Konusunu Oylayın.: Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru
  1. 19.Ocak.2014, 00:03
    1
    CMLYKL
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mart.2013
    Üye No: 100766
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru






    Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru Mumsema Selamun aleyküm

    İnternette resim çizmek haramdiye okudum. Doğrumudur?
    Santranç ve dama oynamak haram mıdır? (Santranç zeka geliştirir.
    Neden müzik haramdır? Dubstep yada trance müzik dinlesek olmaz mı?


  2. 19.Ocak.2014, 00:03
    1
    CMLYKL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamun aleyküm

    İnternette resim çizmek haramdiye okudum. Doğrumudur?
    Santranç ve dama oynamak haram mıdır? (Santranç zeka geliştirir.
    Neden müzik haramdır? Dubstep yada trance müzik dinlesek olmaz mı?


    Benzer Konular

    - Resim çekmek, müzik dinlemek & YouTube

    - Sporda müzik dinlemek ile bir soru

    - Yabancı müzik soru

    - Okulda zorunlu olan resim ve müzik hakkında sorularım var

    - Müzik dinlemek, resim yamak ve hadisleri inkar etmek ile ilgili sorular

  3. 19.Ocak.2014, 00:15
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,512
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru




    İslamda resim çizmek ve müzik yapmak/dinlemek caiz değildir.
    Dama ve santranç caiz amaibadetlere en olmamayacak ve kumar malzemesi yapılmayacak.

    Forum kurallarında LİNK VERMEK YASAKTIR denmiş ama sen lin vermişsin


  4. 19.Ocak.2014, 00:15
    2
    Üye



    İslamda resim çizmek ve müzik yapmak/dinlemek caiz değildir.
    Dama ve santranç caiz amaibadetlere en olmamayacak ve kumar malzemesi yapılmayacak.

    Forum kurallarında LİNK VERMEK YASAKTIR denmiş ama sen lin vermişsin


  5. 19.Ocak.2014, 00:17
    3
    CMLYKL
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mart.2013
    Üye No: 100766
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru

    Kusra bakmayın link için.
    Peki neden müzik haramdır?


  6. 19.Ocak.2014, 00:17
    3
    CMLYKL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Kusra bakmayın link için.
    Peki neden müzik haramdır?


  7. 19.Ocak.2014, 00:22
    4
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,512
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru

    Müzik "lehv"den sayıldığı içindir.
    Yani şeytan işidir sadece saptırır hiç bir yararı da yoktur.


  8. 19.Ocak.2014, 00:22
    4
    Üye
    Müzik "lehv"den sayıldığı içindir.
    Yani şeytan işidir sadece saptırır hiç bir yararı da yoktur.


  9. 19.Ocak.2014, 00:26
    5
    CMLYKL
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mart.2013
    Üye No: 100766
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru

    Peki İlahi , nasheed filan dinlesek?


  10. 19.Ocak.2014, 00:26
    5
    CMLYKL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Peki İlahi , nasheed filan dinlesek?


  11. 19.Ocak.2014, 00:31
    6
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,512
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru

    İlahi ile de olsa müziğin hükmü aynıdır.


  12. 19.Ocak.2014, 00:31
    6
    Üye
    İlahi ile de olsa müziğin hükmü aynıdır.


  13. 19.Ocak.2014, 00:36
    7
    CMLYKL
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mart.2013
    Üye No: 100766
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru

    BU dediklerini ayet ve hadisle destekleyebilirmisin? İlahi için nasheed için.
    nasheed: müzik aletleri olmadan yapılan müzik oluyur. Yani çalgı yok.


  14. 19.Ocak.2014, 00:36
    7
    CMLYKL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    BU dediklerini ayet ve hadisle destekleyebilirmisin? İlahi için nasheed için.
    nasheed: müzik aletleri olmadan yapılan müzik oluyur. Yani çalgı yok.


  15. 19.Ocak.2014, 01:21
    8
    sehervakti
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Temmuz.2013
    Üye No: 102003
    Mesaj Sayısı: 564
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru

    bu durumda müzik dinlemek haram mı? neden haram?


  16. 19.Ocak.2014, 01:21
    8
    Devamlı Üye
    bu durumda müzik dinlemek haram mı? neden haram?


  17. 19.Ocak.2014, 21:30
    9
    CMLYKL
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mart.2013
    Üye No: 100766
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru

    Neden kaynak gösterin deyince birşey yazmıyorsunuz?

    Düz fetva dinlediğimde sıkılıp dinlemeyip çıkıp giderken dini rap sayesinde birçok şey öğreniyorum ayrıca beni düşünmeye sevk ediyor. Yararı yoktur demişsin bu zarar mı ?


  18. 19.Ocak.2014, 21:30
    9
    CMLYKL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Neden kaynak gösterin deyince birşey yazmıyorsunuz?

    Düz fetva dinlediğimde sıkılıp dinlemeyip çıkıp giderken dini rap sayesinde birçok şey öğreniyorum ayrıca beni düşünmeye sevk ediyor. Yararı yoktur demişsin bu zarar mı ?


  19. 19.Ocak.2014, 22:07
    10
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,512
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Resim, Müzik, Santranç, Dama İle İlgili soru

    İSLAMDA MÜZİK HAKKINDA ANSİKLOPEDİK BİLGİ
    (MUTALAKA OKUYUN)
    Ölçülü sesler vasıtasıyla estetik bir tesir ve heyecan ortaya koyan ve ses üzerine kurulmuş bir sanat.

    Güzel sanatların en önemlilerinden biri olan musikînin dinî hükmü hakkında Kur'ân-ı Kerim'de açık bir işaret yoktur.

    Hanefi hukukçular musikînin hükmü konusunda icrâsının ve bunu dinlemenin haram olduğu kanaatindedirler. Ancak savaşta vurulan kös ile düğünlerde çalınan zilsiz def, bundan istisnâ edilmiştir. Bunun yanında Hanefi hukukçularından İmam Serahsî'ye göre; müzik, başkalarına dinletmek için değil de, insanın kendisini dinlendirmesi ve yalnızlığını gidermesi amacıyla yapılırsa câizdir. İmam Ebu Yusuf, "Düğün dışında, meselâ kadının ve çocuğun, kendi evinde def çalmasına ne dersin?" sorusuna "Aşırı olmamak kaydıyla bir sakıncası yoktur" cevabını vermiştir. Bazı Hanefi hukukçuları, çalgı bulunan düğüne yapılan davete icâbetin mutlak manada câiz olmadığını söylerken, diğer bazıları, düğün ve bayram gibi günler münasebetiyle bazı musikî türlerini mübah görürler. Ancak kesin olan şu ki, musikî konusunda en ağır sözler Hanefiler tarafından söylenmiştir. Hanefî fakihler şu hususları esas alırlar: "Çalgı âletlerini dinlemek günahtır; çalgı çalınan yerde oturmak fâsıklıktır, çalgıdan zevk almak da küfürdür". Hanefi ve diğer hukukçular genel bir düşünceyle, musikî ile meşgul olmayı ve bunu bir meslek haline getirmeyi, fâsık ve fâcirlere ait bir sanat saymışlardır.

    Büyük İslâm âlimlerinden İmam Gazzâlî, "İhyâ" adlı ünlü eserinde musikî konusuna geniş yer vermiş ve bu mesele hakkında bütün söylenenleri tahlil ederek delillerini karşılaştırmış ve şu sonuca varmıştır:

    Musikî ister ses, isterse çalgı âleti ile olsun, tek hükme bağlı değildir. Haram, mekruh, mübah ve hatta müstehab olabilir.

    a) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır.

    b) Vakitlerinin çoğunu müziğe harcayan ve bununla uğraşmayı âdet haline getiren kimse için müzik mekruhtur.

    c) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır.

    d) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde sadece güzel şeyleri harekete geçiren kimse için ise müzik müstehaptır.

    İmanı Gazzâlî, musikî ile ilgili değerlendirmesine devam ederken, müziğin duruma göre mübah ya da mendub olduğunu, onu haram kılan şeyin kendisi değil, dıştan kaynaklanan beş sebepten ibaret bulunduğunu ifade ederek şu açıklamalarda bulunur:

    1- Müziği söyleyen kadın veya gencin sesi, şehveti ve nefsi tahrik edip bir fitneye sebep olacaksa, bunun söylenmesi ve dinlenmesi haram olur. Buradaki haram hükmü müzikten değil, kadının veya gencin sesinden gelmektedir. Kadının sesi şehveti kamçılayacak şekilde ise, onun Kur'ân okumasını dinlemek bile haram olur.

    2- Musikî âleti içki meclislerine veya fuhuş ve sefâhat yerlerine (bar, pavyon, gece kulübü, diskotek vb.) ait ise bunu kullanmak ve dinlemek haram kapsamına girer. Kilise ve Sinagog gibi yerlerde çalınan musikînin hükmü de böyledir.

    3- İçinde fuhuş, ahlâksızlık, İslâm inancına ve ahlâkına ters düşen güfteler ve sözler bulunan şarkıları, müzik eşliğinde veya müziksiz dinlemek ve söylemek haramdır.

    4- Gençlik çağında bulunan veya şehevî arzuların esiri olan kişilerin aşırı derecede müziğe düşkün olmaları dinen günah ve haramdır.

    5. Zamanının çoğunu müzik dinleyerek geçiren kişiler, sonucun sefih hâle geleceklerinden dolayı. İslâm hukukuna göre, böyle kişilerin şahitlikleri de kabul edilmez.

    Sonuç olarak musikînin hoş, ölçülü ve manâlı bir ses olması itibariyle mübah olduğu; haram olmasının kendisinden değil de dıştan ârız olan sebepler dolayısıyla olduğu söylenebilir.

    Musiki kavramı, Mefail HIZLI, Şamil islam ansiklopedisi


  20. 19.Ocak.2014, 22:07
    10
    Üye
    İSLAMDA MÜZİK HAKKINDA ANSİKLOPEDİK BİLGİ
    (MUTALAKA OKUYUN)
    Ölçülü sesler vasıtasıyla estetik bir tesir ve heyecan ortaya koyan ve ses üzerine kurulmuş bir sanat.

    Güzel sanatların en önemlilerinden biri olan musikînin dinî hükmü hakkında Kur'ân-ı Kerim'de açık bir işaret yoktur.

    Hanefi hukukçular musikînin hükmü konusunda icrâsının ve bunu dinlemenin haram olduğu kanaatindedirler. Ancak savaşta vurulan kös ile düğünlerde çalınan zilsiz def, bundan istisnâ edilmiştir. Bunun yanında Hanefi hukukçularından İmam Serahsî'ye göre; müzik, başkalarına dinletmek için değil de, insanın kendisini dinlendirmesi ve yalnızlığını gidermesi amacıyla yapılırsa câizdir. İmam Ebu Yusuf, "Düğün dışında, meselâ kadının ve çocuğun, kendi evinde def çalmasına ne dersin?" sorusuna "Aşırı olmamak kaydıyla bir sakıncası yoktur" cevabını vermiştir. Bazı Hanefi hukukçuları, çalgı bulunan düğüne yapılan davete icâbetin mutlak manada câiz olmadığını söylerken, diğer bazıları, düğün ve bayram gibi günler münasebetiyle bazı musikî türlerini mübah görürler. Ancak kesin olan şu ki, musikî konusunda en ağır sözler Hanefiler tarafından söylenmiştir. Hanefî fakihler şu hususları esas alırlar: "Çalgı âletlerini dinlemek günahtır; çalgı çalınan yerde oturmak fâsıklıktır, çalgıdan zevk almak da küfürdür". Hanefi ve diğer hukukçular genel bir düşünceyle, musikî ile meşgul olmayı ve bunu bir meslek haline getirmeyi, fâsık ve fâcirlere ait bir sanat saymışlardır.

    Büyük İslâm âlimlerinden İmam Gazzâlî, "İhyâ" adlı ünlü eserinde musikî konusuna geniş yer vermiş ve bu mesele hakkında bütün söylenenleri tahlil ederek delillerini karşılaştırmış ve şu sonuca varmıştır:

    Musikî ister ses, isterse çalgı âleti ile olsun, tek hükme bağlı değildir. Haram, mekruh, mübah ve hatta müstehab olabilir.

    a) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır.

    b) Vakitlerinin çoğunu müziğe harcayan ve bununla uğraşmayı âdet haline getiren kimse için müzik mekruhtur.

    c) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır.

    d) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde sadece güzel şeyleri harekete geçiren kimse için ise müzik müstehaptır.

    İmanı Gazzâlî, musikî ile ilgili değerlendirmesine devam ederken, müziğin duruma göre mübah ya da mendub olduğunu, onu haram kılan şeyin kendisi değil, dıştan kaynaklanan beş sebepten ibaret bulunduğunu ifade ederek şu açıklamalarda bulunur:

    1- Müziği söyleyen kadın veya gencin sesi, şehveti ve nefsi tahrik edip bir fitneye sebep olacaksa, bunun söylenmesi ve dinlenmesi haram olur. Buradaki haram hükmü müzikten değil, kadının veya gencin sesinden gelmektedir. Kadının sesi şehveti kamçılayacak şekilde ise, onun Kur'ân okumasını dinlemek bile haram olur.

    2- Musikî âleti içki meclislerine veya fuhuş ve sefâhat yerlerine (bar, pavyon, gece kulübü, diskotek vb.) ait ise bunu kullanmak ve dinlemek haram kapsamına girer. Kilise ve Sinagog gibi yerlerde çalınan musikînin hükmü de böyledir.

    3- İçinde fuhuş, ahlâksızlık, İslâm inancına ve ahlâkına ters düşen güfteler ve sözler bulunan şarkıları, müzik eşliğinde veya müziksiz dinlemek ve söylemek haramdır.

    4- Gençlik çağında bulunan veya şehevî arzuların esiri olan kişilerin aşırı derecede müziğe düşkün olmaları dinen günah ve haramdır.

    5. Zamanının çoğunu müzik dinleyerek geçiren kişiler, sonucun sefih hâle geleceklerinden dolayı. İslâm hukukuna göre, böyle kişilerin şahitlikleri de kabul edilmez.

    Sonuç olarak musikînin hoş, ölçülü ve manâlı bir ses olması itibariyle mübah olduğu; haram olmasının kendisinden değil de dıştan ârız olan sebepler dolayısıyla olduğu söylenebilir.

    Musiki kavramı, Mefail HIZLI, Şamil islam ansiklopedisi





+ Yorum Gönder