Konusunu Oylayın.: Oruç kefareti değil zıhar diyenlerin dayandığı hadis nedir

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Oruç kefareti değil zıhar diyenlerin dayandığı hadis nedir
  1. 07.Aralık.2013, 00:43
    1
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Oruç kefareti değil zıhar diyenlerin dayandığı hadis nedir






    Oruç kefareti değil zıhar diyenlerin dayandığı hadis nedir Mumsema dediklerine göre oruç kefareti değil zıhar yapan adamın kefaretiymiş o.ahmed bin hanbel rivayet etmiş ama ben o hadisi bulamadım.hangi hadisi diyorlar


  2. 07.Aralık.2013, 00:43
    1
    Hadis Öğrencisi



  3. 07.Aralık.2013, 00:54
    2
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Oruç kefareti değil zıhar diyenlerin dayandığı hadis nedir




    Konuyu anlamadım


  4. 07.Aralık.2013, 00:54
    2
    Moderatör



    Konuyu anlamadım


  5. 07.Aralık.2013, 00:58
    3
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Oruç kefareti değil zıhar diyenlerin dayandığı hadis nedir

    hani bazı ilahiyatçılar diyor ya hani oruç kefareti yok o adam eşini anasının sırtına benzetti zıhar yaptı o hadiste anlatılan zıhar kefareti diye.

    Bir kimse, Peygamber efendimize gelerek, (Helak oldum ya Resulallah) dedi. Peygamber efendimiz, ne olduğunu sordu. O da Ramazan orucunu kasten bozduğunu söyledi. Peygamber efendimiz, bir köle azat etmesini bildirdi. Kölesi olmadığını bildirince, aralıksız iki ay oruç tutmasını emretti. Bunu da yapamayacağını bildirince, fakir doyurmasını bildirdi.

    hadis bu hocam.ben onların hangi hadisi dediklerini bulamadım.farklı rivayetide varmış bu hadisin



  6. 07.Aralık.2013, 00:58
    3
    Hadis Öğrencisi
    hani bazı ilahiyatçılar diyor ya hani oruç kefareti yok o adam eşini anasının sırtına benzetti zıhar yaptı o hadiste anlatılan zıhar kefareti diye.

    Bir kimse, Peygamber efendimize gelerek, (Helak oldum ya Resulallah) dedi. Peygamber efendimiz, ne olduğunu sordu. O da Ramazan orucunu kasten bozduğunu söyledi. Peygamber efendimiz, bir köle azat etmesini bildirdi. Kölesi olmadığını bildirince, aralıksız iki ay oruç tutmasını emretti. Bunu da yapamayacağını bildirince, fakir doyurmasını bildirdi.

    hadis bu hocam.ben onların hangi hadisi dediklerini bulamadım.farklı rivayetide varmış bu hadisin



  7. 07.Aralık.2013, 02:09
    4
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Oruç kefareti değil zıhar diyenlerin dayandığı hadis nedir

    Bu hadis oruçlu olduğu halde eşine yaklaşan kişi ile ilgilidir


  8. 07.Aralık.2013, 02:09
    4
    Moderatör
    Bu hadis oruçlu olduğu halde eşine yaklaşan kişi ile ilgilidir


  9. 07.Aralık.2013, 02:24
    5
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Oruç kefareti değil zıhar diyenlerin dayandığı hadis nedir

    onu biliyorumda işte bazı ilahiyatçılar bunun zıhar kefareti olduğunu söylüyor.hadis kitabına baktım farklı rivayet olarak adam geliyor işte helak oldum diyor.efendimizde noldu diyor ramazanda hanımımla beraber oldum diyor .efendimiz hurma dolu sepet getittiriyor bunu tasadduk et diyor.hadislerin farkı önceki hadiste kendin ye diyor diğerinde millete dağıt diyor.ama yinede ikisi ramazanda cinsel ilişkiyle orucu bozmak hakkında.nasıl zıhar diyorlar onu anlayamadım.


  10. 07.Aralık.2013, 02:24
    5
    Hadis Öğrencisi
    onu biliyorumda işte bazı ilahiyatçılar bunun zıhar kefareti olduğunu söylüyor.hadis kitabına baktım farklı rivayet olarak adam geliyor işte helak oldum diyor.efendimizde noldu diyor ramazanda hanımımla beraber oldum diyor .efendimiz hurma dolu sepet getittiriyor bunu tasadduk et diyor.hadislerin farkı önceki hadiste kendin ye diyor diğerinde millete dağıt diyor.ama yinede ikisi ramazanda cinsel ilişkiyle orucu bozmak hakkında.nasıl zıhar diyorlar onu anlayamadım.


  11. 07.Aralık.2013, 14:44
    6
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Oruç kefareti değil zıhar diyenlerin dayandığı hadis nedir

    Bu hadis oruçlu iken eşe yaklaşmak ile alakalı olduğu gayet açıktır.
    Ziharla alakası yok


  12. 07.Aralık.2013, 14:44
    6
    Moderatör
    Bu hadis oruçlu iken eşe yaklaşmak ile alakalı olduğu gayet açıktır.
    Ziharla alakası yok


  13. 07.Aralık.2013, 16:14
    7
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Oruç kefareti değil zıhar diyenlerin dayandığı hadis nedir

    siz biliyorsunuz değil mi zıhar diyenler var.neye dayanıyor onlar duvaramı


  14. 07.Aralık.2013, 16:14
    7
    Hadis Öğrencisi
    siz biliyorsunuz değil mi zıhar diyenler var.neye dayanıyor onlar duvaramı


  15. 07.Aralık.2013, 17:55
    8
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Oruç kefareti değil zıhar diyenlerin dayandığı hadis nedir

    Zihar hakkinda ayet ve hadis delili

    Havle binti Mâlik bin Sa'l-ebe'den şu hadis rivayet edilmiştir: "Kocam Evs b. Samit bana zihar yaptı. Ben de Rasûlüllah (s.a.s)'a giderek durumu anlattım ve şikâyet ettim. Rasûlüllah (s.a.s) bana ısrarla, Âllah'tan kork, Evs senin amca oğlundur. Ona iyi davran" diye_ buyuruyordu. Nitekim bir müddet sonra hakkımda şu âyetler nâzil oldu: "Habibim, zevci hakkında seninle mücadele eden (nihayet halinden) Allah'a da şikâyet etmekte olan (kadın)'ın sözünü (umulduğu vecih ile) Allah dinlemiştir. Allah sizin konuşmanızı zaten işitiyordu. Çünkü Allah hakkıyla işitici, kemaliyle görücüdür.

    İçinizden zihar yapagelenlerin karıları, onların anaları değildir. Anaları kendilerini doğurandan başkası değildir. Şüphe yok ki onlar herhalde çirkin ve yalan bir laf söylüyorlar. Muhakkak ki Allah bağışlayıcı, çok yarlığayıcıdır.

    Kadınlardan zihar ile ayrılmak isteyip de sonra dediklerini geri alacaklar için birbiriyle temas etmezden evvel, bir köle azad etmek (lazımdır). İşte size bununla öğüt veriliyor. Allah ne yaparsanız, hakkıyle haberdardır.

    Fakat kim (bunu) bulamazsa, (yine) birbiriyle temas etmezden evvel, fasılasız iki ay oruç (tutsun). Buna da güç yetiremezse altmış yoksul (doyursun). (Kefaretteki) bu (hafifletme) Allah'a ve peygamberine iman (da) sebat etmekte olduğunuz içindir. Bu (hükümler) Allah'ın (tayin ettiği) hadlerdir. (Bunları kabul etmeyen) kâfirler için ise elem verici azab vardır" (el-Mücadele, 58/1-4 bk.; İbn Kesir, Tefsir, İstanbul 1985, VIII, 8 vd).


  16. 07.Aralık.2013, 17:55
    8
    Moderatör
    Zihar hakkinda ayet ve hadis delili

    Havle binti Mâlik bin Sa'l-ebe'den şu hadis rivayet edilmiştir: "Kocam Evs b. Samit bana zihar yaptı. Ben de Rasûlüllah (s.a.s)'a giderek durumu anlattım ve şikâyet ettim. Rasûlüllah (s.a.s) bana ısrarla, Âllah'tan kork, Evs senin amca oğlundur. Ona iyi davran" diye_ buyuruyordu. Nitekim bir müddet sonra hakkımda şu âyetler nâzil oldu: "Habibim, zevci hakkında seninle mücadele eden (nihayet halinden) Allah'a da şikâyet etmekte olan (kadın)'ın sözünü (umulduğu vecih ile) Allah dinlemiştir. Allah sizin konuşmanızı zaten işitiyordu. Çünkü Allah hakkıyla işitici, kemaliyle görücüdür.

    İçinizden zihar yapagelenlerin karıları, onların anaları değildir. Anaları kendilerini doğurandan başkası değildir. Şüphe yok ki onlar herhalde çirkin ve yalan bir laf söylüyorlar. Muhakkak ki Allah bağışlayıcı, çok yarlığayıcıdır.

    Kadınlardan zihar ile ayrılmak isteyip de sonra dediklerini geri alacaklar için birbiriyle temas etmezden evvel, bir köle azad etmek (lazımdır). İşte size bununla öğüt veriliyor. Allah ne yaparsanız, hakkıyle haberdardır.

    Fakat kim (bunu) bulamazsa, (yine) birbiriyle temas etmezden evvel, fasılasız iki ay oruç (tutsun). Buna da güç yetiremezse altmış yoksul (doyursun). (Kefaretteki) bu (hafifletme) Allah'a ve peygamberine iman (da) sebat etmekte olduğunuz içindir. Bu (hükümler) Allah'ın (tayin ettiği) hadlerdir. (Bunları kabul etmeyen) kâfirler için ise elem verici azab vardır" (el-Mücadele, 58/1-4 bk.; İbn Kesir, Tefsir, İstanbul 1985, VIII, 8 vd).





+ Yorum Gönder