Konusunu Oylayın.: Ateist oldum ama pişmanım Sevaplarım silindi mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
Ateist oldum ama pişmanım Sevaplarım silindi mi?
  1. 18.Eylül.2013, 23:06
    1
    TheChosen6767
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Eylül.2013
    Üye No: 102463
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Ateist oldum ama pişmanım Sevaplarım silindi mi?






    Ateist oldum ama pişmanım Sevaplarım silindi mi? Mumsema Arkadaşlar ben 1 haftalığına ateist oldum keşke olmasaydım pişmanım şimdi. Sevaplarım silindi yani ama şimdi bir sitede iman etsem bile sevaplarımın gelmeyeceği yazıyor bu gerçekten doğru mu?

    Eğer öyleyse o kadar namaz oruç boşa gitti. Çok pişmanım yardım edin .


  2. 18.Eylül.2013, 23:06
    1



    Arkadaşlar ben 1 haftalığına ateist oldum keşke olmasaydım pişmanım şimdi. Sevaplarım silindi yani ama şimdi bir sitede iman etsem bile sevaplarımın gelmeyeceği yazıyor bu gerçekten doğru mu?

    Eğer öyleyse o kadar namaz oruç boşa gitti. Çok pişmanım yardım edin .


    Benzer Konular

    - Nikahsız bir kızla sevgili oldum pişmanım

    - Ana babama asi oldum çok pişmanım yardım edin.

    - Mevlana'nın, topraktım, ot oldum, kuş oldum, insan oldum, sonra da ışık olacağım sözü nasıl anlaşılm

    - Bir mümine ateist dersem bende ateist olurmuyum

    - Sabah namazı yüzünden Ateist oldum

  3. 19.Eylül.2013, 11:15
    2
    leventtanju
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ekim.2009
    Üye No: 61003
    Mesaj Sayısı: 149
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31
    Bulunduğu yer: Bulgaristan/Balchik

    Cevap: Ateist oldum ama pişmanım Sevaplarım silindi mi?




    bir haftaligina ateist nasil olur merak ettim...


  4. 19.Eylül.2013, 11:15
    2
    Devamlı Üye



    bir haftaligina ateist nasil olur merak ettim...


  5. 19.Eylül.2013, 11:32
    3
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,512
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Ateist oldum ama pişmanım Sevaplarım silindi mi?

    İnkardan sonra iman edenin sevapları gitmez
    Aslında ihtilaflı bir konudur


  6. 19.Eylül.2013, 11:32
    3
    Üye
    İnkardan sonra iman edenin sevapları gitmez
    Aslında ihtilaflı bir konudur


  7. 22.Eylül.2013, 07:27
    4
    ResûlÖzlemi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Mayıs.2013
    Üye No: 101379
    Mesaj Sayısı: 171
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Ateist oldum ama pişmanım Sevaplarım silindi mi?

    En dogrusunu Allah bilir. Tevbe yolunu tutmalisin buyuk bir sapikliga dalmissin. Allah yardim etsin.


  8. 22.Eylül.2013, 07:27
    4
    Devamlı Üye
    En dogrusunu Allah bilir. Tevbe yolunu tutmalisin buyuk bir sapikliga dalmissin. Allah yardim etsin.


  9. 23.Eylül.2013, 21:08
    5
    Misafir

    Cevap: Ateist oldum ama pişmanım Sevaplarım silindi mi?

    Cahilliğine gelmiş kardeşim sen tövbe et mevlam affeder. )


  10. 23.Eylül.2013, 21:08
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Cahilliğine gelmiş kardeşim sen tövbe et mevlam affeder. )


  11. 24.Eylül.2013, 00:11
    6
    silversoul
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Aralık.2011
    Üye No: 92314
    Mesaj Sayısı: 192
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 28

    Cevap: Ateist oldum ama pişmanım Sevaplarım silindi mi?

    hiçbirimizin durumu garanti değildir ancak.
    Ey oğullarım; haydi gidin, Yusuf'u ve kardeşini araştırın. Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin. Zira kafirler güruhundan başkası Allah'ın rahmetinden ümidini kesmez.(YUSUF 87)
    De ki: "Ey nefsleri üzerine israf yüklemiş (haddi aşmış) kullarım! Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Muhakkak ki Allah, günahların hepsini mağfiret eder (sevaba çevirir). O, muhakkak ki O; Gafûr'dur (mağfiret eden), Rahîm'dir (rahmet nuru gönderen)."(ZUMER 53)
    Bize düşen Kur'an'ı OKUmak. Kur'an ve sünnetle amel etmek.
    Asr suresindeki gibi İman et, Salih amel işle, Hakkı ve sabrı tavsiye et. Çünkü bunların dışındakiler ziyandadır.


  12. 24.Eylül.2013, 00:11
    6
    silversoul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    hiçbirimizin durumu garanti değildir ancak.
    Ey oğullarım; haydi gidin, Yusuf'u ve kardeşini araştırın. Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin. Zira kafirler güruhundan başkası Allah'ın rahmetinden ümidini kesmez.(YUSUF 87)
    De ki: "Ey nefsleri üzerine israf yüklemiş (haddi aşmış) kullarım! Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Muhakkak ki Allah, günahların hepsini mağfiret eder (sevaba çevirir). O, muhakkak ki O; Gafûr'dur (mağfiret eden), Rahîm'dir (rahmet nuru gönderen)."(ZUMER 53)
    Bize düşen Kur'an'ı OKUmak. Kur'an ve sünnetle amel etmek.
    Asr suresindeki gibi İman et, Salih amel işle, Hakkı ve sabrı tavsiye et. Çünkü bunların dışındakiler ziyandadır.


  13. 24.Eylül.2013, 01:57
    7
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası
    kardes, belli ki sen gaflete dalmissin bir haftaligina ateist oldum da ne demek ???

    Ey insan, 'üstün kerem sahibi' olan Rabbine karşı seni aldatıp-yanıltan nedir? (İnfitar Suresi, 6)
    ki O, seni yarattı, 'sana bir düzen içinde biçim verdi' ve seni bir itidal üzere kıldı. (İnfitar Suresi, 7)
    Dilediği bir surette seni tertib etti. (İnfitar Suresi, 8)

    "Biz Allah'a ait (kullar)ız ve şüphesiz O'na dönücüleriz." (Bakara Suresi, 156)

    Bu Allah'in ayetlerinden gafil oldugun icin basina gelmistir ancak,

    Allah'a yönel tevbe eyle !


    (Bir alinti)

    Mürted olup İslam dininden çıkan bir kimse, tekrar Müslüman olursa, eski amelinin durumu nedir?

    Değerli kardeşimiz;

    "Sizden kim, dininden döner ve kâfir olarak ölürse, işte onların dünya ve âhirette amelleri boşa gitmiştir. İşte cehennemlikler onlardır. Onlar orada ebedî olarak kalacaklardır." (Bakara, 2/217).

    Önce Müslüman olup sonra İslâm'ı inkâr ederek başka bir dine geçen veya dinsizliği seçen kimselere mürted denilmektedir. Hak dine aykırı olan inancının belirgin özelliği şirk; yani "Allah'a ortak koşmak, O'na mahsus olan sıfat ve fiillere başkaları da ortak etmek" olan kimselere müşrik denir. İçi kâfir dışı Müslüman olanlar münafıklardır. Kâfir terimi ise bu üç terimden daha geniş bir anlam ihtiva etmekte olup, hak dine aykırı olan ve kişiyi hak dinin dışına çıkaran bütün inançların sahiplerini ifade etmektedir.

    Birçok âyete göre kâfirlerin (müşrik, münafık, mürted) bu inançları, dünyada yaptıkları iyi işlerin dinî sonuçlarını iptal etmekte, onlardan -sevap, ecir, âhiret azığı ve sermayesi olarak- fayda görmelerini engellemektedir. (Mâide 5/5; En'âm 6/88; Tevbe 9/17,69) Kâfirler dünya hayatında "kardeşlik, velayet (birbirinin velileri olmak), vârislik, ganimet payı, evlenmenin caiz olması" gibi Müslümanlara mahsus bulunan haklardan ve ilişkilerden mahrum kaldıkları gibi, âhirette de cehenneme girmekte ve orada devamlı kalmaktadırlar.

    Hak dinden dönen kimse yeniden İslâm'a gelirse, ilk İslâmî hayatında yaptığı sevaplarla ibadetler defterine yazılır, yeniden değer kazanır mı, yoksa araya giren inkâr sebebiyle defterden silinmiş olduğu için boşa mı gitmiş olur?

    Başta mealini verdiğimiz âyete göre mürted bu hali üzere ölürse ameli boşa gitmektedir, inkârından cayar ve yeniden İslâm'a dönerse amelleri boşa gitmeyecektir. Konuyla ilgili başka âyetlerde ise "hak dinden dönmenin amelleri boşa gidermesi", bu hal üzere ölme şartına bağlanmamıştır. (Mâide 5/5; En'âm 6/88; Zümer 39/65)

    Bu âyetleri bir arada değerlendiren ve farklı yorumlayan müctehid ve tefsirciler farklı sonuçlara ulaşmışlardır. Ebû Hanîfe ve İmam Mâlik'e göre hak dinden dönen kimsenin amelleri boşa gider, daha önceden adak adamış ise yerine getirmesi gerekmez, haccetmiş ise yeniden hacca gitmesi gerekir. Bu âyetteki şartı ve kaydı dikkate alarak diğer âyetleri de buna göre anlayan İmam Şafiî 'ye göre mürted hak dine yeniden dönünce amelleri de onunla beraber döner ve boşa gitmez.

    Her iki görüşün delilleri şöyledir:

    Hanefiler ve Malikilere göre mürted İslâmı terk ettiği anda bütün amelleri boşa gider. Mürtedin Müslüman iken tuttuğu oruç, kıldığı namaz, yapmış olduğu hac, vermiş olduğu zekât gibi ibadetleri tekrar İslama döndükten sonra yeniden yapması gerekir. (Bedaiu’s-Sanai, 1/292; El-Bahru’r-Raik 5/137; El-Huraşi, 8/68) Çünkü, Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

    "Kim imandan sonra küfrederse ameli boşa gider." (Maide, 5/5)
    "Eğer sen şirk koşsaydın mutlaka amelin boşa giderdi." (Zümer, 39/65)
    "Eğer şirk koşarlarsa amelleri boşa gider." (Enam, 6/88)

    - Şafiiler ve Hanbelilere göre bir kimsenin, mürtet olarak ölmeyince, Müslüman iken işlediği ameller boşa gitmez, (Nevevi, el-Mecmu’ Şerh-ul Muhezzeb 3/5-6; el-İnsaf 1/392)

    "Sizden kim dinini terk eder ve kâfir olarak ölürse, işte onların dünyada ve ahirette amelleri mahvolur. Onlar cehennemliklerdir. Orada ebedi kalırlar." (Bakara, 2/217)

    Eğer Müslüman iken işlediği ameller mücerred bir irtidatla mahvolmuş olsaydı, ayette "kâfir olarak ölürse" ibaresinin bir manası olmazdı. Buna göre ancak mürtet olarak ölürse bütün işlediği ameller mahvolur. Ölmeden önce İslama dönerse ne ameli mahvolur ne de cehennemde sonsuza kadar kalır.

    Dinden çıkan kimsenin tekrar Müslüman olması durumunda, daha önce yaptığı ibadetleri tekrar yapması gerekmez. Ancak zengin ise hac ibadetini yeniden yapması gerekir. Yine dinden çıkmadan önceki sevapları, dinden çıktıktan sonra tekrar Müslüman olması durumunda, alimlerin çoğuna göre bu sevaplar boşa gitmez ve tekrar döner.

    Ayrıca dinden çıkanlar, hem Allah hakkı hem de kul hakkı ile sorumludurlar. Bir mürtedin, Müslüman iken terk ettiği namaz, oruç gibi dinî vazifelerini, tekrar Müslüman olduktan sonra onları kaza etmesi gerekir. Çünkü bu vazifeleri terk etmek bir günahtır. Günah ise dinden çıktıktan sonra da devam eder. Bu nedenle önceki günahlarından kurtulmaya çalışması gerekir. (bk. Ö. Nasuhi Bilmen, Hukûkî İslâmiyye ve İstilâhât-ı Fıkhıyye Kamusu, VI/5-30)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet

    Mü'minler gerçekten felah bulmuştur; (Mü'minun Suresi, 1)

    İman edip salih amellerde bulunanlar, Biz onları altından ırmaklar akan, içinde ebedi kalacakları cennetlere sokacağız.
    Bu, Allah'ın gerçek olan va'didir. Allah'tan daha doğru sözlü kim vardır? (Nisa Suresi, 122)


  14. 24.Eylül.2013, 01:57
    7
    kardes, belli ki sen gaflete dalmissin bir haftaligina ateist oldum da ne demek ???

    Ey insan, 'üstün kerem sahibi' olan Rabbine karşı seni aldatıp-yanıltan nedir? (İnfitar Suresi, 6)
    ki O, seni yarattı, 'sana bir düzen içinde biçim verdi' ve seni bir itidal üzere kıldı. (İnfitar Suresi, 7)
    Dilediği bir surette seni tertib etti. (İnfitar Suresi, 8)

    "Biz Allah'a ait (kullar)ız ve şüphesiz O'na dönücüleriz." (Bakara Suresi, 156)

    Bu Allah'in ayetlerinden gafil oldugun icin basina gelmistir ancak,

    Allah'a yönel tevbe eyle !


    (Bir alinti)

    Mürted olup İslam dininden çıkan bir kimse, tekrar Müslüman olursa, eski amelinin durumu nedir?

    Değerli kardeşimiz;

    "Sizden kim, dininden döner ve kâfir olarak ölürse, işte onların dünya ve âhirette amelleri boşa gitmiştir. İşte cehennemlikler onlardır. Onlar orada ebedî olarak kalacaklardır." (Bakara, 2/217).

    Önce Müslüman olup sonra İslâm'ı inkâr ederek başka bir dine geçen veya dinsizliği seçen kimselere mürted denilmektedir. Hak dine aykırı olan inancının belirgin özelliği şirk; yani "Allah'a ortak koşmak, O'na mahsus olan sıfat ve fiillere başkaları da ortak etmek" olan kimselere müşrik denir. İçi kâfir dışı Müslüman olanlar münafıklardır. Kâfir terimi ise bu üç terimden daha geniş bir anlam ihtiva etmekte olup, hak dine aykırı olan ve kişiyi hak dinin dışına çıkaran bütün inançların sahiplerini ifade etmektedir.

    Birçok âyete göre kâfirlerin (müşrik, münafık, mürted) bu inançları, dünyada yaptıkları iyi işlerin dinî sonuçlarını iptal etmekte, onlardan -sevap, ecir, âhiret azığı ve sermayesi olarak- fayda görmelerini engellemektedir. (Mâide 5/5; En'âm 6/88; Tevbe 9/17,69) Kâfirler dünya hayatında "kardeşlik, velayet (birbirinin velileri olmak), vârislik, ganimet payı, evlenmenin caiz olması" gibi Müslümanlara mahsus bulunan haklardan ve ilişkilerden mahrum kaldıkları gibi, âhirette de cehenneme girmekte ve orada devamlı kalmaktadırlar.

    Hak dinden dönen kimse yeniden İslâm'a gelirse, ilk İslâmî hayatında yaptığı sevaplarla ibadetler defterine yazılır, yeniden değer kazanır mı, yoksa araya giren inkâr sebebiyle defterden silinmiş olduğu için boşa mı gitmiş olur?

    Başta mealini verdiğimiz âyete göre mürted bu hali üzere ölürse ameli boşa gitmektedir, inkârından cayar ve yeniden İslâm'a dönerse amelleri boşa gitmeyecektir. Konuyla ilgili başka âyetlerde ise "hak dinden dönmenin amelleri boşa gidermesi", bu hal üzere ölme şartına bağlanmamıştır. (Mâide 5/5; En'âm 6/88; Zümer 39/65)

    Bu âyetleri bir arada değerlendiren ve farklı yorumlayan müctehid ve tefsirciler farklı sonuçlara ulaşmışlardır. Ebû Hanîfe ve İmam Mâlik'e göre hak dinden dönen kimsenin amelleri boşa gider, daha önceden adak adamış ise yerine getirmesi gerekmez, haccetmiş ise yeniden hacca gitmesi gerekir. Bu âyetteki şartı ve kaydı dikkate alarak diğer âyetleri de buna göre anlayan İmam Şafiî 'ye göre mürted hak dine yeniden dönünce amelleri de onunla beraber döner ve boşa gitmez.

    Her iki görüşün delilleri şöyledir:

    Hanefiler ve Malikilere göre mürted İslâmı terk ettiği anda bütün amelleri boşa gider. Mürtedin Müslüman iken tuttuğu oruç, kıldığı namaz, yapmış olduğu hac, vermiş olduğu zekât gibi ibadetleri tekrar İslama döndükten sonra yeniden yapması gerekir. (Bedaiu’s-Sanai, 1/292; El-Bahru’r-Raik 5/137; El-Huraşi, 8/68) Çünkü, Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

    "Kim imandan sonra küfrederse ameli boşa gider." (Maide, 5/5)
    "Eğer sen şirk koşsaydın mutlaka amelin boşa giderdi." (Zümer, 39/65)
    "Eğer şirk koşarlarsa amelleri boşa gider." (Enam, 6/88)

    - Şafiiler ve Hanbelilere göre bir kimsenin, mürtet olarak ölmeyince, Müslüman iken işlediği ameller boşa gitmez, (Nevevi, el-Mecmu’ Şerh-ul Muhezzeb 3/5-6; el-İnsaf 1/392)

    "Sizden kim dinini terk eder ve kâfir olarak ölürse, işte onların dünyada ve ahirette amelleri mahvolur. Onlar cehennemliklerdir. Orada ebedi kalırlar." (Bakara, 2/217)

    Eğer Müslüman iken işlediği ameller mücerred bir irtidatla mahvolmuş olsaydı, ayette "kâfir olarak ölürse" ibaresinin bir manası olmazdı. Buna göre ancak mürtet olarak ölürse bütün işlediği ameller mahvolur. Ölmeden önce İslama dönerse ne ameli mahvolur ne de cehennemde sonsuza kadar kalır.

    Dinden çıkan kimsenin tekrar Müslüman olması durumunda, daha önce yaptığı ibadetleri tekrar yapması gerekmez. Ancak zengin ise hac ibadetini yeniden yapması gerekir. Yine dinden çıkmadan önceki sevapları, dinden çıktıktan sonra tekrar Müslüman olması durumunda, alimlerin çoğuna göre bu sevaplar boşa gitmez ve tekrar döner.

    Ayrıca dinden çıkanlar, hem Allah hakkı hem de kul hakkı ile sorumludurlar. Bir mürtedin, Müslüman iken terk ettiği namaz, oruç gibi dinî vazifelerini, tekrar Müslüman olduktan sonra onları kaza etmesi gerekir. Çünkü bu vazifeleri terk etmek bir günahtır. Günah ise dinden çıktıktan sonra da devam eder. Bu nedenle önceki günahlarından kurtulmaya çalışması gerekir. (bk. Ö. Nasuhi Bilmen, Hukûkî İslâmiyye ve İstilâhât-ı Fıkhıyye Kamusu, VI/5-30)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet

    Mü'minler gerçekten felah bulmuştur; (Mü'minun Suresi, 1)

    İman edip salih amellerde bulunanlar, Biz onları altından ırmaklar akan, içinde ebedi kalacakları cennetlere sokacağız.
    Bu, Allah'ın gerçek olan va'didir. Allah'tan daha doğru sözlü kim vardır? (Nisa Suresi, 122)





+ Yorum Gönder