Konusunu Oylayın.: Kişi 4 mezheple birden yaşaması mümkün müdür? yani tek mezhebe bağlı kalmadan

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Kişi 4 mezheple birden yaşaması mümkün müdür? yani tek mezhebe bağlı kalmadan
  1. 23.Mayıs.2014, 21:43
    1
    umutlucan
    Sadece ALLAH'a kul olun

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mayıs.2013
    Üye No: 101338
    Mesaj Sayısı: 1,441
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15

    Kişi 4 mezheple birden yaşaması mümkün müdür? yani tek mezhebe bağlı kalmadan






    Kişi 4 mezheple birden yaşaması mümkün müdür? yani tek mezhebe bağlı kalmadan Mumsema kişi 4 mezheple birden yaşaması mümkün müdür? yani tek mezhebe bağlı kalmadan


  2. 23.Mayıs.2014, 21:43
    1
    Sadece ALLAH'a kul olun



  3. 23.Mayıs.2014, 22:34
    2
    hakkagidenyol
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Mayıs.2014
    Üye No: 103693
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kişi 4 mezheple birden yaşaması mümkün müdür? yani tek mezhebe bağlı kalmadan




    Mezhepler Osman ünlü hoca




  4. 23.Mayıs.2014, 22:34
    2



    Mezhepler Osman ünlü hoca




  5. 23.Haziran.2014, 20:53
    3
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Kişi 4 mezheple birden yaşaması mümkün müdür? yani tek mezhebe bağlı kalmadan

    Bir mezhepten diğerine geçis, ya mukallidin muhtaç olduğu bir meselede o mazhebin görüşünü taklid etmek şeklinde olur ki, bunda bir sakınca yoktur ve câizdir.
    mezheplerin kolay taraflarını araştırmak ve ihtiyaç yokken sırf nefsinin arzusuyla işine gelenleri almak şeklinde olur ki, bu câiz değildir. Çünkü bu bizi, kabul edilmeyen telfike ve "mürekkep icma" ile câiz olmadığında ittifak edilen sonuçlara götürür. Ancak bunu yapanı dahi dinen la`netlememiz mümkün değildir. Yaptığında değil, yaptığının sonucunda hata vardır.



  6. 23.Haziran.2014, 20:53
    3
    Devamlı Üye
    Bir mezhepten diğerine geçis, ya mukallidin muhtaç olduğu bir meselede o mazhebin görüşünü taklid etmek şeklinde olur ki, bunda bir sakınca yoktur ve câizdir.
    mezheplerin kolay taraflarını araştırmak ve ihtiyaç yokken sırf nefsinin arzusuyla işine gelenleri almak şeklinde olur ki, bu câiz değildir. Çünkü bu bizi, kabul edilmeyen telfike ve "mürekkep icma" ile câiz olmadığında ittifak edilen sonuçlara götürür. Ancak bunu yapanı dahi dinen la`netlememiz mümkün değildir. Yaptığında değil, yaptığının sonucunda hata vardır.






+ Yorum Gönder