Konusunu Oylayın.: Mezhepler arasındaki farklılığın hikmeti

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Mezhepler arasındaki farklılığın hikmeti
  1. 29.Ağustos.2013, 19:51
    1
    YunusC
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Kasım.2012
    Üye No: 98451
    Mesaj Sayısı: 15
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Mezhepler arasındaki farklılığın hikmeti






    Mezhepler arasındaki farklılığın hikmeti Mumsema Selamun Aleyküm,
    Ben şunu merak ediyorum.Bir mezhepte günah olan bir davranış diğer mezhepte caiz görülebiliyor.Bu durumda günah olan mezhepe mensup bir kişi bu hareketin günahını çekerken diğer mezhepe mensup kişi bunun günahını çekmez mi?
    Şimdiden cevap veren kişilerden Allah Razı Olsun.


  2. 29.Ağustos.2013, 19:51
    1
    Üye



    Selamun Aleyküm,
    Ben şunu merak ediyorum.Bir mezhepte günah olan bir davranış diğer mezhepte caiz görülebiliyor.Bu durumda günah olan mezhepe mensup bir kişi bu hareketin günahını çekerken diğer mezhepe mensup kişi bunun günahını çekmez mi?
    Şimdiden cevap veren kişilerden Allah Razı Olsun.


    Benzer Konular

    - Mezhepler arasındaki farklılığı nasıl açıklayabiliriz? Birinin helal dediğine diğeri neden haram diy

    - İslâm İnançları ve Mezhepler Arasındaki Görüş Farkları

    - İtikadi mezhepler olan Eş'ari ve Maturidi arasındaki görüş farklılıkları

    - Ameli Mezhepler Arasındaki Farklar

    - Mezhepler Arasındaki İhtilafların Doğuş Sebepleri..

  3. 29.Ağustos.2013, 19:57
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Mezhepler




    Mezhepler arasındaki farklılığın hikmeti

    aleyküm selam
    Mezheplerin farzlar hakkında değişik görüşleri bulunmaktadır. Mesela abdestin farz olduğu hususunda bütün mezhepler ittifak halindedir. Ancak abdest alırken nelerin farz olduğu hususu ihtilaflıdır. Yani abdestin farz olması bütün mezheplerde esastır. Ancak teferruat denilen ayrıntılarda fark vardır. Aynı şekilde namaz kılmak tüm mezheplerde farzdr. Ancak namaz klınırken nelerin farz olduğu hususunda bazı ihtilaflar olmaktadır.

    Mezhep imamları İslami meseleler de değil uygulanış tarzında kendilerine göre haklı sebeplerle ihtilaf etmişlerdir. Mesela abdest alırken başa meshetmekte bütün imamlar ittifak etmişlerdir. Ancak meshin tarzında ve miktarında ihtilaf etmişlerdir.

    Abdesti bizlere farz kılan Rabbimizin, “başınıza meshediniz” emri “bi ruusikum” ibaresiyle gelmiştir. Dillerin en zengini olan Arapça'da çeşitli kelimelerin başına gelen 'b' harfi, bazan “güzelleştirmek”, bazan “bazı” manasını vermek, bazan da “bitiştirmek” manasını vermek için gelir. Abdest ayetinin “ruusiküm” kelimesinin başına gelen 'b' harfini mezhep imamlarının her biri ayrı manada anlamışlar ve bundan farklı bir uygulama ortaya çıkmıştır. Buradaki 'b' harfi her üç manaya da gelir.

    Bunun içindir ki İmam-ı Malik hazretleri: “Başa meshederken, başın tamamı meshedilmelidir. Zira buradaki 'b' harfi kelimeyi güzelleştirmek için gelmiştir. Kendi başına bir manası yoktur” der.

    İmam-ı Ebu Hanife hazretleri ise: “Bu 'b' bazı manasına gelen 'b'dir. Başın bazısına meshedilse kafi gelir” der.

    İmam-ı Şafii hazretleri ise: “Bu 'b' bitişmek manasına gelen 'b' dir. Sadece elin başa bitişmesi, birkaç kıla değmesi kifayet eder, mesh tamam olur” der. Hal böyle olunca mezhep imamlarının her birinin hak yolda oldukları, teferruattaki ayrılık gibi görünen hükümlerin bir ihtilaf konusu olmadığı kendiliğinden ortaya çıkar ve kötü maksatlı olanların iddialarını havada bırakır... (Ahmed Şahin, Hayat ve Biz, 235)

    Bu arada kanun maddesi bir olduğu halde anlayış farklarından aynı meselede çeşitli mahkemelerden birbirine yüzde yüz zıt ve farklı hükümler ortaya çıkmaktadır. Birisi ortaya çıkıp da “bu neden böyle oluyor?” diyemezken mezhep meselesinin dile dolanması iyi niyetle ve gerçekçilikle uyuşmaz.


  4. 29.Ağustos.2013, 19:57
    2
    Devamlı Üye



    Mezhepler arasındaki farklılığın hikmeti

    aleyküm selam
    Mezheplerin farzlar hakkında değişik görüşleri bulunmaktadır. Mesela abdestin farz olduğu hususunda bütün mezhepler ittifak halindedir. Ancak abdest alırken nelerin farz olduğu hususu ihtilaflıdır. Yani abdestin farz olması bütün mezheplerde esastır. Ancak teferruat denilen ayrıntılarda fark vardır. Aynı şekilde namaz kılmak tüm mezheplerde farzdr. Ancak namaz klınırken nelerin farz olduğu hususunda bazı ihtilaflar olmaktadır.

    Mezhep imamları İslami meseleler de değil uygulanış tarzında kendilerine göre haklı sebeplerle ihtilaf etmişlerdir. Mesela abdest alırken başa meshetmekte bütün imamlar ittifak etmişlerdir. Ancak meshin tarzında ve miktarında ihtilaf etmişlerdir.

    Abdesti bizlere farz kılan Rabbimizin, “başınıza meshediniz” emri “bi ruusikum” ibaresiyle gelmiştir. Dillerin en zengini olan Arapça'da çeşitli kelimelerin başına gelen 'b' harfi, bazan “güzelleştirmek”, bazan “bazı” manasını vermek, bazan da “bitiştirmek” manasını vermek için gelir. Abdest ayetinin “ruusiküm” kelimesinin başına gelen 'b' harfini mezhep imamlarının her biri ayrı manada anlamışlar ve bundan farklı bir uygulama ortaya çıkmıştır. Buradaki 'b' harfi her üç manaya da gelir.

    Bunun içindir ki İmam-ı Malik hazretleri: “Başa meshederken, başın tamamı meshedilmelidir. Zira buradaki 'b' harfi kelimeyi güzelleştirmek için gelmiştir. Kendi başına bir manası yoktur” der.

    İmam-ı Ebu Hanife hazretleri ise: “Bu 'b' bazı manasına gelen 'b'dir. Başın bazısına meshedilse kafi gelir” der.

    İmam-ı Şafii hazretleri ise: “Bu 'b' bitişmek manasına gelen 'b' dir. Sadece elin başa bitişmesi, birkaç kıla değmesi kifayet eder, mesh tamam olur” der. Hal böyle olunca mezhep imamlarının her birinin hak yolda oldukları, teferruattaki ayrılık gibi görünen hükümlerin bir ihtilaf konusu olmadığı kendiliğinden ortaya çıkar ve kötü maksatlı olanların iddialarını havada bırakır... (Ahmed Şahin, Hayat ve Biz, 235)

    Bu arada kanun maddesi bir olduğu halde anlayış farklarından aynı meselede çeşitli mahkemelerden birbirine yüzde yüz zıt ve farklı hükümler ortaya çıkmaktadır. Birisi ortaya çıkıp da “bu neden böyle oluyor?” diyemezken mezhep meselesinin dile dolanması iyi niyetle ve gerçekçilikle uyuşmaz.


  5. 29.Ağustos.2013, 20:06
    3
    YunusC
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Kasım.2012
    Üye No: 98451
    Mesaj Sayısı: 15
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Mezhepler

    Peki ben kendi mezhebimde haram olan ama başka mezhepde haram olmayan bir hareket yapsam günaha girermiyim ?


  6. 29.Ağustos.2013, 20:06
    3
    Üye
    Peki ben kendi mezhebimde haram olan ama başka mezhepde haram olmayan bir hareket yapsam günaha girermiyim ?


  7. 29.Ağustos.2013, 20:12
    4
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Mezhepler arasındaki farklılığın hikmeti

    kardeşim hayır haram olmaz ama ilk cevamı iyi okudunuzmu


  8. 29.Ağustos.2013, 20:12
    4
    Devamlı Üye
    kardeşim hayır haram olmaz ama ilk cevamı iyi okudunuzmu


  9. 29.Ağustos.2013, 20:30
    5
    YunusC
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Kasım.2012
    Üye No: 98451
    Mesaj Sayısı: 15
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Mezhepler arasındaki farklılığın hikmeti

    Allah Razı Olsun


  10. 29.Ağustos.2013, 20:30
    5
    Üye
    Allah Razı Olsun





+ Yorum Gönder