Konusunu Oylayın.: At eti helal mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
At eti helal mı?
  1. 29.Nisan.2014, 19:22
    1
    Sumame
    Tombik Ammo

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Mart.2009
    Üye No: 47625
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Yaş: 22

    At eti helal mı?

  2. 29.Nisan.2014, 20:52
    2
    umutlucan
    Sadece ALLAH'a kul olun

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mayıs.2013
    Üye No: 101338
    Mesaj Sayısı: 1,441
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15

    Cevap: At eti helal mı?




    eşşek ve katırın yenmesi haramdır.
    lakin at konusunda tahrimen mekruh diye bir görüş var

    imam ı azam at etinin haram olusunu şu ayeti kerime ile delil göstermiştir

    ''Hem binesiniz diye, hem de ziynet olarak atları, katırları, merkebleri de yarattı ve bilemiyeceğiniz daha neler yaratacak '' nahl 8.


  3. 29.Nisan.2014, 20:52
    2
    Sadece ALLAH'a kul olun



    eşşek ve katırın yenmesi haramdır.
    lakin at konusunda tahrimen mekruh diye bir görüş var

    imam ı azam at etinin haram olusunu şu ayeti kerime ile delil göstermiştir

    ''Hem binesiniz diye, hem de ziynet olarak atları, katırları, merkebleri de yarattı ve bilemiyeceğiniz daha neler yaratacak '' nahl 8.


  4. 18.Mayıs.2014, 14:55
    3
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: At eti helal mı?

    At eti islami açıdan nasıl değerlendirilir



    İmam'ı Azam hz.lerine göre atın eti de sütü de mekruhtur.İmam'ı malik'in görüşü de bu yoldadır.Ancak İmam'ı Şafii,İmam'ı Yusuf ve İmam'ı Muhammed'e göre ise helal dir.
    Zira onlar,Cabir(Radıyellahü anh)ın''Peygamber(s.a.v.)efendimiz Hayber günü evcil eşeklerin etini yemekten nehyetti.Atların eti içn ise izin verdi''Hadis'ine dayanarak:Atın etini yemekte bir sakınca yoktur demişlerdir.
    İmam2ı Ebu Hanifeİ''Allah atları,katırları,ve merkep'leri(eşek'leri)onlara binesiniz ve(size)süs olsunlar diye yaratmıştır.''(Nahl süresi)Ayeti kerimesine dayanmıştır.Zira Cenab-ı Hak(azze ve celle),bu ayeti kerime'yi imtihan makamında,yani insanlara yapmış olduğu iyilikleri hatırlatmak için indirmiştir.

    Yemek ise insana yapılan iyiliklerin en üstünüdür.Eğer atın etini yemek helal olsaydıCenab'ı Allah(Azze ve celle)onu bırakıp'ta Ondan daha üstün olan iyilikleri saymakla yetinmezdi.Kaldıki at düşmanı yıldırma aracıdır.Onun bu özelliğine hürmeten de etini yemenin mekruh olması gerekir.Nitekim onun bu özelliği içindir ki savaşlarda elde edilen ganimetlerden ona da pay ayrılır.
    Ayrıca at etinin helal olmasından,cihat vasıtasının azaltılması durumu doğar.Ve Cabir'in rivayet ettiği hadis,Halit'in rivayet ettiği hadis (''Peygamber Efendimiz aaaat eşek ve katır eti yemekten men etti'')ile çatışmaktadır.Bu durumda haram olma tarafı tercih edilir.
    Sonra İmam'ı Ebu Hanife'nin mekruh dediği şey,Tahrimen midir yoksa tenzihen midir?diye ihtilaf vardır.En doğrusu şudurki:Mekruh dediği şeyden tahrimen mekruh manasını kasteder.
    Atın sütüne gelince:Kimisi:''içilmesinde bir sakınca yoktur''demiştir.Çünkü içilmesinde harp aletinin azaltılması gibi bir mana yoktur.



  5. 18.Mayıs.2014, 14:55
    3
    Devamlı Üye
    At eti islami açıdan nasıl değerlendirilir



    İmam'ı Azam hz.lerine göre atın eti de sütü de mekruhtur.İmam'ı malik'in görüşü de bu yoldadır.Ancak İmam'ı Şafii,İmam'ı Yusuf ve İmam'ı Muhammed'e göre ise helal dir.
    Zira onlar,Cabir(Radıyellahü anh)ın''Peygamber(s.a.v.)efendimiz Hayber günü evcil eşeklerin etini yemekten nehyetti.Atların eti içn ise izin verdi''Hadis'ine dayanarak:Atın etini yemekte bir sakınca yoktur demişlerdir.
    İmam2ı Ebu Hanifeİ''Allah atları,katırları,ve merkep'leri(eşek'leri)onlara binesiniz ve(size)süs olsunlar diye yaratmıştır.''(Nahl süresi)Ayeti kerimesine dayanmıştır.Zira Cenab-ı Hak(azze ve celle),bu ayeti kerime'yi imtihan makamında,yani insanlara yapmış olduğu iyilikleri hatırlatmak için indirmiştir.

    Yemek ise insana yapılan iyiliklerin en üstünüdür.Eğer atın etini yemek helal olsaydıCenab'ı Allah(Azze ve celle)onu bırakıp'ta Ondan daha üstün olan iyilikleri saymakla yetinmezdi.Kaldıki at düşmanı yıldırma aracıdır.Onun bu özelliğine hürmeten de etini yemenin mekruh olması gerekir.Nitekim onun bu özelliği içindir ki savaşlarda elde edilen ganimetlerden ona da pay ayrılır.
    Ayrıca at etinin helal olmasından,cihat vasıtasının azaltılması durumu doğar.Ve Cabir'in rivayet ettiği hadis,Halit'in rivayet ettiği hadis (''Peygamber Efendimiz aaaat eşek ve katır eti yemekten men etti'')ile çatışmaktadır.Bu durumda haram olma tarafı tercih edilir.
    Sonra İmam'ı Ebu Hanife'nin mekruh dediği şey,Tahrimen midir yoksa tenzihen midir?diye ihtilaf vardır.En doğrusu şudurki:Mekruh dediği şeyden tahrimen mekruh manasını kasteder.
    Atın sütüne gelince:Kimisi:''içilmesinde bir sakınca yoktur''demiştir.Çünkü içilmesinde harp aletinin azaltılması gibi bir mana yoktur.






+ Yorum Gönder