Konusunu Oylayın.: Kadınların kaşlarını inceltmelerinin hükmü nedir ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kadınların kaşlarını inceltmelerinin hükmü nedir ?
  1. 05.Ağustos.2013, 18:10
    1
    umutlucan
    Sadece ALLAH'a kul olun

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mayıs.2013
    Üye No: 101338
    Mesaj Sayısı: 1,441
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15

    Kadınların kaşlarını inceltmelerinin hükmü nedir ?






    Kadınların kaşlarını inceltmelerinin hükmü nedir ? Mumsema kadınların kaşlarını inceltmelerinin hükmü nedir ?

    eger cok kötüyse yinede düzeltilmezmi?


  2. 05.Ağustos.2013, 18:10
    1
    Sadece ALLAH'a kul olun



  3. 05.Ağustos.2013, 18:37
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Kadınların kaşlarını inceltmelerinin hükmü nedir ?




    Kadınların kaşlarını inceltmelerinin hükmü nedir ?



    Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:

    "Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz görülmemiştir." (Prof. Dr. Hayreddin Karaman)

    Kadınların yüzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi, kirpiklerini uzatması konusunun şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir. Hz. Peygamber'in (sas) bu konu ile ilgili bir hadisinde; "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, 'Libas', 84; Müslim, 'Libas', 120) buyurmuş olması, bu ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukçuları arasında tartışma konusu olmuştur.

    Alimlerin çoğuna göre; kadının kocasına güzel gözükmek için ve onun izni ile yüzünde, kadınlara mahsus olmayan tüylerin (sakal, bıyık tüyleri) bitmesi halinde bunları alması, güzelleşmek için makyaj yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tüyleri (iki kaş arası, etrafı) alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için, yabancılar için yüz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile ilgilidir.

    Malikiler ve bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirme olarak değerlendirdiğinden hiçbir şekilde caiz görmemekte veya mekruh saymaktadır.

    Sonuç olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık veya illet sebebiyle kadının yüzünde sonradan biten ve yüzünü çirkinleştiren yüz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de, başkalarına güzel görünmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha doğrudur.

    İnsan, Allah'a inandığı, inanması ölçüsünde Rabb'inin kendisine emanet ettiği vücudundan ötürü saygılı olması, nimetlerine şükürle karşılık vermesi gereğindendir. Bunun için Müslüman hanımın, Allah'ın (cc) yüzüne verdiği güzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan saygısının, ruh ve gönül huzurunun manevi ışıltısını yüzüne aksettirerek güzelliğine güzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yüce Allah'a olan sevgisinin ifadesidir. (Dr. Jale Şimşek)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  4. 05.Ağustos.2013, 18:37
    2
    Devamlı Üye



    Kadınların kaşlarını inceltmelerinin hükmü nedir ?



    Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:

    "Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz görülmemiştir." (Prof. Dr. Hayreddin Karaman)

    Kadınların yüzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi, kirpiklerini uzatması konusunun şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir. Hz. Peygamber'in (sas) bu konu ile ilgili bir hadisinde; "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, 'Libas', 84; Müslim, 'Libas', 120) buyurmuş olması, bu ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukçuları arasında tartışma konusu olmuştur.

    Alimlerin çoğuna göre; kadının kocasına güzel gözükmek için ve onun izni ile yüzünde, kadınlara mahsus olmayan tüylerin (sakal, bıyık tüyleri) bitmesi halinde bunları alması, güzelleşmek için makyaj yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tüyleri (iki kaş arası, etrafı) alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için, yabancılar için yüz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile ilgilidir.

    Malikiler ve bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirme olarak değerlendirdiğinden hiçbir şekilde caiz görmemekte veya mekruh saymaktadır.

    Sonuç olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık veya illet sebebiyle kadının yüzünde sonradan biten ve yüzünü çirkinleştiren yüz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de, başkalarına güzel görünmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha doğrudur.

    İnsan, Allah'a inandığı, inanması ölçüsünde Rabb'inin kendisine emanet ettiği vücudundan ötürü saygılı olması, nimetlerine şükürle karşılık vermesi gereğindendir. Bunun için Müslüman hanımın, Allah'ın (cc) yüzüne verdiği güzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan saygısının, ruh ve gönül huzurunun manevi ışıltısını yüzüne aksettirerek güzelliğine güzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yüce Allah'a olan sevgisinin ifadesidir. (Dr. Jale Şimşek)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  5. 05.Ağustos.2013, 23:30
    3
    HAK.ISLAM
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2013
    Üye No: 102100
    Mesaj Sayısı: 80
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kadınların kaşlarını inceltmelerinin hükmü nedir ?

    Abdullah bin-i Mes'ud (Radıyallahu anh) şöyle buyurmuştur.

    ''Dövme yapan, Dövme yaptıran , yüzlerinin tüylerini yolduran , seyrek ve güzel dişli görünmek için ön dişlerinin aralarını yontan, sırıtkan (dişlerini gösterecek şekilde yapmacıklı gülmeyi alışkanlık haline getirmiş bulunan) ve Allah'ın yarattığını değiştiren Kadınlara lanet etmiştir.''

    Abdullah'ın bu sözü Esedoğullarından Kur'anı iyi okuyabilen Ümmü Ya'kub isimli bir kadına ulaştığında O kadın Abdullah (Radıyallahu anh)a gelerek bu lanetleme nedir? deyince Abdullah (Radıyallahu anh):

    '' Ben Rasullullah (Sallahu aleyhi ve sellem) in Lanet ettiği kimselere niye lanet etmeyeyim ?
    Hem bu, Allah'ın kitabında da var'' Buyurdu.

    o kadın : ''Vallahi ben Mushaf'ın iki kabı arasında ne varsa okudum Fakat onu bulamadım'' deyince Abdullah (Radıyallahu anh):

    '' Vallahi sen onu gerçekten okuduysan Muhakkak onu bulmuşundur. Bu, ' O Rasul size ne verdiyse onu alın, Size Neyi yasak ettiyse ondan da sakının (Haşr Süresi 7) Ayetidir'' buyurdu..

    (Buhari, Libas :80 no:5587 , 5/2216 libas:82 no : 5595 , 5/2218, Müslim , Libas : 33 no : 2125, 3/1678 , Ebu Davud , Tereccül : 5 no :4169 , 2/476 , Darimi , İsti'zan :19 no:2549 , 2/733 , İbni Mace, Nikah :52 . 1989 ,1/640 )


  6. 05.Ağustos.2013, 23:30
    3
    HAK.ISLAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Abdullah bin-i Mes'ud (Radıyallahu anh) şöyle buyurmuştur.

    ''Dövme yapan, Dövme yaptıran , yüzlerinin tüylerini yolduran , seyrek ve güzel dişli görünmek için ön dişlerinin aralarını yontan, sırıtkan (dişlerini gösterecek şekilde yapmacıklı gülmeyi alışkanlık haline getirmiş bulunan) ve Allah'ın yarattığını değiştiren Kadınlara lanet etmiştir.''

    Abdullah'ın bu sözü Esedoğullarından Kur'anı iyi okuyabilen Ümmü Ya'kub isimli bir kadına ulaştığında O kadın Abdullah (Radıyallahu anh)a gelerek bu lanetleme nedir? deyince Abdullah (Radıyallahu anh):

    '' Ben Rasullullah (Sallahu aleyhi ve sellem) in Lanet ettiği kimselere niye lanet etmeyeyim ?
    Hem bu, Allah'ın kitabında da var'' Buyurdu.

    o kadın : ''Vallahi ben Mushaf'ın iki kabı arasında ne varsa okudum Fakat onu bulamadım'' deyince Abdullah (Radıyallahu anh):

    '' Vallahi sen onu gerçekten okuduysan Muhakkak onu bulmuşundur. Bu, ' O Rasul size ne verdiyse onu alın, Size Neyi yasak ettiyse ondan da sakının (Haşr Süresi 7) Ayetidir'' buyurdu..

    (Buhari, Libas :80 no:5587 , 5/2216 libas:82 no : 5595 , 5/2218, Müslim , Libas : 33 no : 2125, 3/1678 , Ebu Davud , Tereccül : 5 no :4169 , 2/476 , Darimi , İsti'zan :19 no:2549 , 2/733 , İbni Mace, Nikah :52 . 1989 ,1/640 )





+ Yorum Gönder