+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Rüyalanma ve Gusül Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. bordomavi61
    Üye
    Reklam

    Rüyalanma ve Gusül

    Reklam





    Rüyalanma ve Gusül Mumsema Merhabalar değerli büyüklerim.
    Ben 16 yaşında bir gencim ve ibadet etmek istediğimde şeytanın vesveseleriyle sürekli karşılaşıyorum.
    Bugün bildiğiniz gibi cuma. Dün gece cuma namazı için guslettim , sahurda yemeğimi yiyip uyudum. Uyandığımda saat 1di ve 15 dakika gibi bir süre kalmıştı namaza. Rüyalandığımı çok net hatırlıyorum ama çamaşırımda bir ıslaklık yoktu. Gusle vaktim olmadığı için abdest alıp camiye gidecektim. Taharet alırken erkeklik uzvumla peçete arasında çok ince bir sıvı uzadı. O da rüyamda gördüğüm şeyler nedeniyle mezi çıkmıştır diye düşünüp gidip namazımı kıldım. Gusletmem gerekir miydi ? Gerektiği halde almadan camiye gittiysem çok mu günah işledim ?

    Bir diğer konu da vesvesem, abdestimi aldığım andan itibaren ' abdestim kaçtı ' vesvesesi peşimi bırakmıyor. Afedersiniz idrar kaçırdığımı hissediyorum sürekli. Ama bu vesvesenin biraz ilersinde , bazen gerçekten namaz esnasında kaçırdığımı selam verdikten sonra görüyorum, Maliki mezhebinde bu namazı bozmaz, bu kaçan idrar da necaset sayılmazmış. Maliki'yi taklit etmemde bir sakınca var mı ? Öbür türlü en az 2 3 kez tahret alıp 2 3 kez abdest tekrarlıyorum ve çamaşır değiştiriyorum sürekli. Eğer gerçekten kaçırıyorsam , abdestsiz namaz kılmış olurum bu da günah olur mu ?
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler





  2. ResûlÖzlemi
    Devamlı Üye

    Cevap: Rüyalanma ve Gusül


    Reklam


    rüyalandığını bilsen bile; yaşlık görmediğin taktirde gusül gerekmez.


    İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku
    ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin
    çıkması da guslü gerektirir.

    Resulullah
    (s.a.v.)'a: "Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa,
    ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması
    gerekir mi?" diye soruldu. Resulullah (s.a.v.):
    "Evet gerekir." diye cevapladı. Sonra ihtilam
    olduğunu görüp de yaşlık göremeyen
    kimseden soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Ona
    gusül gerekmez." dedi.."


    2.Soruna gelince;


    Bir mezhepten diğerine tamamen geçmek
    mümkün olduğu gibi, kendi mezhebinde çıkış
    yolu bulamayan bir kimse o mevzuda diğer
    mezhebin içtihadına, görüşüne göre amel
    edebilir. Bu caizdir. Fakat bu taklit keyfi ve
    nefisten gelen bir arzu ile olmamalıdır. Bir
    zaruret ve maslahata göre yapılmalıdır. Bir
    meselede kendi mezhebinden başka bir
    mezhebi taklit eden kimse şu hususlara
    dikkat etmelidir.
    Birincisi: Bir ibadet veya muamele başka bir
    hak mezhebe göre taklit edilecekse, o ibadet
    veya muamelenin daha önce yapılmamış
    olması gerekir. Meselâ, Şâfiî mezhebine
    mensup olan bir kimse, namaza başlamadan
    önce hanımına eliyle dokunduğunu namazı
    kıldıktan sonra hatırlasa; sonra da, "Nasıl
    olsa abdestim Hanefi mezhebine göre
    tamamdır." deyip o meselede Hanefiye tabi
    olsa, namazı sahih olmaz.
    İkincisi: Taklit eden kimse, her mezhepten
    kolayına geleni seçip ona göre amel etme gibi
    bir yola girmemelidir. Böyle bir hareket,
    farklı mezheplere göre birbirine zıt meseleleri
    birarada yapma sayılır ki, buna "telfik"
    denir. Telfik ise caiz değildir. Meselâ,
    abdestini Hanefi mezhebine göre alan
    kimsenin, niyet etmese de abdesti tamamdır.
    Çünkü bu mezhebe göre niyet abdestin
    farzlarından değildir. Fakat bu kişinin aynı
    mezhebe göre başının dörtte birini
    meshetmesi lâzım gelirken, bu hususta Şâfiî
    mezhebine uyarak başının dörtte birinden
    azını meshederse, bu abdest tamamlanmış
    sayılmaz. Böyle bir davranış "telfik"
    sayılacağından caiz değildir.


  3. bordomavi61
    Üye
    Cevabınız için teşekkür ederim, yalnız ikinci soruma verdiğiniz cevabı tam olarak anlayamadım, sadece abdest kaçırma konusunda maliki mezhebini taklit etmem 'telfik' dediğiniz davranışın içine girer mi. Veya taklit ettiğimde artık maliki mezhebine geçmiş mi sayılırım ?

  4. ResûlÖzlemi
    Devamlı Üye
    Sadece abdest kacirma konusunda maliki mezhebini taklit edemezsin. Cunku senin demek istedigin su oluyor. " Namazi hanefi mezhebine gore kilayim, abdestim kacarsa malikiyi taklit etmis olurum" oluyor boyle olmaz iste. Yani namazi maliki mezhebine gore kilacaksin cunku ya malikiyi taklit edeceksin ve o mezhebin kurallarina gore kilacaksin ya da hanefi mezhebine gore. Ben boyle dusunuyorum. Bu konuda bir arastirma yapayim ve kesin bir bilgi vereyim sana. Benim soyledigim sekilde kilmaya baslama. Cunku yanlis bir hukum vermis olmak istemem. Vebalini alamam.

    Bir ibadet veya muamele başka bir
    hak mezhebe göre taklit edilecekse, o ibadet
    veya muamelenin daha önce yapılmamış
    olması gerekir . Meselâ, Şâfiî mezhebine
    mensup olan bir kimse , namaz a başlamadan
    önce hanımına eliyle dokunduğunu namaz ı
    kıldıktan sonra hatırlasa ; sonra da , "Nasıl
    olsa abdestim Hanefi mezhebine göre
    tamamdır ." deyip o meselede Hanefiye tabi
    olsa, namaz ı sahih olmaz .

    yani anliyacagin : mesela ben safii'yim bu mezhepte kadina dokunmak abdesti bozuyor. Ve dokunuyorum (abdest bozuldu) ama dokundugumu unutup namazi kiliyorum sonra da hatirladigimda "hanefi mezhebine gore kadina dokunmak abdesti bozmaz. Hemen o mezhebi taklit edeyim de abdestim bozulmamis ve boylelikl namazim sahih olsun" diye birsey olamaz.



    Taklit eden kimse , her mezhepten
    kolayına geleni seçip ona göre amel etme gibi
    bir yola girmemelidir . Böyle bir hareket,
    farklı mezheplere göre birbirine zıt meseleleri
    birarada yapma sayılır ki , buna "telfik "
    denir. Telfik ise caiz değildir .


    Mesela dediginiz abdest kacirmak o maliki mezhebine gore bozmuyor ama hanefi mezhebine gore bozuyor. İste bunlar birbirine zittir.

  5. ResûlÖzlemi
    Devamlı Üye
    (Kusura bakmayin flood icin)


    kardesim namaz vakti giriyor. Bir muddet bekle sana dogru ceavi bulacagim ins. Bu yazilardan biraz tefekkur edince ilk yazdigim seyler yanlis galiba. Kesin bir bilgi buluncaya kadar bunlari uygulama.

  6. ResûlÖzlemi
    Devamlı Üye
    Özür sahibi ve Maliki’yi taklit


    Sual: Herhangi bir şekilde abdest tutamayan
    kimse, nasıl hareket eder?
    CEVAP
    Abdest tutamayan kimse, özür sahibi ise,
    istediği zaman abdest alır. Bu abdest ile,
    istediği kadar farz ve nafile kılar ve Kur’an-ı
    kerim okur. Namaz vakti çıkınca abdesti
    bozulmuş olur. Her namaz vakti girdikten
    sonra, yeni abdest alıp, bu vakit çıkıncaya
    kadar her ibadeti yapar. Öğleden başka dört
    namazdan birinin vakti girmeden önce aldığı
    abdest ile, bu namazı kılamaz. Çünkü, öğle
    namazının vakti başlarken, bir namazın vakti
    çıkmıyor.
    Özür sahiplerinin, devam eden özürleri,
    abdestini bozmaz. Fakat, başka bir abdest
    bozan sebep ile bozulur. Vakit çıkınca, özür
    sebebi ile de bozulmuş olur. (Tahtavi)

    Özür sahibi olmak için, abdesti bozan bir şeyin, devam üzere mevcut olması gerekir. Edası farz olan herhangi bir namaz vakti içinde, namaz vaktinin başından sonuna kadar, abdest alıp, yalnız farzı kılacak kadar bir zaman, abdestli kalamayan kimse, özrü gördüğü andan itibaren, özür sahibi sayılır. Mesela, idrar ve başka akıntılar, yel kaçması, yaradan kan, irin akması, yahut meme, göbek, burun gibi bir yerden, kan, irin akması gibi, abdesti bozan şeylerden biri, hep mevcut olur, yani bir namaz vaktinin başından sonuna kadar, bir abdest alıp, farzı kılacak kadar, durdurulamazsa, o kimse, özür sahibi olur.* Bir namaz vakti girdikten, farzı kılacak kadar zaman sonra özür başlasa, vaktin sonu yaklaşıncaya kadar bekler. Hiç durmadı ise, vaktin sonunda abdest alıp, o vaktin namazını kılar. Namaz vakti çıktıktan sonra, sonraki namaz vakti içinde durursa, önceki namazını iade eder. İkinci namaz vaktinin başından sonuna kadar hiç kesilmezse, özür sahibi olduğu anlaşılır ve kılmış olduğu önceki vaktin namazını iade etmez.* En uygun olanı da, özürlü kimsenin, Maliki mezhebini taklit etmesidir. Çünkü Maliki’de, abdesti bozan başka bir sebep yoksa, o kimsenin özrü, namaz vakti çıksa da, abdestini bozmaz. Her namaz vaktinde bir kere çıkması da şart değildir. Günde bir defa veya birkaç günde bir defa da özrü zuhur etse yine özrü abdestini bozmaz. Namazdan önce veya namaz içinde idrar veya yel kaçıran yahut akıntısı olan kimse, Maliki mezhebini taklit ederse, abdesti bozulmamış olur.*(M.Erbea)*

  7. bordomavi61
    Üye
    Çok teşekkür ederim Allah razı olsun

  8. ResûlÖzlemi
    Devamlı Üye
    Bir meselede bir mezhebi taklit
    edebilmek için, o meselede, o mezhebin
    bütün şart ve vaciplerini bilmek gerekir.

    Mesela, Hanefi olan birisi, abdest hususunda
    Şafi mezhebini taklit edecekse, abdestin şart
    ve vaciplerini Şafi mezhebine göre bilmesi ve
    onlara riayet etmesi gerekmektedir.



    Kaynak www.sorularlaislamiyet.com

  9. Misafir
    SelamünAleyküm hocam ben ramazan ayı dolayısıyla saat 5 gibi yattım sabah bi ara kalktim ihtilam olduğumu hatirlamiyorum ancak bir nemlilik hissettiğimi hatirliyorum ama çok az sonra uyumaya devam ettim ikinci sefere kaltığımda lavoboya gittim ve bir ıslaklık ,nemlilik veya kokuya raslamadım idrarımı yaparkende herhangi bir başka sıvıya rastlamadım. Bana bu durumda gusül abdesti farz olur mu ? Bunu oğrenmek istiyorum TEŞEKKÜRLER.

  10. arifselim
    Yönetici
    Aleykum selam. Nemlilik hissetmekle cünüp olunmaz. Ancak meni açık bir şekilde aktığı görülürse o zaman gusül abdesti alınması gerekir.

  11. Misafir
    Öncelikle selamun aleykum arkadaşlar bunu yazarken utanıyorum ama yazmak zorundayım arkadaşlar gece yatmadan evvel aklıma kötü şeyler geldi yaklaşık 15 ek kadar düşündükten sonra uyumuşum gece de rüyamda kötü şeyler gördüm ama yüzde bi milyon eninim ruyalanmadim sabah kalktığımda ise kulotumda bir iki damla beyaz bir şey vardı şüphelendim sabah namazını kılmadım kazasına niyetlendim bütün bu olayları bile bile abdest alıp kazasını kıldım.ardına öğlen okundu şimdi öğleyide kılacağım lütfen bir şey söyleyin zaten banyoda zor yapıyorum sıkıntı var banyoda durmadan akıyor lütfen cevap verin

  12. arifselim
    Yönetici

    Reklam


    Kazaya ertelemek için niyet etmek diye bir şey yoktur. Eğer rüyanda hiç bir şey görmemişsen bile uyandığında meni görmüşsen gusül alman gerekir. Meni erkeklerde beyazdır ve yoğun kıvamdadır.

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
gece rüyalanmak gusül gerektirirmi,  rüyalanmak gusül gerektirirmi,  ruyalanma,  rüyalanmak,  rüyalanma,  rüyalanmak namaz kılınır mı,  gece rüyalanmak gusül abdestini bozar mı