Konusunu Oylayın.: Ümm-ül Kitab Levh-i Mahfuz Mudur Yoksa Farklı Mıdır ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Ümm-ül Kitab Levh-i Mahfuz Mudur Yoksa Farklı Mıdır ?
  1. 24.Kasım.2013, 03:33
    1
    r1dv4n06
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Şubat.2012
    Üye No: 94337
    Mesaj Sayısı: 157
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: Ankara

    Ümm-ül Kitab Levh-i Mahfuz Mudur Yoksa Farklı Mıdır ?






    Ümm-ül Kitab Levh-i Mahfuz Mudur Yoksa Farklı Mıdır ? Mumsema Ümm-ül Kitab Levh-i Mahfuz Mudur Yoksa Farklı Mıdır ?


  2. 24.Kasım.2013, 09:39
    2
    kerze
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Temmuz.2007
    Üye No: 1286
    Mesaj Sayısı: 279
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: Karye

    Cevap: Ümm-ül Kitab Levh-i Mahfuz Mudur Yoksa Farklı Mıdır ?




    Ümmül Kitap ve Levhi Mahfuz Nedir, Değişebilirlermi?

    Soru:ümmül kitap ve levhi mahfuz nedir? birbirinden farklımıdr? özellikleri nelerdir? değişebilirlermi?

    Cevap: Bunlara bir de Kitabu'l-Meknun'u da ekleyebiliriz. Üçü de müfessirler tarafından aynı şey olarak ifade edilmişlerdir. Özelliklerine gelince; Türkçe tabirle A dan Z ye ne varsa olmuş olacak herşeyin yazıldığı şey olup keyfiyeti Allah Teala tarafınca malumdur. Değiştirilmesi mümkün değildir. Cibril Emin Allah Teala'nın emirlerini oradan alır. Kur'an Allah Rasulü'ne yani dünya semasına peyder pey indirilmeden önce bütün olarak indirilmiştir.
    alıntı


  3. 24.Kasım.2013, 09:39
    2
    Devamlı Üye



    Ümmül Kitap ve Levhi Mahfuz Nedir, Değişebilirlermi?

    Soru:ümmül kitap ve levhi mahfuz nedir? birbirinden farklımıdr? özellikleri nelerdir? değişebilirlermi?

    Cevap: Bunlara bir de Kitabu'l-Meknun'u da ekleyebiliriz. Üçü de müfessirler tarafından aynı şey olarak ifade edilmişlerdir. Özelliklerine gelince; Türkçe tabirle A dan Z ye ne varsa olmuş olacak herşeyin yazıldığı şey olup keyfiyeti Allah Teala tarafınca malumdur. Değiştirilmesi mümkün değildir. Cibril Emin Allah Teala'nın emirlerini oradan alır. Kur'an Allah Rasulü'ne yani dünya semasına peyder pey indirilmeden önce bütün olarak indirilmiştir.
    alıntı


  4. 24.Kasım.2013, 10:00
    3
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Ümm-ül Kitab Levh-i Mahfuz Mudur Yoksa Farklı Mıdır ?

    Ümmül Kitap Kavramı Geçen ayet ve açıklaması

    Kur'an-ı Kerim'de Muhkem/Anlamı açık ayetler, Kitabın anası yani ümmül kitap olarak ifade edilmiştir.


    Ali İmran süresi 7. ayet

    Sana Kitab'ı indiren O'dur. Ondan bir kısnu muhkem ayetlerdir. Bunlar (ummul kitab)kitabın anasıdir. Diğer bir kısmı da müteşabihtir. Ama kalplerinde eğirilik olanlar sırf fitne aramak ve onu tevil etmek için onun müteşabih olanına uyarlar. Halbuki onun tevilini Allah'tan başkası bilmez, ilimde derinleşmiş planlan» ise, "Biz ona famnHılr. Hepsi Rabbimiz nezdindendir" derler. Olgun akıllılardan başkası öğüt ibretle düşünemez.


    Belagat:


    "Bunlar Kitab'ın anasıdır" buyruğunda istiare vardır. Burada muhkem ayetlerin asılları anneye benzetilmiştir. Sair ayetler ise ona tabi ve ona bağlıdır. Tıpkı çocuğun annesine bağlı olması gibi.


    Kelime ve İbareler:


    "Muhkem ayetler", delâletleri açık, anlamında aykırılık bulunmayan ayetler demektir. Ihkâm bir şeyi sağlam yapmak, iyi yapmak demektir. Muhkem de tevili bilinen, mana ve tefsiri anlaşılan ayetler demek olur. "Bunlar Kitab'ın anasıdır." Ahkâmda kendisine dayanılan, Kitab'ın aslını teşkil eden ayetlerdir.

    Açıklaması/Tefsir

    Muhkem:


    Bunlar Yüce Allah'ın, "De ki: Gelin size Rabbinizin neleri haram kıldığını okuyayım: O'na hiç bir şeyi ortak koşmayın..." (En'am, 6/151) ile ondan sonra gelen 153. ayete kadar buyruklar; yine Yüce Allah'ın, "Rabbin şuna hükmetti ki: O'ndan başkasına ibadet etmeyesiniz..." (İsra, 17/23) ayeti ile ondan sonra gelen 26. ayete kadar olan buyruklar; Yüce Allah'ın Hz. İsa hakkında, "O an*cak kendisine nimet verdiğimiz bir kuldur ve biz onu îsrailoğullarına bir misal kıldık." (Zuhruf, 43/59) buyruğu gibi buyruklardır.

    Kur'an-ı Kerim'in çoğunluğunu temsil eden ve farz hükümlere, itikat esaslarına, emre, yasağa, helâl ve harama dair olan bu ayetler ve onların benzerlerinin tümü, kastedilen manaya açıkça delâlet etmekte, bir başka manaya gelme ihtimali bulunmamaktadır. Bu buyruklar "Ümmül Kitab" Kitab'ın anasıdır. Yani Kur'an-ı Kerim'in aslı, dayanağı ve büyük çoğunluğudur. Diğerleri ise bunlardan dallanıp budaklanmakta, ona tabi bulunmaktadır. Diğerlerinden herhangi bir ayet bizim için iyice anlaşılamaz ise, bu ayet muhkem olan ayete havale edilir ve ona göre açıklanır. Meselâ, Yüce Allah'ın, Hz. İsa hakkındaki, "Meryem oğlu İsa Mesih yalnız Allah'ın peygamberi ve O'nun kelimesidir. O kelimeyi Meryem'e ilka etmiş*tir ve o ondan bir ruhtur." (Nisa, 4/171) buyruğu Yüce Allah'ın, "O ancak kendi*sine nimet verdiğimiz bir kuldur." (Zuhruf, 43/59) buyruğuna göre ve, "Muhakkak İsa'nın misali Allah nezdinde Adem'in hali gibidir." (Âl-i İmran, 3/59) buyru*ğuna göre açıklanmıştır. Yani bizler bütün ayetlerin Allah nezdinden geldiğine ve bunların asıl olan muhkem ayetlere aykırı olmadıklarına iman ediyoruz.
    [Kaynak: Tefsirül Münir]


  5. 24.Kasım.2013, 10:00
    3
    Moderatör
    Ümmül Kitap Kavramı Geçen ayet ve açıklaması

    Kur'an-ı Kerim'de Muhkem/Anlamı açık ayetler, Kitabın anası yani ümmül kitap olarak ifade edilmiştir.


    Ali İmran süresi 7. ayet

    Sana Kitab'ı indiren O'dur. Ondan bir kısnu muhkem ayetlerdir. Bunlar (ummul kitab)kitabın anasıdir. Diğer bir kısmı da müteşabihtir. Ama kalplerinde eğirilik olanlar sırf fitne aramak ve onu tevil etmek için onun müteşabih olanına uyarlar. Halbuki onun tevilini Allah'tan başkası bilmez, ilimde derinleşmiş planlan» ise, "Biz ona famnHılr. Hepsi Rabbimiz nezdindendir" derler. Olgun akıllılardan başkası öğüt ibretle düşünemez.


    Belagat:


    "Bunlar Kitab'ın anasıdır" buyruğunda istiare vardır. Burada muhkem ayetlerin asılları anneye benzetilmiştir. Sair ayetler ise ona tabi ve ona bağlıdır. Tıpkı çocuğun annesine bağlı olması gibi.


    Kelime ve İbareler:


    "Muhkem ayetler", delâletleri açık, anlamında aykırılık bulunmayan ayetler demektir. Ihkâm bir şeyi sağlam yapmak, iyi yapmak demektir. Muhkem de tevili bilinen, mana ve tefsiri anlaşılan ayetler demek olur. "Bunlar Kitab'ın anasıdır." Ahkâmda kendisine dayanılan, Kitab'ın aslını teşkil eden ayetlerdir.

    Açıklaması/Tefsir

    Muhkem:


    Bunlar Yüce Allah'ın, "De ki: Gelin size Rabbinizin neleri haram kıldığını okuyayım: O'na hiç bir şeyi ortak koşmayın..." (En'am, 6/151) ile ondan sonra gelen 153. ayete kadar buyruklar; yine Yüce Allah'ın, "Rabbin şuna hükmetti ki: O'ndan başkasına ibadet etmeyesiniz..." (İsra, 17/23) ayeti ile ondan sonra gelen 26. ayete kadar olan buyruklar; Yüce Allah'ın Hz. İsa hakkında, "O an*cak kendisine nimet verdiğimiz bir kuldur ve biz onu îsrailoğullarına bir misal kıldık." (Zuhruf, 43/59) buyruğu gibi buyruklardır.

    Kur'an-ı Kerim'in çoğunluğunu temsil eden ve farz hükümlere, itikat esaslarına, emre, yasağa, helâl ve harama dair olan bu ayetler ve onların benzerlerinin tümü, kastedilen manaya açıkça delâlet etmekte, bir başka manaya gelme ihtimali bulunmamaktadır. Bu buyruklar "Ümmül Kitab" Kitab'ın anasıdır. Yani Kur'an-ı Kerim'in aslı, dayanağı ve büyük çoğunluğudur. Diğerleri ise bunlardan dallanıp budaklanmakta, ona tabi bulunmaktadır. Diğerlerinden herhangi bir ayet bizim için iyice anlaşılamaz ise, bu ayet muhkem olan ayete havale edilir ve ona göre açıklanır. Meselâ, Yüce Allah'ın, Hz. İsa hakkındaki, "Meryem oğlu İsa Mesih yalnız Allah'ın peygamberi ve O'nun kelimesidir. O kelimeyi Meryem'e ilka etmiş*tir ve o ondan bir ruhtur." (Nisa, 4/171) buyruğu Yüce Allah'ın, "O ancak kendi*sine nimet verdiğimiz bir kuldur." (Zuhruf, 43/59) buyruğuna göre ve, "Muhakkak İsa'nın misali Allah nezdinde Adem'in hali gibidir." (Âl-i İmran, 3/59) buyru*ğuna göre açıklanmıştır. Yani bizler bütün ayetlerin Allah nezdinden geldiğine ve bunların asıl olan muhkem ayetlere aykırı olmadıklarına iman ediyoruz.
    [Kaynak: Tefsirül Münir]





+ Yorum Gönder