Konusunu Oylayın.: Boşamada Kinayeli sözler

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Boşamada Kinayeli sözler
  1. 01.Ağustos.2014, 22:44
    1
    sevimli
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Ağustos.2014
    Üye No: 104359
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Boşamada Kinayeli sözler






    Boşamada Kinayeli sözler Mumsema Merhabalar ben eşimle bundan bir yıl önce tartışmıştık ve ben eşime senden ayrılacağım, tayin isteyip gideceğim, bu evden çekip gideceğim demiştim. eşim de bana gidersen git dedi ve biz daha sonra barıştık. nikahımızı da yeniden kıydırdık. eşim bana o sözleri boşama kastıyla söylemediğini beyan etmesine rağmen ben ona inanmadım, çünkü bu sözler kavga anında ve boşanma mevzularının konuşulduğu bir zaman diliminde söylenmişti. Bayramda yine tartıştık ve eşim yine ileri geri konuşuyordu ve ben de kelimelerine dikkat et zaten bu bizim son nikah bağımız ona göre konuş dedim. Eşim de daha önceki kastım boşanma değildi diyorum inanmıyorsun ben ne yapayım dedi. ben de yemin et bir daha o zaman dedim. eşim yemin ederim dedi. ben kavganın da etkisiyle biraz da duygusaldım ve dedim ki bir de yemin ediyorsun hem ayrılacağım gideceğim dediğimde git diyorsun şimdi bir de gelmiş yok niyetim o değildi diyorsun dedim. niyetin o değilse ya neydi dedim. eşim de "ben sana ne dedim ki sen gideceğim dedin ben de gidersen git dedim, şimdi bunu söyleyince boşanmış mı olur, yapma Allah aşkına" dedi. Ben de dikkat et ben bu evden gideceğim diyorum sen gidersen git diyorsun ne anlama gelir peki bu dedim. eşim de gidersen ne yapayım, sana engel olamam anlamında söyledim dedi. Ben de tayin isteyeceğim, bu evden çekip gideceğim diyorum sen git diyorsun bu hiç de git de kavga bitsin anlamında bir söz değil sen kimi kandırıyorsun dedim. Eşim yani tayin istersen kendi şifren var, kendi aklın var, kendin tayin istemeyi biliyorsun karar verip istersen ben nasıl engel olabilirim ki anlamında söyledim dedi. Ben eşime inanmıyorum ben sana dedim ve kavgayı bıraktık. Ama kavgadan sonra eşim bu sözleri bana bir daha söylemiş mi oldu şimdi diye kafama takıldı. Hocam bu aramızda geçen diyalogdan dolayı eşim bu sözleri bana bir daha söylemiş olur mu? Biz zaten bu sözlerden dolayı nikahı yeniden kıydırmıştık önceden. Ama nikah kıyıldıktan sonra aramızda geçen bu diyalogdan dolayı bu sözleri yeniden söylemiş olur mu ve nikaha zarar gelir mi? Allah rızası için beni bir aydınlatın.


  2. 01.Ağustos.2014, 22:44
    1
    sevimli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Merhabalar ben eşimle bundan bir yıl önce tartışmıştık ve ben eşime senden ayrılacağım, tayin isteyip gideceğim, bu evden çekip gideceğim demiştim. eşim de bana gidersen git dedi ve biz daha sonra barıştık. nikahımızı da yeniden kıydırdık. eşim bana o sözleri boşama kastıyla söylemediğini beyan etmesine rağmen ben ona inanmadım, çünkü bu sözler kavga anında ve boşanma mevzularının konuşulduğu bir zaman diliminde söylenmişti. Bayramda yine tartıştık ve eşim yine ileri geri konuşuyordu ve ben de kelimelerine dikkat et zaten bu bizim son nikah bağımız ona göre konuş dedim. Eşim de daha önceki kastım boşanma değildi diyorum inanmıyorsun ben ne yapayım dedi. ben de yemin et bir daha o zaman dedim. eşim yemin ederim dedi. ben kavganın da etkisiyle biraz da duygusaldım ve dedim ki bir de yemin ediyorsun hem ayrılacağım gideceğim dediğimde git diyorsun şimdi bir de gelmiş yok niyetim o değildi diyorsun dedim. niyetin o değilse ya neydi dedim. eşim de "ben sana ne dedim ki sen gideceğim dedin ben de gidersen git dedim, şimdi bunu söyleyince boşanmış mı olur, yapma Allah aşkına" dedi. Ben de dikkat et ben bu evden gideceğim diyorum sen gidersen git diyorsun ne anlama gelir peki bu dedim. eşim de gidersen ne yapayım, sana engel olamam anlamında söyledim dedi. Ben de tayin isteyeceğim, bu evden çekip gideceğim diyorum sen git diyorsun bu hiç de git de kavga bitsin anlamında bir söz değil sen kimi kandırıyorsun dedim. Eşim yani tayin istersen kendi şifren var, kendi aklın var, kendin tayin istemeyi biliyorsun karar verip istersen ben nasıl engel olabilirim ki anlamında söyledim dedi. Ben eşime inanmıyorum ben sana dedim ve kavgayı bıraktık. Ama kavgadan sonra eşim bu sözleri bana bir daha söylemiş mi oldu şimdi diye kafama takıldı. Hocam bu aramızda geçen diyalogdan dolayı eşim bu sözleri bana bir daha söylemiş olur mu? Biz zaten bu sözlerden dolayı nikahı yeniden kıydırmıştık önceden. Ama nikah kıyıldıktan sonra aramızda geçen bu diyalogdan dolayı bu sözleri yeniden söylemiş olur mu ve nikaha zarar gelir mi? Allah rızası için beni bir aydınlatın.


    Benzer Konular

    - Boşamada şart olsun lafzı

    - 3 talakla peşpeşe boşamada eş geri gelirse tekrar nikah yapmak gerekir mi?

    - Boşamada şüphenin yeri nedir?

    - Talak konusunda Kinayeli sözler

    - Boşamada koşulan şartlar

  3. 02.Ağustos.2014, 00:45
    2
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Kinayeli söz




    Vesveseli birisiniz bütün sorun bu
    Bir müslüman yemin ettikten sonra ona inanmak dinimizin emridir.


  4. 02.Ağustos.2014, 00:45
    2
    Moderatör



    Vesveseli birisiniz bütün sorun bu
    Bir müslüman yemin ettikten sonra ona inanmak dinimizin emridir.


  5. 02.Ağustos.2014, 10:40
    3
    sevimli
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Ağustos.2014
    Üye No: 104359
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Boşamada Kinayeli sözler

    Hocam ben şu anda onun niyetini sormuyorum. Biz zaten yeniden nikah kıydırdık. Ben kıyılan nikahtan sonra geçmişi tartışan böyle bir diyalog geçti aramızda bu durumda bu sözleri yeniden mi söylemiş olur onu evham yaptım. Hocam eşim bana yeniden kinayeli söz söylemedi ama geçmişte söylediklerinin açıklmasını yaparken bu git sözünü şu anlamda söyledim diye açıklamada bulundu. Şimdi ben bu sözler yeniden söylenmiş olur mu olmaz mı onu öğrenmek istiyorum. Çok pişmanım geçmiş konuları niye yeniden kurcaladım diye.


  6. 02.Ağustos.2014, 10:40
    3
    sevimli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Hocam ben şu anda onun niyetini sormuyorum. Biz zaten yeniden nikah kıydırdık. Ben kıyılan nikahtan sonra geçmişi tartışan böyle bir diyalog geçti aramızda bu durumda bu sözleri yeniden mi söylemiş olur onu evham yaptım. Hocam eşim bana yeniden kinayeli söz söylemedi ama geçmişte söylediklerinin açıklmasını yaparken bu git sözünü şu anlamda söyledim diye açıklamada bulundu. Şimdi ben bu sözler yeniden söylenmiş olur mu olmaz mı onu öğrenmek istiyorum. Çok pişmanım geçmiş konuları niye yeniden kurcaladım diye.


  7. 02.Ağustos.2014, 11:09
    4
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,094
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Boşamada Kinayeli sözler

    Alıntı
    evham yaptım
    Evham... aynen bu
    Yukarda vesvese denmiş zaten, şeytana izin vermeyin


  8. 02.Ağustos.2014, 11:09
    4
    mum
    Administrator
    Alıntı
    evham yaptım
    Evham... aynen bu
    Yukarda vesvese denmiş zaten, şeytana izin vermeyin


  9. 12.Haziran.2017, 12:25
    5
    Misafir

    Yorum: Boşamada Kinayeli sözler

    Aynı buna benzer bir derdim var çok yıprandım bu dertten. Ben eşime bir çok defa tartıştım defol git, beğenmiyorsan babanın evine git gibi kinaye lafızlarla talak vermiş olabilirmiyim diye kendi kendimi sorgularkeb söylediğim kelimelerde niyetim neydi bunu HATIRLAMAK maksadı ile vesveseye düşüp ben eşime boş ol dermiş gibi defol git dedim mi diye o boş ol lafzını sesli söylemek talak Olurmu. Talak verme niyeti Yok burada hatırlama maksatlı sesli bir şekilde eşinin ismiyle boş ol diye telaffuz edilirse o sarih sözü hükmü ne olur. Ben bu şekilde bu niyetle kinaye kullandımmı diye kendimi sorgularken ağzımdan çıktı ama kendi kendime konuşur gibi söyleniyor bu söz. Teşekkürler Allah razı olsun


    Selamun Aleyküm yardım ederseniz Çok sevinirim çok yıprandım bu talak konusunda sorum biraz derin gibi ama anlatabilirim inşAllah
    Kişi; ben eşime kinaye lafızlarla talak vermiş olabilirmiyim diye kendini sorgulasa söylediği kelimelerde niyeti neydi hatırlamasa ve bunu hatırlamak maksadı ile vesveseye düşüp ben eşime boş ol dermiş gibi defol git dedim mi diye o boş ol lafzını sesli söylese talak Olurmu.

    Talak verme niyeti Yok burada hatırlama maksatlı sesli bir şekilde EŞİNİN İSMİYLE BOŞ OL diye telaffuz ediyor o sarih sözü. SADECE O TELAFFUZU sesli söylüyor (kinaye lafızdaki niyeti ölçmek için) hatırlama maksatlı.


  10. 12.Haziran.2017, 12:25
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Aynı buna benzer bir derdim var çok yıprandım bu dertten. Ben eşime bir çok defa tartıştım defol git, beğenmiyorsan babanın evine git gibi kinaye lafızlarla talak vermiş olabilirmiyim diye kendi kendimi sorgularkeb söylediğim kelimelerde niyetim neydi bunu HATIRLAMAK maksadı ile vesveseye düşüp ben eşime boş ol dermiş gibi defol git dedim mi diye o boş ol lafzını sesli söylemek talak Olurmu. Talak verme niyeti Yok burada hatırlama maksatlı sesli bir şekilde eşinin ismiyle boş ol diye telaffuz edilirse o sarih sözü hükmü ne olur. Ben bu şekilde bu niyetle kinaye kullandımmı diye kendimi sorgularken ağzımdan çıktı ama kendi kendime konuşur gibi söyleniyor bu söz. Teşekkürler Allah razı olsun


    Selamun Aleyküm yardım ederseniz Çok sevinirim çok yıprandım bu talak konusunda sorum biraz derin gibi ama anlatabilirim inşAllah
    Kişi; ben eşime kinaye lafızlarla talak vermiş olabilirmiyim diye kendini sorgulasa söylediği kelimelerde niyeti neydi hatırlamasa ve bunu hatırlamak maksadı ile vesveseye düşüp ben eşime boş ol dermiş gibi defol git dedim mi diye o boş ol lafzını sesli söylese talak Olurmu.

    Talak verme niyeti Yok burada hatırlama maksatlı sesli bir şekilde EŞİNİN İSMİYLE BOŞ OL diye telaffuz ediyor o sarih sözü. SADECE O TELAFFUZU sesli söylüyor (kinaye lafızdaki niyeti ölçmek için) hatırlama maksatlı.


  11. 13.Haziran.2017, 00:08
    6
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,306
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Boşamada Kinayeli sözler

    Aleykum selam. Hatırlamak veya konuşunda bu kelimelerin kullanılması kadını boşamak anlamına gelmez. Ancak kadına söylenirse bu sarih söz olur. Önceki durumların için bir müftülüğe giderek sorman uygun olur.


  12. 13.Haziran.2017, 00:08
    6
    Yönetici
    Aleykum selam. Hatırlamak veya konuşunda bu kelimelerin kullanılması kadını boşamak anlamına gelmez. Ancak kadına söylenirse bu sarih söz olur. Önceki durumların için bir müftülüğe giderek sorman uygun olur.


  13. 13.Haziran.2017, 00:20
    7
    Misafir

    Yorum: Boşamada Kinayeli sözler

    Vesveseye çok kapıldım hocam Allah razı olsun cevabınız İçin. Kendi kendime düşünürken yalnız başına nefsimi muhasebeye çektiğim sırada acaba benim kinaye söz söylerken niyetim sarih söz söyler gibimiydi diye o sözü bi telaffuz edeyim anlarım niyetimi dedim ve telaffuz ettim sonra da Yok ya dedim içimden bu şekilde bi niyetle söylemiş olamam diye düşündüm


  14. 13.Haziran.2017, 00:20
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Vesveseye çok kapıldım hocam Allah razı olsun cevabınız İçin. Kendi kendime düşünürken yalnız başına nefsimi muhasebeye çektiğim sırada acaba benim kinaye söz söylerken niyetim sarih söz söyler gibimiydi diye o sözü bi telaffuz edeyim anlarım niyetimi dedim ve telaffuz ettim sonra da Yok ya dedim içimden bu şekilde bi niyetle söylemiş olamam diye düşündüm





+ Yorum Gönder