Konusunu Oylayın.: Savaşta esir düşen kadınlar ile nikahsız ilişkiye girilir mi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 6 kişi
Savaşta esir düşen kadınlar ile nikahsız ilişkiye girilir mi
  1. 01.Ağustos.2014, 17:38
    13
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

    reklam


    Cevap: Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?
    Alıntı
    Ben köle almam biter öylemi?

    Ozaman onlara zulm edene ceza yok öylemi?

    Ben görmüş olsaydım o zamanları, köleye böyle zulm edeni olduğu yerde öldürürdüm.

    Niye öldürdün diye sorunca köle almasaydı deriz.


    Neden bu konuyu uzatıyorsun demişsin çünkü böyle birşey yapılmadığını bilmek istiyorum bunun serbest bırakılmadığını bilmek.Anlatabildimmi
    Şu anda cariye yoktur. Sadece merak için bunu karıştırmanın bir anlamı olmaz.


  2. 01.Ağustos.2014, 17:38
    13
    Devamlı Üye
    reklam


    Alıntı
    Ben köle almam biter öylemi?

    Ozaman onlara zulm edene ceza yok öylemi?

    Ben görmüş olsaydım o zamanları, köleye böyle zulm edeni olduğu yerde öldürürdüm.

    Niye öldürdün diye sorunca köle almasaydı deriz.


    Neden bu konuyu uzatıyorsun demişsin çünkü böyle birşey yapılmadığını bilmek istiyorum bunun serbest bırakılmadığını bilmek.Anlatabildimmi
    Şu anda cariye yoktur. Sadece merak için bunu karıştırmanın bir anlamı olmaz.


  3. 02.Ağustos.2014, 02:24
    14
    Curious
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Temmuz.2014
    Üye No: 104217
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

    reklam


    şu anda ülkede cariyenin olmaması şeriat gelirse eğer savaş esirlerinin cariye yapılmayacağı manasına gelmez.Meşru savaş durumunda köle alınabildiği varsayılırsa bunu duyanlar bir tanede kendilerine istemicekmi ?

    Madem günah değil kuranda yazıyor diyip esirleri fuhuşa zorlicakları apaçık ortada.

    Merhamet ve güzel ahlak dininde bu olamaz diyorum ben.
    Nerede merhamet tecavüz etmekte...

    BİRİNİZDE ÇIKIP AHA BU BÖYLE BÖYLE KARDEŞİM DEMEDİ.
    ŞERİATTA YAZIYOR ALINAN SAVAŞ ESİRLERİ İLE NİKAHSIZ İSTEKLERİ DIŞINDA İLİŞKİ KURMAK CAİZ DİYE.


  4. 02.Ağustos.2014, 02:24
    14
    Curious - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    reklam


    şu anda ülkede cariyenin olmaması şeriat gelirse eğer savaş esirlerinin cariye yapılmayacağı manasına gelmez.Meşru savaş durumunda köle alınabildiği varsayılırsa bunu duyanlar bir tanede kendilerine istemicekmi ?

    Madem günah değil kuranda yazıyor diyip esirleri fuhuşa zorlicakları apaçık ortada.

    Merhamet ve güzel ahlak dininde bu olamaz diyorum ben.
    Nerede merhamet tecavüz etmekte...

    BİRİNİZDE ÇIKIP AHA BU BÖYLE BÖYLE KARDEŞİM DEMEDİ.
    ŞERİATTA YAZIYOR ALINAN SAVAŞ ESİRLERİ İLE NİKAHSIZ İSTEKLERİ DIŞINDA İLİŞKİ KURMAK CAİZ DİYE.


  5. 02.Ağustos.2014, 13:56
    15
    Katade
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Nisan.2013
    Üye No: 100895
    Mesaj Sayısı: 648
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7

    Cevap: Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

    Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?




    Said Şimşek’in “Kur'an’ın Ana Konuları” adlı eserinde verdiği bilgilere göre, Kur'an’ın indiği dönemde “kölelik kurumu” yaygın olarak biliniyor ve hukuku da uygulanıyordu. Çapulculuk, adam kaçırma ve borcunu ödeyemeyen kişinin özgürlüğünü sona erdirme gibi yollarla köleleştirmeler olmuşsa da İslam bunu savaş ile sınırladı. Günümüzdeki esir kamplarının karşılığı İslam’daki köleliktir. Bu kölelerden kadın olanların (cariyeler) erkek olanlarından bir farkı, sahibi durumunda olan kişinin o köle kadınla kadın-erkek ilişkisine girebilmesidir. Ancak bu durumda o kadın başkasıyla evlenemez ve kadın-erkek ilişkisine giremez. Doğum yapması durumunda da özgür olur.1 Görüldüğü kadarıyla Şimşek, cariye sahibinin cariyesiyle karı-koca ilişkisine girmesi konusunda “nikâh şartı” koşmamaktadır. Bu telakki, tefsirlerdeki yaygın yorumlarla uyum içindedir.

    Mustafa İslamoğlu’nun “Hayat Kitabı Kur'an” adlı mealindeki yaklaşım ise Şimşek’inkinden farklıdır. “Sizden her kimin hür mümin kadınları nikâh edecek bir zenginliğe gücü yetmiyorsa, ona da sağ ellerinizin sahip oldukları mümin cariyelerinizden efendilerinin rızası ile nikâhlamak var.” (Nisa, 4: 25) ayetini yorumlayan İslamoğlu, “Safiye ve ve Cüveyriyye adlı iki annemiz savaş esiridir fakat Rasulullah (s) onları “cariye” edinmeyip nikâhlamıştır. Sünnetteki uygulama budur. Kaldı ki, Muhammed 4. ayet savaş esirlerinin köleleştirilmesini dışlamaktadır. Sıcak savaş dışında da esir almak yasaklanmıştır.” demektedir.2 Anladığım kadarıyla İslamoğlu “Cariyesi olan nikâhlamadan onlarla karı-koca ilişkisi kuramaz.” demek istemektedir. Fakat Rasulullah (s)’ın bu sünneti acaba tercihi midir yoksa ümmetine emri midir? Seyyid Sabık’ın Hz. Ayşe’den Hz. Peygamber (s)’in Cüveyriyye ile nikâhlanmasına dair şu aktarımı İslamoğlu’nun yaklaşımına hiç de yakın durmamaktadır: “Rasulullah (s) onunla evlenirken bir maslahatı gözetiyordu. Şehvetini gözetseydi, sağ elinin malik olduğu bir harp esiresi olarak onu alırdı.”3 İslamoğlu’nun “cariye ile nikâhı zorunlu gördüğünü” düşünmemi destekleyen diğer bir şey ise onun “Ve onlar ki, iffetlerini korurlar ancak eşleri veya ellerinin sahip olduğu hariç. (Bunlarla ilişkilerinden dolayı) kınanmış değillerdir.” (Müminun, 23: 5-6) ayetlerindeki “veya ellerinin sahip olduğu” ifadesini “yani eşleri” olarak yorumluyor olmasıdır. Bu durumda cariye olsun olmasın bir müminin hanımlarının tümü onun “nikâhlısı” olmak zorundadır.

    Yukarıda belirttiğimiz Müminun suresi ayetlerini yorumlarken Muhammed Esed’in (1900-1992) yaklaşımlarını esas alan İslamoğlu, “ellerinin sahip olduğu” ifadesinin cariyelerden değil mümin kimsenin eşlerinden söz ettiğini yoksa konunun cariyeler olmadığını ileri sürmektedir. Zaten kadın kölelerle karı-koca ilişkisi meşru değildir.4 Ayette İslamoğlu’nun yaptığı gibi “nikâhlılık vurgusu olsa” “nikâhınız altındakiler hariç” demekle yetinilirdi “eşleriniz yani..” diye bir açıklamaya ihtiyaç olmazdı. Belli ki söz edilen, hanımlar ve cariyeler olup ikincisiyle nikâh da mecburi değildir. Ayrıca nikâhlandıktan sonra cariyelerin her açıdan özgür hanımlarla eşit haklara sahip olmadıkları kabul ediliyorsa (miras, talak vs.) o zaman erkekler için şahitler huzurunda “kabul ettim” demek pek zahmet olmasa gerek. Ayrıca cariyelere “hizmetçi hanımlar” dense o zaman niye “onlardan avret yerlerini korumak zorunda değil” mümin erkekler?

    Yazımızı (Belâzurî’nin nakillerinden biri olan) Kurayza Yahudileri ile Hicrî 5. Yılda yapılan savaş sonucu, ganimet olarak Rasulullah (s)’a düşen Reyhane’nin (r) Rasulullah (s)’ın onu nikâhlayarak özgürlüğe kavuşturma teklifine verdiği cevap ile bitirelim ki “cCariye ile nikâh konusundaki yaklaşımımız” netleşsin: “Beni nikâhlamaktansa cariyen olarak muhafaza et! Ben bir cariye olarak kalmak isterim.”5 Ayrıca imkân olsa da “Mâriya da Rasulullah (s)’ın nikâhlı cariyesi idi.” diyebilsek!



    Dipnotlar:

    1- Şimşek, M. Sait, Kur'an’ın Ana Konuları, 2. Bs., Beyan Yay., İst., 2001, s. 198-203.

    2- İslamoğlu, Mustafa, Hayat Kitabı Kur'an Gerekçeli Meal-Tefsir, 3. bs., Düşün Yay., İst., 2009, s. 153.

    3- Sabık, Seyyid, Fıkhu’s-Sünne, (çev: Tayyar Tekin), 4 c., 2. bs., Pınar Yay., İst., 1992, III, 381.

    4- İslamoğlu, age, s. 661.

    5- Hamidullah Muhammed, İslâm Peygamberi, 2. c., (çev: Salih Tuğ), İrfan Yay., İst., 1993, II, 690.


  6. 02.Ağustos.2014, 13:56
    15
    Devamlı Üye
    Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?




    Said Şimşek’in “Kur'an’ın Ana Konuları” adlı eserinde verdiği bilgilere göre, Kur'an’ın indiği dönemde “kölelik kurumu” yaygın olarak biliniyor ve hukuku da uygulanıyordu. Çapulculuk, adam kaçırma ve borcunu ödeyemeyen kişinin özgürlüğünü sona erdirme gibi yollarla köleleştirmeler olmuşsa da İslam bunu savaş ile sınırladı. Günümüzdeki esir kamplarının karşılığı İslam’daki köleliktir. Bu kölelerden kadın olanların (cariyeler) erkek olanlarından bir farkı, sahibi durumunda olan kişinin o köle kadınla kadın-erkek ilişkisine girebilmesidir. Ancak bu durumda o kadın başkasıyla evlenemez ve kadın-erkek ilişkisine giremez. Doğum yapması durumunda da özgür olur.1 Görüldüğü kadarıyla Şimşek, cariye sahibinin cariyesiyle karı-koca ilişkisine girmesi konusunda “nikâh şartı” koşmamaktadır. Bu telakki, tefsirlerdeki yaygın yorumlarla uyum içindedir.

    Mustafa İslamoğlu’nun “Hayat Kitabı Kur'an” adlı mealindeki yaklaşım ise Şimşek’inkinden farklıdır. “Sizden her kimin hür mümin kadınları nikâh edecek bir zenginliğe gücü yetmiyorsa, ona da sağ ellerinizin sahip oldukları mümin cariyelerinizden efendilerinin rızası ile nikâhlamak var.” (Nisa, 4: 25) ayetini yorumlayan İslamoğlu, “Safiye ve ve Cüveyriyye adlı iki annemiz savaş esiridir fakat Rasulullah (s) onları “cariye” edinmeyip nikâhlamıştır. Sünnetteki uygulama budur. Kaldı ki, Muhammed 4. ayet savaş esirlerinin köleleştirilmesini dışlamaktadır. Sıcak savaş dışında da esir almak yasaklanmıştır.” demektedir.2 Anladığım kadarıyla İslamoğlu “Cariyesi olan nikâhlamadan onlarla karı-koca ilişkisi kuramaz.” demek istemektedir. Fakat Rasulullah (s)’ın bu sünneti acaba tercihi midir yoksa ümmetine emri midir? Seyyid Sabık’ın Hz. Ayşe’den Hz. Peygamber (s)’in Cüveyriyye ile nikâhlanmasına dair şu aktarımı İslamoğlu’nun yaklaşımına hiç de yakın durmamaktadır: “Rasulullah (s) onunla evlenirken bir maslahatı gözetiyordu. Şehvetini gözetseydi, sağ elinin malik olduğu bir harp esiresi olarak onu alırdı.”3 İslamoğlu’nun “cariye ile nikâhı zorunlu gördüğünü” düşünmemi destekleyen diğer bir şey ise onun “Ve onlar ki, iffetlerini korurlar ancak eşleri veya ellerinin sahip olduğu hariç. (Bunlarla ilişkilerinden dolayı) kınanmış değillerdir.” (Müminun, 23: 5-6) ayetlerindeki “veya ellerinin sahip olduğu” ifadesini “yani eşleri” olarak yorumluyor olmasıdır. Bu durumda cariye olsun olmasın bir müminin hanımlarının tümü onun “nikâhlısı” olmak zorundadır.

    Yukarıda belirttiğimiz Müminun suresi ayetlerini yorumlarken Muhammed Esed’in (1900-1992) yaklaşımlarını esas alan İslamoğlu, “ellerinin sahip olduğu” ifadesinin cariyelerden değil mümin kimsenin eşlerinden söz ettiğini yoksa konunun cariyeler olmadığını ileri sürmektedir. Zaten kadın kölelerle karı-koca ilişkisi meşru değildir.4 Ayette İslamoğlu’nun yaptığı gibi “nikâhlılık vurgusu olsa” “nikâhınız altındakiler hariç” demekle yetinilirdi “eşleriniz yani..” diye bir açıklamaya ihtiyaç olmazdı. Belli ki söz edilen, hanımlar ve cariyeler olup ikincisiyle nikâh da mecburi değildir. Ayrıca nikâhlandıktan sonra cariyelerin her açıdan özgür hanımlarla eşit haklara sahip olmadıkları kabul ediliyorsa (miras, talak vs.) o zaman erkekler için şahitler huzurunda “kabul ettim” demek pek zahmet olmasa gerek. Ayrıca cariyelere “hizmetçi hanımlar” dense o zaman niye “onlardan avret yerlerini korumak zorunda değil” mümin erkekler?

    Yazımızı (Belâzurî’nin nakillerinden biri olan) Kurayza Yahudileri ile Hicrî 5. Yılda yapılan savaş sonucu, ganimet olarak Rasulullah (s)’a düşen Reyhane’nin (r) Rasulullah (s)’ın onu nikâhlayarak özgürlüğe kavuşturma teklifine verdiği cevap ile bitirelim ki “cCariye ile nikâh konusundaki yaklaşımımız” netleşsin: “Beni nikâhlamaktansa cariyen olarak muhafaza et! Ben bir cariye olarak kalmak isterim.”5 Ayrıca imkân olsa da “Mâriya da Rasulullah (s)’ın nikâhlı cariyesi idi.” diyebilsek!



    Dipnotlar:

    1- Şimşek, M. Sait, Kur'an’ın Ana Konuları, 2. Bs., Beyan Yay., İst., 2001, s. 198-203.

    2- İslamoğlu, Mustafa, Hayat Kitabı Kur'an Gerekçeli Meal-Tefsir, 3. bs., Düşün Yay., İst., 2009, s. 153.

    3- Sabık, Seyyid, Fıkhu’s-Sünne, (çev: Tayyar Tekin), 4 c., 2. bs., Pınar Yay., İst., 1992, III, 381.

    4- İslamoğlu, age, s. 661.

    5- Hamidullah Muhammed, İslâm Peygamberi, 2. c., (çev: Salih Tuğ), İrfan Yay., İst., 1993, II, 690.


  7. 15.Ağustos.2014, 18:44
    16
    sessizlik2500
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Haziran.2013
    Üye No: 101583
    Mesaj Sayısı: 64
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

    ömer nasuhi tefsirine bakın. mustafa islamoğlunu dinlemeyin peygamberimize hakaretler yağdırdı üç muhammed adlı hkitabnda. cübbeli ahmet hocanın ona reddiyelerini izleyin anlarsınız. peygamber efendimizin de cariyesi vardı sahabelerin de vardı birçok islam büyüklerinin cariyesi vardı islamda cariye diye birşey yok demek küfürdür arkadaşlar dikkatli olalım


  8. 15.Ağustos.2014, 18:44
    16
    sessizlik2500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    ömer nasuhi tefsirine bakın. mustafa islamoğlunu dinlemeyin peygamberimize hakaretler yağdırdı üç muhammed adlı hkitabnda. cübbeli ahmet hocanın ona reddiyelerini izleyin anlarsınız. peygamber efendimizin de cariyesi vardı sahabelerin de vardı birçok islam büyüklerinin cariyesi vardı islamda cariye diye birşey yok demek küfürdür arkadaşlar dikkatli olalım


  9. 15.Ağustos.2014, 20:16
    17
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

    Alıntı
    sessizlik2500 alıntıdır ]ömer nasuhi tefsirine bakın. mustafa islamoğlunu dinlemeyin peygamberimize hakaretler yağdırdı üç muhammed adlı hkitabnda. cübbeli ahmet hocanın ona reddiyelerini izleyin anlarsınız. peygamber efendimizin de cariyesi vardı sahabelerin de vardı birçok islam büyüklerinin cariyesi vardı islamda cariye diye birşey yok demek küfürdür arkadaşlar dikkatli olalım
    yalan söylüyon mustafa islamoğlu gibi bir alimi kötüleyemesin üç muhammed adlı kitabında öyle bir şey yazmıyor.
    Âlimlere ve fakihlere sebepsiz yere sövmenin dinden çıkaracağına dair çeşitli fetvâlar verilmiş ise de, kendileri ayet ve hadislerle övülen sahâbelere sövenin bile kâfir değil sapık ve bid'atçı sayıldığı düşünülürse bu kimselerin fısklarıyla başbaşa bırakılması daha uygun olur


  10. 15.Ağustos.2014, 20:16
    17
    Devamlı Üye
    Alıntı
    sessizlik2500 alıntıdır ]ömer nasuhi tefsirine bakın. mustafa islamoğlunu dinlemeyin peygamberimize hakaretler yağdırdı üç muhammed adlı hkitabnda. cübbeli ahmet hocanın ona reddiyelerini izleyin anlarsınız. peygamber efendimizin de cariyesi vardı sahabelerin de vardı birçok islam büyüklerinin cariyesi vardı islamda cariye diye birşey yok demek küfürdür arkadaşlar dikkatli olalım
    yalan söylüyon mustafa islamoğlu gibi bir alimi kötüleyemesin üç muhammed adlı kitabında öyle bir şey yazmıyor.
    Âlimlere ve fakihlere sebepsiz yere sövmenin dinden çıkaracağına dair çeşitli fetvâlar verilmiş ise de, kendileri ayet ve hadislerle övülen sahâbelere sövenin bile kâfir değil sapık ve bid'atçı sayıldığı düşünülürse bu kimselerin fısklarıyla başbaşa bırakılması daha uygun olur


  11. 16.Ağustos.2014, 14:13
    18
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

    Zamanın birinde cami hocası cemaatine sohbet anlattırken şöyle bir kıssaya değinir
    -bir kasede süt olsa,o odadan bir kedinin çıktığını görseniz ve hatta kedinin ağzında süt içmiş izleri olsa dahi gözünüzle o kedinin o sütten içtiğini görmediğiniz için bu kedi bu sütten içmiş demeyin!!!
    çok saçma geldi değil mi?….

    oradaki cemaatten olan Hasan efendiye de çok saçma gelmişti. Hasan efendi gülüp geçmişti bu kıssaya"aman hocam öyle şey mi olur"dercesine
    Aradan zaman geçti, bu kıssayı saçma bulan Hasan efendinin akşam vaktinde bir yere gitmesi gerekiyodu, çıktı yola.Tenha bir yerden geçerken karnına bıçak saplanmış olduğu halde yerde yatan bir cesetle karşılaştı cesedin karnından bıçağı çıkardı…O esnada oradan geçen bir kaç kişi Hasan efendiye katil damgası vurarak peşine düştülergözünüzle gördüğünüzün yarısına inanın,kulağınızla duyduğunuza hiç inanmayın!!!bu kıssadan şu derside çıkarabiliriz: gerçekleşen olayların tam manasını bilmeden o olaya anladığın şekilde davranma

    cübelinin reddiyelerini başına çal.



  12. 16.Ağustos.2014, 14:13
    18
    Devamlı Üye
    Zamanın birinde cami hocası cemaatine sohbet anlattırken şöyle bir kıssaya değinir
    -bir kasede süt olsa,o odadan bir kedinin çıktığını görseniz ve hatta kedinin ağzında süt içmiş izleri olsa dahi gözünüzle o kedinin o sütten içtiğini görmediğiniz için bu kedi bu sütten içmiş demeyin!!!
    çok saçma geldi değil mi?….

    oradaki cemaatten olan Hasan efendiye de çok saçma gelmişti. Hasan efendi gülüp geçmişti bu kıssaya"aman hocam öyle şey mi olur"dercesine
    Aradan zaman geçti, bu kıssayı saçma bulan Hasan efendinin akşam vaktinde bir yere gitmesi gerekiyodu, çıktı yola.Tenha bir yerden geçerken karnına bıçak saplanmış olduğu halde yerde yatan bir cesetle karşılaştı cesedin karnından bıçağı çıkardı…O esnada oradan geçen bir kaç kişi Hasan efendiye katil damgası vurarak peşine düştülergözünüzle gördüğünüzün yarısına inanın,kulağınızla duyduğunuza hiç inanmayın!!!bu kıssadan şu derside çıkarabiliriz: gerçekleşen olayların tam manasını bilmeden o olaya anladığın şekilde davranma

    cübelinin reddiyelerini başına çal.



  13. 28.Aralık.2015, 00:35
    19
    Misafir

    Cevap: Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

    Kardeşim suna açık cevap versene kadın istemiosa istediğini yapabilionmu yani net ol . Çevirme lafi. Benim bildiğim peygamber hiç yapmamış kole bile olsa normal is yapmaya bile zorlamamis


  14. 28.Aralık.2015, 00:35
    19
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kardeşim suna açık cevap versene kadın istemiosa istediğini yapabilionmu yani net ol . Çevirme lafi. Benim bildiğim peygamber hiç yapmamış kole bile olsa normal is yapmaya bile zorlamamis


  15. 19.Nisan.2016, 17:46
    20
    Zahid_
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Nisan.2016
    Üye No: 108298
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

    Câriyelerle İlişkide Tek Yolun Evlilik Olduğunu Gösteren Âyetler:


    1- Nûr sûresinin 32. âyeti ile verilen evlendirme emri.



    Câriyelerle ilişkiye girmenin tek yolu, Kur'ân hükmü olarak evliliktir. Nur sûresinin 32. âyetinde Rabbimiz şöyle buyurur:



    «Sizden (Müslüman olan) hür bekâr ve dulları, erkek esirleriniz ve kadınlarınızdan/câriyelerinizden de (Müslüman veya Ehl-i Kitap olup) sorumluluk üstlenebilecek olanları evlendirin. Onlar fakir iseler, Allah, lütfu ile onları yoksulluktan kurtarır. Allah bolca verendir ve her şeyi bilendir."



    Açıkça görüleceği üzere evlendirilecek kişiler arasında erkek ve kadın esirler de yer almaktadır. Allah, bir taraftan şahıslara ve İslâm Toplumu yönetimine evlendirme görevini yüklerken diğer taraftan da örneklendirileceği üzere birleşmenin tek yolu olan evliliğe yönlendirmektedir.

    İyice bilinmelidir ki Allah'ın Kitabı'ında ve O'nun elçisi Hz.Muhammed'in çizgisinde esir pazarından câriye satın alma ve nikâh akdi/sözleşmesi yapmadan cinsel partner edinme şeklinde bir uygulama yoktur.

    2- Nisâ sûresinin 3. âyeti ile verilen hürle veya câriye ile evlenme emri

    وَاِنْ خِفْتُمْ اَلَّا تُقْسِطُوا فِي الْيَتَامٰى فَانْكِحُوا مَا طَابَ لَكُمْ مِنَ النِّسَاۤءِ مَثْنٰى وَثُلٰثَ وَرُبَاع

    َ فَاِنْ خِفْتُمْ اَلَّا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً اَوْ مَا مَلَكَتْ اَيْمَانُكُمْ ذٰلِكَ اَدْنٰىۤ اَلَّا تَعُولُو ا

    "Eğer yetimler/yetimler gibi korumasız olan kadınlar hakkında adaleti yerine getirmeyeceğinizden korkarsanız, size helâl olan diğer kadınlardan ikisi-üçü-dördü ile birden evlenebilirsiniz. Ama onlara adaletli davranamayacağınızdan korkarsanız o zaman bir tanesi ile veya malik olduğunuz (savaş esiri câriye ) ile evlenin. Adaletten ayrılmamanız için en uygun yol budur."

    Nisâ sûresinin meâli verilen bu 3. âyeti de câriyelerle ilişki için evliliği emretmektedir.

    3- Nisâ sûresinin 25. âyeti ile şartları belirlenerek verilen câriye ile evlenme emri

    وَمَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ مِنْكُمْ طَوْلًا اَنْ يَنْكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ فَمِنْ مَا مَلَكَتْ اَيْمَانُكُمْ مِنْ فَتَيَاتِكُمُ الْمُؤْمِنَاتِ وَاللّٰهُ اَعْلَمُ بِا۪يمَانِكُمْ بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْكِحُوهُنَّ بِاِذْنِ اَهْلِهِنَّ وَاٰتُوهُنَّ اُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ...

    "İçinizden her kim (malî veya kültürel yetersizlik sebebiyle) hür/ iffetli Müslüman kadınlarla evlenmeye güç getiremezse, o takdirde malik olduğunuz (genç) Müslüman cariyelerinizle evlenebilirsiniz. Hür de esir de olsanız Âdem'in çocuklarısınız ve Allah, katında değerinizi belirleyecek îmanınızı en iyi bilendir.

    O halde namuslu olan; zinadan kaçınan ve gizli dost edinmeyen câriyelerle üzerlerinde hukûken tasarrufa yetkili olan kişilerin/kurumların iznini alarak evlenin ve onların mehirlerini de örfe uygun olarak verin.

    Evlendikten sonra zina yapacak olurlarsa, onlara hür kadınlara uygulanan cezanın yarısı uygulanacaktır.

    Câriyeyle evlenme izni, içinizden zina ederek günaha girmekten korkanlar içindir. Bununla birlikte bekârlığa katlanmanız câriyelerle evlilik yapmanızdan daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayan çok merhametli olandır."

    Nisâ sûresinin anlamı sunulan bu 25. âyeti, daha bir açıklık getirerek câriyelerle evlilik gerçeğini pekiştirmektedir.

    Bu âyete göre Müslüman hür kadınlarla evlenmeye güç yetirememek, Müslüman (veya Ehl-i Kitab)câriyeleri tercih etmek, câriyelerle maliklerinin/ehlinin izniyle evlenmek, câriyeler namuslu olmak, mehirlerini cariyelerin bizzat kendilerine vermek ve zinadan korunma amacı gütmek gibi altı şarta uyularak câriyelerle evlenilebileceği açıklanmaktadır.

    Burada işaret etme gereğini duyduğumuz bir husus da şudur:

    Nisâ sûresinin 25. âyetinde değinildiği üzere hür kadınlar üzerine câriyeler nikâhlanamayacağı gibi, câriyeler üzerine de hür kadınlar nikâhlanamaz.Bir diğer anlatımla hür kadınlarla câriyeler nikâh yoluyla da olsa birleştirilemezler.7 Bu sebeple hür kadınlar üzerine cinsel ilişkiye girilebilecek -değil dilediğimiz kadar- bir tek câriye edinebilmek bile mümkün değildir. Yukarıda anlamını verdiğimiz Nisa sûresisinin 3.âyeti ile, meâlin sunacağımız Müminûn sûresinin 5-6. âyetlerinde geçen"Veya" anlamındaki "EV" edatı, önceliği hürlere verme koşuluyla hür veya esir eşlerden birinin tercih edilmesi gereğini bildirmektadir:

    "Erkek veya kadın müminler üreme organları (olan Fercleri) ni korur / zina, eşcinsellik gibi yasak ilişkilerden korunurlar. Onlar karşı cinsten olan hür eşleri veya esir eşleri ile yalnızca üreme organlarını kullanarak (üreme organlarından) cinsel ilişkiye girerler. Onlar sadece bu ilişkileri sebebiyle kınanmazlar."6

    Konuya ilişkin ayrıntılı bilgiler ve diğer Kur'ânî deliller yukarıda adını verdiğimiz eserimizden alınabilir. Görüleceği üzere İslâm, câriyelerle de olsa nikâhsız ilişkiyi onaylamamakta ve nikâh dışı ilişkileri dünya ve âhirette cezalandırılması gereken suç/günah olarak değerlendirmektedir.



    Bölümümüzü bitirirken sözü Peygamberimize bırakalım.

    -Allah şanını artırsın- O, kadınların yetimleri görerek bütün hayatı boyunca yakından ilgi gösterdiği ve gösterilmesini istediği câriyeleri, Rabbine kavuşmadan önceki son öğütlerinde de unutmamış ve müminleri şöylece uyarmıştır:

    - Aman namazınıza önem verin. Yönetiminiz altında bulunan kadın ve erkek esirlerin haklarını gözetin; onlara güzelce davranın. Bu iki konuda Allah'ın sorgulaması ve azabına uğramaktan korunun.

    Alıntı:Ali Rıza Demircan


    Son örnek Peygamber efendimiz (S.A.S)'in Hz. Safiyye validemizle evlenmesi.

    Resûl-i Ekrem Efendimiz, Hz. Safiyye’ye İslam’ı anlattı ve “Eğer Müslüman olursan, ben seni kendime zevce edine*ceğim; şayet Yahudiliği tercih edecek olursan seni azat ederim, sen de gider, kavmine kavuşursun!”buyurdu.

    Kaynak: İbn Sa’d, a.g.e., c. 3, s.123.

    Sonuç : Zorlama gibi bir durum yoktur.


  16. 19.Nisan.2016, 17:46
    20
    Zahid_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Câriyelerle İlişkide Tek Yolun Evlilik Olduğunu Gösteren Âyetler:


    1- Nûr sûresinin 32. âyeti ile verilen evlendirme emri.



    Câriyelerle ilişkiye girmenin tek yolu, Kur'ân hükmü olarak evliliktir. Nur sûresinin 32. âyetinde Rabbimiz şöyle buyurur:



    «Sizden (Müslüman olan) hür bekâr ve dulları, erkek esirleriniz ve kadınlarınızdan/câriyelerinizden de (Müslüman veya Ehl-i Kitap olup) sorumluluk üstlenebilecek olanları evlendirin. Onlar fakir iseler, Allah, lütfu ile onları yoksulluktan kurtarır. Allah bolca verendir ve her şeyi bilendir."



    Açıkça görüleceği üzere evlendirilecek kişiler arasında erkek ve kadın esirler de yer almaktadır. Allah, bir taraftan şahıslara ve İslâm Toplumu yönetimine evlendirme görevini yüklerken diğer taraftan da örneklendirileceği üzere birleşmenin tek yolu olan evliliğe yönlendirmektedir.

    İyice bilinmelidir ki Allah'ın Kitabı'ında ve O'nun elçisi Hz.Muhammed'in çizgisinde esir pazarından câriye satın alma ve nikâh akdi/sözleşmesi yapmadan cinsel partner edinme şeklinde bir uygulama yoktur.

    2- Nisâ sûresinin 3. âyeti ile verilen hürle veya câriye ile evlenme emri

    وَاِنْ خِفْتُمْ اَلَّا تُقْسِطُوا فِي الْيَتَامٰى فَانْكِحُوا مَا طَابَ لَكُمْ مِنَ النِّسَاۤءِ مَثْنٰى وَثُلٰثَ وَرُبَاع

    َ فَاِنْ خِفْتُمْ اَلَّا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً اَوْ مَا مَلَكَتْ اَيْمَانُكُمْ ذٰلِكَ اَدْنٰىۤ اَلَّا تَعُولُو ا

    "Eğer yetimler/yetimler gibi korumasız olan kadınlar hakkında adaleti yerine getirmeyeceğinizden korkarsanız, size helâl olan diğer kadınlardan ikisi-üçü-dördü ile birden evlenebilirsiniz. Ama onlara adaletli davranamayacağınızdan korkarsanız o zaman bir tanesi ile veya malik olduğunuz (savaş esiri câriye ) ile evlenin. Adaletten ayrılmamanız için en uygun yol budur."

    Nisâ sûresinin meâli verilen bu 3. âyeti de câriyelerle ilişki için evliliği emretmektedir.

    3- Nisâ sûresinin 25. âyeti ile şartları belirlenerek verilen câriye ile evlenme emri

    وَمَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ مِنْكُمْ طَوْلًا اَنْ يَنْكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ فَمِنْ مَا مَلَكَتْ اَيْمَانُكُمْ مِنْ فَتَيَاتِكُمُ الْمُؤْمِنَاتِ وَاللّٰهُ اَعْلَمُ بِا۪يمَانِكُمْ بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْكِحُوهُنَّ بِاِذْنِ اَهْلِهِنَّ وَاٰتُوهُنَّ اُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ...

    "İçinizden her kim (malî veya kültürel yetersizlik sebebiyle) hür/ iffetli Müslüman kadınlarla evlenmeye güç getiremezse, o takdirde malik olduğunuz (genç) Müslüman cariyelerinizle evlenebilirsiniz. Hür de esir de olsanız Âdem'in çocuklarısınız ve Allah, katında değerinizi belirleyecek îmanınızı en iyi bilendir.

    O halde namuslu olan; zinadan kaçınan ve gizli dost edinmeyen câriyelerle üzerlerinde hukûken tasarrufa yetkili olan kişilerin/kurumların iznini alarak evlenin ve onların mehirlerini de örfe uygun olarak verin.

    Evlendikten sonra zina yapacak olurlarsa, onlara hür kadınlara uygulanan cezanın yarısı uygulanacaktır.

    Câriyeyle evlenme izni, içinizden zina ederek günaha girmekten korkanlar içindir. Bununla birlikte bekârlığa katlanmanız câriyelerle evlilik yapmanızdan daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayan çok merhametli olandır."

    Nisâ sûresinin anlamı sunulan bu 25. âyeti, daha bir açıklık getirerek câriyelerle evlilik gerçeğini pekiştirmektedir.

    Bu âyete göre Müslüman hür kadınlarla evlenmeye güç yetirememek, Müslüman (veya Ehl-i Kitab)câriyeleri tercih etmek, câriyelerle maliklerinin/ehlinin izniyle evlenmek, câriyeler namuslu olmak, mehirlerini cariyelerin bizzat kendilerine vermek ve zinadan korunma amacı gütmek gibi altı şarta uyularak câriyelerle evlenilebileceği açıklanmaktadır.

    Burada işaret etme gereğini duyduğumuz bir husus da şudur:

    Nisâ sûresinin 25. âyetinde değinildiği üzere hür kadınlar üzerine câriyeler nikâhlanamayacağı gibi, câriyeler üzerine de hür kadınlar nikâhlanamaz.Bir diğer anlatımla hür kadınlarla câriyeler nikâh yoluyla da olsa birleştirilemezler.7 Bu sebeple hür kadınlar üzerine cinsel ilişkiye girilebilecek -değil dilediğimiz kadar- bir tek câriye edinebilmek bile mümkün değildir. Yukarıda anlamını verdiğimiz Nisa sûresisinin 3.âyeti ile, meâlin sunacağımız Müminûn sûresinin 5-6. âyetlerinde geçen"Veya" anlamındaki "EV" edatı, önceliği hürlere verme koşuluyla hür veya esir eşlerden birinin tercih edilmesi gereğini bildirmektadir:

    "Erkek veya kadın müminler üreme organları (olan Fercleri) ni korur / zina, eşcinsellik gibi yasak ilişkilerden korunurlar. Onlar karşı cinsten olan hür eşleri veya esir eşleri ile yalnızca üreme organlarını kullanarak (üreme organlarından) cinsel ilişkiye girerler. Onlar sadece bu ilişkileri sebebiyle kınanmazlar."6

    Konuya ilişkin ayrıntılı bilgiler ve diğer Kur'ânî deliller yukarıda adını verdiğimiz eserimizden alınabilir. Görüleceği üzere İslâm, câriyelerle de olsa nikâhsız ilişkiyi onaylamamakta ve nikâh dışı ilişkileri dünya ve âhirette cezalandırılması gereken suç/günah olarak değerlendirmektedir.



    Bölümümüzü bitirirken sözü Peygamberimize bırakalım.

    -Allah şanını artırsın- O, kadınların yetimleri görerek bütün hayatı boyunca yakından ilgi gösterdiği ve gösterilmesini istediği câriyeleri, Rabbine kavuşmadan önceki son öğütlerinde de unutmamış ve müminleri şöylece uyarmıştır:

    - Aman namazınıza önem verin. Yönetiminiz altında bulunan kadın ve erkek esirlerin haklarını gözetin; onlara güzelce davranın. Bu iki konuda Allah'ın sorgulaması ve azabına uğramaktan korunun.

    Alıntı:Ali Rıza Demircan


    Son örnek Peygamber efendimiz (S.A.S)'in Hz. Safiyye validemizle evlenmesi.

    Resûl-i Ekrem Efendimiz, Hz. Safiyye’ye İslam’ı anlattı ve “Eğer Müslüman olursan, ben seni kendime zevce edine*ceğim; şayet Yahudiliği tercih edecek olursan seni azat ederim, sen de gider, kavmine kavuşursun!”buyurdu.

    Kaynak: İbn Sa’d, a.g.e., c. 3, s.123.

    Sonuç : Zorlama gibi bir durum yoktur.


  17. 19.Nisan.2016, 18:41
    21
    Molla_Efdal
    ملا افدال

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Temmuz.2015
    Üye No: 106610
    Mesaj Sayısı: 742
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Bulunduğu yer: tabiki ev :)

    Cevap: Savaşta esir düşen kadınlar ile nikahsız ilişkiye girilir mi

    Zamanında cübbeli hocamıza iftira atanlara ve M. İslamoğlu savunucularına Allah öyle bir ders verdi ki...

    Kendi hocaları sütten çıkmış ak kaşıktı. Şimdi İslamoğlunun yüzünü herkes gördü. İlk başlarda "Kadere iman etmek gerekmez" diyerek insanları kandırıyordu. İslamoğlunu takib edenlerde yok şöyle yok böyle diyip hocalarının sapıklığını örtemeye çalıştı. Şimdi soruyorum "Hz. Adem (a.s.) babası var" iddiasını insanlara nasıl açıklamayı planlıyorsunuz?

    Bırakın artık bu adamın peşini. Bu adam insanların aklına fitne fesat sokmaktan başka bişey yapmıyor!!!


  18. 19.Nisan.2016, 18:41
    21
    ملا افدال
    Zamanında cübbeli hocamıza iftira atanlara ve M. İslamoğlu savunucularına Allah öyle bir ders verdi ki...

    Kendi hocaları sütten çıkmış ak kaşıktı. Şimdi İslamoğlunun yüzünü herkes gördü. İlk başlarda "Kadere iman etmek gerekmez" diyerek insanları kandırıyordu. İslamoğlunu takib edenlerde yok şöyle yok böyle diyip hocalarının sapıklığını örtemeye çalıştı. Şimdi soruyorum "Hz. Adem (a.s.) babası var" iddiasını insanlara nasıl açıklamayı planlıyorsunuz?

    Bırakın artık bu adamın peşini. Bu adam insanların aklına fitne fesat sokmaktan başka bişey yapmıyor!!!


  19. 19.Nisan.2016, 18:44
    22
    Mucahid
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Ağustos.2007
    Üye No: 2247
    Mesaj Sayısı: 503
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7

    Cevap: Savaşta esir düşen kadınlar ile nikahsız ilişkiye girilir mi

    "cariyelere nikah kıyılır mı " konusu ile mustafa islamoğlunun ne alakası var


  20. 19.Nisan.2016, 18:44
    22
    Devamlı Üye
    "cariyelere nikah kıyılır mı " konusu ile mustafa islamoğlunun ne alakası var


  21. 19.Nisan.2016, 23:47
    23
    Molla_Efdal
    ملا افدال

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Temmuz.2015
    Üye No: 106610
    Mesaj Sayısı: 742
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Bulunduğu yer: tabiki ev :)

    Cevap: Savaşta esir düşen kadınlar ile nikahsız ilişkiye girilir mi

    Yukarıdaki ismi lazım değil bir şahıs kendi hocası M. İlamoğluna toz kondurmuyorken cübbeli hocanın reddiyesine "al başına çal" diyor. Allaha şükür bugün herkesin vaziyeti belli çok savundukları hocaları Hz. Peygamberin sünnetine ters düşerek "Hz. Adem'in babası var" dedi.


  22. 19.Nisan.2016, 23:47
    23
    ملا افدال
    Yukarıdaki ismi lazım değil bir şahıs kendi hocası M. İlamoğluna toz kondurmuyorken cübbeli hocanın reddiyesine "al başına çal" diyor. Allaha şükür bugün herkesin vaziyeti belli çok savundukları hocaları Hz. Peygamberin sünnetine ters düşerek "Hz. Adem'in babası var" dedi.


  23. 25.Haziran.2016, 19:57
    24
    Misafir

    Cevap: Savaşta esir düşen kadınlar ile nikahsız ilişkiye girilir mi

    Kardeşim savaşta aldığın kadın kızla evlenmeden ilişkiye giriliyor istedigine inan


  24. 25.Haziran.2016, 19:57
    24
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kardeşim savaşta aldığın kadın kızla evlenmeden ilişkiye giriliyor istedigine inan





+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son