Konusunu Oylayın.: Özürlü abdesti ne zaman alınır

5 üzerinden 4.43 | Toplam : 7 kişi
Özürlü abdesti ne zaman alınır
  1. 16.Temmuz.2014, 00:06
    13
    gventr
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Temmuz.2014
    Üye No: 104182
    Mesaj Sayısı: 37
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır

    reklam


    Cevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır
    Hocayla konustum. Teyemmumde diyorki o zaman birak namaz kazaya kalsin diyor 80 yil azabi soyluyor hadisi serifteki. Açliktan durumu cok kotu olanin haram olani yemesi hakkinda ornek verdi. Dahada cok verdi senin ornege karşi hatirlamiyorum tam. Aksam namazini soledim yetistirememe konusunda yine ayni cevaplarini aldim
    Sunu diyor hocamiz kime sorarsan sor her namaz vakti diyecektir diyor. Haklida zaten dogrusuda vvu ama ben sana boyle fetva verdim dedi karar sende yani flan dedi işte. Maliki mezhebine uyuyayimmi dedim hanefisin dedi ve cogu cevrendeki hanefi dedi uyumu flan vs. bu konu hakkinda soylediklerini unuttum ama guzel cevap vermisti.


  2. 16.Temmuz.2014, 00:06
    13
    gventr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    reklam


    Hocayla konustum. Teyemmumde diyorki o zaman birak namaz kazaya kalsin diyor 80 yil azabi soyluyor hadisi serifteki. Açliktan durumu cok kotu olanin haram olani yemesi hakkinda ornek verdi. Dahada cok verdi senin ornege karşi hatirlamiyorum tam. Aksam namazini soledim yetistirememe konusunda yine ayni cevaplarini aldim
    Sunu diyor hocamiz kime sorarsan sor her namaz vakti diyecektir diyor. Haklida zaten dogrusuda vvu ama ben sana boyle fetva verdim dedi karar sende yani flan dedi işte. Maliki mezhebine uyuyayimmi dedim hanefisin dedi ve cogu cevrendeki hanefi dedi uyumu flan vs. bu konu hakkinda soylediklerini unuttum ama guzel cevap vermisti.


  3. 16.Temmuz.2014, 00:18
    14
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır

    reklam


    Anlamadım.Sen benim teyemmüm örneğini verdin ve ne dedi tam olarak?Kazaya bırak mı dedi?Yoksa teyemmüm edersin namazını kılarsın mı dedi?

    Açlıktan durumu kötü olanın haram olan bir şeyi yemesi zaruri bir durumdur ve can söz konusudur.Hatta o haram olan eti yemede bile ölçü vardır.Ölmeyecek kadar yiyebilirsin,tıka pasa yersen eğer yine harama düşmüş olursun.Bu örnek konumuza örnek teşkil edemez.Ama benim verdiğim teyemmüm örneği konumuza örnek teşkil eder.Çünkü sendeki durumda namazı kazaya bırakma durumu bile yok,sünneti kaçırma durumu var.

    Dört Mezhepten birinde çıkış yolu olacak ve hoca boşver onu,ben sana fetva verdim diyecek şaşırttı beni.


  4. 16.Temmuz.2014, 00:18
    14
    Hadis Öğrencisi
    reklam


    Anlamadım.Sen benim teyemmüm örneğini verdin ve ne dedi tam olarak?Kazaya bırak mı dedi?Yoksa teyemmüm edersin namazını kılarsın mı dedi?

    Açlıktan durumu kötü olanın haram olan bir şeyi yemesi zaruri bir durumdur ve can söz konusudur.Hatta o haram olan eti yemede bile ölçü vardır.Ölmeyecek kadar yiyebilirsin,tıka pasa yersen eğer yine harama düşmüş olursun.Bu örnek konumuza örnek teşkil edemez.Ama benim verdiğim teyemmüm örneği konumuza örnek teşkil eder.Çünkü sendeki durumda namazı kazaya bırakma durumu bile yok,sünneti kaçırma durumu var.

    Dört Mezhepten birinde çıkış yolu olacak ve hoca boşver onu,ben sana fetva verdim diyecek şaşırttı beni.


  5. 16.Temmuz.2014, 02:56
    15
    find
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Mayıs.2007
    Üye No: 802
    Mesaj Sayısı: 732
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    Cevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır

    Özürlü kimse nasıl abdest alır namaz kılar, cuma namazı için ne zaman abdest alır?


    Özürlü olan kimse, her namaz vakti abdest alır. O vakit içinde aldığı abdestle abdesti bozacak -özür hali dışında- bir başka şey olmadıkça dilediği kadar farz ve nafile namaz kılabilir. Kazaya kalmış namazları kılabilir. Vitir namazı ile bayram ve cenaze namazlarını da kılabilir. Ancak illet devam etmelidir.

    Misal: Özürlü bir kimse, sabah namazı için tam vaktinde abdest alsa, bu abdest, sabah namazı vaktinin çıkmasına kadar devam eder. Bu vaktin çıkması (güneşin doğması) ile son bulur. Artık vakti çıktıktan sonra o abdest ile başka namaz kılınamaz. Ancak muvakkat bir zaman için özrü kesildikten sonra abdest almışsa ve henüz özrü de belirmemişse, başka bozacak bir hâl de olmamışsa, vaktin çıkması ile abdesti bozulmuş olmaz.

    Fakat özürlü kimse, güneşin doğmasından sonra abdest almış olursa, onun abdesti öğle vakti çıkıncaya kadar devam eder, dilediği namazları kılar. Yeter ki, kendisinden abdesti bozan başka bir hal çıkmasın.

    Sonuç: Özürlü olanların abdestleri, namaz vaktinin girmesi ile bozulmaz; vaktin çıkması ile bozulur. Bu hüküm İmam-ı Azam'a göredir. Tercih edilen görüş de budur. Buna göre, öğle namazı vakti girmeden abdest alan özürlü bir kimse, o abdestle öğle namazını veya cuma namazını kılabilir.

    İmam Ebû Yusuf'a göre: Özürlünün abdesti, hem namaz vaktinin girmesiyle, hem de çıkmasıyla bozulur. Bu bakımdan güneş doğduktan sonra özürlünün aldığı abdest, öğle vaktinin girmesi ile bozulur. İmam Züfer'e göre ise, özürlünün abdesti, yalnız namaz vaktinin girmesi ile bozulur; çıkması ile bozulmaz. Bu bakımdan, özürlünün sabah namazı için aldığı abdest, güneşin doğup vaktin çıkması ile bozulmaz. Ancak öğle vaktinin girmesi ile bozulur.

    İmam Şafiî'ye göre, özürlünün her namaz için ayrı ayrı abdest alması gerekir. Bunun abdesti, kıldığı namazın sona ermesi ile bozulur.

    Bir özürlünün özrü kesilmişken, abdesti bozan başka bir halden dolayı abdest aldıktan sonra özrü yine meydana çıkarsa, abdesti bozulmuş olur, yeniden abdest alması gerekir. Çünkü önceki abdesti, bu özür sebebi ile değildi.

    Fakat özrü kesilmediği halde, vakit içinde özründen veya başka bir abdestsizlik halinden dolayı abdest alır da, o vakit içinde özrü meydana çıkarsa, onun abdesti bozulmaz. Çünkü onun aldığı bu abdest, hem özrü için, hem de diğer abdestsizlik hali için alınmış sayılır.

    Özürlü bir adam, oturmak, secde yerine işaretle namaz kılmak, özrün çıkış yolunu rahatça tıkayabilmek gibi yollarla özrün ortaya çıkmasına engel olabilirse, artık özürlü sayılmaz. Bunun için, abdest aldıktan sonra özrü meydana çıksa o abdest ile namaz kılamaz.

    Özürlü kimsenin özründen dolayı çamaşırına bulaşan pislikler, özrü devam ettikçe namazının sıhhatına engel olmaz. Namaza engel olan ölçü miktarını taşmış olsalar bile, namaza engel sayılmazlar. Fakat bu pislikler tekrar çamaşırına dokunmayacaklarsa onları yıkamak gerekir.

    Görülüyor ki, mübarek İslâm dini, bir kolaylık dinidir. Özürlüler için her yönden kolaylık gösterilmiştir. Artık dinin yüklediği görevleri yerine getirme bakımından hiç kimse bir özür ileri süremez.

    (Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali)


  6. 16.Temmuz.2014, 02:56
    15
    Devamlı Üye
    Özürlü kimse nasıl abdest alır namaz kılar, cuma namazı için ne zaman abdest alır?


    Özürlü olan kimse, her namaz vakti abdest alır. O vakit içinde aldığı abdestle abdesti bozacak -özür hali dışında- bir başka şey olmadıkça dilediği kadar farz ve nafile namaz kılabilir. Kazaya kalmış namazları kılabilir. Vitir namazı ile bayram ve cenaze namazlarını da kılabilir. Ancak illet devam etmelidir.

    Misal: Özürlü bir kimse, sabah namazı için tam vaktinde abdest alsa, bu abdest, sabah namazı vaktinin çıkmasına kadar devam eder. Bu vaktin çıkması (güneşin doğması) ile son bulur. Artık vakti çıktıktan sonra o abdest ile başka namaz kılınamaz. Ancak muvakkat bir zaman için özrü kesildikten sonra abdest almışsa ve henüz özrü de belirmemişse, başka bozacak bir hâl de olmamışsa, vaktin çıkması ile abdesti bozulmuş olmaz.

    Fakat özürlü kimse, güneşin doğmasından sonra abdest almış olursa, onun abdesti öğle vakti çıkıncaya kadar devam eder, dilediği namazları kılar. Yeter ki, kendisinden abdesti bozan başka bir hal çıkmasın.

    Sonuç: Özürlü olanların abdestleri, namaz vaktinin girmesi ile bozulmaz; vaktin çıkması ile bozulur. Bu hüküm İmam-ı Azam'a göredir. Tercih edilen görüş de budur. Buna göre, öğle namazı vakti girmeden abdest alan özürlü bir kimse, o abdestle öğle namazını veya cuma namazını kılabilir.

    İmam Ebû Yusuf'a göre: Özürlünün abdesti, hem namaz vaktinin girmesiyle, hem de çıkmasıyla bozulur. Bu bakımdan güneş doğduktan sonra özürlünün aldığı abdest, öğle vaktinin girmesi ile bozulur. İmam Züfer'e göre ise, özürlünün abdesti, yalnız namaz vaktinin girmesi ile bozulur; çıkması ile bozulmaz. Bu bakımdan, özürlünün sabah namazı için aldığı abdest, güneşin doğup vaktin çıkması ile bozulmaz. Ancak öğle vaktinin girmesi ile bozulur.

    İmam Şafiî'ye göre, özürlünün her namaz için ayrı ayrı abdest alması gerekir. Bunun abdesti, kıldığı namazın sona ermesi ile bozulur.

    Bir özürlünün özrü kesilmişken, abdesti bozan başka bir halden dolayı abdest aldıktan sonra özrü yine meydana çıkarsa, abdesti bozulmuş olur, yeniden abdest alması gerekir. Çünkü önceki abdesti, bu özür sebebi ile değildi.

    Fakat özrü kesilmediği halde, vakit içinde özründen veya başka bir abdestsizlik halinden dolayı abdest alır da, o vakit içinde özrü meydana çıkarsa, onun abdesti bozulmaz. Çünkü onun aldığı bu abdest, hem özrü için, hem de diğer abdestsizlik hali için alınmış sayılır.

    Özürlü bir adam, oturmak, secde yerine işaretle namaz kılmak, özrün çıkış yolunu rahatça tıkayabilmek gibi yollarla özrün ortaya çıkmasına engel olabilirse, artık özürlü sayılmaz. Bunun için, abdest aldıktan sonra özrü meydana çıksa o abdest ile namaz kılamaz.

    Özürlü kimsenin özründen dolayı çamaşırına bulaşan pislikler, özrü devam ettikçe namazının sıhhatına engel olmaz. Namaza engel olan ölçü miktarını taşmış olsalar bile, namaza engel sayılmazlar. Fakat bu pislikler tekrar çamaşırına dokunmayacaklarsa onları yıkamak gerekir.

    Görülüyor ki, mübarek İslâm dini, bir kolaylık dinidir. Özürlüler için her yönden kolaylık gösterilmiştir. Artık dinin yüklediği görevleri yerine getirme bakımından hiç kimse bir özür ileri süremez.

    (Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali)


  7. 16.Temmuz.2014, 07:55
    16
    gventr
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Temmuz.2014
    Üye No: 104182
    Mesaj Sayısı: 37
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yorum: Özürlü abdesti ne zaman alınır

    Ben simdi 1 senedir hep yanlismi kildim boyle. Teyemmum almalisin dedi teyemmum konusunda.

    Maliki mezhebinde ise yaygın olmadığı için yok dedi işte o tarzda cevap verdide.

    Ben şimdi abdest alırken malikiye namazdayken hanefi mezbebine göremi hareket edeceğim? Ne diyeceğim vs. flan?


  8. 16.Temmuz.2014, 07:55
    16
    gventr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Ben simdi 1 senedir hep yanlismi kildim boyle. Teyemmum almalisin dedi teyemmum konusunda.

    Maliki mezhebinde ise yaygın olmadığı için yok dedi işte o tarzda cevap verdide.

    Ben şimdi abdest alırken malikiye namazdayken hanefi mezbebine göremi hareket edeceğim? Ne diyeceğim vs. flan?


  9. 16.Temmuz.2014, 11:59
    17
    Ömer Barış
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Temmuz.2014
    Üye No: 104201
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır

    orurarak kıl eğer yinede tutamıyorsan ve 2-3 dk bile duramıyorsan vaktin başında abdest alırsın vakit çıkana kadar ne olursa olsun abdestli sayılırsın


  10. 16.Temmuz.2014, 11:59
    17
    orurarak kıl eğer yinede tutamıyorsan ve 2-3 dk bile duramıyorsan vaktin başında abdest alırsın vakit çıkana kadar ne olursa olsun abdestli sayılırsın


  11. 16.Temmuz.2014, 19:07
    18
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır

    gventr Nickli Üyeden Alıntı
    Ben simdi 1 senedir hep yanlismi kildim boyle. Teyemmum almalisin dedi teyemmum konusunda.
    Anladım.Hocanın mantığı zorda kalınca istediğini yap mantığı.Herhangi bir yere dayanmıyor dedikleri.

    Maliki Mezhebinin Türkiyede yaygın olmaması ne alaka?Sen Maliki Mezhebine sadece bu konuda uyacaksın,diğer konularda değil.


  12. 16.Temmuz.2014, 19:07
    18
    Hadis Öğrencisi
    gventr Nickli Üyeden Alıntı
    Ben simdi 1 senedir hep yanlismi kildim boyle. Teyemmum almalisin dedi teyemmum konusunda.
    Anladım.Hocanın mantığı zorda kalınca istediğini yap mantığı.Herhangi bir yere dayanmıyor dedikleri.

    Maliki Mezhebinin Türkiyede yaygın olmaması ne alaka?Sen Maliki Mezhebine sadece bu konuda uyacaksın,diğer konularda değil.


  13. 17.Temmuz.2014, 00:52
    19
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,094
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır

    Malt1, Hanefi mezhebindeki fetvayı tavsiye etmiş, mezhep imamının görüşü olmasa da uyabilirsin.
    Ama Şafii ve Hanefi mezhebine göre (genel görüş) vakit girdikten sonra abdest alınmasıdır.


  14. 17.Temmuz.2014, 00:52
    19
    mum
    Administrator
    Malt1, Hanefi mezhebindeki fetvayı tavsiye etmiş, mezhep imamının görüşü olmasa da uyabilirsin.
    Ama Şafii ve Hanefi mezhebine göre (genel görüş) vakit girdikten sonra abdest alınmasıdır.


  15. 17.Temmuz.2014, 04:24
    20
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır

    mum Nickli Üyeden Alıntı
    Malt1, Hanefi mezhebindeki fetvayı tavsiye etmiş, mezhep imamının görüşü olmasa da uyabilirsin.
    Ama Şafii ve Hanefi mezhebine göre (genel görüş) vakit girdikten sonra abdest alınmasıdır.
    Hocam sadece Hanefi ve Şafide değil;Dört Mezhebe göre de vakit girdikten sonra almak gerekir.Mantığı teyemmümdeki mantıktır.Yani ALLAH tan umut kesilmez,vakit girdikten sonra belki özrün bitecek hesabı yani.Gerçi Hanefide vakit girmeden teyemmüm alınabiliyor.

    İmamın, burada zaruri durum var deyip kafasına göre hiçbir Mezhepte olmayan bir şeyi söylemesi doğru mu?

    Bu kişiye başka çıkış yolu var mı?Maliki Mezhebindeki istenmeden çıkan yel abdesti bozmaz görüşünü diyorum.Özürlü hükmüne alsak,yine vakit girdikten sonra abdest alması lazım.


  16. 17.Temmuz.2014, 04:24
    20
    Hadis Öğrencisi
    mum Nickli Üyeden Alıntı
    Malt1, Hanefi mezhebindeki fetvayı tavsiye etmiş, mezhep imamının görüşü olmasa da uyabilirsin.
    Ama Şafii ve Hanefi mezhebine göre (genel görüş) vakit girdikten sonra abdest alınmasıdır.
    Hocam sadece Hanefi ve Şafide değil;Dört Mezhebe göre de vakit girdikten sonra almak gerekir.Mantığı teyemmümdeki mantıktır.Yani ALLAH tan umut kesilmez,vakit girdikten sonra belki özrün bitecek hesabı yani.Gerçi Hanefide vakit girmeden teyemmüm alınabiliyor.

    İmamın, burada zaruri durum var deyip kafasına göre hiçbir Mezhepte olmayan bir şeyi söylemesi doğru mu?

    Bu kişiye başka çıkış yolu var mı?Maliki Mezhebindeki istenmeden çıkan yel abdesti bozmaz görüşünü diyorum.Özürlü hükmüne alsak,yine vakit girdikten sonra abdest alması lazım.


  17. 17.Temmuz.2014, 09:34
    21
    gventr
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Temmuz.2014
    Üye No: 104182
    Mesaj Sayısı: 37
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır

    Zaten bundan sonrada vakit gitdikten sonra abdest alıcam. Peki daha önceden cemaat ile kıldığım namazlarda genellikle böyle yapıyordum. Peki ben kaza edecekmiyim hemen hemen 1 yılın namazlarını ve ALLAH'a ne hesap vereceğim?.
    Ama hala aklımı kurcalayan bir durum daha var. Kendim içim demiyorum bir özür sahibi olan insan akşam namazını cemaat ile kılmak isterse eğer vaktin girmesini beklerse akiam namazının farzına geç yetişeceği kesin. Farz'dan söz ediyorum bu kez sünnetten'de söz etmiyorum. Peki bu kolaylığa ters düşmezmi. Bir örnek daha misal teravih namazlarında yatsıya başlamadan önce hocaların verdiği vaazlarda ise nasıl olacak bir daha abdest alıp ondan sonra ezan vakti girdikten sonra abdest almaya birdahamı gidecek?


  18. 17.Temmuz.2014, 09:34
    21
    gventr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Zaten bundan sonrada vakit gitdikten sonra abdest alıcam. Peki daha önceden cemaat ile kıldığım namazlarda genellikle böyle yapıyordum. Peki ben kaza edecekmiyim hemen hemen 1 yılın namazlarını ve ALLAH'a ne hesap vereceğim?.
    Ama hala aklımı kurcalayan bir durum daha var. Kendim içim demiyorum bir özür sahibi olan insan akşam namazını cemaat ile kılmak isterse eğer vaktin girmesini beklerse akiam namazının farzına geç yetişeceği kesin. Farz'dan söz ediyorum bu kez sünnetten'de söz etmiyorum. Peki bu kolaylığa ters düşmezmi. Bir örnek daha misal teravih namazlarında yatsıya başlamadan önce hocaların verdiği vaazlarda ise nasıl olacak bir daha abdest alıp ondan sonra ezan vakti girdikten sonra abdest almaya birdahamı gidecek?


  19. 17.Temmuz.2014, 14:03
    22
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır

    gventr Nickli Üyeden Alıntı
    Zaten bundan sonrada vakit gitdikten sonra abdest alıcam. Peki daha önceden cemaat ile kıldığım namazlarda genellikle böyle yapıyordum. Peki ben kaza edecekmiyim hemen hemen 1 yılın namazlarını ve ALLAH'a ne hesap vereceğim?.
    Ama hala aklımı kurcalayan bir durum daha var. Kendim içim demiyorum bir özür sahibi olan insan akşam namazını cemaat ile kılmak isterse eğer vaktin girmesini beklerse akiam namazının farzına geç yetişeceği kesin. Farz'dan söz ediyorum bu kez sünnetten'de söz etmiyorum. Peki bu kolaylığa ters düşmezmi. Bir örnek daha misal teravih namazlarında yatsıya başlamadan önce hocaların verdiği vaazlarda ise nasıl olacak bir daha abdest alıp ondan sonra ezan vakti girdikten sonra abdest almaya birdahamı gidecek?
    Bilmediğin için inşallah bu özürdür,kaza gerekmez.Ama zaten sen imam böyle dedi diye yaptım diyorsun.Vebal imamdadır.İmam hesap verirken nereye dayandığını söyleyebiliyorsa ona da sorun yok;ama kafadan söylediyse durum kötü.Dediğim gibi Maliki Mezhebini taklitten başka çaren yok.


  20. 17.Temmuz.2014, 14:03
    22
    Hadis Öğrencisi
    gventr Nickli Üyeden Alıntı
    Zaten bundan sonrada vakit gitdikten sonra abdest alıcam. Peki daha önceden cemaat ile kıldığım namazlarda genellikle böyle yapıyordum. Peki ben kaza edecekmiyim hemen hemen 1 yılın namazlarını ve ALLAH'a ne hesap vereceğim?.
    Ama hala aklımı kurcalayan bir durum daha var. Kendim içim demiyorum bir özür sahibi olan insan akşam namazını cemaat ile kılmak isterse eğer vaktin girmesini beklerse akiam namazının farzına geç yetişeceği kesin. Farz'dan söz ediyorum bu kez sünnetten'de söz etmiyorum. Peki bu kolaylığa ters düşmezmi. Bir örnek daha misal teravih namazlarında yatsıya başlamadan önce hocaların verdiği vaazlarda ise nasıl olacak bir daha abdest alıp ondan sonra ezan vakti girdikten sonra abdest almaya birdahamı gidecek?
    Bilmediğin için inşallah bu özürdür,kaza gerekmez.Ama zaten sen imam böyle dedi diye yaptım diyorsun.Vebal imamdadır.İmam hesap verirken nereye dayandığını söyleyebiliyorsa ona da sorun yok;ama kafadan söylediyse durum kötü.Dediğim gibi Maliki Mezhebini taklitten başka çaren yok.


  21. 17.Temmuz.2014, 15:45
    23
    gventr
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Temmuz.2014
    Üye No: 104182
    Mesaj Sayısı: 37
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır

    Hanefi mezhebine göre hareket ediyorum şimdi malikiyi taklit ettiğimde sonra bu hastalık düzeldiğinde geri hanefi mezhebine geri dönebilirmiyim?.

    yada her yine hanefi mezhebine göre hareket etsem bu kez kolaylığa aykırı gelirmi sorumlu tutulurmuyum bundan malikiye uymadığım için?

    Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi vessellem) zamanında bu tarz örnekler yokmuydu?


  22. 17.Temmuz.2014, 15:45
    23
    gventr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Hanefi mezhebine göre hareket ediyorum şimdi malikiyi taklit ettiğimde sonra bu hastalık düzeldiğinde geri hanefi mezhebine geri dönebilirmiyim?.

    yada her yine hanefi mezhebine göre hareket etsem bu kez kolaylığa aykırı gelirmi sorumlu tutulurmuyum bundan malikiye uymadığım için?

    Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi vessellem) zamanında bu tarz örnekler yokmuydu?


  23. 17.Temmuz.2014, 15:47
    24
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Özürlü abdesti ne zaman alınır

    Bak şunu anla önce:Mezhepler din değildir,dinin farklı yorumlanmış şeklidir.Sanki başka dine mi geçiyorsun da geri Hanefiye dönebilir miyim diyorsun?


  24. 17.Temmuz.2014, 15:47
    24
    Hadis Öğrencisi
    Bak şunu anla önce:Mezhepler din değildir,dinin farklı yorumlanmış şeklidir.Sanki başka dine mi geçiyorsun da geri Hanefiye dönebilir miyim diyorsun?





+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son