+ Yorum Gönder
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Namazda gülme sınırı nedir? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. sehervakti
    Devamlı Üye
    Reklam

    Namazda gülme sınırı nedir?

    Reklam





    Namazda gülme sınırı nedir? Mumsema Sabah namazının sünnetini kılıyordum rüku da güldüm güldüğümü kulağım işitti fakat kahkaha atmadım sadece anlık bir gülüş yaşadım ama tahmin ediyorum ki yanımda biri olsa duyabilirdi ,e siz 2 şey diyorsunuz birinde dediğiniz şu kahkakaha atarsan namaz da abdest te bozulur e birinde de diyorsunuz ki yandaki kişi duyacak kadar olursa abdest bozulur e kahkaha atmadık ama yandaki kişi duyacak kadar vardı şimdi ne yapacağız ben abdesti tekrarlamadım vakitte geçti zaten.





  2. mum
    Administrator

    Cevap: Namazda gülme sınırı nedir?


    Reklam


    Namazda gülmek ne demektir
    Gülmek neden namazı ve abdesti bozar?

    Hanefi mezhebinde, namazda gülme ile kahkahayı birbirinden ayırmışlardır. Hanefilere göre gülmek sadece kendisinin duyabileceği kadar olan harekettir. Gülmede yanındakiler sesi işitmez. Bu şekilde gülmenin hükmü sadece namazı bozmuş olmaktır. Bu türlü gülmek abdesti bozmaz.

    Fakat kahkaha hem namaz kılanın kendisinin hem de yanındakilerin işiteceği kadar olandır. Bu hem namazı hem de abdesti bozar. Tebessüm ise sessiz olarak ortaya çıkan hareket olup bundan ötürü namaz bozulmaz.


    Hanefilerin yukarıdaki görüşlerinin dayandığı delil mana olarak şu hadisi şeriftir: "Sizden her kim kahkaha ile sesli olarak gülerse hem namazı hem de abdesti birlikte iade etisin." (2)

    1- El-Hidaye 1, 6.; El-Bedayi 1, 232

    2- Bu konuda rivayet edilmiş müsned ve mürsel hadisler vardır. Müsned olan hadisler Ebu Musa el Eşari, Ebu Hureyre, Abdullah b. Ömer, Enes b. Malik, Cabir b. Abdullah, İmran b. Husayn ve Ebu'l-Muleyh tarafından rivayet edilmiştir. Ebu Musa hadisini Taberani rivayet etmiştir: "Bir ara Resulullah (a.s.) insanlara namaz kıldırırken bir adam mescide girerek mescid içindeki bir çukura düşmüştü. Bu adamın gözleri kör idi. Namazdaki cemaatin çoğu buna güldüler. Bunun üzerine Hz. Peygamber (a.s.) gülen cemaatin namazları ile birlikte abdestlerini yenilemelerini emretmiştir." Nasbu'r-Raye 1, 47-54.

    Vehbe Zuhayli, İslam Fıkhı Ansiklopedisi, c. 2, s. 151

  3. sehervakti
    Devamlı Üye
    Bak abim size bunu anlatamıyorum bana klişeleşmiş cevaplar veriyorsunuz benim dediğim şu abim bak ben demişimki kahkaha ile gülmedim fakat yanımdaki kişi duyacak kadar güldüm eee şimdi napacağım peki? 2 şey söylüyorsunuz, bu iki şey şunlar kahkaha ile gülmek abdesti bozar diyor ve yandaki kişi duyacak şekilde gülmek abdesti bozar demektesiniz iyide ben yanımdaki kişi duyacak kadar gülüp kahkaha ile gülmediysem ne yapacağım ben kahkaha ile gülmedim ama yanımdaki kişi duyacak kadar güldüm eee peki şimdi ne yapacağım bu sınırları biraz daha net belirleyelim lütfen...merakla cevabınızı bekliyorum Allah razı olsun

  4. musab
    Hadis Öğrencisi
    Baktı olmayacak Hocamız,üşenmemiş Vehbe Zuhayliyi kopyalamışAma hala aynı şeyi sorup duruyorsun.

    Fakat kahkaha hem namaz kılanın kendisinin hem de yanındakilerin işiteceği kadar olandır.

    Sen bu yazıyı okuduktan sonra, ben yanımdaki duyacak kadar güldüm ama kahkaha ile gülmedim diyorsan okuduğunu anlamanda sorun var.

    Bence sen yazıyı okumadın bile.


  5. sehervakti
    Devamlı Üye
    yazıyı okumamış olsaydım eğer,nasıl abimizin kahkaha ve yandaki kişi gülecek kadar dediğini mesajımda yakınayım ki ?

  6. musab
    Hadis Öğrencisi
    Yeter bu kadar.Sana gerekli cevap verildi.

  7. sehervakti
    Devamlı Üye
    Allah razı olsun abim cahilliğime verin

  8. musab
    Hadis Öğrencisi
    Neden cahilliğine vereceğiz?Elinde araştırma imkanı mı yok?Soruna cevap veren mi yok?

  9. sehervakti
    Devamlı Üye
    tamam abi tm haklısın

  10. Misafir
    İnternette bu konuyu araştırırken bu yazıya rastladım, lakin soruyu soran kişi de uygun olmayan davranışa rastladım. Lütfen soru sorarken ya da biriyle konuşurken daha dikkatli olalım belki kardeşim nasıl konuştuğunun farkında değildir ama ben yine de yazamadan edemedim. Allah razı olsun cevap için hocam.

+ Yorum Gönder
namazda sessiz gulmek