Konusunu Oylayın.: 4 mezhebe göre kerahat vakitlerinde namaz kılmak ile ilgili

5 üzerinden 4.75 | Toplam : 4 kişi
4 mezhebe göre kerahat vakitlerinde namaz kılmak ile ilgili
  1. 13.Aralık.2013, 13:52
    1
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    4 mezhebe göre kerahat vakitlerinde namaz kılmak ile ilgili






    4 mezhebe göre kerahat vakitlerinde namaz kılmak ile ilgili Mumsema http://www.sorularlaislamiyet.com/so...kilmistir.html
    yukarıda yazdığım linki önce okuyun.orda diyorki

    Şafiilere göre, belli bir sebebe dayalı olan namazlar söz konusu vakitlerde kılınabilir. Buna göre, farz veya sünnetlerin kazası yapılabilir. Abdest sünneti, tahiyetu’l-mescid namazı, güneş tutulma (küsuf) namazı, cenaze namazı kılınabilir, tilavet secdesi, şükür secdesi yapılabilir. (Zuhayli, a.y)

    1.söz konusu vakit derken hanefilere göre hem kaza kılmanın hem nafile kılmanın mekruh olduğu zamanımı diyorlar.yoksa sadece nafile kılmanın mekruh olduğu zamanımı diyorlar.
    2.belirli bir sebep derken zaten bizim kıldığımız namazların hep sebebi varki ya regaip ya da revatip sünnet.yani düzenli olarak kıldığımız namazlar ve kuşluk tahiyyatül mescid gibi namazlar.sebepsiz nafile kılmak deyince aklıma pek de bir şey gelmiyor.illaki sebebi olur yani.sebepsiz namaz ne gibi mesela?
    3.şafi ile ahmed bin hanbelin görüşü bu konuda aynı mı tıpatıp?
    4.şafi ya da hanbeli olan bir kişi ikindi namazının sünnetini farzdan sonra kaza edebilir mi?
    5.şafi ya da hanbeli olan kişi öğleye 10 dk kala kuşluk namazı kılsa caizmi?


  2. 13.Aralık.2013, 13:52
    1
    Hadis Öğrencisi



    http://www.sorularlaislamiyet.com/so...kilmistir.html
    yukarıda yazdığım linki önce okuyun.orda diyorki

    Şafiilere göre, belli bir sebebe dayalı olan namazlar söz konusu vakitlerde kılınabilir. Buna göre, farz veya sünnetlerin kazası yapılabilir. Abdest sünneti, tahiyetu’l-mescid namazı, güneş tutulma (küsuf) namazı, cenaze namazı kılınabilir, tilavet secdesi, şükür secdesi yapılabilir. (Zuhayli, a.y)

    1.söz konusu vakit derken hanefilere göre hem kaza kılmanın hem nafile kılmanın mekruh olduğu zamanımı diyorlar.yoksa sadece nafile kılmanın mekruh olduğu zamanımı diyorlar.
    2.belirli bir sebep derken zaten bizim kıldığımız namazların hep sebebi varki ya regaip ya da revatip sünnet.yani düzenli olarak kıldığımız namazlar ve kuşluk tahiyyatül mescid gibi namazlar.sebepsiz nafile kılmak deyince aklıma pek de bir şey gelmiyor.illaki sebebi olur yani.sebepsiz namaz ne gibi mesela?
    3.şafi ile ahmed bin hanbelin görüşü bu konuda aynı mı tıpatıp?
    4.şafi ya da hanbeli olan bir kişi ikindi namazının sünnetini farzdan sonra kaza edebilir mi?
    5.şafi ya da hanbeli olan kişi öğleye 10 dk kala kuşluk namazı kılsa caizmi?


    Benzer Konular

    - Dört mezhebe göre bir teyemmüm ile namaz kılmak

    - Kerahat Vakitlerinde Neden Namaz Kılınmaz?

    - Şafii mezhebine göre kerahat vakitlerinde de kaza namazı kılınabilir mi?

    - Kerahat vakitlerinde namaz kılınırmı,hangi ibadetlerle meşgul olunmalı?

    - Kerahat vakitlerinde neden namaz kılınmıyor

  3. 18.Ocak.2014, 22:14
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: 4 mezhebe göre kerahat vakitlerinde namaz kılmak ile ilgili




    1-Söz konusu denilen vakit hanefide haram vakittir.
    2-Sünnette ismi olan namazlar kastedilir. ilmihallerde yazılıdırlar.
    3-Hanbeli ile şafii aynı görüşteler
    4-Hayır. Şafii biri ikindi namazının sünnetini kılmamışsa sonra kılması uygun değildir. vakitten dolayı değil, gayri müekkedler kaza edilmemeli prensibi var. yine de kılarsa günahkar değildir.
    5-Hayır.. öğleye yarımsaat kala duha namazı vakti bitiyor.


  4. 18.Ocak.2014, 22:14
    2
    Üye



    1-Söz konusu denilen vakit hanefide haram vakittir.
    2-Sünnette ismi olan namazlar kastedilir. ilmihallerde yazılıdırlar.
    3-Hanbeli ile şafii aynı görüşteler
    4-Hayır. Şafii biri ikindi namazının sünnetini kılmamışsa sonra kılması uygun değildir. vakitten dolayı değil, gayri müekkedler kaza edilmemeli prensibi var. yine de kılarsa günahkar değildir.
    5-Hayır.. öğleye yarımsaat kala duha namazı vakti bitiyor.





+ Yorum Gönder