Konusunu Oylayın.: Kafama Takılan İmani Sorular

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Kafama Takılan İmani Sorular
  1. 26.Mayıs.2014, 21:31
    1
    alperylmz
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mayıs.2014
    Üye No: 103750
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Kafama Takılan İmani Sorular






    Kafama Takılan İmani Sorular Mumsema 1-Cennette istediğimiz her şeyin var olacağı ve kötü duygularımızdan arındıralacağımız söyleniyor.İnsan bu durumda robotlaşmış ve serbest düşünemeyen bir birey haline gelmez mi?Mesela ben kıskanç olmak istiyorum diyelim.Dünyada hiç yapamadığım kötü şeyleri yapmak istiyor olabilirim.Mesela Dünyadan tanıdığım birinin orada acı çekmesini istiyor olabilirim.Ama kandırılmak da istemiyorum yani onun bedeninde olan başka bir canlı değil o ruhun gerçekten acı çekmesini istiyorum.Kötü duygularımdan arındırılmak istemiyorum mesela.Hem bunlar günah sayılmaz sonuçta Dünya hayatında hiç yapmamışım.Sizce de bir gariplik yok mu?

    2-Hz.Hızır kıssasında Hz.Hızır küçük bir çocuğu öldürüyor ve onun ileride bir cani olacağını o yüzden öldürdüğünü söylüyor.Bu durumda çocuğun seçme hakkı yoktu?Kısaca çocuğun ölmesi gerekiyordu.Peki bu mantıkla bizim bir seçme hakkımız hiçbir zaman olmayacak.Allah(c.c) bizim fıtratımızı cani ve kötü biri olarak yapmışsa kaçınılmaz son cehennem olacak bizim için.Bu durumda insanlar bir tür kukla gibi olmuyor mu?

    3-'Sen olmasaydın alemleri yaratmazdım.'cümlesini bilirsiniz.Bu cümle peygamberimizin (sav)asıl işinin peygamberlik vazifesi ve tebliğ değil de bir yaratma nedeni olduğunu göstermiyor mu?

    İlk bölümde bu kadar var ama cidden bu sorular ve birçoğu beynin kemiriyor.Birisi cevaplarsa devam edeceğim.


  2. 26.Mayıs.2014, 21:31
    1
    alperylmz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    1-Cennette istediğimiz her şeyin var olacağı ve kötü duygularımızdan arındıralacağımız söyleniyor.İnsan bu durumda robotlaşmış ve serbest düşünemeyen bir birey haline gelmez mi?Mesela ben kıskanç olmak istiyorum diyelim.Dünyada hiç yapamadığım kötü şeyleri yapmak istiyor olabilirim.Mesela Dünyadan tanıdığım birinin orada acı çekmesini istiyor olabilirim.Ama kandırılmak da istemiyorum yani onun bedeninde olan başka bir canlı değil o ruhun gerçekten acı çekmesini istiyorum.Kötü duygularımdan arındırılmak istemiyorum mesela.Hem bunlar günah sayılmaz sonuçta Dünya hayatında hiç yapmamışım.Sizce de bir gariplik yok mu?

    2-Hz.Hızır kıssasında Hz.Hızır küçük bir çocuğu öldürüyor ve onun ileride bir cani olacağını o yüzden öldürdüğünü söylüyor.Bu durumda çocuğun seçme hakkı yoktu?Kısaca çocuğun ölmesi gerekiyordu.Peki bu mantıkla bizim bir seçme hakkımız hiçbir zaman olmayacak.Allah(c.c) bizim fıtratımızı cani ve kötü biri olarak yapmışsa kaçınılmaz son cehennem olacak bizim için.Bu durumda insanlar bir tür kukla gibi olmuyor mu?

    3-'Sen olmasaydın alemleri yaratmazdım.'cümlesini bilirsiniz.Bu cümle peygamberimizin (sav)asıl işinin peygamberlik vazifesi ve tebliğ değil de bir yaratma nedeni olduğunu göstermiyor mu?

    İlk bölümde bu kadar var ama cidden bu sorular ve birçoğu beynin kemiriyor.Birisi cevaplarsa devam edeceğim.


    Benzer Konular

    - Kafama takılan sorular

    - Selamün aleyküm kafama bayadır takılan sorular var bunları yanıtı tam olarak bulamadım ilerde biligy

    - Kafama Takılan İlmhal Soruları

    - Gusül ve Cünüplük hakkında kafama takılan sorular

    - Oruç ile ilgili kafama takılan sorular

  3. 26.Mayıs.2014, 21:47
    2
    david15
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mayıs.2014
    Üye No: 103749
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kafama Takılan İmani Sorular




    1.cisi cennete kimse robot değil herkesin yene aklı var düşünebilcek yani dünyada nasılsa cennetede öyle lakin... şeytan olan yani dünyalık olan şeyler fitne fesat kıskanma haset kin gibi kötü şeylerden arındırılmış olarak cennete girceksin en dogrusunu yene allah bilir . ki cennete böyle dünyalık şeyler nefsi şeyler düşüneceğini sanmıyorum nefisten gelen şeytandır bunu unutma şeytanda cennetten kovulmadır yani şeytani şeylerin cennete olması düşünülemez dimi hakkı dogruyu allah bilir

    2,cisi o kısasa gelince ayettede demiyomu allah sizin şer gördüğünüzde bi hayır vardır ama siz bilmezsiniz diye..o cocuk belkide gelmiş geçmiş en büyük canilerden olacaktı kendı secimi ile allah belkide kötü yola gitmesini istemediği için almıştır yanına ki en dogrusunu allah bilir bize sorgu sual düşmez

    3,cüsü ALLAH KİMSEYİ CANİ KÖTÜ BİRİ YAPMAZ CÜNKÜ ALLAH KULLARINA ZULM ETMEZ zulmü anca insan kendı kendıne eder o insan şeytana uyarsa en büyük canide olur... rahman yoluna uyarsa en büyük alimde olur ... kaderin her iki yoluda zaten yazılı muhim olan o gidişatı belirlemek bunuda Allah kullarına bırakmış o yüzden ayettlerde düşünmezmisiniz size akıl verdim diyor neden diyor diyosun selametle kardeşim beyın kemiren bişe yok bunlar kuruntu kardeşim


  4. 26.Mayıs.2014, 21:47
    2
    david15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    1.cisi cennete kimse robot değil herkesin yene aklı var düşünebilcek yani dünyada nasılsa cennetede öyle lakin... şeytan olan yani dünyalık olan şeyler fitne fesat kıskanma haset kin gibi kötü şeylerden arındırılmış olarak cennete girceksin en dogrusunu yene allah bilir . ki cennete böyle dünyalık şeyler nefsi şeyler düşüneceğini sanmıyorum nefisten gelen şeytandır bunu unutma şeytanda cennetten kovulmadır yani şeytani şeylerin cennete olması düşünülemez dimi hakkı dogruyu allah bilir

    2,cisi o kısasa gelince ayettede demiyomu allah sizin şer gördüğünüzde bi hayır vardır ama siz bilmezsiniz diye..o cocuk belkide gelmiş geçmiş en büyük canilerden olacaktı kendı secimi ile allah belkide kötü yola gitmesini istemediği için almıştır yanına ki en dogrusunu allah bilir bize sorgu sual düşmez

    3,cüsü ALLAH KİMSEYİ CANİ KÖTÜ BİRİ YAPMAZ CÜNKÜ ALLAH KULLARINA ZULM ETMEZ zulmü anca insan kendı kendıne eder o insan şeytana uyarsa en büyük canide olur... rahman yoluna uyarsa en büyük alimde olur ... kaderin her iki yoluda zaten yazılı muhim olan o gidişatı belirlemek bunuda Allah kullarına bırakmış o yüzden ayettlerde düşünmezmisiniz size akıl verdim diyor neden diyor diyosun selametle kardeşim beyın kemiren bişe yok bunlar kuruntu kardeşim


  5. 26.Mayıs.2014, 21:58
    3
    alperylmz
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mayıs.2014
    Üye No: 103750
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kafama Takılan İmani Sorular

    Azazil'in cennetten kovulmadan önce bu tür duyguları yok muydu?Yoksa cennetten kovulunca fikirleri mi değişti?
    O zaman zaten varlığın içinde bu tür duygular hep var.Kendisi yine kendisini sıkıyormuş,yani sınavı cennette de bitmemiş?

    Allah yaratmadan önce biliyor ki cehenneme gideceğini.Senin kendine hakim olamayacağını da biliyor.Yazarın düşüncede hikayeyi kurgulayıp kağıda dökmesi değil mi?Sen kendi kararlarını verdiğini düşünüyorsun ama zaten Allah senin fıtratını öyle yaratmış.Şimdi iki çocuk düşünelim.Biri her daim mülayim olsun diğeri de bebeklikten itibaren azmış,anneye babaya kötü davranıp hor görmüş ve böyle de ölmüş birisi.Küçükken çocuk kendi kararlarını veremez ama bebeklikten itibaren ne olacağı az çok anlaşılır.Bir de kötü duygular Allah'tan gelmiyorsa eğer bu duygular nasıl oluştu?Her şeyin tek sahibi Allah değil mi?Allah kendi ilmini insana aktarmıştır.Okyanusta bir damla da olsa.O zaman bu kötü duyguların da Allah da var olduğunu söyleyemez miyiz?

    Umarım sorularım aşırı değildir,fazla soru sorduğu için dinden çıkan kavimler var ama imanımın zayıflamsından korkuyorum


  6. 26.Mayıs.2014, 21:58
    3
    alperylmz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Azazil'in cennetten kovulmadan önce bu tür duyguları yok muydu?Yoksa cennetten kovulunca fikirleri mi değişti?
    O zaman zaten varlığın içinde bu tür duygular hep var.Kendisi yine kendisini sıkıyormuş,yani sınavı cennette de bitmemiş?

    Allah yaratmadan önce biliyor ki cehenneme gideceğini.Senin kendine hakim olamayacağını da biliyor.Yazarın düşüncede hikayeyi kurgulayıp kağıda dökmesi değil mi?Sen kendi kararlarını verdiğini düşünüyorsun ama zaten Allah senin fıtratını öyle yaratmış.Şimdi iki çocuk düşünelim.Biri her daim mülayim olsun diğeri de bebeklikten itibaren azmış,anneye babaya kötü davranıp hor görmüş ve böyle de ölmüş birisi.Küçükken çocuk kendi kararlarını veremez ama bebeklikten itibaren ne olacağı az çok anlaşılır.Bir de kötü duygular Allah'tan gelmiyorsa eğer bu duygular nasıl oluştu?Her şeyin tek sahibi Allah değil mi?Allah kendi ilmini insana aktarmıştır.Okyanusta bir damla da olsa.O zaman bu kötü duyguların da Allah da var olduğunu söyleyemez miyiz?

    Umarım sorularım aşırı değildir,fazla soru sorduğu için dinden çıkan kavimler var ama imanımın zayıflamsından korkuyorum


  7. 26.Mayıs.2014, 22:24
    4
    Misafir

    Cevap: Kafama Takılan İmani Sorular

    Tavuğa sormuşlar yumurtamı tavuktan çıkar tavukmu yumurtadan çıkar diye oda ben bilmem sadece işime bakarım demiş .....?


  8. 26.Mayıs.2014, 22:24
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Tavuğa sormuşlar yumurtamı tavuktan çıkar tavukmu yumurtadan çıkar diye oda ben bilmem sadece işime bakarım demiş .....?


  9. 26.Mayıs.2014, 22:31
    5
    david15
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mayıs.2014
    Üye No: 103749
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kafama Takılan İmani Sorular

    Ama allah sana akıl fikir verdim düşünmezmısınız diyor peygamberler kitabı gönderdim düşünmezmısınız ibret almazmısınız diyor allah bi konuda senı iradenle başbaşa bırakıyor vicdanınla . şeytan ise vesvese verip nefsine kendı istediklerini uygulayıp battıkca batıyorsun Allah burda senın ona nekadar layık kul oldugunu deniyor... yani şeytanamı uyucak banamı uyucak diye o yüzden bosunamı diyoruz şeytanın vesveselerinden sana sıgınırız Allahım diye. vesvese verildiği an da.. Allaha sıgınırız.. yani insan kendı kaderini kendi tayin eder her iki farklı son oldugunu düşün sola gidersen kötü olcaksın sağa gidersen iyi bunu seçmek kula bırakılmış ve hangi yönü seçersen ona göre yaşarsın ona göre sonlandırırsın hayatı Yani Allah kimseye karışmamış istese kendısıne söven kişileri hemen cezalandırırdı yada günah işleyeni ..azazilin kovulcagını biliyordu elbet ama oda sınandı ademle havvada cennetydi ama nefisleri vardı şeytana kandı ve dünyaya geldiler.. şeytana ademe secde et dendiğinde o çamurdan ben dumansız ateşten yaratıldım dedi he tobe etseydi kabul olurmuydu bilemem ama kibiri inatı. onu helak ettirmeye getirirken allahtan müddet istedi ve allahta kıyamete kadar süre verdi .


  10. 26.Mayıs.2014, 22:31
    5
    david15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Ama allah sana akıl fikir verdim düşünmezmısınız diyor peygamberler kitabı gönderdim düşünmezmısınız ibret almazmısınız diyor allah bi konuda senı iradenle başbaşa bırakıyor vicdanınla . şeytan ise vesvese verip nefsine kendı istediklerini uygulayıp battıkca batıyorsun Allah burda senın ona nekadar layık kul oldugunu deniyor... yani şeytanamı uyucak banamı uyucak diye o yüzden bosunamı diyoruz şeytanın vesveselerinden sana sıgınırız Allahım diye. vesvese verildiği an da.. Allaha sıgınırız.. yani insan kendı kaderini kendi tayin eder her iki farklı son oldugunu düşün sola gidersen kötü olcaksın sağa gidersen iyi bunu seçmek kula bırakılmış ve hangi yönü seçersen ona göre yaşarsın ona göre sonlandırırsın hayatı Yani Allah kimseye karışmamış istese kendısıne söven kişileri hemen cezalandırırdı yada günah işleyeni ..azazilin kovulcagını biliyordu elbet ama oda sınandı ademle havvada cennetydi ama nefisleri vardı şeytana kandı ve dünyaya geldiler.. şeytana ademe secde et dendiğinde o çamurdan ben dumansız ateşten yaratıldım dedi he tobe etseydi kabul olurmuydu bilemem ama kibiri inatı. onu helak ettirmeye getirirken allahtan müddet istedi ve allahta kıyamete kadar süre verdi .


  11. 26.Mayıs.2014, 22:56
    6
    alperylmz
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mayıs.2014
    Üye No: 103750
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kafama Takılan İmani Sorular

    Allah ona ne kadar layık kul olduğumu zaten bilmiyor mu?Senin vereceğin kararları zaten biliyor ve yine aynı noktaya geliyoruz.Şimdi bir yazılım mühendisi düşün ki kompleks bir program oluştursun.Bu programda milyonlarca sonuç verebilecek ihtimaller serisi düzenlesin fakat yine de programı denediğinde o milyonlarca ihtimal değil de oluştururken kurguladığı senaryo gerçekleşsin.İnsan da kendi kararlarını verdiğini zannediyor fakat aslında yazılanı oynamış oluyor.
    Olayı dikkatle incelersek Şeytan ve Allah'ı da zıt kavramlar olarak düşünmemek lazım.Sonuçta Allah şeytanın isyan edeceğini biliyordu ve şeytanı da vazifesini yerine getirmesi için yarattı.Şeytanın 'şeytan' olmadığı bir seçenek var gibi gözükse de hiç ihtimali olmayan bir önermeydi bu durumda.Eğer para çift taraflı tura yapılmışsa yazı gelme ihtimali yoktur.


  12. 26.Mayıs.2014, 22:56
    6
    alperylmz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Allah ona ne kadar layık kul olduğumu zaten bilmiyor mu?Senin vereceğin kararları zaten biliyor ve yine aynı noktaya geliyoruz.Şimdi bir yazılım mühendisi düşün ki kompleks bir program oluştursun.Bu programda milyonlarca sonuç verebilecek ihtimaller serisi düzenlesin fakat yine de programı denediğinde o milyonlarca ihtimal değil de oluştururken kurguladığı senaryo gerçekleşsin.İnsan da kendi kararlarını verdiğini zannediyor fakat aslında yazılanı oynamış oluyor.
    Olayı dikkatle incelersek Şeytan ve Allah'ı da zıt kavramlar olarak düşünmemek lazım.Sonuçta Allah şeytanın isyan edeceğini biliyordu ve şeytanı da vazifesini yerine getirmesi için yarattı.Şeytanın 'şeytan' olmadığı bir seçenek var gibi gözükse de hiç ihtimali olmayan bir önermeydi bu durumda.Eğer para çift taraflı tura yapılmışsa yazı gelme ihtimali yoktur.


  13. 27.Mayıs.2014, 00:44
    7
    Şii
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Nisan.2014
    Üye No: 103566
    Mesaj Sayısı: 160
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kafama Takılan İmani Sorular

    Hz. Ali:
    (Kaderden sorulunca buyurdular ki

    * Kapkaranlık bir yoldur, gitmeyin o yola. Pek derin bir denizdir, dalmayın o denize. Allah'ın sırrıdır, uğraşmayın onunla.

    (Birisi, Şam'a gidişiniz Allah'ın kazâ ve kaderiyle değil midiydi diye sorunca bu soruya uzun uzun cevap verdiler. Bu arada buyurdular ki

    * Yazık sana, sen kazâyı yerine gelmesi, kaderin mutlaka olması gerekli sanmadasın. İş böyle olsaydı sevap ve ikab batıl olur, vaat ve vaidin ortadan kalkması icâb ederdi. Oysa ki noksan sıfatlardan münezzeh olan Allah, kullarını yapacakları işlerde muhayyer bırakarak emretmiş, kötülüklerden çekinmelerini bildirerek nehyetmiştir. Emir de, nehiy de, kulun ihtiyârını ortadan kaldırmamış, kudretini yok etmemiştir. Onlara kolay olanı teklif etmiş, zor olanı buyurmamıştır. Az iyiliğe çok sevap vermiştir. Kul mağlûp olarak isyan etmez; mecbur olarak itâatte bulunmaz. O peygamberleri bir oyun için göndermemiş, kitabı abes olarak indirmemiş, gökleri ve yeryüzünü, ikisi arasında yaratılanları boş yere yaratmamıştır. "Bu, kâfir olanların zannı. Artık vay haline kâfirlerin ateşten."(38, Sâd, 27).

    Öncelikle bu yukarıdaki anlatılanları bilmenizi istedim.
    Alıntı
    1-Cennette istediğimiz her şeyin var olacağı ve kötü duygularımızdan arındıralacağımız söyleniyor.İnsan bu durumda robotlaşmış ve serbest düşünemeyen bir birey haline gelmez mi?Mesela ben kıskanç olmak istiyorum diyelim.Dünyada hiç yapamadığım kötü şeyleri yapmak istiyor olabilirim.Mesela Dünyadan tanıdığım birinin orada acı çekmesini istiyor olabilirim.Ama kandırılmak da istemiyorum yani onun bedeninde olan başka bir canlı değil o ruhun gerçekten acı çekmesini istiyorum.Kötü duygularımdan arındırılmak istemiyorum mesela.Hem bunlar günah sayılmaz sonuçta Dünya hayatında hiç yapmamışım.Sizce de bir gariplik yok mu?
    Allah'ın kullarını arındırması robotlaşma şeklinde değildir. Kul ya dünyada ıslah olur, ya kabirde ya cehennemde. Hiç ıslah olmazsa da ebedi cehennemde kalır. Islah olma da 2 türlüdür 1. cisi amel etme 2. dert çekme. Bu 2 si kulun salih - kamil insan olmasına sebeb olur. Dünyada olmamızın sebebi halen günaha yanlışa batıla meyletmemizdir. Cennete girebilmesi için kulun içinde hiç günaha meyil kalmıycak. Misal kendimden bir örnek veriyim. Sigara içerek günaha giriyorum. Ya nasuh tevbe ederim bırakırım ya da kabirde ve/veya cehennemde Allah o istek benim kalbimden çıkıncaya kadar bana azap eder. Çile çektiğiniz dönemlerde günaha olan meyil ve isteğin azaldığını(bazen de yok olduğunu) görmüşsünüzdür varsayarak bunları yazdım. Cennette kişi dünyada kendisine zulmeden birinin cehenemde yanışından da zevk duyabilir. İnsan kötülüğü sevdiği sürece de cennete gidemez.

    Kader hakkında sorularınıza gelirsek. İlmin Kapısı Hz. Ali'ye adamın biri kader hakkında bilgi vermesini ısrarla isteyince Hz. Ali ona "Allah seni senin istediğin gibi mi yoksa kendi istediği gibi mi yarattı?" diye sormuş. Adam ona "Tabiki kendi istediği gibi" deyince Hz. Ali "O halde hakkımızda dilediği gibi hüküm vermektedir." demiş.

    Kader hakkında konuşmak saçmalıktır(zira nasıl yaratıldığımız anlamak gibi bir şey) ama yine de şu varsayımı söylebilirim. Allah iyi ve kötüyü yaratmış olabilir/ öyledir diyelim. Kötüyü cehennem iyiyi cennet için. Bir başka deyişle iyiyi kendi için kötüyü de iyiyi imtihan için bir vesile. Bu halde kötü cehenneme gitse de. Kötünün kötülüğünden değil mi ki bana cehennem mi layıktır? demek.

    Bu varsayımı sadece her ne olursa olsun Allah'ın adil sıfatına bir noksanlık gelmediğini belirtmek için yaptım.


  14. 27.Mayıs.2014, 00:44
    7
    Şii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Hz. Ali:
    (Kaderden sorulunca buyurdular ki

    * Kapkaranlık bir yoldur, gitmeyin o yola. Pek derin bir denizdir, dalmayın o denize. Allah'ın sırrıdır, uğraşmayın onunla.

    (Birisi, Şam'a gidişiniz Allah'ın kazâ ve kaderiyle değil midiydi diye sorunca bu soruya uzun uzun cevap verdiler. Bu arada buyurdular ki

    * Yazık sana, sen kazâyı yerine gelmesi, kaderin mutlaka olması gerekli sanmadasın. İş böyle olsaydı sevap ve ikab batıl olur, vaat ve vaidin ortadan kalkması icâb ederdi. Oysa ki noksan sıfatlardan münezzeh olan Allah, kullarını yapacakları işlerde muhayyer bırakarak emretmiş, kötülüklerden çekinmelerini bildirerek nehyetmiştir. Emir de, nehiy de, kulun ihtiyârını ortadan kaldırmamış, kudretini yok etmemiştir. Onlara kolay olanı teklif etmiş, zor olanı buyurmamıştır. Az iyiliğe çok sevap vermiştir. Kul mağlûp olarak isyan etmez; mecbur olarak itâatte bulunmaz. O peygamberleri bir oyun için göndermemiş, kitabı abes olarak indirmemiş, gökleri ve yeryüzünü, ikisi arasında yaratılanları boş yere yaratmamıştır. "Bu, kâfir olanların zannı. Artık vay haline kâfirlerin ateşten."(38, Sâd, 27).

    Öncelikle bu yukarıdaki anlatılanları bilmenizi istedim.
    Alıntı
    1-Cennette istediğimiz her şeyin var olacağı ve kötü duygularımızdan arındıralacağımız söyleniyor.İnsan bu durumda robotlaşmış ve serbest düşünemeyen bir birey haline gelmez mi?Mesela ben kıskanç olmak istiyorum diyelim.Dünyada hiç yapamadığım kötü şeyleri yapmak istiyor olabilirim.Mesela Dünyadan tanıdığım birinin orada acı çekmesini istiyor olabilirim.Ama kandırılmak da istemiyorum yani onun bedeninde olan başka bir canlı değil o ruhun gerçekten acı çekmesini istiyorum.Kötü duygularımdan arındırılmak istemiyorum mesela.Hem bunlar günah sayılmaz sonuçta Dünya hayatında hiç yapmamışım.Sizce de bir gariplik yok mu?
    Allah'ın kullarını arındırması robotlaşma şeklinde değildir. Kul ya dünyada ıslah olur, ya kabirde ya cehennemde. Hiç ıslah olmazsa da ebedi cehennemde kalır. Islah olma da 2 türlüdür 1. cisi amel etme 2. dert çekme. Bu 2 si kulun salih - kamil insan olmasına sebeb olur. Dünyada olmamızın sebebi halen günaha yanlışa batıla meyletmemizdir. Cennete girebilmesi için kulun içinde hiç günaha meyil kalmıycak. Misal kendimden bir örnek veriyim. Sigara içerek günaha giriyorum. Ya nasuh tevbe ederim bırakırım ya da kabirde ve/veya cehennemde Allah o istek benim kalbimden çıkıncaya kadar bana azap eder. Çile çektiğiniz dönemlerde günaha olan meyil ve isteğin azaldığını(bazen de yok olduğunu) görmüşsünüzdür varsayarak bunları yazdım. Cennette kişi dünyada kendisine zulmeden birinin cehenemde yanışından da zevk duyabilir. İnsan kötülüğü sevdiği sürece de cennete gidemez.

    Kader hakkında sorularınıza gelirsek. İlmin Kapısı Hz. Ali'ye adamın biri kader hakkında bilgi vermesini ısrarla isteyince Hz. Ali ona "Allah seni senin istediğin gibi mi yoksa kendi istediği gibi mi yarattı?" diye sormuş. Adam ona "Tabiki kendi istediği gibi" deyince Hz. Ali "O halde hakkımızda dilediği gibi hüküm vermektedir." demiş.

    Kader hakkında konuşmak saçmalıktır(zira nasıl yaratıldığımız anlamak gibi bir şey) ama yine de şu varsayımı söylebilirim. Allah iyi ve kötüyü yaratmış olabilir/ öyledir diyelim. Kötüyü cehennem iyiyi cennet için. Bir başka deyişle iyiyi kendi için kötüyü de iyiyi imtihan için bir vesile. Bu halde kötü cehenneme gitse de. Kötünün kötülüğünden değil mi ki bana cehennem mi layıktır? demek.

    Bu varsayımı sadece her ne olursa olsun Allah'ın adil sıfatına bir noksanlık gelmediğini belirtmek için yaptım.


  15. 27.Mayıs.2014, 10:50
    8
    david15
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mayıs.2014
    Üye No: 103749
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kafama Takılan İmani Sorular

    insanlar yazılanı oynasaydı dünyada kimse kötü olmazdı herkes kaderini kendı tayin eder iyiyide kötüyüde seçmek senın elinde.. Eğer allahın elinde olsaydı herkes iyi olurdu bu dünyanın amacı olmazdı zira senin dediğin gibi programlanmış felan diyosun ya hani ozaman kimse yaradıcıya küfür etmez ateist olmaz vs herkes müslüman olurdu.. ki size akıl verdim diyor...o yüzdendır ki herkes bu dünyada istediğini yapmakta hür ama kötü ama iyi sorgu günündede hesapa cekilcek insan yaptıklarından.. oda verdiği akıldan dolayı.. akli olmayana günah yok biliyosundur ki ayette şöyle geçer siz yaptıklarınızdan ötürü ceza çekersiniz diyor Allah kullarını zulm edici değildir ama kullar kendi nefislerine zulm eder diyor


  16. 27.Mayıs.2014, 10:50
    8
    david15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    insanlar yazılanı oynasaydı dünyada kimse kötü olmazdı herkes kaderini kendı tayin eder iyiyide kötüyüde seçmek senın elinde.. Eğer allahın elinde olsaydı herkes iyi olurdu bu dünyanın amacı olmazdı zira senin dediğin gibi programlanmış felan diyosun ya hani ozaman kimse yaradıcıya küfür etmez ateist olmaz vs herkes müslüman olurdu.. ki size akıl verdim diyor...o yüzdendır ki herkes bu dünyada istediğini yapmakta hür ama kötü ama iyi sorgu günündede hesapa cekilcek insan yaptıklarından.. oda verdiği akıldan dolayı.. akli olmayana günah yok biliyosundur ki ayette şöyle geçer siz yaptıklarınızdan ötürü ceza çekersiniz diyor Allah kullarını zulm edici değildir ama kullar kendi nefislerine zulm eder diyor


  17. 27.Mayıs.2014, 19:57
    9
    alperylmz
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mayıs.2014
    Üye No: 103750
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kafama Takılan İmani Sorular

    'Allah o istek benim kalbimden çıkıncaya kadar bana azap eder.'demişsin içindeki o isteği oluşturan Allah değil mi?Sana seçenek veriyor tamam da senin neyi seçeceğini de biliyor.Ruhunu o kararı verecek şekilde dizayn eden de Allah'dır.Islah olman için neden acı çekmen gerekiyor anlamış değilim ayrıca Allah 'Ol' diyerek kötü düşünceleri zaten senden arındırabilir.Bu durumda Allah sana zulmetmek istediği için mi bunu yapıyor?
    David kardeşim Allah'ın elinde olsa herkes iyi olurdu demişsin Haşa Allah'ın buna gücü yetmez mi?
    O vakit Allah kuluna yaratırken zaten O'na iman etmeyeceğini de biliyor.O ruhu ona göre yaratıyor.Herkese eşit şekilde 'düşünce ve karar mekanizması' getirilseydi sıradan bir insan da pekala peygamber olabilirdi.Ama Allah peygamberlerin ruhlarını nasıl farklı yarattıysa her insanınki de birbirinden farklıdır sonucu ortaya çıkar.


  18. 27.Mayıs.2014, 19:57
    9
    alperylmz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    'Allah o istek benim kalbimden çıkıncaya kadar bana azap eder.'demişsin içindeki o isteği oluşturan Allah değil mi?Sana seçenek veriyor tamam da senin neyi seçeceğini de biliyor.Ruhunu o kararı verecek şekilde dizayn eden de Allah'dır.Islah olman için neden acı çekmen gerekiyor anlamış değilim ayrıca Allah 'Ol' diyerek kötü düşünceleri zaten senden arındırabilir.Bu durumda Allah sana zulmetmek istediği için mi bunu yapıyor?
    David kardeşim Allah'ın elinde olsa herkes iyi olurdu demişsin Haşa Allah'ın buna gücü yetmez mi?
    O vakit Allah kuluna yaratırken zaten O'na iman etmeyeceğini de biliyor.O ruhu ona göre yaratıyor.Herkese eşit şekilde 'düşünce ve karar mekanizması' getirilseydi sıradan bir insan da pekala peygamber olabilirdi.Ama Allah peygamberlerin ruhlarını nasıl farklı yarattıysa her insanınki de birbirinden farklıdır sonucu ortaya çıkar.


  19. 28.Mayıs.2014, 00:49
    10
    Şii
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Nisan.2014
    Üye No: 103566
    Mesaj Sayısı: 160
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kafama Takılan İmani Sorular

    Açıkçası ben de Allah mutlak iyidir. Herşeyi iyi yaratır ve cennete koyabilirdi. Maksat iyiliğin değerini bilmekse o mekanizmayı da koyabilirdi diye düşünüyorum bazen. Alper kardeşim sizin kafanıza takılan sorular bizimde kafamıza takılmıyor değil. Şu var ki Allah'ı tanımak ve bilmek kavramları farklıdır. Kişi var Allah'a inanır Peygambere inanmaz, Kişi var Allah'a inanır Peygambere inanır, bu 2 sinin içindeki Allah kavramı aynı değildir. Biri var Allah'ı sever ama ondan korkmaz, bir diğeri Allah tan korkar ama sevgisi yok gibidir, diğeri hem sever hem korkar. Bu 3 ü de Allah'ı farklı farklı tanımıştır. Buraya kadarı işin tanımak kısmıdır. Bilmek ise sonraki mertebe. Hz. Ali "Dualarımı kabul etmeyişinden bildim O'nu" demesi bu manaya işaret. Bunları yazıyorum çünkü sizin sorduğunuz soruların sonu Allah'ı bilmek makamına çıkar diye hissediyorum. Kendime sorduğumda bu soruları öyle bir his oluşuyor.

    Allah Kuran da "Benden korkun" demiştir. 12 İmam dan öğrendiğim bir hadise göre Kuran daki her ayetin 2 manası vardır. "Benden korkun" ilk manası hepimizin anladığı mana. 2. mana ise şöyle açıklayayım iyi ve kötü dediğimiz şey esasında sınırlı varlıkların sıfatı. Allah ta sırf iyi sıfatıyla kavranamaz. Bu sıfat onu kavrayamaz. Sadece anlanmasına yardımcı olmak için söylenmiştir. Ve Allah'ın her an yeni bir şanda olmasıyla kastedilen zatında bir değişme meydana geldiği değildir. Tam ifade edemiyorum Allah rahmeti gereği benden korkun diyor zira kendisinde "şer" (Kahhar) sıfatı vardır. Benden korkun diyor zira kendimden sizi koruyamam her şeye gücüm yeter ama 2 kere 2 yi 5 yapamam.
    (Kahır ve lütuf ilk yaratıldıklarında birbirinden farklı olmayan nimetlermiş Hz. Ali'ye göre kendi tefekkürünüzü yapabilmeniz açısından bunu da eklemiş olayım.)


  20. 28.Mayıs.2014, 00:49
    10
    Şii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Açıkçası ben de Allah mutlak iyidir. Herşeyi iyi yaratır ve cennete koyabilirdi. Maksat iyiliğin değerini bilmekse o mekanizmayı da koyabilirdi diye düşünüyorum bazen. Alper kardeşim sizin kafanıza takılan sorular bizimde kafamıza takılmıyor değil. Şu var ki Allah'ı tanımak ve bilmek kavramları farklıdır. Kişi var Allah'a inanır Peygambere inanmaz, Kişi var Allah'a inanır Peygambere inanır, bu 2 sinin içindeki Allah kavramı aynı değildir. Biri var Allah'ı sever ama ondan korkmaz, bir diğeri Allah tan korkar ama sevgisi yok gibidir, diğeri hem sever hem korkar. Bu 3 ü de Allah'ı farklı farklı tanımıştır. Buraya kadarı işin tanımak kısmıdır. Bilmek ise sonraki mertebe. Hz. Ali "Dualarımı kabul etmeyişinden bildim O'nu" demesi bu manaya işaret. Bunları yazıyorum çünkü sizin sorduğunuz soruların sonu Allah'ı bilmek makamına çıkar diye hissediyorum. Kendime sorduğumda bu soruları öyle bir his oluşuyor.

    Allah Kuran da "Benden korkun" demiştir. 12 İmam dan öğrendiğim bir hadise göre Kuran daki her ayetin 2 manası vardır. "Benden korkun" ilk manası hepimizin anladığı mana. 2. mana ise şöyle açıklayayım iyi ve kötü dediğimiz şey esasında sınırlı varlıkların sıfatı. Allah ta sırf iyi sıfatıyla kavranamaz. Bu sıfat onu kavrayamaz. Sadece anlanmasına yardımcı olmak için söylenmiştir. Ve Allah'ın her an yeni bir şanda olmasıyla kastedilen zatında bir değişme meydana geldiği değildir. Tam ifade edemiyorum Allah rahmeti gereği benden korkun diyor zira kendisinde "şer" (Kahhar) sıfatı vardır. Benden korkun diyor zira kendimden sizi koruyamam her şeye gücüm yeter ama 2 kere 2 yi 5 yapamam.
    (Kahır ve lütuf ilk yaratıldıklarında birbirinden farklı olmayan nimetlermiş Hz. Ali'ye göre kendi tefekkürünüzü yapabilmeniz açısından bunu da eklemiş olayım.)


  21. 18.Şubat.2017, 15:50
    11
    Misafir

    Yorum: Kafama Takılan İmani Sorular

    Bir kişi dinden çıkıp girince yeni bir imana mı sahip oluyor bi önceki imanından mı devam ediyor yani böyle birşey düşünmek saçma mı? Yoksa bu sorunun cevabı var mı?


  22. 18.Şubat.2017, 15:50
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Bir kişi dinden çıkıp girince yeni bir imana mı sahip oluyor bi önceki imanından mı devam ediyor yani böyle birşey düşünmek saçma mı? Yoksa bu sorunun cevabı var mı?





+ Yorum Gönder