Konusunu Oylayın.: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 7 kişi
Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?
  1. 16.Temmuz.2015, 09:28
    13
    Aşk-ı Vuslat
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Temmuz.2015
    Üye No: 106523
    Mesaj Sayısı: 88
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    reklam


    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?
    Kendimden emin bir şekilde cevabım 'haram'dır.
    1) Ebu Amir ya da Ebu Malik el-Eş’ari (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Ümmetim arasında fercleri, ipeği, şarabı ve çalgı aletlerini helal kabul edecek bir topluluk olacaktır. Ve birtakım kimseler bir âlemin yakınına konaklayacaklar. Kendilerine ait davarlarla yanına gidecek, bir ihtiyacı sebebiyle onlara varacak. Onlar ona:
    −Bize yarın tekrar gel diyecekler. Yüce Allah geceleyin onlara hükmünü geçirecek ve âlemi koyacak, diğerlerini ise tanınmaz hale çevirerek kıyamet gününe kadar maymunlara ve domuzlara dönüştürecektir’ buyurdu.”
    Buhari

    2) Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Dünyada da, ahirette de lanetlenmiş iki ses vardır:
    1) Nimet sırasında zurna sesi ve
    2) Musibet sırasında bir inleme’ buyurdu.”
    Bezzar Müsned: 1/377, 795, Ebu Bekr eş-Şafii er-Rubaiyyat: 2/22, ed-Dıya el-Makdisi, el-Ehadiysu’l-Muhtare
    Ayrıca bu hadisin kendisi ile kuvvet kazandığı bir şahidi daha vardır.

    3) Cabir bin Abdullah (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Ben ağlamayı yasaklamadım. Fakat ben ahmak ve günahkâr iki sesi yasakladım: Birisi oynama ve oyalanma namesi sırasındaki ses ve şeytan zurnaları, diğeri ise musibet halindeki ses yüzlere vurmak, yakaları yırtmak ve şeytan inlemesidir’ buyurdu.”
    Hâkim, Beyhaki, İbni Ebi’d-Dünya, Acurri, Beğavi Şerhu’s-Sünne, Tayalisi Müsned, İbni Sad Tabakat, İbni Ebi Şeybe el-Musannef, Tirmizi

    4) Abdullah bin Abbas (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Muhakkak Allah bana şarabı, kumarı, davul ve zarı haram kıldı. Sarhoşluk verici herşey şüphesiz haramdır’ buyurdu.”
    Ebu Davud 3696, Beyhaki, Ahmed Müsned, Ebu Ya’la Müsned, İbni Hibban Sahih, Ebu’l-Hasen et-Tusi el-Erbain, Taberani Mucemu’l-Kebir

    5) Abdullah bin Amr bin el-As (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Muhakkak Aziz ve Celil olan Allah içkiyi, kumarı, davul ve içkiyi haram kılmıştır. Sarhoşluk veren herşey de haramdır’ buyurdu.”
    Ebu Davud 3685, Tahavi Şerhu Meani’l-Asar, Beyhaki, Ahmed, Yakub el-Fesevi el-Marife, İbni Abdi’l-Berr et-Temhid

    6) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    “Şüphesiz Rabbim bana içkiyi, kumarı, davulu ve tamburu haram kıldı.”
    Beyhaki, Ahmed

    7) İmran bin Husayn (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Ümmetim arasında semadan atılan helak edici atışlar, suret değişimi ve yerin dibine geçirilme görülecektir.’ Sahabeler:
    −Ey Allah’ın Rasulü! Bu ne zaman olacak diye sordular. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    −‘Çalgı aletleri ortaya çıkıp, şarkıcı cariyeler çoğaldığı ve şaraplar içildiği vakit’ buyurdu.”
    Tirmizi 2213, İbni Ebi’d-Dünya Zemhu’l-Melahi, Ebu Amr ed-Dani es-Sünenu’l-Varide fi’l-Fiten, İbnu’n-Neccar Zeylu Tarih-i Bağdad

    8) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    “Bir topluluk koltukları üzerinde oturmakta iken maymunlara ve domuzlara dönüştürülecektir. Buna sebep ise onların içki içmeleri, ud çalmaları ve cariyelerin şarkı söylemeleridir.”
    İbni Ebi’d-Dünya, İbni Asakir Tarih-u Dımeşk

    9) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    “Ümmetimin sonlarında yerin dibine geçirilmek, semadan helak edici atışların yapılması ve suret değişimi olacaktır.” Sahabeler:
    −Hangi sebeple ey Allah’ın Rasulü! diye sordular. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    −“Onların şarkıcı cariyeler edinmeleri ve içki içmeleri sebebiyle olacaktır.”
    Ed-Dulabi el-Kuna, İbni Asakir Tarih

    10) Ebu Umame (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Bu ümmetten birtakım kimseler yemiş ve içmiş olarak geceyi geçirecekler ve maymunlara ve domuzlara dönüştürülmüşler olarak sabahı edeceklerdir’
    Bu hadiste şu ifadeler de vardır. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Buna sebep içki içmeleri, faiz yemeleri, şarkı söyleyen cariyeler edinmeleri, ipek giyinmeleri ve akrabalık bağlarını koparmaları olacaktır’ buyurdu.”
    Hâkim, Beyhaki Şuabu’l-İman, Ahmed, İbni Ebi’d-Dünya, Asbahani et-Terğib, Tayalisi, Ebu Nuaym el-Hilye, İbni Asakir Tarih

    11) Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Ümmetim altı şeyi helal bellerse artık helak olurlar:
    1) Aralarında lanetleşme ortaya çıkarsa,
    2) İçkileri içerlerse,
    3) İpek giyerlerse,
    4) Şarkı söyleyen cariyeler edinirlerse,
    5) Erkekler erkeklerle yetinirse (cinsel ilişkiye girerse),
    6) Kadınlar kadınlarla yetinirse (cinsel ilişkiye girerse)’ buyurdu.”
    Taberani Mucemu’l-Evsad, Beyhaki

    12) Ebu Umame (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Şarkıcı kadınların satılması, satın alınmaları, onların ticaretinin yapılması helal değildir. Onlar karşılığında alınan bedel haramdır.’ Ebu Umame (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle devam etti:
    “İnsanlardan öylesi var ki, herhangi bir ilmî delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş lafı satın alır. İşte onlara rüsvay edici bir azap vardır.” Lokman 6 bu ayet bu husus (müzik) için indirildi’ buyurdu.”
    Taberani Mucemu’l-Kebir


  2. 16.Temmuz.2015, 09:28
    13
    reklam


    Kendimden emin bir şekilde cevabım 'haram'dır.
    1) Ebu Amir ya da Ebu Malik el-Eş’ari (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Ümmetim arasında fercleri, ipeği, şarabı ve çalgı aletlerini helal kabul edecek bir topluluk olacaktır. Ve birtakım kimseler bir âlemin yakınına konaklayacaklar. Kendilerine ait davarlarla yanına gidecek, bir ihtiyacı sebebiyle onlara varacak. Onlar ona:
    −Bize yarın tekrar gel diyecekler. Yüce Allah geceleyin onlara hükmünü geçirecek ve âlemi koyacak, diğerlerini ise tanınmaz hale çevirerek kıyamet gününe kadar maymunlara ve domuzlara dönüştürecektir’ buyurdu.”
    Buhari

    2) Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Dünyada da, ahirette de lanetlenmiş iki ses vardır:
    1) Nimet sırasında zurna sesi ve
    2) Musibet sırasında bir inleme’ buyurdu.”
    Bezzar Müsned: 1/377, 795, Ebu Bekr eş-Şafii er-Rubaiyyat: 2/22, ed-Dıya el-Makdisi, el-Ehadiysu’l-Muhtare
    Ayrıca bu hadisin kendisi ile kuvvet kazandığı bir şahidi daha vardır.

    3) Cabir bin Abdullah (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Ben ağlamayı yasaklamadım. Fakat ben ahmak ve günahkâr iki sesi yasakladım: Birisi oynama ve oyalanma namesi sırasındaki ses ve şeytan zurnaları, diğeri ise musibet halindeki ses yüzlere vurmak, yakaları yırtmak ve şeytan inlemesidir’ buyurdu.”
    Hâkim, Beyhaki, İbni Ebi’d-Dünya, Acurri, Beğavi Şerhu’s-Sünne, Tayalisi Müsned, İbni Sad Tabakat, İbni Ebi Şeybe el-Musannef, Tirmizi

    4) Abdullah bin Abbas (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Muhakkak Allah bana şarabı, kumarı, davul ve zarı haram kıldı. Sarhoşluk verici herşey şüphesiz haramdır’ buyurdu.”
    Ebu Davud 3696, Beyhaki, Ahmed Müsned, Ebu Ya’la Müsned, İbni Hibban Sahih, Ebu’l-Hasen et-Tusi el-Erbain, Taberani Mucemu’l-Kebir

    5) Abdullah bin Amr bin el-As (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Muhakkak Aziz ve Celil olan Allah içkiyi, kumarı, davul ve içkiyi haram kılmıştır. Sarhoşluk veren herşey de haramdır’ buyurdu.”
    Ebu Davud 3685, Tahavi Şerhu Meani’l-Asar, Beyhaki, Ahmed, Yakub el-Fesevi el-Marife, İbni Abdi’l-Berr et-Temhid

    6) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    “Şüphesiz Rabbim bana içkiyi, kumarı, davulu ve tamburu haram kıldı.”
    Beyhaki, Ahmed

    7) İmran bin Husayn (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Ümmetim arasında semadan atılan helak edici atışlar, suret değişimi ve yerin dibine geçirilme görülecektir.’ Sahabeler:
    −Ey Allah’ın Rasulü! Bu ne zaman olacak diye sordular. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    −‘Çalgı aletleri ortaya çıkıp, şarkıcı cariyeler çoğaldığı ve şaraplar içildiği vakit’ buyurdu.”
    Tirmizi 2213, İbni Ebi’d-Dünya Zemhu’l-Melahi, Ebu Amr ed-Dani es-Sünenu’l-Varide fi’l-Fiten, İbnu’n-Neccar Zeylu Tarih-i Bağdad

    8) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    “Bir topluluk koltukları üzerinde oturmakta iken maymunlara ve domuzlara dönüştürülecektir. Buna sebep ise onların içki içmeleri, ud çalmaları ve cariyelerin şarkı söylemeleridir.”
    İbni Ebi’d-Dünya, İbni Asakir Tarih-u Dımeşk

    9) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    “Ümmetimin sonlarında yerin dibine geçirilmek, semadan helak edici atışların yapılması ve suret değişimi olacaktır.” Sahabeler:
    −Hangi sebeple ey Allah’ın Rasulü! diye sordular. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    −“Onların şarkıcı cariyeler edinmeleri ve içki içmeleri sebebiyle olacaktır.”
    Ed-Dulabi el-Kuna, İbni Asakir Tarih

    10) Ebu Umame (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Bu ümmetten birtakım kimseler yemiş ve içmiş olarak geceyi geçirecekler ve maymunlara ve domuzlara dönüştürülmüşler olarak sabahı edeceklerdir’
    Bu hadiste şu ifadeler de vardır. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Buna sebep içki içmeleri, faiz yemeleri, şarkı söyleyen cariyeler edinmeleri, ipek giyinmeleri ve akrabalık bağlarını koparmaları olacaktır’ buyurdu.”
    Hâkim, Beyhaki Şuabu’l-İman, Ahmed, İbni Ebi’d-Dünya, Asbahani et-Terğib, Tayalisi, Ebu Nuaym el-Hilye, İbni Asakir Tarih

    11) Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Ümmetim altı şeyi helal bellerse artık helak olurlar:
    1) Aralarında lanetleşme ortaya çıkarsa,
    2) İçkileri içerlerse,
    3) İpek giyerlerse,
    4) Şarkı söyleyen cariyeler edinirlerse,
    5) Erkekler erkeklerle yetinirse (cinsel ilişkiye girerse),
    6) Kadınlar kadınlarla yetinirse (cinsel ilişkiye girerse)’ buyurdu.”
    Taberani Mucemu’l-Evsad, Beyhaki

    12) Ebu Umame (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Şarkıcı kadınların satılması, satın alınmaları, onların ticaretinin yapılması helal değildir. Onlar karşılığında alınan bedel haramdır.’ Ebu Umame (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle devam etti:
    “İnsanlardan öylesi var ki, herhangi bir ilmî delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş lafı satın alır. İşte onlara rüsvay edici bir azap vardır.” Lokman 6 bu ayet bu husus (müzik) için indirildi’ buyurdu.”
    Taberani Mucemu’l-Kebir


  3. 16.Temmuz.2015, 09:30
    14
    Aşk-ı Vuslat
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Temmuz.2015
    Üye No: 106523
    Mesaj Sayısı: 88
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    reklam


    Ebu Hafs el-Ümevi, Ömer bin Abdullah şöyle dedi:

    “Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh) çocuklarının terbiyecisine mektup yazarak onları çalgı aletlerinden nefret edecek şekilde eğitmesini emretti ve Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

    Senin vereceğin edep ve terbiye sonucunda çocukların ilk inanmaları gereken husus, şeytandan başlayıp sonu Rahman’ın gazabına ulaşan çalgı ve eğlence aletlerinden nefret etmeleri olsun! Çünkü ilim ehlinden güvenilir kimselerden bana ulaştığına göre;

    ‘Çalgı aletlerinin çalındığı yerde bulunmak ve şarkıları dinleyip, onların düşkünü olmak, suyun otu yeşerttiği gibi kalpte münafıklığı yeşertir!’

    Allah’a yemin ederim ki, bu gibi yerlerde bulunmayı terk etmek suretiyle bundan sakınmak, hiç şüphesiz akıl sahibi bir kimse için kalbinde münafıklık üzere sebat etmekten daha kolaydır!”


  4. 16.Temmuz.2015, 09:30
    14
    reklam


    Ebu Hafs el-Ümevi, Ömer bin Abdullah şöyle dedi:

    “Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh) çocuklarının terbiyecisine mektup yazarak onları çalgı aletlerinden nefret edecek şekilde eğitmesini emretti ve Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

    Senin vereceğin edep ve terbiye sonucunda çocukların ilk inanmaları gereken husus, şeytandan başlayıp sonu Rahman’ın gazabına ulaşan çalgı ve eğlence aletlerinden nefret etmeleri olsun! Çünkü ilim ehlinden güvenilir kimselerden bana ulaştığına göre;

    ‘Çalgı aletlerinin çalındığı yerde bulunmak ve şarkıları dinleyip, onların düşkünü olmak, suyun otu yeşerttiği gibi kalpte münafıklığı yeşertir!’

    Allah’a yemin ederim ki, bu gibi yerlerde bulunmayı terk etmek suretiyle bundan sakınmak, hiç şüphesiz akıl sahibi bir kimse için kalbinde münafıklık üzere sebat etmekten daha kolaydır!”


  5. 16.Temmuz.2015, 14:29
    15
    Misafir

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    İmam Ebu Hanife Allah ona rahmet etsin Şarkının haram olduğunu sert bir ifadeyle söylemiş ve onu dinlemeyi günah saymıştır.


  6. 16.Temmuz.2015, 14:29
    15
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    İmam Ebu Hanife Allah ona rahmet etsin Şarkının haram olduğunu sert bir ifadeyle söylemiş ve onu dinlemeyi günah saymıştır.


  7. 27.Şubat.2016, 13:58
    16
    batuk7887
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Şubat.2016
    Üye No: 107930
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    arkadaslar bu konuyu yıllar önce açan bendim.konuyu açtıgım hesaba giremiyorum.yeni hesap açtım ve burdaki hadisin yanlış anlaşıldıgını sizlere bildirmek isterim.burdaki küfür dinden çıkma anlamında küfür değil küfrani nimet anlamında kullanılmıştır.lütfen hadisi yanlış anlamayalım.hakkınızı helal edin....



  8. 27.Şubat.2016, 13:58
    16
    batuk7887 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    arkadaslar bu konuyu yıllar önce açan bendim.konuyu açtıgım hesaba giremiyorum.yeni hesap açtım ve burdaki hadisin yanlış anlaşıldıgını sizlere bildirmek isterim.burdaki küfür dinden çıkma anlamında küfür değil küfrani nimet anlamında kullanılmıştır.lütfen hadisi yanlış anlamayalım.hakkınızı helal edin....



  9. 27.Şubat.2016, 18:35
    17
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

    Batuk kardeş bir uyarı yeterlidir
    5 açıklama ve şikayete gerek yok


  10. 27.Şubat.2016, 18:35
    17
    Moderatör
    Batuk kardeş bir uyarı yeterlidir
    5 açıklama ve şikayete gerek yok





+ Yorum Gönder
Git İlk 12