Konusunu Oylayın.: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 7 kişi
Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?
  1. 12.Şubat.2014, 16:02
    1
    khrmn87
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Temmuz.2013
    Üye No: 101876
    Mesaj Sayısı: 108
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?






    Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür? Mumsema (Çalgıları dinlemek günahtır. Başında oturmak fısktır. Ondan zevk almak ise küfürdür.)Bu hadise göre örneğin ben bi müzikten zevk aldım bilmiyordum ve küfre düştüm.O zaman ki kıldığım namazlar kazaya mı kaldı ?


  2. 12.Şubat.2014, 16:02
    1
    khrmn87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



  3. 01.Mart.2014, 15:20
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?




    müzik dinlemek günahtır ama küfür değildir.


  4. 01.Mart.2014, 15:20
    2
    Üye



    müzik dinlemek günahtır ama küfür değildir.


  5. 04.Mart.2014, 03:35
    3
    Likelihood
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Şubat.2014
    Üye No: 103169
    Mesaj Sayısı: 23
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    Abi naptınız bütün müzisyenler cehenneme girecek o zaman. Hani günahların mantıkende günah olması benim kafama daha çok yatar. Hırsızlık zina be biliyim cinayet mesela ornek veriyorum bunlar yapmak zaten mantıkende kötü birşey günah olmasıda çok normal ama müzik dinlemek ne gibi bir kötülük oluşturur aklım almaz.


  6. 04.Mart.2014, 03:35
    3
    Likelihood - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Abi naptınız bütün müzisyenler cehenneme girecek o zaman. Hani günahların mantıkende günah olması benim kafama daha çok yatar. Hırsızlık zina be biliyim cinayet mesela ornek veriyorum bunlar yapmak zaten mantıkende kötü birşey günah olmasıda çok normal ama müzik dinlemek ne gibi bir kötülük oluşturur aklım almaz.


  7. 04.Mart.2014, 12:11
    4
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    Aklına uymayan dini kural olamaz öyle mi? !!!
    Büyük bir hata.
    Müzik ile ilgili hadis-i şerifleri bir oku


  8. 04.Mart.2014, 12:11
    4
    Moderatör
    Aklına uymayan dini kural olamaz öyle mi? !!!
    Büyük bir hata.
    Müzik ile ilgili hadis-i şerifleri bir oku


  9. 04.Mart.2014, 15:41
    5
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    Likelihood Nickli Üyeden Alıntı
    Abi naptınız bütün müzisyenler cehenneme girecek o zaman. Hani günahların mantıkende günah olması benim kafama daha çok yatar. Hırsızlık zina be biliyim cinayet mesela ornek veriyorum bunlar yapmak zaten mantıkende kötü birşey günah olmasıda çok normal ama müzik dinlemek ne gibi bir kötülük oluşturur aklım almaz.
    Din meselelerinde neden kafamıza göre konuşuyoruz.İyi bende o zaman diyeyim ki namaza ne gerek var.Her gün her gün aynı şey ne bu desem.ne dersin?


  10. 04.Mart.2014, 15:41
    5
    Hadis Öğrencisi
    Likelihood Nickli Üyeden Alıntı
    Abi naptınız bütün müzisyenler cehenneme girecek o zaman. Hani günahların mantıkende günah olması benim kafama daha çok yatar. Hırsızlık zina be biliyim cinayet mesela ornek veriyorum bunlar yapmak zaten mantıkende kötü birşey günah olmasıda çok normal ama müzik dinlemek ne gibi bir kötülük oluşturur aklım almaz.
    Din meselelerinde neden kafamıza göre konuşuyoruz.İyi bende o zaman diyeyim ki namaza ne gerek var.Her gün her gün aynı şey ne bu desem.ne dersin?


  11. 04.Mart.2014, 15:48
    6
    Likelihood
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Şubat.2014
    Üye No: 103169
    Mesaj Sayısı: 23
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    Namaz kuranda yazan kesin ve net birşeydir. Bana bir örnek ver Kuranda ne biliyim müzik dinlemek yasaktır gibisinden.


  12. 04.Mart.2014, 15:48
    6
    Likelihood - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Namaz kuranda yazan kesin ve net birşeydir. Bana bir örnek ver Kuranda ne biliyim müzik dinlemek yasaktır gibisinden.


  13. 04.Mart.2014, 15:55
    7
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    sende bana kuran ayetlerinden namazı nasıl kılacağımı anlat???ben hadisleri devre dışı bırakmıyorum ki hadiste varsa delildir o.


  14. 04.Mart.2014, 15:55
    7
    Hadis Öğrencisi
    sende bana kuran ayetlerinden namazı nasıl kılacağımı anlat???ben hadisleri devre dışı bırakmıyorum ki hadiste varsa delildir o.


  15. 04.Mart.2014, 15:55
    8
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    Alıntı
    Bana bir örnek ver Kuranda ne biliyim müzik dinlemek yasaktır gibisinden
    Kuranda Peygambere itaat ile ilgili onlarca ayet verebilirim.
    Peygambere itaat şu anda sözü olduğu kesin olan hadislere uymakla olur.

    İslamda Tek kaynak kuran değildir, Kuranın açıklayıcısı SÜNNET de İslami 2. kaynaktır.


  16. 04.Mart.2014, 15:55
    8
    Moderatör
    Alıntı
    Bana bir örnek ver Kuranda ne biliyim müzik dinlemek yasaktır gibisinden
    Kuranda Peygambere itaat ile ilgili onlarca ayet verebilirim.
    Peygambere itaat şu anda sözü olduğu kesin olan hadislere uymakla olur.

    İslamda Tek kaynak kuran değildir, Kuranın açıklayıcısı SÜNNET de İslami 2. kaynaktır.


  17. 04.Mart.2014, 16:34
    9
    Likelihood
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Şubat.2014
    Üye No: 103169
    Mesaj Sayısı: 23
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    Peygamber efendimiz o zaman müzik dinlemeyin günahtır demiş öyle mi Ya aklıma eskiden çalıştığım bir yerdeki adamın sözü geldi. Ben solağım sol elle yemek yiyyorum bu kişi gördü bana baya bi kızdı dedim neden kızıyosun oda aynen şöyle dedi "Sol elle yemek günahtır ben sana bi hadis söyleyim. Peygamber efendimiz yolda yürürken birisini görmüş sol elle yemek yiyen demiş neden sol elinle yiyyorsun oda alışkanlık olmuş sol elimi daha iyi kullanıyorum sağ elimle döküyorum gibi birşey demiş. Peygamber efendimizde taş olsun o zaman o sol kolun demiş ve admın kolu taş olmuş" Beni bi gülme tuttu baya bir tartıştık. Bu olay taa işten istifa etmeme kadar yol aldı. O adam beni şimdi Ateist felan zannediyor. Neyse hakkım helal olsun. Yani şunu diyorum peygamber efendimiz neden böyle birşey desin ? Dünyaya gelmiş en iyi ve en yüce insan neden böyle birşey demiş olsun komiğime de gitmiyor değil açıkçası.


  18. 04.Mart.2014, 16:34
    9
    Likelihood - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Peygamber efendimiz o zaman müzik dinlemeyin günahtır demiş öyle mi Ya aklıma eskiden çalıştığım bir yerdeki adamın sözü geldi. Ben solağım sol elle yemek yiyyorum bu kişi gördü bana baya bi kızdı dedim neden kızıyosun oda aynen şöyle dedi "Sol elle yemek günahtır ben sana bi hadis söyleyim. Peygamber efendimiz yolda yürürken birisini görmüş sol elle yemek yiyen demiş neden sol elinle yiyyorsun oda alışkanlık olmuş sol elimi daha iyi kullanıyorum sağ elimle döküyorum gibi birşey demiş. Peygamber efendimizde taş olsun o zaman o sol kolun demiş ve admın kolu taş olmuş" Beni bi gülme tuttu baya bir tartıştık. Bu olay taa işten istifa etmeme kadar yol aldı. O adam beni şimdi Ateist felan zannediyor. Neyse hakkım helal olsun. Yani şunu diyorum peygamber efendimiz neden böyle birşey desin ? Dünyaya gelmiş en iyi ve en yüce insan neden böyle birşey demiş olsun komiğime de gitmiyor değil açıkçası.


  19. 04.Mart.2014, 16:46
    10
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    Peki inanman için ne yapmayılıyız bilmiyor.
    Kendini şartlandırmışsın hadisleri reddetmeye ne yapsak kabullenmiyorsun.

    Sol el ile yeme konusunda hadis var ama taş olayı ve günah olduğu doğru değildir.
    İyi işleri sağ ile kötü işleri sol el ile yapılması sünnettir.
    yapan sevap kazanır yapmayan günaha girmez.
    Cünkü bu hadis tavsiyedir, emir değildir.


  20. 04.Mart.2014, 16:46
    10
    Moderatör
    Peki inanman için ne yapmayılıyız bilmiyor.
    Kendini şartlandırmışsın hadisleri reddetmeye ne yapsak kabullenmiyorsun.

    Sol el ile yeme konusunda hadis var ama taş olayı ve günah olduğu doğru değildir.
    İyi işleri sağ ile kötü işleri sol el ile yapılması sünnettir.
    yapan sevap kazanır yapmayan günaha girmez.
    Cünkü bu hadis tavsiyedir, emir değildir.


  21. 04.Mart.2014, 19:37
    11
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    Likelihood Nickli Üyeden Alıntı
    Peygamber efendimiz o zaman müzik dinlemeyin günahtır demiş öyle mi Ya aklıma eskiden çalıştığım bir yerdeki adamın sözü geldi. Ben solağım sol elle yemek yiyyorum bu kişi gördü bana baya bi kızdı dedim neden kızıyosun oda aynen şöyle dedi "Sol elle yemek günahtır ben sana bi hadis söyleyim. Peygamber efendimiz yolda yürürken birisini görmüş sol elle yemek yiyen demiş neden sol elinle yiyyorsun oda alışkanlık olmuş sol elimi daha iyi kullanıyorum sağ elimle döküyorum gibi birşey demiş. Peygamber efendimizde taş olsun o zaman o sol kolun demiş ve admın kolu taş olmuş" Beni bi gülme tuttu baya bir tartıştık. Bu olay taa işten istifa etmeme kadar yol aldı. O adam beni şimdi Ateist felan zannediyor. Neyse hakkım helal olsun. Yani şunu diyorum peygamber efendimiz neden böyle birşey desin ? Dünyaya gelmiş en iyi ve en yüce insan neden böyle birşey demiş olsun komiğime de gitmiyor değil açıkçası.

    o olayın olmayacağı nerden mi belli?peygamberimiz kendisine küfrdenlere,hakaret edenlere beddua etmiyor.sol eli ile yedi diyemi beddua edecek.o adam seni ateist sanmaz.sanamaz.sünneti yapmadı diye günah kazanmıyorken,dinden çıkmakda ne demek?ama sana tavsiyem birisi hadis dese sana,sen hadis olmadığına kesin eminsen söze katıl.yok olur mu öyle şey deme.bu işlerin şakası olmaz.


  22. 04.Mart.2014, 19:37
    11
    Hadis Öğrencisi
    Likelihood Nickli Üyeden Alıntı
    Peygamber efendimiz o zaman müzik dinlemeyin günahtır demiş öyle mi Ya aklıma eskiden çalıştığım bir yerdeki adamın sözü geldi. Ben solağım sol elle yemek yiyyorum bu kişi gördü bana baya bi kızdı dedim neden kızıyosun oda aynen şöyle dedi "Sol elle yemek günahtır ben sana bi hadis söyleyim. Peygamber efendimiz yolda yürürken birisini görmüş sol elle yemek yiyen demiş neden sol elinle yiyyorsun oda alışkanlık olmuş sol elimi daha iyi kullanıyorum sağ elimle döküyorum gibi birşey demiş. Peygamber efendimizde taş olsun o zaman o sol kolun demiş ve admın kolu taş olmuş" Beni bi gülme tuttu baya bir tartıştık. Bu olay taa işten istifa etmeme kadar yol aldı. O adam beni şimdi Ateist felan zannediyor. Neyse hakkım helal olsun. Yani şunu diyorum peygamber efendimiz neden böyle birşey desin ? Dünyaya gelmiş en iyi ve en yüce insan neden böyle birşey demiş olsun komiğime de gitmiyor değil açıkçası.

    o olayın olmayacağı nerden mi belli?peygamberimiz kendisine küfrdenlere,hakaret edenlere beddua etmiyor.sol eli ile yedi diyemi beddua edecek.o adam seni ateist sanmaz.sanamaz.sünneti yapmadı diye günah kazanmıyorken,dinden çıkmakda ne demek?ama sana tavsiyem birisi hadis dese sana,sen hadis olmadığına kesin eminsen söze katıl.yok olur mu öyle şey deme.bu işlerin şakası olmaz.


  23. 16.Temmuz.2015, 03:10
    12
    rigby
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Temmuz.2015
    Üye No: 106547
    Mesaj Sayısı: 20
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    https://www.mumsema.org/sizden-gelen...ml#post1011671


  24. 16.Temmuz.2015, 03:10
    12
    rigby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



+ Yorum Gönder
Git 12 Son