Konusunu Oylayın.: Suyun altına tutunca kolumun bazı yerlerine su değmediğini fark ettim ben değiyor sanıyordum

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Suyun altına tutunca kolumun bazı yerlerine su değmediğini fark ettim ben değiyor sanıyordum
  1. 02.Eylül.2013, 22:37
    1
    çaba
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mart.2013
    Üye No: 100709
    Mesaj Sayısı: 86
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Suyun altına tutunca kolumun bazı yerlerine su değmediğini fark ettim ben değiyor sanıyordum






    Suyun altına tutunca kolumun bazı yerlerine su değmediğini fark ettim ben değiyor sanıyordum Mumsema Musluğun altına tutunca kolumun her tarafının yıkandığını sanıyordum ama bazı yerlere su değmediğini fark ettim bir süredir kolumu çok sık yıkıyorum çoğu vesvese ama su değmeyen yere necaset bulaşmış olabilir ve oradan kolumu silince havluya falan da bulaşır her yer necis mi oldu evdekilerin hatta bulaştırdığım dışardaki insanların namazları kabul olmaz mı?Ne yapmalıyım?


  2. 02.Eylül.2013, 22:37
    1
    çaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Musluğun altına tutunca kolumun her tarafının yıkandığını sanıyordum ama bazı yerlere su değmediğini fark ettim bir süredir kolumu çok sık yıkıyorum çoğu vesvese ama su değmeyen yere necaset bulaşmış olabilir ve oradan kolumu silince havluya falan da bulaşır her yer necis mi oldu evdekilerin hatta bulaştırdığım dışardaki insanların namazları kabul olmaz mı?Ne yapmalıyım?


    Benzer Konular

    - Ben lise öğrencisiyim okullar başladı okullar günah yuvası olduğunu fark ettim

    - Gusülden sonra tırnağımın dibinde kan pıhtısı fark ettim,aldığım gusül geçerlimidir?

    - Yediğim şeyin helal olmadığını yedikten hemen sonra fark ettim ne yapmalıyım?

    - İşlediğim günahı bazı kişilere açıkladım ama günahımada tevbe ettim

    - Yanlış okuduğumu bu gece fark ettim

  3. 02.Eylül.2013, 22:41
    2
    Reiss
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Temmuz.2013
    Üye No: 101928
    Mesaj Sayısı: 75
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: bursa

    Cevap: Suyun altına tutunca kolumun bazı yerlerine su değmediğini fark ettim ben değiyor sanıyordum




    bu vesvesedir herşeyin aşırısı zararlıdır kolunuzu ıslattığınızda sıvazlayın böylece kuru kalma riski fazla olmaz


  4. 02.Eylül.2013, 22:41
    2
    Emekli



    bu vesvesedir herşeyin aşırısı zararlıdır kolunuzu ıslattığınızda sıvazlayın böylece kuru kalma riski fazla olmaz


  5. 02.Eylül.2013, 22:50
    3
    çaba
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mart.2013
    Üye No: 100709
    Mesaj Sayısı: 86
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Suyun altına tutunca kolumun bazı yerlerine su değmediğini fark ettim ben değiyor sanıyordum

    ama işte ben oluyor zannıyla yapmıyordum şimdi çok mutsuz hissediyorum vesvese değil mi ağlamak istiyorum o sıralar tuvaletimize su damlıyordu o koluma sıçramış olabilir diye de düşünüyorum


  6. 02.Eylül.2013, 22:50
    3
    çaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    ama işte ben oluyor zannıyla yapmıyordum şimdi çok mutsuz hissediyorum vesvese değil mi ağlamak istiyorum o sıralar tuvaletimize su damlıyordu o koluma sıçramış olabilir diye de düşünüyorum


  7. 02.Eylül.2013, 23:07
    4
    Reiss
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Temmuz.2013
    Üye No: 101928
    Mesaj Sayısı: 75
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: bursa

    Cevap: Suyun altına tutunca kolumun bazı yerlerine su değmediğini fark ettim ben değiyor sanıyordum

    evet vesvese bu konu hakkında çok araştırma yap


  8. 02.Eylül.2013, 23:07
    4
    Emekli
    evet vesvese bu konu hakkında çok araştırma yap


  9. 02.Eylül.2013, 23:12
    5
    çaba
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mart.2013
    Üye No: 100709
    Mesaj Sayısı: 86
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Suyun altına tutunca kolumun bazı yerlerine su değmediğini fark ettim ben değiyor sanıyordum

    vesvese hakkında mı araştırma yapayım?


  10. 02.Eylül.2013, 23:12
    5
    çaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    vesvese hakkında mı araştırma yapayım?


  11. 02.Eylül.2013, 23:49
    6
    Reiss
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Temmuz.2013
    Üye No: 101928
    Mesaj Sayısı: 75
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: bursa

    Cevap: Suyun altına tutunca kolumun bazı yerlerine su değmediğini fark ettim ben değiyor sanıyordum

    evet bu bilgiler işine yarayabilir

    Vesvese
    Sebebleri ve kurtulus yollari

    Mehmed Paksu



    Vesvese nedir:

    Vesvese istegimiz disinda kalbimize dusen, gerekcegi olmayan ve suphe ve tereddute yol acan bir dusuncedir.Vesvese istedigimiz disinda kalbimize dusen, gerekcesi olmayan suphe ve tereddtute yol acan bir dusuncedir. Ne zaman biz bu dusunceye onem verir ve bununla ilgilenir korkarsak, bu dusunce bizi hasta eder, Basimiza bir bela olur. .Ne zaman ki bu dusunceye onem verir korkmaya baslarsak, bu dusunce bizi hasta eder,basimiza bela olur. Bu beladan kurtulmak icin hasta oldugumuzu kabbullenmeli ve tedaviyi kabul etmeliyiz. Tedaviyi kabul etmedigimiz takdirde, hastalik ilerler ve devamli olarak yerlesir. Tedaviyi kabul etmedigimiz takdirde, hastalik ilerler ve kalici olmak uzere yerlesir.

    Vesvese neymis:
    1. Vesvese bir hastaliktir.
    2. Vesvese bir ehvam ve kuruntudur.
    3. Vesvese supheler ve tereddutler zinciridir.
    4. Vesvese bir musibet ve bir beladir.
    5. Vesveseye ehemmniyet verdikce siser, ehemniyet vermessen soner.
    6. Vesvese buyuk nazariyla baksan buyur, kucuk gorsen kuculur.
    7. Vesveseden korksan hasta eder, korkmassan hafif olur gizli gizli kalir.
    8. Vevesenin mahiyetini bilmezsen devam eder yerlesir, mahiyetini bilsen onu tanisan gider.


    Insana bulasan vesvese ve kurtulus yollari:

    Vesvesenin bes cesidi vardir. Bunlarin herbirini degisik sekilde tedavi etmek mumkundur.

    Birinci vesvese sekli: Seytan insanoglunun kalbine ilk basta bir suphe atar. Bunun uzerine kalp bu dusunceyi kabul etmesse bu dusunce setme doner. Bundan sonra insanoglu sanir ki bu kotu dusunce, imana aykiri hayali sozler, kendi kalbine yerlesmis. Insanoglu rabbina karsi edepsizlik ettigini dusunur ve bundan buyuk aci ve uzuntu duyar. Bu uzuntuden kurtulmanin yolunu ise rabbinden kacarak ararve gaflete girmek ister.

    Birinci vesvese seklinin tedavi yontemleri:
    1. Boyle bir vesveseye kapilan kisi heyecanina yenilip telasa dusmemelidir. Cunku telasa duserse gercekte olmayan birsey icin endise eder.Yani hersey hayal urunudur ve hayaller insanlari baglamaz. Hukum olmazsa rabbine karsi terbiyesizlikde soz konusu olamaz.
    2. Eger kalbe gelen cirkin sozlerden dusunceleren kalp sikiyor daraltiyorsa, bu dusunceler sozler kalbe ait degildir, kuruntu veya evhamdir.Yani seytanin lemmesinden geliyordur. Seytanin lemmesi, “seytanin yakinligi, dokunmasi vesves“i olarak tarif edilir ve melegin lemmesinede “ilham“ denilir. Insan bu kuruntunun, evhamin seytandan geldigini, ona zarar vermeyecegini dusunurde seytanin serrinden allaha siginirsa bu vesveseden kurtulur.

    Ikinci vesvese sekli: Insanoglu surekli olarak dusunur, birseyler dusler diler. Bu hayaller kendilerine bir sebeb bularak bir suret, dis gorunus dokur durur. Eger bu manalar temiz ise, dis gorunusu rezil ise bunlar birbirine temas eder. Ama mana o dis gorunuse donusmez. Insanlar mananin bu surete burundugunu kabullenilerse, seytan ona yapmadigi seyi yapmis, kalben kabul etmedigi seyi kabul etmis gibi gosterir.

    Ornek: Insan ilahi bir tefekkure dalmis, rabbinin varliklari uzerinde gorunun isim ve sifatlarini teccelilerini dusunmektedir.Bu esnada tuvalet ihtiyaci olur ve akli oraya kayiverir. Bu durumde guzel dusunculer ve kotu pis suretler sanki bir anda birbirine karisiverir gibi gorunurler.

    Ikinci vesvese seklinin tedavi yontemi:Boyle bir durumda insan iradesine hakim olmali ve daginiklik yuzunden hakikatla hayali karistirmamalidir.
    Cunki temiz guzel bir dusunce ve pis kotu bir suret birbirine temas eder ama karismaz, yani insan bir zarar gormez. Ancak durup kotu seyleri dusunur ve guzel seyleri unutursa zarar gorur.

    Ucuncu vesvese sekli: Insalar bir konu hakkinda dusunurken irade disi bu dusunce baska bir dusunceyi akla getirir, cagristirir. Bu iki dusunce arasina farkina varilmadan zayif bir bag hayal edip kurulur. Bu iki dusunce birbirine tamamen zit olabilir.

    Ornek: Insan namazadayken, aklina mustehcen manzaralara kadar farkli dusunceler dusebilir.

    Ucuncu vesvese seklinin tedavi yontemi: Seytanin istedigi insanlari boyle bir vesveseyle telasa dusurup yaptiklari hayirli islerden sogutmak. Bu iki dusunce arasinda yakinlik olsada birbirine temas etmiyor ve karismiyorlar, bu yuzdende zarar vermezler. Insanlar diger vesveselerde oludugu gibi bundada kotu dusuncelere takilip kalmamali ve hatta hic onemsememeli. Aklima getimiyeyim diye mucadele edip ters etkiye sebeb olmamali.

    Dorduncu vesvese sekli: Bu vesvese turunde insanlar ibadetlerini en mukemmel sekilde yerine getirmek isterler. Zaman zaman amelin en iyisini yapayim derken harama dusebilir. Sunneti en mukemmel sekilde yapayim derken farzi terk edebilir insanlar. Pes pese ayni ibadeti yapar, yaptigi ibadet sahih oldumu suphesine duser. Bu vesvese turu , namazda, abdest ve gusul abdest alirken cok gorulur.


    Dorduncu vesvese seklinin tedavi yontemleri:
    1. Insan abdest veya gusul alirken yada namaz kilarken bunu kusursuz ve eksiksiz yerine getirirse supheye dusmemeli. Kabul olmus mu diye vesvese etmemeli, cunku insanin elinden bundan fazlasi gelmez. Vazifesini elinden geldigi gibi, eksigiyle kusuruyla yapmis bulunur. Kabul edip etmemekde Allah’a kalmistir.

    Namaz icin ozel:
    1 Namazi tam kilip kilmadigindan suphe edenler o supheyi atsin ve son bildigi yerden devam etsinler. O rek’ati bitirdikten sonra selamdan once 2 secde daha etsinler. Eger namaz tam degilse, bu secde tamamlar, eger tamsa nafile namaz olur. Namazin sonunda yapilan 2 sehiv secde ayni anda seytanin burnunu topraga surter.
    2 Seytan namazla arana girdigi vakit allaha sigin ve sol tarafina 3 defa tukur. Bu tukurme seytani huzurundan kovmak icin hemde insanin icini seytana karsi bosaltmaya yarar.
    2. Bu vesvesede ikincici cozum su iki gercekden gecer;”dinde zorluk yoktur” ve 4 meshepde haktir. Bunun icin vesveseye kapilan kisi, tekrar tekrar namaz kilmak yerine, rabbine istigfarda bulunsun ve dua etsin ibadetlerinin yenede kabul olunmasini icin. Ayrica sunu hep hatirlasin, isledigi amelín, ibadetin kendi meshebine gore hak degilse bile, dort meshebin dordude haktir, birine sahih gelmesi ona yeter.

    Besinci vesvese sekli:
    Bu vesvese cesidi insanin dusunce ozgurlugunu kendisine kisitlamasindan baslar. Inancina aykiri bir sey dusununce kufre girdigini sanip, inancima zarar geldi der umitsizlige duser.



    Benim ogrendiklerim:

    Insan ilk once kendisini vesveseye karsi koruyabilmek icin ne oldugunu bilmeli, dusmanini tanimali. Tanimak icin niyeti nedir, en guclu kozu nedir benim ona karsi en guclu kozum nedir bilmeli.

    Vesvese seytanin insani ibadetden alikoyabilmesi icin bir silahtir. Bu hem cok guclu hemde cok zayif bir silahtir. Ne kadar guclu veya zayif bir silah oldugunuda kendimiz belirliyoruz. Nasil mi ?

    Biz vesveseye hernekadar onem verir ondan korkarsak o bizim icin o kadar buyuk bir dusman oluyor. Hangi vesvese cesidi olursa olsun bu farketmiyor. Eger biz vesvese gelince kendi kendimize “gelirse gelsin, bana ne” diyebilirsek, umursamazsak ve ibadetimize oylece devam edersek kurtulmak icin onemli bir adim atmis oluruz. Dusmanimiz yani seytan eli bos doner.







    Vesveseden kötü düşüncelerden nasıl kurtulurum?
    Soru: Yeni namaza başladım. "Cennet Cehennem var mıdır? Allahı kim yarattı" gibi vesveseler içimi kemiriyor. Bunlardan nasıl kurtulabilirim?
    Cevap: İmâm-ı Gazâlî hazretleri buyurdu ki:

    Her insana musallat olan en az bir şeytan vardır. Şeytanın vereceği vesveselerden korunmaya çalışmalıdır! Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:

    (Kanın damarlarda dolaştığı gibi, şeytan da, insanın vücûdunda dolaşır. Açlıkla [az yemekle, oruç tutmakla] onun yollarını daraltın!) [Buhârî]

    (Şeytan kalbe vesvese verir. Allahü teâlânın ismi söylenince kaçar. Söylenmezse vesveseye devam eder.) [Ebû Ya'lâ]

    Vesvese, duâ ederek, zikrederek azalır ve yok olur. Bunun için, bilhassa günâh işleme meyli olduğu zaman, hemen Allahı hatırlamaya, onu anmaya çalışmalı, istigfâr, salevât ve duâ okuyarak şeytanı uzaklaştırmaya çalışmalıdır! Günâhlara tevbe etmelidir! Şeytanın vesvesesinden ve sıkıntılardan kurtulmak için, hergün şu duâyı okumalıdır:

    (Yâ Allah-ür-rakîb-ül-hafîz-ür-rahîm. Yâ Allah-ül-hayy-ül-halîm-ül'azîm-ür-raûf-ül-kerîm. Yâ Allah-ül-hayy-ül-kayyüm-ül-kâimü alâ külli nefsin bimâ kesebet, hul beynî ve beyne adüvvî!) [Kitâbürrahme fittıbb-i velhikme]

    Tevbeyi geciktirmemeli

    Bilhassa kırk yaşını geçince, tevbeyi hiç ihmâl etmemelidir. Hadîs-i şerîfte, (Şeytan, kırk yaşını geçtiği hâlde, tevbe etmiyen için, "Bu artık kolay iflâh olmaz" der) buyuruldu. (İ.Gazâlî)

    Onun için hemen tevbe etmeli, şeytanı uzaklaştırmaya, çâresiz hâle getirmeye çalışmalıdır. Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki:

    (İnsan, yolculukta devesini zayıflatabildiği gibi, mü'min de şeytanını zayıflatabilir.) [İ.Ahmed]

    Kötü şeyler düşünerek, kötü yerlere giderek, şeytana yardımcı olmamalıdır! Hadîs-i şerîfte, (Koru etrafında dolaşan oraya düşebilir) buyuruldu. (Buhârî)

    Harâm işlemeye niyet edip, Allahtan korktuğu için vazgeçen günâha girmez. Nefse ve şeytana uymayıp Allahü teâlâya itâ'at ettiği için büyük sevâba da kavuşur. O harâmı işlemeyişi Allah korkusundan değil de, insanlardan utandığı için ise, böyle düşüncenin de günâh olduğunu söyleyen âlimler vardır. Ba'zı âlimler ise, yalnız kalbe gelen şeylerden dolayı suâl ve azâb olmayacağını bildirmişlerdir. Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki:

    (Kalbe gelen kötü şey söylenmedikçe ve buna uygun hareket edilmedikçe affolur.) [Beyhekî]

    Kibir, hased gibi şeyler böyle değildir. Çünkü bunlar zaten kalb ile olur.

    Şeytanın kalbe giriş yerlerinden biri de, Allahü teâlânın zâtı hakkında düşündürmek, şüpheye düşürmektir. İnsanların en ahmağı zekâsına en çok güvenendir. İnsanların en akıllısı da, suçu kendinde arıyan ve bilmediklerini âlimlere soran kimsedir. Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:

    (Şeytan, vücûda girerek, "seni kim yarattı" diye sorar. O kişi "Allah yarattı" dediği zaman, "O'nu kim yarattı" diye vesvese verir. Böyle bir vesveseyle karşılaşan kimse, "Ben Allah ve Resûlüne îmân ettim" desin!) [Buhârî]

    (Allahın yarattığı şeyleri tefekkür edin, fakat zâtını tefekkür etmeyin. Yoksa helâk olursunuz.) [Ebûşşeyh]

    Böyle vesveseler, âlimlerde olmaz. Câhil olanlar ise, böyle şeylerle meşgûl olmamalıdır! Câhillerin böyle konular hakkında konuşması, hırsızlık etmekten daha kötüdür. Çünkü âlim olmayan din hakkında konuşursa sapıtabilir, hattâ küfre düşebilir. Bu, yüzme bilmeyen kimsenin, yüzenleri görüp, ben de yüzerim diyerek denize atlamasına benzer.

    Vesvese îmândandır

    İbâdetleri yapıp îmânıma bir zarar gelir diye korkanın ve (günâhlarım çoktur, ibâdetlerim beni kurtarmaz) diye düşünenin îmânı kuvvetli demektir. (Bezzâziyye)

    İbâdetle meşgûl olup, fıkıh bilgilerini öğrenmeye çalışan kimseye, Allahı, dirilmeyi, Cenneti ve Cehennemi inkâr etmek gibi düşünceler gelmesi, onun îmânsız olduğunu göstermez. Aksine onun îmânlı olduğunu gösterir. Meyveli ağaç taşlandığı gibi, şeytan da îmânlı olanlara saldırır. Hadîs-i şerîfte, böyle vesveselerin îmândan olduğu bildirilmiş, (Vesvese îmânın tâ kendisidir) buyurulmuştur. (Râmûz)

    İmâm-ı Rabbânî hazretleri buyuruyor ki: Eshâb-ı kirâmdan birkaçı, kötü düşüncelerden, vesveselerden şikâyet edince, Resûl aleyhisselâm bunlara, (Bu vesveseler, îmânın olgun olmasındandır) buyurmuştu. Kötü vesveselerin gelmesine sebep îmânın kâmil olmasıdır. (m.182)

    Böyle vesveseler birçok kimsede olabilir. Îmânım gitti diye şüpheye düşmemelidir! Böyle düşüncelere önem vermemelidir! Her zaman Allahü teâlâyı anmaya çalışmalıdır!


  12. 02.Eylül.2013, 23:49
    6
    Emekli
    evet bu bilgiler işine yarayabilir

    Vesvese
    Sebebleri ve kurtulus yollari

    Mehmed Paksu



    Vesvese nedir:

    Vesvese istegimiz disinda kalbimize dusen, gerekcegi olmayan ve suphe ve tereddute yol acan bir dusuncedir.Vesvese istedigimiz disinda kalbimize dusen, gerekcesi olmayan suphe ve tereddtute yol acan bir dusuncedir. Ne zaman biz bu dusunceye onem verir ve bununla ilgilenir korkarsak, bu dusunce bizi hasta eder, Basimiza bir bela olur. .Ne zaman ki bu dusunceye onem verir korkmaya baslarsak, bu dusunce bizi hasta eder,basimiza bela olur. Bu beladan kurtulmak icin hasta oldugumuzu kabbullenmeli ve tedaviyi kabul etmeliyiz. Tedaviyi kabul etmedigimiz takdirde, hastalik ilerler ve devamli olarak yerlesir. Tedaviyi kabul etmedigimiz takdirde, hastalik ilerler ve kalici olmak uzere yerlesir.

    Vesvese neymis:
    1. Vesvese bir hastaliktir.
    2. Vesvese bir ehvam ve kuruntudur.
    3. Vesvese supheler ve tereddutler zinciridir.
    4. Vesvese bir musibet ve bir beladir.
    5. Vesveseye ehemmniyet verdikce siser, ehemniyet vermessen soner.
    6. Vesvese buyuk nazariyla baksan buyur, kucuk gorsen kuculur.
    7. Vesveseden korksan hasta eder, korkmassan hafif olur gizli gizli kalir.
    8. Vevesenin mahiyetini bilmezsen devam eder yerlesir, mahiyetini bilsen onu tanisan gider.


    Insana bulasan vesvese ve kurtulus yollari:

    Vesvesenin bes cesidi vardir. Bunlarin herbirini degisik sekilde tedavi etmek mumkundur.

    Birinci vesvese sekli: Seytan insanoglunun kalbine ilk basta bir suphe atar. Bunun uzerine kalp bu dusunceyi kabul etmesse bu dusunce setme doner. Bundan sonra insanoglu sanir ki bu kotu dusunce, imana aykiri hayali sozler, kendi kalbine yerlesmis. Insanoglu rabbina karsi edepsizlik ettigini dusunur ve bundan buyuk aci ve uzuntu duyar. Bu uzuntuden kurtulmanin yolunu ise rabbinden kacarak ararve gaflete girmek ister.

    Birinci vesvese seklinin tedavi yontemleri:
    1. Boyle bir vesveseye kapilan kisi heyecanina yenilip telasa dusmemelidir. Cunku telasa duserse gercekte olmayan birsey icin endise eder.Yani hersey hayal urunudur ve hayaller insanlari baglamaz. Hukum olmazsa rabbine karsi terbiyesizlikde soz konusu olamaz.
    2. Eger kalbe gelen cirkin sozlerden dusunceleren kalp sikiyor daraltiyorsa, bu dusunceler sozler kalbe ait degildir, kuruntu veya evhamdir.Yani seytanin lemmesinden geliyordur. Seytanin lemmesi, “seytanin yakinligi, dokunmasi vesves“i olarak tarif edilir ve melegin lemmesinede “ilham“ denilir. Insan bu kuruntunun, evhamin seytandan geldigini, ona zarar vermeyecegini dusunurde seytanin serrinden allaha siginirsa bu vesveseden kurtulur.

    Ikinci vesvese sekli: Insanoglu surekli olarak dusunur, birseyler dusler diler. Bu hayaller kendilerine bir sebeb bularak bir suret, dis gorunus dokur durur. Eger bu manalar temiz ise, dis gorunusu rezil ise bunlar birbirine temas eder. Ama mana o dis gorunuse donusmez. Insanlar mananin bu surete burundugunu kabullenilerse, seytan ona yapmadigi seyi yapmis, kalben kabul etmedigi seyi kabul etmis gibi gosterir.

    Ornek: Insan ilahi bir tefekkure dalmis, rabbinin varliklari uzerinde gorunun isim ve sifatlarini teccelilerini dusunmektedir.Bu esnada tuvalet ihtiyaci olur ve akli oraya kayiverir. Bu durumde guzel dusunculer ve kotu pis suretler sanki bir anda birbirine karisiverir gibi gorunurler.

    Ikinci vesvese seklinin tedavi yontemi:Boyle bir durumda insan iradesine hakim olmali ve daginiklik yuzunden hakikatla hayali karistirmamalidir.
    Cunki temiz guzel bir dusunce ve pis kotu bir suret birbirine temas eder ama karismaz, yani insan bir zarar gormez. Ancak durup kotu seyleri dusunur ve guzel seyleri unutursa zarar gorur.

    Ucuncu vesvese sekli: Insalar bir konu hakkinda dusunurken irade disi bu dusunce baska bir dusunceyi akla getirir, cagristirir. Bu iki dusunce arasina farkina varilmadan zayif bir bag hayal edip kurulur. Bu iki dusunce birbirine tamamen zit olabilir.

    Ornek: Insan namazadayken, aklina mustehcen manzaralara kadar farkli dusunceler dusebilir.

    Ucuncu vesvese seklinin tedavi yontemi: Seytanin istedigi insanlari boyle bir vesveseyle telasa dusurup yaptiklari hayirli islerden sogutmak. Bu iki dusunce arasinda yakinlik olsada birbirine temas etmiyor ve karismiyorlar, bu yuzdende zarar vermezler. Insanlar diger vesveselerde oludugu gibi bundada kotu dusuncelere takilip kalmamali ve hatta hic onemsememeli. Aklima getimiyeyim diye mucadele edip ters etkiye sebeb olmamali.

    Dorduncu vesvese sekli: Bu vesvese turunde insanlar ibadetlerini en mukemmel sekilde yerine getirmek isterler. Zaman zaman amelin en iyisini yapayim derken harama dusebilir. Sunneti en mukemmel sekilde yapayim derken farzi terk edebilir insanlar. Pes pese ayni ibadeti yapar, yaptigi ibadet sahih oldumu suphesine duser. Bu vesvese turu , namazda, abdest ve gusul abdest alirken cok gorulur.


    Dorduncu vesvese seklinin tedavi yontemleri:
    1. Insan abdest veya gusul alirken yada namaz kilarken bunu kusursuz ve eksiksiz yerine getirirse supheye dusmemeli. Kabul olmus mu diye vesvese etmemeli, cunku insanin elinden bundan fazlasi gelmez. Vazifesini elinden geldigi gibi, eksigiyle kusuruyla yapmis bulunur. Kabul edip etmemekde Allah’a kalmistir.

    Namaz icin ozel:
    1 Namazi tam kilip kilmadigindan suphe edenler o supheyi atsin ve son bildigi yerden devam etsinler. O rek’ati bitirdikten sonra selamdan once 2 secde daha etsinler. Eger namaz tam degilse, bu secde tamamlar, eger tamsa nafile namaz olur. Namazin sonunda yapilan 2 sehiv secde ayni anda seytanin burnunu topraga surter.
    2 Seytan namazla arana girdigi vakit allaha sigin ve sol tarafina 3 defa tukur. Bu tukurme seytani huzurundan kovmak icin hemde insanin icini seytana karsi bosaltmaya yarar.
    2. Bu vesvesede ikincici cozum su iki gercekden gecer;”dinde zorluk yoktur” ve 4 meshepde haktir. Bunun icin vesveseye kapilan kisi, tekrar tekrar namaz kilmak yerine, rabbine istigfarda bulunsun ve dua etsin ibadetlerinin yenede kabul olunmasini icin. Ayrica sunu hep hatirlasin, isledigi amelín, ibadetin kendi meshebine gore hak degilse bile, dort meshebin dordude haktir, birine sahih gelmesi ona yeter.

    Besinci vesvese sekli:
    Bu vesvese cesidi insanin dusunce ozgurlugunu kendisine kisitlamasindan baslar. Inancina aykiri bir sey dusununce kufre girdigini sanip, inancima zarar geldi der umitsizlige duser.



    Benim ogrendiklerim:

    Insan ilk once kendisini vesveseye karsi koruyabilmek icin ne oldugunu bilmeli, dusmanini tanimali. Tanimak icin niyeti nedir, en guclu kozu nedir benim ona karsi en guclu kozum nedir bilmeli.

    Vesvese seytanin insani ibadetden alikoyabilmesi icin bir silahtir. Bu hem cok guclu hemde cok zayif bir silahtir. Ne kadar guclu veya zayif bir silah oldugunuda kendimiz belirliyoruz. Nasil mi ?

    Biz vesveseye hernekadar onem verir ondan korkarsak o bizim icin o kadar buyuk bir dusman oluyor. Hangi vesvese cesidi olursa olsun bu farketmiyor. Eger biz vesvese gelince kendi kendimize “gelirse gelsin, bana ne” diyebilirsek, umursamazsak ve ibadetimize oylece devam edersek kurtulmak icin onemli bir adim atmis oluruz. Dusmanimiz yani seytan eli bos doner.







    Vesveseden kötü düşüncelerden nasıl kurtulurum?
    Soru: Yeni namaza başladım. "Cennet Cehennem var mıdır? Allahı kim yarattı" gibi vesveseler içimi kemiriyor. Bunlardan nasıl kurtulabilirim?
    Cevap: İmâm-ı Gazâlî hazretleri buyurdu ki:

    Her insana musallat olan en az bir şeytan vardır. Şeytanın vereceği vesveselerden korunmaya çalışmalıdır! Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:

    (Kanın damarlarda dolaştığı gibi, şeytan da, insanın vücûdunda dolaşır. Açlıkla [az yemekle, oruç tutmakla] onun yollarını daraltın!) [Buhârî]

    (Şeytan kalbe vesvese verir. Allahü teâlânın ismi söylenince kaçar. Söylenmezse vesveseye devam eder.) [Ebû Ya'lâ]

    Vesvese, duâ ederek, zikrederek azalır ve yok olur. Bunun için, bilhassa günâh işleme meyli olduğu zaman, hemen Allahı hatırlamaya, onu anmaya çalışmalı, istigfâr, salevât ve duâ okuyarak şeytanı uzaklaştırmaya çalışmalıdır! Günâhlara tevbe etmelidir! Şeytanın vesvesesinden ve sıkıntılardan kurtulmak için, hergün şu duâyı okumalıdır:

    (Yâ Allah-ür-rakîb-ül-hafîz-ür-rahîm. Yâ Allah-ül-hayy-ül-halîm-ül'azîm-ür-raûf-ül-kerîm. Yâ Allah-ül-hayy-ül-kayyüm-ül-kâimü alâ külli nefsin bimâ kesebet, hul beynî ve beyne adüvvî!) [Kitâbürrahme fittıbb-i velhikme]

    Tevbeyi geciktirmemeli

    Bilhassa kırk yaşını geçince, tevbeyi hiç ihmâl etmemelidir. Hadîs-i şerîfte, (Şeytan, kırk yaşını geçtiği hâlde, tevbe etmiyen için, "Bu artık kolay iflâh olmaz" der) buyuruldu. (İ.Gazâlî)

    Onun için hemen tevbe etmeli, şeytanı uzaklaştırmaya, çâresiz hâle getirmeye çalışmalıdır. Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki:

    (İnsan, yolculukta devesini zayıflatabildiği gibi, mü'min de şeytanını zayıflatabilir.) [İ.Ahmed]

    Kötü şeyler düşünerek, kötü yerlere giderek, şeytana yardımcı olmamalıdır! Hadîs-i şerîfte, (Koru etrafında dolaşan oraya düşebilir) buyuruldu. (Buhârî)

    Harâm işlemeye niyet edip, Allahtan korktuğu için vazgeçen günâha girmez. Nefse ve şeytana uymayıp Allahü teâlâya itâ'at ettiği için büyük sevâba da kavuşur. O harâmı işlemeyişi Allah korkusundan değil de, insanlardan utandığı için ise, böyle düşüncenin de günâh olduğunu söyleyen âlimler vardır. Ba'zı âlimler ise, yalnız kalbe gelen şeylerden dolayı suâl ve azâb olmayacağını bildirmişlerdir. Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki:

    (Kalbe gelen kötü şey söylenmedikçe ve buna uygun hareket edilmedikçe affolur.) [Beyhekî]

    Kibir, hased gibi şeyler böyle değildir. Çünkü bunlar zaten kalb ile olur.

    Şeytanın kalbe giriş yerlerinden biri de, Allahü teâlânın zâtı hakkında düşündürmek, şüpheye düşürmektir. İnsanların en ahmağı zekâsına en çok güvenendir. İnsanların en akıllısı da, suçu kendinde arıyan ve bilmediklerini âlimlere soran kimsedir. Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:

    (Şeytan, vücûda girerek, "seni kim yarattı" diye sorar. O kişi "Allah yarattı" dediği zaman, "O'nu kim yarattı" diye vesvese verir. Böyle bir vesveseyle karşılaşan kimse, "Ben Allah ve Resûlüne îmân ettim" desin!) [Buhârî]

    (Allahın yarattığı şeyleri tefekkür edin, fakat zâtını tefekkür etmeyin. Yoksa helâk olursunuz.) [Ebûşşeyh]

    Böyle vesveseler, âlimlerde olmaz. Câhil olanlar ise, böyle şeylerle meşgûl olmamalıdır! Câhillerin böyle konular hakkında konuşması, hırsızlık etmekten daha kötüdür. Çünkü âlim olmayan din hakkında konuşursa sapıtabilir, hattâ küfre düşebilir. Bu, yüzme bilmeyen kimsenin, yüzenleri görüp, ben de yüzerim diyerek denize atlamasına benzer.

    Vesvese îmândandır

    İbâdetleri yapıp îmânıma bir zarar gelir diye korkanın ve (günâhlarım çoktur, ibâdetlerim beni kurtarmaz) diye düşünenin îmânı kuvvetli demektir. (Bezzâziyye)

    İbâdetle meşgûl olup, fıkıh bilgilerini öğrenmeye çalışan kimseye, Allahı, dirilmeyi, Cenneti ve Cehennemi inkâr etmek gibi düşünceler gelmesi, onun îmânsız olduğunu göstermez. Aksine onun îmânlı olduğunu gösterir. Meyveli ağaç taşlandığı gibi, şeytan da îmânlı olanlara saldırır. Hadîs-i şerîfte, böyle vesveselerin îmândan olduğu bildirilmiş, (Vesvese îmânın tâ kendisidir) buyurulmuştur. (Râmûz)

    İmâm-ı Rabbânî hazretleri buyuruyor ki: Eshâb-ı kirâmdan birkaçı, kötü düşüncelerden, vesveselerden şikâyet edince, Resûl aleyhisselâm bunlara, (Bu vesveseler, îmânın olgun olmasındandır) buyurmuştu. Kötü vesveselerin gelmesine sebep îmânın kâmil olmasıdır. (m.182)

    Böyle vesveseler birçok kimsede olabilir. Îmânım gitti diye şüpheye düşmemelidir! Böyle düşüncelere önem vermemelidir! Her zaman Allahü teâlâyı anmaya çalışmalıdır!


  13. 02.Eylül.2013, 23:50
    7
    99/1
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Eylül.2013
    Üye No: 102359
    Mesaj Sayısı: 236
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: Sınav salonu

    Cevap: Suyun altına tutunca kolumun bazı yerlerine su değmediğini fark ettim ben değiyor sanıyordum

    Vesvese hakkında da araştırma yap, vesveseleri azaltmak hatta kurtulmak için ilmi konularda da araştırma yap. Belli zaten vesveselerle boğuşuyorsun.
    Bir gece bir adam rüyasında şeytanı görmüş. Şeytan, bir dizi insanı zincire vurmuş çekiyormuş. Adam serbestmiş. Yürümüş şeytanın yanına sormuş. "Sen bu insanların hepsini zincire vurmuşsun ben niye serbestim" diye. Şeytan demiş ki "Senin zincire ihtiyacın yok sen zaten serbest iradenle benim yolumdasın"
    Elhasıl şeytan sana bu tür vesveseleri vererek seni ibadetten imandan soğutmaya çalışıyor- Allah korusun. Dolayısıyla üstünde durma...
    Rabbim utandırmasın... SELAMETLE!!!


  14. 02.Eylül.2013, 23:50
    7
    Devamlı Üye
    Vesvese hakkında da araştırma yap, vesveseleri azaltmak hatta kurtulmak için ilmi konularda da araştırma yap. Belli zaten vesveselerle boğuşuyorsun.
    Bir gece bir adam rüyasında şeytanı görmüş. Şeytan, bir dizi insanı zincire vurmuş çekiyormuş. Adam serbestmiş. Yürümüş şeytanın yanına sormuş. "Sen bu insanların hepsini zincire vurmuşsun ben niye serbestim" diye. Şeytan demiş ki "Senin zincire ihtiyacın yok sen zaten serbest iradenle benim yolumdasın"
    Elhasıl şeytan sana bu tür vesveseleri vererek seni ibadetten imandan soğutmaya çalışıyor- Allah korusun. Dolayısıyla üstünde durma...
    Rabbim utandırmasın... SELAMETLE!!!





+ Yorum Gönder