Konusunu Oylayın.: Peygamber Efendimize genellikle nerede Vahiy gelmistir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Peygamber Efendimize genellikle nerede Vahiy gelmistir?
  1. 02.Temmuz.2014, 14:39
    1
    selam
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Nisan.2014
    Üye No: 103389
    Mesaj Sayısı: 77
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Peygamber Efendimize genellikle nerede Vahiy gelmistir?






    Peygamber Efendimize genellikle nerede Vahiy gelmistir? Mumsema Selamunaleykum,

    Peygamber Efendimize genellikle nerede Vahiy gelmistir?

    Yani Vahiyler hep evinde mi gelmistir, yoksa disardada geldi mi?

    Hirstiyanlar ve Yahudiler Efendimize bi soru sordugunda hemen ona vahiy gelmismidir?

    Veya Eshab-i Kram dan gelen sonruya hemen vahiy gelmismidir?


    Selametle




  2. 02.Temmuz.2014, 14:39
    1
    selam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Selamunaleykum,

    Peygamber Efendimize genellikle nerede Vahiy gelmistir?

    Yani Vahiyler hep evinde mi gelmistir, yoksa disardada geldi mi?

    Hirstiyanlar ve Yahudiler Efendimize bi soru sordugunda hemen ona vahiy gelmismidir?

    Veya Eshab-i Kram dan gelen sonruya hemen vahiy gelmismidir?


    Selametle




    Benzer Konular

    - Hz. Muhammed’e ilk vahiy hangi tarihte ve nerede gelmiştir?

    - Peygamber efendimize peygamberlik nerede ne zaman ve nasıl verilmiştir

    - Peygamber efendimize ilk vahiy ne zaman nerede gelmiştir?

    - Peygamber efendimize hangi mağarada vahiy gelmiştir?

    - İlk vahiy nerede ne zaman nasıl gönderildi?

  3. 02.Temmuz.2014, 18:46
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Peygamber Efendimize genellikle nerede Vahiy gelmistir?




    Peygamber Efendimize genellikle nerede Vahiy gelmistir?



    Bilindiği üzere, Hz. Peygamber (asm) Mekke’de 13 yıl kaldı. O zaman Hz. Aişe ile evlenmemişti. Hz. Hatice validemizle evliydi ve vahiyler genellikle onun evinde geliyordu.

    Bütün vahiyler efendimizin hane-i saadetlerinde gelmemiştir. Örneğin Fetih suresi Hudeybiye dönüşü yolda gelmiştir. Bazı alimlere göre, Ankebut suresi hicret yolunda inmiştir. “Amenerresul” ayetleri miraçta vahyedilmiştir. Bunlara benzer daha pek çok ayetin efendimizin evinin dışında vahyedildiği bilinmektedir. Bundan anlaşılıyor ki, bütün vahiylerin Hz. Aişe validemizin evinde inmesi söz konusu değildir.

    Resulullah (asm) Hz. Aişe validemizle, hicretten yaklaşık bir yıl sonra evlenmiştir. Buna göre, vahyin 23 yıllık süresinden 9 yılına Hz. Aişe validemiz de yakından şahit olmuştur.

    Halk Hz. Peygamber’in (asm) Hz. Aişe’ye olan muhabbetinden ötürü, hediyelerini onun evinde olduğu zamana denk getiriyorlardı. Efendimizin diğer eşleri bundan şikâyetçi olmuşlardı. Nihayet efendimiz -aracı olan Hz. Ümmü Seleme validemize- şöyle buyurmuş ve son noktayı koymuştu: “Ebu Bekir’in kızından ötürü bana eziyet vermeyin. Allah’a yemin ederim ki, ondan/Aişe’den başka hiç birinizin yorganında bana vahiy gelmemiştir.” (Buharî, Fedailu’s-sahabe, 30)

    Keza Hz. Peygamber ölüm döşeğinde iken iki de bir, “yarın neredeyim?” diye soruyordu. Eşleri onun Hz. Aişe’nin evinde ne zaman olacağını sorduğunu anlamışlar ve onun evinde kalmasına izin vermişlerdi. Ve nihayet resulullah(asm) Hz. Aişe’nin evinde vefat etmişti. (Buharî, nikah, 104; Magazî, 83)

    Hadislerde, “Aişe’nin dışında hiç birinin yorganında iken -bir rivayette hiç birinin elbisesinde iken- bana vahiy gelmedi” ifadesinden şunu da anlamak mümkündür: Vahiy bazen Hz. Peygamber yatağında iken gelmiştir. İşte bu vahiy sadece Hz. Aişe’nin yatağında iken gelmiştir. Bu husus, diğer eşlerinin evlerinde vahyin inmediğini göstermez, sadece onların yataklarında gelmediğini ifade eder.

    Bazı alimlere göre, vahyin sadece Hz. Aişe’nin yatağında gelmesinin hikmeti; Onun Hz. Peygamberin en yakın dostu ve arkadaşı olan Hz. Ebu Bekir’in kızı olması, Hz. Peygamberin kendisini çok sevmesi, herkesten daha çok temizliğe, nezafete dikkat etmesi gibi özellikleridir. (bk. İbn Hacer, ilgili hadisin şerhi)

    Ayrıca denilebilir ki, Hz. Aişe’nin bütün eşlerinden daha fazla alim olması, 2000 hadis rivayet etmesi, bazı alimlerin ifadesiyle İslam ahkâmının yaklaşık üçte birine kaynaklık etmesi, raşit halifeler devrinde bir nevi şeyhu’l-İslamlık görevini üstlenmesi, gelecekte İslam’a yapacağı hizmetin bir ön mukaddimesi olarak ilahî hikmet ona fazl-u keriminden fazladan bir paye vermiştir.

    Yani Hz. Aişe, İslam dinine yapacağı büyük hizmetlerinden ötürü Allah’ın sevgisini kazanmıştır; Hz. Peygamberin ona olan sevgisi ise, Allah’ın ona verdiği değerden kaynaklanıyordu. Hz. Cebrail de -Allah’ın izniyle- Allah ve resulünün sevgisini ve takdirini kazanan, maddi nezafeti, ilmî derinliği, yanında, Kur’an’ın nassıyla manevi nezafet ve iffeti tescil edilen bir ahlak abidesi olması, herkesten daha fazla vahye yakın olmasına liyakat kesp ettiği için, bazen onun evinde ve yatağında resulullah’a vahiy indiriyordu.


  4. 02.Temmuz.2014, 18:46
    2
    Devamlı Üye



    Peygamber Efendimize genellikle nerede Vahiy gelmistir?



    Bilindiği üzere, Hz. Peygamber (asm) Mekke’de 13 yıl kaldı. O zaman Hz. Aişe ile evlenmemişti. Hz. Hatice validemizle evliydi ve vahiyler genellikle onun evinde geliyordu.

    Bütün vahiyler efendimizin hane-i saadetlerinde gelmemiştir. Örneğin Fetih suresi Hudeybiye dönüşü yolda gelmiştir. Bazı alimlere göre, Ankebut suresi hicret yolunda inmiştir. “Amenerresul” ayetleri miraçta vahyedilmiştir. Bunlara benzer daha pek çok ayetin efendimizin evinin dışında vahyedildiği bilinmektedir. Bundan anlaşılıyor ki, bütün vahiylerin Hz. Aişe validemizin evinde inmesi söz konusu değildir.

    Resulullah (asm) Hz. Aişe validemizle, hicretten yaklaşık bir yıl sonra evlenmiştir. Buna göre, vahyin 23 yıllık süresinden 9 yılına Hz. Aişe validemiz de yakından şahit olmuştur.

    Halk Hz. Peygamber’in (asm) Hz. Aişe’ye olan muhabbetinden ötürü, hediyelerini onun evinde olduğu zamana denk getiriyorlardı. Efendimizin diğer eşleri bundan şikâyetçi olmuşlardı. Nihayet efendimiz -aracı olan Hz. Ümmü Seleme validemize- şöyle buyurmuş ve son noktayı koymuştu: “Ebu Bekir’in kızından ötürü bana eziyet vermeyin. Allah’a yemin ederim ki, ondan/Aişe’den başka hiç birinizin yorganında bana vahiy gelmemiştir.” (Buharî, Fedailu’s-sahabe, 30)

    Keza Hz. Peygamber ölüm döşeğinde iken iki de bir, “yarın neredeyim?” diye soruyordu. Eşleri onun Hz. Aişe’nin evinde ne zaman olacağını sorduğunu anlamışlar ve onun evinde kalmasına izin vermişlerdi. Ve nihayet resulullah(asm) Hz. Aişe’nin evinde vefat etmişti. (Buharî, nikah, 104; Magazî, 83)

    Hadislerde, “Aişe’nin dışında hiç birinin yorganında iken -bir rivayette hiç birinin elbisesinde iken- bana vahiy gelmedi” ifadesinden şunu da anlamak mümkündür: Vahiy bazen Hz. Peygamber yatağında iken gelmiştir. İşte bu vahiy sadece Hz. Aişe’nin yatağında iken gelmiştir. Bu husus, diğer eşlerinin evlerinde vahyin inmediğini göstermez, sadece onların yataklarında gelmediğini ifade eder.

    Bazı alimlere göre, vahyin sadece Hz. Aişe’nin yatağında gelmesinin hikmeti; Onun Hz. Peygamberin en yakın dostu ve arkadaşı olan Hz. Ebu Bekir’in kızı olması, Hz. Peygamberin kendisini çok sevmesi, herkesten daha çok temizliğe, nezafete dikkat etmesi gibi özellikleridir. (bk. İbn Hacer, ilgili hadisin şerhi)

    Ayrıca denilebilir ki, Hz. Aişe’nin bütün eşlerinden daha fazla alim olması, 2000 hadis rivayet etmesi, bazı alimlerin ifadesiyle İslam ahkâmının yaklaşık üçte birine kaynaklık etmesi, raşit halifeler devrinde bir nevi şeyhu’l-İslamlık görevini üstlenmesi, gelecekte İslam’a yapacağı hizmetin bir ön mukaddimesi olarak ilahî hikmet ona fazl-u keriminden fazladan bir paye vermiştir.

    Yani Hz. Aişe, İslam dinine yapacağı büyük hizmetlerinden ötürü Allah’ın sevgisini kazanmıştır; Hz. Peygamberin ona olan sevgisi ise, Allah’ın ona verdiği değerden kaynaklanıyordu. Hz. Cebrail de -Allah’ın izniyle- Allah ve resulünün sevgisini ve takdirini kazanan, maddi nezafeti, ilmî derinliği, yanında, Kur’an’ın nassıyla manevi nezafet ve iffeti tescil edilen bir ahlak abidesi olması, herkesten daha fazla vahye yakın olmasına liyakat kesp ettiği için, bazen onun evinde ve yatağında resulullah’a vahiy indiriyordu.


  5. 02.Temmuz.2014, 19:13
    3
    selam
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Nisan.2014
    Üye No: 103389
    Mesaj Sayısı: 77
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Peygamber Efendimize genellikle nerede Vahiy gelmistir?

    Cok Sagol kardesim.

    Mesela bi Problem varken yada bi soru geldiginde ayet inmismidir?


  6. 02.Temmuz.2014, 19:13
    3
    selam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Cok Sagol kardesim.

    Mesela bi Problem varken yada bi soru geldiginde ayet inmismidir?





+ Yorum Gönder