimsenin, namaza başlamadan sütreyi secde edeceği yerin biraz ilerisine dikmesi müstehap, dikmemesi mekruhtur. Böyle bir yerde cemaatle namaz kılınıyorsa imamın önüne sütre dikilmesi yeterlidir.
    Namaz kılınan yer sert olup sütre dikilecek durumda olmaz veya sandalye gibi ayakta durabilecek bir şey bulunmazsa sütreyi uzunlamasına önüne koyar, sütre yoksa bir çizgi çizer.
    Namaz kılan kimse, önünde sütre olsun veya olmasın, önünden geçeni uzaklaştırmaya çalışmamalıdır.
    Ancak, baş, göz veya el işareti ile yahut "Sübhânellah" diyerek önünden geçmeyi önleyebilir. Erkekler önünden geçmeyi önlemek için okuyuşu yüksek sesle yapabilir. Kadınlar sağ elini sol eli üzerine vurabilir. Kabe'yi tavaf edenler orada namaz kılanların önünden geçebilir.
    40. Kor halinde olan ateşe karşı namaz kılmak. (Önünde bulunan mum. kandil ve lambaya karşı namaz kılmak mekruh değildir.)


  6. 19.Ağustos.2014, 13:51
    3
    Devamlı Üye
    Namazın Mekruhları



    1. Namazda bedeni veya elbisesi ile oynamak.
    Bunlar namazda huşu'a aykırı hareketlerdir. Alnındaki tozu toprağı ve teri silmek de mekruhtur. Fakat kendisine rahatsızlık veriyorsa bunları silmek mekruh olmaz. .
    2. Parmak çıtlatmak, parmaklarını birbirine geçirmek, ellerini böğrüne koymak.
    3. Esnemek, gerinmek.
    4. Kırda namaz kılarken önündeki küçük taşları çevirip düzeltmek. (Üzerinde secde etmek mümkün olmayan yeri bir defa düzeltebilir.)
    5. Göz ucu ile değil de boynunu çevirerek bakmak.
    Namazda Bakmak Üç Çeşittir :
    a) Mekruh olan bakış: Bu, boynunu çevirerek bakmaktır.
    b) Mubah olan bakış: Bu, boynunu çevirmeden göz ucu ile sağa ve sola bakıştır.
    c) Namazı iptal eden bakış: Bu, göğsünü kıbleden çevirerek bakmaktır.
    6. Namazda tükürmek.
    Bu, tükürmek demek değildir. Çünkü tükürürken harf meydana gelirse namaz bozulur. Zorunlu hallerde tükürük yere bırakılmamalı bir mendile konmalıdır. Yere bırakılırsa mekruh olur.
    7. Namazda mazeretsiz bağdaş kurarak veya dizlerini dikerek oturmak.
    8. Erkekler secdede kollarını yere yaymak.
    9. Kolları sıvamış halde namaz kılmak. Kısa kollu gömlek ile kılmak mekruh değildir. (Kadınlar kollarını açık bulundurursa namaz bozulur.)
    10. Gömlek giymek mümkün iken namazı sadece pantolonla kılmak, (Bu erkeğe göredir, kadınlar böyle yaparsa namaz bozulur.)
    11.. İşaretle selam almak.
    12. Özürsüz olarak bağdaş kurmak.
    13. Başına mendil veya sarık bağlayıp ortasını açık bırakmak. .
    14. Namazda elbise ile bir veya iki defa rüzgarlanmak.
    15. Kıyam halinden başka yerde Kur'an okumak. (Kıraatı rükûda tamamlamak gibi.)
    16. İntikallerdeki zikirleri intikalden sonra yapmak.
    Mesela: rükua eğildikten sonra "Allâhü Ekber" demek, rükudan tamamen doğrulduktan sonra '" Semiallahü limen hamideh" demek. Halbuki tekbir, rükûa eğilmeye başlarken alınır ve rükua varınca tamamlanır. Semiallâhü limen hamideh" demeye rükûdan kalkarken başlanır ve doğrulunca bitirilir.
    17. Namazlarda ikinci rek'atı, birinciden üç veya daha fazla âyet okuyarak uzatmak.
    18. Farz namazlarda bir rek'atta aynı sûreyi tekrar okumak, başka sure ezberinde varken birinci rek'atta okuduğu sûreyi ikinci rek'atta bilerek tekrarlamak. (Nafile namazlarda aynı sureyi tekrar okumak mekruh değildir.)
    19. İkinci rek'atta, birinci rek'atta okuduğu sure veya ayetten önceki sure veya ayeti okumak.
    Namazda sure okunurken baştan sona, yani, yukardan aşağıya doğru gidilir. Mesela; Birinci rek'atta Fatihadan sonra "Elemtere"yi okumuş ise, ikinci rek'atta "Liîlâfiyi" okuması gerekir, doğru olan budur. Birinci rek'atta "Liîlâfi"yi okuyup ikinci rek'atta "Elemtere"yi okumak tersine okuyuştur ve mekruhtur. Birinci rek'atta bilmeyerek fatihadan sonra "Kul eûzü birabbinnas"'ı okusa, ikinci rek'atta da onu tekrar eder. Eğer kasıtlı olarak okursa mekruhtur. Ancak yine aynı sûreyi okur.
    20. Birinci rek'atta bir sureyi"okuyup ikinci rek'atta arada bir sûre atlayarak öbür sûreyi okumak.
    Şöyle ki: Birinci rek'atta "Elemtere"yi okusa, ikinci rek'atta "Liîlâfi"yi okuması gerekirken bunu atlayıp "Eraeytellezi "yi okumak mekruhtur: Fakat iki veya daha fazla sûre atlayarak okumak mekruh değildir.
    21. Bir rek' atta, aralarını bir veya birkaç sûre atlayarak iki sure okumak. (İki sûreyi bir rek'atta ara vermeden peşpeşe okumak mekruh değildir.)
    22. Namazda güzel kokulu bir şeyi koklamak. (Kendi isteği dışında burnuna koku gelmesi mekruh değildir.)
    23. Secdede el ve ayak parmaklarını kıbleden çevirmek.
    24. Ellerini rükûda dizlerine, oturuşlarda uylukları üzerine ve ayakta iken sağ eli sol el üzerine koymamak.
    25. Gözlerini yummak. (Ancak namazda huşu ve huzuru ihlâl eden şeyleri görmemek için gözlerini yumması mekruh olmaz.) .
    26. Gözlerini yukarıya dikmek. .
    27. Namaza aykırı "amel-i kalil=az iş"'de bulunmak. (Üzerinden bir kıl koparmak gibi)
    28. Ağzında erimeyen birşey bulundurmak. (Ağzına şeker gibi bir şey koyup tadı boğazına giderse namaz bozulur.)
    29. Sıcak, soğuk veya yerin sertliği gibi bir zorunluluk olmadığı halde secdeyi sarığın dolamı üzerine yapmak.
    30. Burnunda bir özür yokken sadece alın üzerine secde etmek.
    Çünkü secdede alnı yere koymak farz, burnu yere koymak vaciptir. Özürsüz olarak vacibin terk edilmesi mekruhtur. Ancak burnu yere koyup, özürsüz olarak alın yere konulmadığı takdirde namaz sahih olmaz.
    31. Yol üzerinde, hamam içinde, yıkanılan yerde, mezarlıkta, (namaz için ayrılan yer hariç) çöplükte, hayvan kesilen yerde, pisliğe yakın yerde, sahibinin rızası olmayan yerde namaz kılmak.
    32. Tuvalete çıkmak için sıkıştığı sırada namaz kılmak. (Bu durumda olan, eğer vaktin çıkmasından korkmuyorsa tuvalete çıkıp rahatladıktan sonra abdest alıp namazı yeniden kılar. Vaktin çıkmasından korkarsa öylece namazını tamamlar.)
    33. Düzgün olmayan ve başkasının yanına çıkamayacağı bir elbise ile namaz kılmak.
    Nitekim Hz. Ömer bir adamın, düzgün olmayan bir kıyafetle namaz kıldığını görünce, ona:
    - Seni bu kıyafetle bazı insanlara göndersem gidermisin " diye sordu.
    Adam :
    Hayır diye cevap verdi
    Bunun üzerine Hz. Ömer:
    - Allah Teala, huzuruna düzgün kıyafetle çıkılmaya daha layıktır, dedi.
    34. Arzu ettiği bir yemek hazır iken namaza durmak.
    35. Ayetleri, rükû ve secdelerdeki tespihleri el ile saymak. (Kalben saymak mekruh değildir, dil ile saymak namazı bozar.)
    36. İmam, bir zir'â miktarı (yaklaşık 22 cm.) yüksek veya aynı miktar alçak yerde tek başına bulunmak.
    37. Önündeki saf ta açık yer varken arkada namaza durmak.
    38. Bir canlının resmi üzerine secde etmek. Canlı resmi bulunan elbise ile namaz kılmak. Namaz kılanın, önünde, sağında, solunda, başı üstünde ve arkasında canlı resmi bulunmak.
    Ayakta duran kişi, yerdeki resmi dikkat etmedikçe göremeyecek derecede küçük olursa veya büyük olup başı bulunmazsa yahut da cansız bir varlığa ait resim ise namaz mekruh olmaz. Cepte veya cüzdandaki resimli para ve
    kimliklerle de namaz kılmak mekruh değildir.
    39. Önünden insan geçebileceği zannedilen yerde namaz kılarken önüne “ sütre " koymamak.
    "Sütre" bir arşın (yaklaşık 68 cm.) veya daha fazla uzunlukta bir ağaç veya başka bir şeydir. Önünden insan geçebileceğini tahmin eden kimsenin, namaza başlamadan sütreyi secde edeceği yerin biraz ilerisine dikmesi müstehap, dikmemesi mekruhtur. Böyle bir yerde cemaatle namaz kılınıyorsa imamın önüne sütre dikilmesi yeterlidir.
    Namaz kılınan yer sert olup sütre dikilecek durumda olmaz veya sandalye gibi ayakta durabilecek bir şey bulunmazsa sütreyi uzunlamasına önüne koyar, sütre yoksa bir çizgi çizer.
    Namaz kılan kimse, önünde sütre olsun veya olmasın, önünden geçeni uzaklaştırmaya çalışmamalıdır.
    Ancak, baş, göz veya el işareti ile yahut "Sübhânellah" diyerek önünden geçmeyi önleyebilir. Erkekler önünden geçmeyi önlemek için okuyuşu yüksek sesle yapabilir. Kadınlar sağ elini sol eli üzerine vurabilir. Kabe'yi tavaf edenler orada namaz kılanların önünden geçebilir.
    40. Kor halinde olan ateşe karşı namaz kılmak. (Önünde bulunan mum. kandil ve lambaya karşı namaz kılmak mekruh değildir.)


  7. 19.Ağustos.2014, 14:39
    4
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,263
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar

    Senin "ufak hata" tanımına göre cevap değişir.


  8. 19.Ağustos.2014, 14:39
    4
    Hadis Öğrencisi
    Senin "ufak hata" tanımına göre cevap değişir.


  9. 19.Ağustos.2014, 14:48
    5
    kai234
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Temmuz.2014
    Üye No: 104338
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar

    Ufak dediğim mesela rukudan doğrulunca tam dik durmamak küçük farkla,seddede el parmaklarının hafif kalkması gibi


  10. 19.Ağustos.2014, 14:48
    5
    kai234 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Ufak dediğim mesela rukudan doğrulunca tam dik durmamak küçük farkla,seddede el parmaklarının hafif kalkması gibi


  11. 19.Ağustos.2014, 14:54
    6
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,263
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar

    Rukunun farzı şudur:Dizlerini ellerinle tutacak kadar eğilmek.Eğer dizlerini ellerinle tutuyorsan sen ruku yapmışsın demektir.


  12. 19.Ağustos.2014, 14:54
    6
    Hadis Öğrencisi
    Rukunun farzı şudur:Dizlerini ellerinle tutacak kadar eğilmek.Eğer dizlerini ellerinle tutuyorsan sen ruku yapmışsın demektir.


  13. 19.Ağustos.2014, 14:58
    7
    kai234
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Temmuz.2014
    Üye No: 104338
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar

    Yani demeye çalıştığım tek rukuyla ilgili değil farz olan şeylerde mesela ufak hatalar yapmaktan zara gelir mi diye soruyorum


  14. 19.Ağustos.2014, 14:58
    7
    kai234 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Yani demeye çalıştığım tek rukuyla ilgili değil farz olan şeylerde mesela ufak hatalar yapmaktan zara gelir mi diye soruyorum


  15. 19.Ağustos.2014, 15:07
    8
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,263
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar

    Tamam da işte sana göre ufak bir hatadır.Ama fıkhen o hata ibadeti ifsad edebilir.Mesela imamdan önce iftitah tekbirinin ekber lafzını bitirirsen namaza başlamış olmazsın.Bu sana göre küçük bir hatadır belki.

    Bu sebeple ilmihal okuman ve ruku nedir,secde nedir öğrenmen gerekir.


  16. 19.Ağustos.2014, 15:07
    8
    Hadis Öğrencisi
    Tamam da işte sana göre ufak bir hatadır.Ama fıkhen o hata ibadeti ifsad edebilir.Mesela imamdan önce iftitah tekbirinin ekber lafzını bitirirsen namaza başlamış olmazsın.Bu sana göre küçük bir hatadır belki.

    Bu sebeple ilmihal okuman ve ruku nedir,secde nedir öğrenmen gerekir.


  17. 20.Ağustos.2014, 16:54
    9
    kai234
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Temmuz.2014
    Üye No: 104338
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar

    Tamam cevapladığınız için teşekkür ederim.Ama tam olarak demeye çalıştıım secdede elimizin parmağı hafifce yerden kalksa namaz bozulur mu


  18. 20.Ağustos.2014, 16:54
    9
    kai234 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Tamam cevapladığınız için teşekkür ederim.Ama tam olarak demeye çalıştıım secdede elimizin parmağı hafifce yerden kalksa namaz bozulur mu


  19. 20.Ağustos.2014, 18:15
    10
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,263
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar

    kai234 Nickli Üyeden Alıntı
    Tamam cevapladığınız için teşekkür ederim.Ama tam olarak demeye çalıştıım secdede elimizin parmağı hafifce yerden kalksa namaz bozulur mu

    Sen bizi anlamıyorsun?Ufak hata namazı bozmaz diye bir ifade kullanmak doğru değil.Doğru olması için kitaplarda "ufak hata" diye bir tanım olması ve bu tanımı avamın bilmesi gerekir.

    Soruna gelince,secdedeyken iki elinide sırtında kenetlesen namazın yine sahihtir.Çünkü secdede elleri ve dizleri yere koymak Hanefi Mezhebine göre sünnettir.


  20. 20.Ağustos.2014, 18:15
    10
    Hadis Öğrencisi
    kai234 Nickli Üyeden Alıntı
    Tamam cevapladığınız için teşekkür ederim.Ama tam olarak demeye çalıştıım secdede elimizin parmağı hafifce yerden kalksa namaz bozulur mu

    Sen bizi anlamıyorsun?Ufak hata namazı bozmaz diye bir ifade kullanmak doğru değil.Doğru olması için kitaplarda "ufak hata" diye bir tanım olması ve bu tanımı avamın bilmesi gerekir.

    Soruna gelince,secdedeyken iki elinide sırtında kenetlesen namazın yine sahihtir.Çünkü secdede elleri ve dizleri yere koymak Hanefi Mezhebine göre sünnettir.


  21. 19.Eylül.2016, 21:56
    11
    Misafir

    Yorum: Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar

    hocam peki subhane rabbiyel ala tesbihi rabbiyil ala diye okursak namaz bozulur mu çünkü bu tür durumlarda bozulur diyende var bu irab hatasıdır bozulmaz diyende var. ama bu kur an değil namazın tesbihlerinden olduğu için bunda da aynı hüküm geçerli midir


  22. 19.Eylül.2016, 21:56
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    hocam peki subhane rabbiyel ala tesbihi rabbiyil ala diye okursak namaz bozulur mu çünkü bu tür durumlarda bozulur diyende var bu irab hatasıdır bozulmaz diyende var. ama bu kur an değil namazın tesbihlerinden olduğu için bunda da aynı hüküm geçerli midir


  23. 20.Eylül.2016, 20:15
    12
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 20,880
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Namazda mekruh olan ve namazı bozan durumlar

    Hayır kardeşim. Bu duadır tesbihattır. Bu hata ile namaz bozulmaz. Ancak bu tür hataları fatiha ile zammı suralarde yapmamaya dikkat etmek gerekir.


  24. 20.Eylül.2016, 20:15
    12
    Yönetici
    Hayır kardeşim. Bu duadır tesbihattır. Bu hata ile namaz bozulmaz. Ancak bu tür hataları fatiha ile zammı suralarde yapmamaya dikkat etmek gerekir.





+ Yorum Gönder