Konusunu Oylayın.: Bir yıl boyunca hangi günlerden oruç tutmanın faziletli olduğunu yazar mısınız

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Bir yıl boyunca hangi günlerden oruç tutmanın faziletli olduğunu yazar mısınız
  1. 23.Ağustos.2013, 01:23
    1
    Reiss
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Temmuz.2013
    Üye No: 101928
    Mesaj Sayısı: 75
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: bursa

    Bir yıl boyunca hangi günlerden oruç tutmanın faziletli olduğunu yazar mısınız

  2. 23.Ağustos.2013, 02:53
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,670
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Bana bir yıl boyunca hangi günlerden oruç tutmanın faziletli olduğunu yazar mısınız




    Bir yılda tutulan sünnet/nafile oruçlar

    Muharrem ayının 9 ve 10`uncu veya 10 ve 11`inci günleri oruç tutmak sünnettir. Bu oruca Aşûra Orucu denir. Hadîs-i şerîf`te: Aşûra orucunun geçmiş yılın günahlarına keffâret olacağı belirtilmiştir. Bu oruç, aşûra günü olan Muharrem`in 10`uncu gününe, öncesinden veya sonrasından bir gün ilâve ile birlikte tutulmalıdır. Çünkü sadece Muharrem`in 10`uncu günü oruç tutmak mekruhtur.

    Her kamerî ayın 13, 14 ve 15`inci günü tutulan oruçlar menduptur. Bu günlere eyyâm-ı bîz denir.

    Her haftanın Perşembe ve Pazartesi günleri ve

    Ramazan`ı tâkib eden Şevval ayında 6 gün oruç tutmak da menduptur. Resûl-i Ekrem`e (asm) Pazartesi günü oruç tutmak hakkında sorulunca,
    "Bu, benim doğduğum, Peygamber olarak gönderildiğim ve bana Kur`an indirilen gündür" buyurmuştur. Şevval ayında tutulan 6 gün orucu hakkında ise,
    "Kim Ramazan orucunu tutar da sonra ona Şevval`den 6 gün katarsa, bütün seneyi (sevabca) oruçlu geçirmiş gibi olur" demiştir...

    Dâvut Aleyhisselâm`ın yaptığı gibi, bir gün oruç tutup bir gün iftar etmek de menduptur. Bu tarz tutulan oruca Savm-ı Dâvud denir. Resûlüllah Efendimiz:
    "Allah indinde en makbûl oruç, kardeşim Dâvud`un orucudur. Bir gün yer, bir gün tutardı" buyurarak ümmetini bu şekilde oruç tutmaya teşvik etmiştir.


    Şa`ban ayı, oruç tutmak bakımından, en sevablı ve faziletli aylardan biridir. Resûlüllah Efendimiz, hiçbir ayda, Şa`ban ayındaki kadar çok oruç tutmamıştır. Sebebi kendisine sorulunca şöyle izah etmişlerdir:
    "Bu ay, Receb ile Ramazan ayı arasında insanların kendisinden gafil oldukları bir aydır. Halbuki o, içerisinde amellerin Rabbü`l-Âlemîn`e arz olunduğu bir aydır. Binaenaleyh, ben, amelimin, oruçlu olduğum halde Allah`a arz olunmasını dilerim."

    Yukarıda sayılan vakitler dışında, kerahet olmayan günlerde oruç tutmak ise nâfiledir. Nafilenin mânası, farz ve vâcibden ayrı olarak, hiçbir dinî mükellefiyet olmaksızın, sırf fazilet ve sevab için yapılan ibâdet demektir.


  3. 23.Ağustos.2013, 02:53
    2
    Moderatör



    Bir yılda tutulan sünnet/nafile oruçlar

    Muharrem ayının 9 ve 10`uncu veya 10 ve 11`inci günleri oruç tutmak sünnettir. Bu oruca Aşûra Orucu denir. Hadîs-i şerîf`te: Aşûra orucunun geçmiş yılın günahlarına keffâret olacağı belirtilmiştir. Bu oruç, aşûra günü olan Muharrem`in 10`uncu gününe, öncesinden veya sonrasından bir gün ilâve ile birlikte tutulmalıdır. Çünkü sadece Muharrem`in 10`uncu günü oruç tutmak mekruhtur.

    Her kamerî ayın 13, 14 ve 15`inci günü tutulan oruçlar menduptur. Bu günlere eyyâm-ı bîz denir.

    Her haftanın Perşembe ve Pazartesi günleri ve

    Ramazan`ı tâkib eden Şevval ayında 6 gün oruç tutmak da menduptur. Resûl-i Ekrem`e (asm) Pazartesi günü oruç tutmak hakkında sorulunca,
    "Bu, benim doğduğum, Peygamber olarak gönderildiğim ve bana Kur`an indirilen gündür" buyurmuştur. Şevval ayında tutulan 6 gün orucu hakkında ise,
    "Kim Ramazan orucunu tutar da sonra ona Şevval`den 6 gün katarsa, bütün seneyi (sevabca) oruçlu geçirmiş gibi olur" demiştir...

    Dâvut Aleyhisselâm`ın yaptığı gibi, bir gün oruç tutup bir gün iftar etmek de menduptur. Bu tarz tutulan oruca Savm-ı Dâvud denir. Resûlüllah Efendimiz:
    "Allah indinde en makbûl oruç, kardeşim Dâvud`un orucudur. Bir gün yer, bir gün tutardı" buyurarak ümmetini bu şekilde oruç tutmaya teşvik etmiştir.


    Şa`ban ayı, oruç tutmak bakımından, en sevablı ve faziletli aylardan biridir. Resûlüllah Efendimiz, hiçbir ayda, Şa`ban ayındaki kadar çok oruç tutmamıştır. Sebebi kendisine sorulunca şöyle izah etmişlerdir:
    "Bu ay, Receb ile Ramazan ayı arasında insanların kendisinden gafil oldukları bir aydır. Halbuki o, içerisinde amellerin Rabbü`l-Âlemîn`e arz olunduğu bir aydır. Binaenaleyh, ben, amelimin, oruçlu olduğum halde Allah`a arz olunmasını dilerim."

    Yukarıda sayılan vakitler dışında, kerahet olmayan günlerde oruç tutmak ise nâfiledir. Nafilenin mânası, farz ve vâcibden ayrı olarak, hiçbir dinî mükellefiyet olmaksızın, sırf fazilet ve sevab için yapılan ibâdet demektir.


  4. 23.Ağustos.2013, 18:12
    3
    Reiss
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Temmuz.2013
    Üye No: 101928
    Mesaj Sayısı: 75
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: bursa

    Cevap: Bir yıl boyunca hangi günlerden oruç tutmanın faziletli olduğunu yazar mısınız

    (kerahet olmayan günlerde) ne denmek oluyor


  5. 23.Ağustos.2013, 18:12
    3
    Emekli
    (kerahet olmayan günlerde) ne denmek oluyor


  6. 23.Ağustos.2013, 19:43
    4
    hikmetgumuslu
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ağustos.2013
    Üye No: 102260
    Mesaj Sayısı: 39
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: odam :)

    Cevap: Bir yıl boyunca hangi günlerden oruç tutmanın faziletli olduğunu yazar mısınız

    kerahet olmayan gün demek oruç tutmasında sakınca olmayan gün demek


  7. 23.Ağustos.2013, 19:43
    4
    kerahet olmayan gün demek oruç tutmasında sakınca olmayan gün demek


  8. 23.Ağustos.2013, 20:26
    5
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Bir yıl boyunca hangi günlerden oruç tutmanın faziletli olduğunu yazar mısınız

    mesela ramazan bayramının 1.günü kurban bayramının dört günündede oruç tutmak tahrimen mekruhtur gibi...


  9. 23.Ağustos.2013, 20:26
    5
    Hadis Öğrencisi
    mesela ramazan bayramının 1.günü kurban bayramının dört günündede oruç tutmak tahrimen mekruhtur gibi...


  10. 23.Ağustos.2013, 20:38
    6
    hikmetgumuslu
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ağustos.2013
    Üye No: 102260
    Mesaj Sayısı: 39
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: odam :)

    Cevap: Bir yıl boyunca hangi günlerden oruç tutmanın faziletli olduğunu yazar mısınız

    kerahat olan günler şunlar kardeşim

    1— Senenin beş gününde oruç tutmak (tahrimen) mekruhtur. Yâni, harama yakın şekilde mekruh sayılmıştır. Bu günler Ramazan Bayramı’nın ilk günü ile Kurban Bayramı’nın ilk dört günüdür.


    Bu günlerde tutulan oruç yine oruç olmasına rağmen yenirse kazası lâzım gelmez. Zira kendisi mekruh olan şeyin borç olması makul olmaz.

    2— Tek başına cuma günü, yahut tek başına cumartesi günü de oruç tutmak (tenzihen) mekruhtur. Zira cuma bayramdır. Mü’minlerin bayramına iştirak etmenin gereği oruçlu olmamaktır. Cumartesi ise Yahudilerin özel günleridir. Onlara benzememek için yalnız o güne mahsus şekilde oruç tutmak münasip değildir.

    3— Muharrem ayının yalnız onuncu günü, yâni Âşura günü oruçlu bulunmak da aynı şekilde (tenzihen) mekruhtur. Yalnız o güne hasredilen oruç, mahzurdan hâli olmaz. Ancak bir gün önceden başlanırsa, yahutta devam edilen oruç tutulursa mahzur olmaz.

    4— (Nevruz) ve (Mehrican) denen ilkbahar günlerine mahsus olarak kasdi şekilde oruçlu olmak da aynı şekilde mekruhtur. Kasdî olmaksızın, mutad olan orucun bugünlere rastlamasında ise mahzur olmaz.


    Otuzuncu günü Ramazan mı, Şaban ayının son günü mü kestirilemeyen gündür. Böyle şek edilen günde niyette şüphe olduğundan mekruh olur.

    Niyette şüphe olmaz da Şaban’ın son günü olduğu bilinir, nafileye niyet edilerek tutulursa, bunda mahzur olmaz. Sonra o günün Ramazan olduğu bilinse o tek günlük nafile farz olan oruç yerine kâim olur.


    Ancak “bugün Ramazansa farz olan oruca, değilse nafileye niyet ediyorum şeklinde şek ile yapılan niyetle oruç tutulmaz. Buna dikkat etmek gerek.


    Şayet tazim, hürmet ve saygı niyeti yoksa, sadece Pazar günü oruçlu olmak mekruh değildir.

    kaynak : sorularlaislamiyet


  11. 23.Ağustos.2013, 20:38
    6
    kerahat olan günler şunlar kardeşim

    1— Senenin beş gününde oruç tutmak (tahrimen) mekruhtur. Yâni, harama yakın şekilde mekruh sayılmıştır. Bu günler Ramazan Bayramı’nın ilk günü ile Kurban Bayramı’nın ilk dört günüdür.


    Bu günlerde tutulan oruç yine oruç olmasına rağmen yenirse kazası lâzım gelmez. Zira kendisi mekruh olan şeyin borç olması makul olmaz.

    2— Tek başına cuma günü, yahut tek başına cumartesi günü de oruç tutmak (tenzihen) mekruhtur. Zira cuma bayramdır. Mü’minlerin bayramına iştirak etmenin gereği oruçlu olmamaktır. Cumartesi ise Yahudilerin özel günleridir. Onlara benzememek için yalnız o güne mahsus şekilde oruç tutmak münasip değildir.

    3— Muharrem ayının yalnız onuncu günü, yâni Âşura günü oruçlu bulunmak da aynı şekilde (tenzihen) mekruhtur. Yalnız o güne hasredilen oruç, mahzurdan hâli olmaz. Ancak bir gün önceden başlanırsa, yahutta devam edilen oruç tutulursa mahzur olmaz.

    4— (Nevruz) ve (Mehrican) denen ilkbahar günlerine mahsus olarak kasdi şekilde oruçlu olmak da aynı şekilde mekruhtur. Kasdî olmaksızın, mutad olan orucun bugünlere rastlamasında ise mahzur olmaz.


    Otuzuncu günü Ramazan mı, Şaban ayının son günü mü kestirilemeyen gündür. Böyle şek edilen günde niyette şüphe olduğundan mekruh olur.

    Niyette şüphe olmaz da Şaban’ın son günü olduğu bilinir, nafileye niyet edilerek tutulursa, bunda mahzur olmaz. Sonra o günün Ramazan olduğu bilinse o tek günlük nafile farz olan oruç yerine kâim olur.


    Ancak “bugün Ramazansa farz olan oruca, değilse nafileye niyet ediyorum şeklinde şek ile yapılan niyetle oruç tutulmaz. Buna dikkat etmek gerek.


    Şayet tazim, hürmet ve saygı niyeti yoksa, sadece Pazar günü oruçlu olmak mekruh değildir.

    kaynak : sorularlaislamiyet





+ Yorum Gönder