Konusunu Oylayın.: Erkeklerin namazda el tutuş şekli

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Erkeklerin namazda el tutuş şekli
  1. 29.Temmuz.2014, 17:42
    1
    sehervakti
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Temmuz.2013
    Üye No: 102003
    Mesaj Sayısı: 564
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Erkeklerin namazda el tutuş şekli






    Erkeklerin namazda el tutuş şekli Mumsema Erkeklerin namazda el tutuş şekli///Tam doğrusu nedir bunun kıraatteyken ne şekilde tutmalıyız tutabiliriz,benim sorum şu bunda kesin yargılar varmı mesela ben bazen göbek deliğimin üstünde yani yukarısında tutuyorum bu namazı bozmaz biliyorum ama sıhhatine zarar verir mi acaba?


  2. 29.Temmuz.2014, 17:42
    1
    Devamlı Üye



    Erkeklerin namazda el tutuş şekli///Tam doğrusu nedir bunun kıraatteyken ne şekilde tutmalıyız tutabiliriz,benim sorum şu bunda kesin yargılar varmı mesela ben bazen göbek deliğimin üstünde yani yukarısında tutuyorum bu namazı bozmaz biliyorum ama sıhhatine zarar verir mi acaba?


    Benzer Konular

    - Namazda Oturuş Şekli. Namazda Sünnete uygun oturuş ve hükmü nedir?

    - Erkeklerin son oturuşta oturuş şekli

    - Tespih tutuş şekli nasıl?

    - Erkeklerin namazda başını kapatması?

    - Erkeklerin teşehhüdde oturuş şekli

  3. 29.Temmuz.2014, 18:15
    2
    uxgxuxrx
    (Cezalı)

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Aralık.2012
    Üye No: 98948
    Mesaj Sayısı: 135
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Erkeklerin namazda el tutuş şekli




    Ben namazda ellerin baglanmasiyla alakali hadisleri okudum. Ama ellerin hangi kısımda bağanması konusunda hadisler yoktur. Bana ellerin nerede ve nasıl bağlanmasını tasdik eden hadis yollaya bilir misiniz?


    Değerli kardeşimiz;
    Namazda ellerin bağlanması sünnettir. Bu bakımdan eller yana salınarak kılınan namaz geçerlidir. Ehli Sünnet mezheplerinden Hanefi, Şafii ve Hanbeli mezhebine göre namazda ellerin bağlanması sünnettir. Maliki mezhebine göre ise ellerin yana salınması sünnettir. Caferilere göre de eller yana salınarak namaz kılınır.

    Malikîler dışındaki cumhura göre; tekbirden sonra, namaz kılan kişinin sağ elini sol eli ve bileği üzerine koyması sünnettir. Çünkü Vail b. Hucr'dan rivayet edildiğine göre, kendisi Hz. Peygamber (a.s.)'in, namaza girince ellerini kaldırdığını ve tekbir aldığını, sonra elbisesine bürünerek sağ elini sol eli, bileği ve pazusu üzerine koyduğunu gördüğünü nakletmiştir. (1)

    Kabisa b. Hulb'ün babasından rivayet ettiğine göre şöyle demiştir: "Resulüllah (a.s.) bize imam olurdu, namazda sol elini sağ eliyle tutardı. (2)

    Sehl b. Saad (r.a.) şöyle rivayet etmiştir: "insanlar sağ ellerini namaz kılarken sol kolları üzerine koymakla emrolunurlardı." (3)

    İbni Mes'ud'dan da şöyle rivayet edilmiştir: "Hz. Peygamber (a.s.) birine uğramış, o da sol elini sağ eli üzerine koymuş olarak namaz kılıyordu. Adamın sağ elini alıp sol eli üzerine koydu." (4)

    Hanbelîler ile Şâfiilere göre, elleri bağlamanın şekli şöyledir: Sağ el sol elin bileği üzerine, yahut ona yakın bir yere konur. Bunun dayandığı delil daha önce de geçmiş bulunan İbni Hacer'in hadisidir. Biliyoruz ki bilek, kolun başparmağı takib eden eklem tarafıdır. Fakat Hanefi'lere göre, sağ elin iç kısmı, sol elin üst kısmı üzerine konur. Bu durumda baş parmak ile küçük parmak bilek üzerinde halka yapılır. Kadınlara gelince iki elini göğsü üzerine halka yapmaksızın koyarlar. Çünkü bu durum kadınların tesettürleri ile ahenk teşkil eder.

    Hanefîler ile Hanbelîlere göre ise, namaz kılan kişi iki elini göbeğin altına koyar. Çünkü Hz. Ali (r.a.)'den rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: "Sağ elin sol el üzerine göbeğin altına konması sünnettendir." (5) Bundan kastedilen Hz. Peygamber (a.s.)'in sünnetidir.

    Şâfıîlerde müstehap olan, iki elin sola meyilli olarak, kadınlarda göğüs üzerine ve erkeklerde göbeğin üstüne konmasıdır. Çünkü insanın kalbi soldadır. Dolayısıyla eller en şerefli uzuv üzerine konulmuş olur. Bunun bir dayanağı da daha önce geçmiş bulunan Vail b. Hucr'un hadisidir: "Resulullah (a.s.)'ın namaz kılarken iki ellerinden birini diğeri üzerine koyduğunu gördüm." Bunu Ibni Huzeyme'den rivayet edilen başka bir hadis de kuvvetlendirmektedir.

    Malikîlere göre, namazda iki elin vakarlı bir biçimde salıverilmesi menduptur. Kuvvetle bırakılması değil. Eller ön taraftan bırakılmaz. Çünkü bu durum huzurlu olmaya aykırıdır. Nafile namazlarda ellerin göğüs üzerinde bağlanması ve tutulması caizdir. Çünkü bu namazlarda zaruretsiz olarak bir yere dayanmak caizdir. Fakat farz namazlarda kabz mekruhtur. Çünkü bu durum bir yere dayanmak gibidir. Bunu bir yere dayanmak için değil de sünnet olduğu için yaparsa mekruh değildir. Bunun gibi her hangi bir şeyi kastetmeksizin yaparsa yine mekruh değildir.

    Bana göre doğru olan görüş cumhurun görüşüdür. Bu da sağ elin sol el üzerine konulmasıdır. Sünnet olmayan işlerle savaşmak için Malikî mezhebinin tespit etmiş olduğu gerçekle de birleşmektedir. Bu da bir yere dayanmaktır. Yahut fasit ve bozuk bir inançla savaşmak için tespit ettiği hususa aykırıdır. Bu da halktan birilerinin bu durumun vacip olduğunu zannetmesidir.

    Dipnotlar:
    1- Bu hadisi Ahmed, Müslim, Ebu Dâvud ve Neseî rivayet etmişlerdir, Lafız Neseî'nindir.
    2- Bu hadisi Tirmizi rivayet etmiş olup hasendir, demiştir.
    3- Bu hadisi Buhari rivayet etmiştir.
    4- Bu hadisi Ebu Dâvud rivayet etmiştir.
    5- Bu hadisi Ahmed ile Ebu Dâvud rivayet etmişlerdir.
    Bk. Vehbe Zuhayli, İslam Fıkhı.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet

    Yazar
    Sorularla İslamiyet


    Umarım yardımcı olmuştur...


  4. 29.Temmuz.2014, 18:15
    2
    uxgxuxrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    (Cezalı)



    Ben namazda ellerin baglanmasiyla alakali hadisleri okudum. Ama ellerin hangi kısımda bağanması konusunda hadisler yoktur. Bana ellerin nerede ve nasıl bağlanmasını tasdik eden hadis yollaya bilir misiniz?


    Değerli kardeşimiz;
    Namazda ellerin bağlanması sünnettir. Bu bakımdan eller yana salınarak kılınan namaz geçerlidir. Ehli Sünnet mezheplerinden Hanefi, Şafii ve Hanbeli mezhebine göre namazda ellerin bağlanması sünnettir. Maliki mezhebine göre ise ellerin yana salınması sünnettir. Caferilere göre de eller yana salınarak namaz kılınır.

    Malikîler dışındaki cumhura göre; tekbirden sonra, namaz kılan kişinin sağ elini sol eli ve bileği üzerine koyması sünnettir. Çünkü Vail b. Hucr'dan rivayet edildiğine göre, kendisi Hz. Peygamber (a.s.)'in, namaza girince ellerini kaldırdığını ve tekbir aldığını, sonra elbisesine bürünerek sağ elini sol eli, bileği ve pazusu üzerine koyduğunu gördüğünü nakletmiştir. (1)

    Kabisa b. Hulb'ün babasından rivayet ettiğine göre şöyle demiştir: "Resulüllah (a.s.) bize imam olurdu, namazda sol elini sağ eliyle tutardı. (2)

    Sehl b. Saad (r.a.) şöyle rivayet etmiştir: "insanlar sağ ellerini namaz kılarken sol kolları üzerine koymakla emrolunurlardı." (3)

    İbni Mes'ud'dan da şöyle rivayet edilmiştir: "Hz. Peygamber (a.s.) birine uğramış, o da sol elini sağ eli üzerine koymuş olarak namaz kılıyordu. Adamın sağ elini alıp sol eli üzerine koydu." (4)

    Hanbelîler ile Şâfiilere göre, elleri bağlamanın şekli şöyledir: Sağ el sol elin bileği üzerine, yahut ona yakın bir yere konur. Bunun dayandığı delil daha önce de geçmiş bulunan İbni Hacer'in hadisidir. Biliyoruz ki bilek, kolun başparmağı takib eden eklem tarafıdır. Fakat Hanefi'lere göre, sağ elin iç kısmı, sol elin üst kısmı üzerine konur. Bu durumda baş parmak ile küçük parmak bilek üzerinde halka yapılır. Kadınlara gelince iki elini göğsü üzerine halka yapmaksızın koyarlar. Çünkü bu durum kadınların tesettürleri ile ahenk teşkil eder.

    Hanefîler ile Hanbelîlere göre ise, namaz kılan kişi iki elini göbeğin altına koyar. Çünkü Hz. Ali (r.a.)'den rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: "Sağ elin sol el üzerine göbeğin altına konması sünnettendir." (5) Bundan kastedilen Hz. Peygamber (a.s.)'in sünnetidir.

    Şâfıîlerde müstehap olan, iki elin sola meyilli olarak, kadınlarda göğüs üzerine ve erkeklerde göbeğin üstüne konmasıdır. Çünkü insanın kalbi soldadır. Dolayısıyla eller en şerefli uzuv üzerine konulmuş olur. Bunun bir dayanağı da daha önce geçmiş bulunan Vail b. Hucr'un hadisidir: "Resulullah (a.s.)'ın namaz kılarken iki ellerinden birini diğeri üzerine koyduğunu gördüm." Bunu Ibni Huzeyme'den rivayet edilen başka bir hadis de kuvvetlendirmektedir.

    Malikîlere göre, namazda iki elin vakarlı bir biçimde salıverilmesi menduptur. Kuvvetle bırakılması değil. Eller ön taraftan bırakılmaz. Çünkü bu durum huzurlu olmaya aykırıdır. Nafile namazlarda ellerin göğüs üzerinde bağlanması ve tutulması caizdir. Çünkü bu namazlarda zaruretsiz olarak bir yere dayanmak caizdir. Fakat farz namazlarda kabz mekruhtur. Çünkü bu durum bir yere dayanmak gibidir. Bunu bir yere dayanmak için değil de sünnet olduğu için yaparsa mekruh değildir. Bunun gibi her hangi bir şeyi kastetmeksizin yaparsa yine mekruh değildir.

    Bana göre doğru olan görüş cumhurun görüşüdür. Bu da sağ elin sol el üzerine konulmasıdır. Sünnet olmayan işlerle savaşmak için Malikî mezhebinin tespit etmiş olduğu gerçekle de birleşmektedir. Bu da bir yere dayanmaktır. Yahut fasit ve bozuk bir inançla savaşmak için tespit ettiği hususa aykırıdır. Bu da halktan birilerinin bu durumun vacip olduğunu zannetmesidir.

    Dipnotlar:
    1- Bu hadisi Ahmed, Müslim, Ebu Dâvud ve Neseî rivayet etmişlerdir, Lafız Neseî'nindir.
    2- Bu hadisi Tirmizi rivayet etmiş olup hasendir, demiştir.
    3- Bu hadisi Buhari rivayet etmiştir.
    4- Bu hadisi Ebu Dâvud rivayet etmiştir.
    5- Bu hadisi Ahmed ile Ebu Dâvud rivayet etmişlerdir.
    Bk. Vehbe Zuhayli, İslam Fıkhı.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet

    Yazar
    Sorularla İslamiyet


    Umarım yardımcı olmuştur...


  5. 29.Temmuz.2014, 18:52
    3
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Erkeklerin namazda el tutuş şekli

    sehervakti Nickli Üyeden Alıntı
    Erkeklerin namazda el tutuş şekli///Tam doğrusu nedir bunun kıraatteyken ne şekilde tutmalıyız tutabiliriz,benim sorum şu bunda kesin yargılar varmı mesela ben bazen göbek deliğimin üstünde yani yukarısında tutuyorum bu namazı bozmaz biliyorum ama sıhhatine zarar verir mi acaba?

    Namazı bozmaz biliyorum demişsin ama sonra sıhhatine zarar verir mi demişsin.Bu kelimeler aynı anlamdadır.


  6. 29.Temmuz.2014, 18:52
    3
    Hadis Öğrencisi
    sehervakti Nickli Üyeden Alıntı
    Erkeklerin namazda el tutuş şekli///Tam doğrusu nedir bunun kıraatteyken ne şekilde tutmalıyız tutabiliriz,benim sorum şu bunda kesin yargılar varmı mesela ben bazen göbek deliğimin üstünde yani yukarısında tutuyorum bu namazı bozmaz biliyorum ama sıhhatine zarar verir mi acaba?

    Namazı bozmaz biliyorum demişsin ama sonra sıhhatine zarar verir mi demişsin.Bu kelimeler aynı anlamdadır.


  7. 29.Temmuz.2014, 18:58
    4
    sehervakti
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Temmuz.2013
    Üye No: 102003
    Mesaj Sayısı: 564
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: Erkeklerin namazda el tutuş şekli

    ben orda namazı bozmaz derken yine vesvese yapmış olurum diye namazı bozmaz dedim öbür tülü sordum işde abi ,sende hemen


  8. 29.Temmuz.2014, 18:58
    4
    Devamlı Üye
    ben orda namazı bozmaz derken yine vesvese yapmış olurum diye namazı bozmaz dedim öbür tülü sordum işde abi ,sende hemen


  9. 29.Temmuz.2014, 19:06
    5
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Erkeklerin namazda el tutuş şekli

    Hanefide göbek altı,Şafide göbek üstü bağlanır.


  10. 29.Temmuz.2014, 19:06
    5
    Hadis Öğrencisi
    Hanefide göbek altı,Şafide göbek üstü bağlanır.


  11. 29.Temmuz.2014, 19:08
    6
    sehervakti
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Temmuz.2013
    Üye No: 102003
    Mesaj Sayısı: 564
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: Erkeklerin namazda el tutuş şekli

    tekrar kılmam gerekirmi abi peki ne dersin? vakit çıkmadan hemen


  12. 29.Temmuz.2014, 19:08
    6
    Devamlı Üye
    tekrar kılmam gerekirmi abi peki ne dersin? vakit çıkmadan hemen


  13. 29.Temmuz.2014, 19:14
    7
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Erkeklerin namazda el tutuş şekli

    Sen ilk mesajında kendin dedin namazı bozmaz niye.Neden namazı iade edeceksin ki?Sen her şeyde namazı tekrar kılacak olursan mazallah namazı bırakma aşamasına gelirsin.Namazı tekrar kılma ve Mezhebinin bu konudaki hükmüne uy.


  14. 29.Temmuz.2014, 19:14
    7
    Hadis Öğrencisi
    Sen ilk mesajında kendin dedin namazı bozmaz niye.Neden namazı iade edeceksin ki?Sen her şeyde namazı tekrar kılacak olursan mazallah namazı bırakma aşamasına gelirsin.Namazı tekrar kılma ve Mezhebinin bu konudaki hükmüne uy.


  15. 29.Temmuz.2014, 19:15
    8
    sehervakti
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Temmuz.2013
    Üye No: 102003
    Mesaj Sayısı: 564
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: Erkeklerin namazda el tutuş şekli

    abi biliyosun yılların vesvesecisiyim hiç bırakmadım, büyük konuşmamakla birlikte Allah 'ın izniyle namazı kolay kolay bırakmam inşaallah


  16. 29.Temmuz.2014, 19:15
    8
    Devamlı Üye
    abi biliyosun yılların vesvesecisiyim hiç bırakmadım, büyük konuşmamakla birlikte Allah 'ın izniyle namazı kolay kolay bırakmam inşaallah





+ Yorum Gönder