Konusunu Oylayın.: Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 7 kişi
Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?
  1. 18.Temmuz.2013, 05:23
    1
    YeniBoyut
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Eylül.2011
    Üye No: 90312
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?






    Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ? Mumsema son günlerde ve son 2-3 yıldır her zaman çıkan tartışma ne kadar doğru acaba? A.Bayındır doğru mu söylüyor acaba 1 saat fazla mı tutuyoruz


  2. 18.Temmuz.2013, 05:23
    1
    YeniBoyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



  3. 18.Temmuz.2013, 05:38
    2
    Ramadan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ağustos.2009
    Üye No: 51064
    Mesaj Sayısı: 1,163
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Yaş: 32

    Cevap: Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?




    Bayındır müslüman bile değil. boşverin onu. Allah geleceği bilmiyor diyenden imsak vaktini mi öğreneceğiz
    -----------

    Diyanet'ten imsak tartışmalarına cevap Diyanet İşleri Başkanlığı imsak vakitleriyle ilgili tartışmalara son vermek amacıyla bir açıklama yayınladı. Yazılı açıklamada şu sözlere yer verildi


    Diyanetİşleri Başkanlığı imsak vaktinin belirlenmesi hususunda öteden beri birbirine tamamenzıt iki tür eleştiriye muhatap olmaktadır.

    Birincisi imsak vaktinden temkini kaldırarak insanların oruçlarını riske attığı yolundaki eleştiridir. Nitekim ülkemizde yayınlanan bazı takvimler temkin süresini kullanmaya devam ettikleri için imsak vaktini Diyanet takviminden 20 dakika önce vermektedirler. Diğeri ise imsak vaktini çok erken belirleyerek insanlara fazla oruç tutturduğu yolundaki eleştiridir.

    Bu tür eleştirileride dikkate alarak Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez Ramazanınbaşlangıcında gerçekleştirdiği basın toplantısında gerekli beyanatlarda bulunmuş olmasına rağmen bu hususta her hangi bir açıklama yapılmamış gibi haber ve değerlendirmelerinsürdürülmesi üzerine aşağıdaki açıklamaların yenilenmesine ihtiyaç duyulmuştur:

    1- İmsakvaktinin hesapla belirlenmesi yeni bir hadise değildir. Namaz vakitlerinin hesaplarlabelirlenmeye başladığı Hicri III. Asırdan itibaren imsak vakitleride hesapla belirlenmektedir. Müslüman astronomi âlimleri geçmişten günümüze imsak vakitlerinin hesaplanmasındagenellikle bugün Diyanet İşleriBaşkanlığının imsakin hesaplanmasında esas aldığı kriterleribenimseyerek'Fecri sadık'ı tespit edegelmişlerdir.
    2- Geçmişİslam âlimlerinin büyük çoğunluğu, imsakin hesaplanmasında Diyanet İşleriBaşkanlığının esas aldığı 18º yi benimseyerek 'fecri sadık'ı hesaplamışlardır.Bazıları ise daha ihtiyatlı davranmak üzere 19º yi esas almışlardır. 1949 yılında Diyanet İşleri Başkanı Ahmet Hamdi Akseki'nin talimatıyla KandilliRasathanesinin kurucusu Prof. Fatin Gökmen başkanlığında Kamil Miras, İstanbulMüftüsü Ömer Nasuhi Bilmen, Eyyüp Müftüsü İsmail Habib Erzen ve Muvaakıt Yusuf Ziya Gökçe'den oluşan komisyon da imsakin belirlenmesi için 19º yi esasalmıştır. Ancak Başkanlığımız 1982 yılında imsak vaktinden temkini kaldırdığısırada İslamınkolaylaştırma ilkesi doğrultusunda 19º yerine bilimsel bir kriter olan 18º'yi benimsemiştir.
    3- Günümüzde İslam dünyasının neredeyse tamamına yakını imsak vaktininhesaplanmasındaDiyanet işleri Başkanlığının imsakin belirlenmesinde esas aldığıölçüyübenimsemektedir. Bu itibarla geçmişteki İslam astronomlarının bu meseleyianlamadığı, İslam dünyasındaki onlarca İslami Astronomi cemiyetinin bu işi bilmediği,şimdilerde birilerinin bu işi doğru anlamaya başladığı gibi bir sonuca götürecekyaklaşımlarla milletimizin zihninde tereddütler uyandırmaya çalışılmasınıisabetli bulmuyoruz.
    4- Diyanetİşleri Başkanlığı, elbette orucun başlangıç vakti konusunda fıkıh kitaplarımızdayeralan farklı görüşleri bilmektedir. Elbette bunlardan bir kısmının itibaraalınamayacak şaz görüşlerolduğunun da farkındadır. Ancak Başkanlık, sorumluluksahibi bir kurum olarak fetvaya esas olan en ihtiyatlı görüşü tercih ederekimsak vakitlerini hesaplamaktadır. Başkanlığın bu tercihi, vaktin ilk sınırınıtespit esasına dayanmaktadır. Bunu da bilimsel bir kriteri esas alarakgerçekleştirmektedir.
    5- Diyanetİşleri Başkanlığı, imsakin belirlenmesinde bilimsel bir kriter olarak astronomiktanınbaşlangıcı olan 18º'yi esas almaktadır. Böyle bilimsel bir kriter ölçüalınmadığı takdirde toplum içinde birliğin sağlanması asla mümkün değildir. Buhususta bugün şikâyet edilen tablo gibimanzaralar ortaya çıkar. Nitekimgünümüzdeki uygulamalarda kimi takvimler imsak vaktini Diyanet takviminden yaklaşık 20 dakika önce başlatırken kimileri Diyanet takviminden birsaattendaha fazla bir süre sonra başlatmaktadır.
    6- Dörtmezhebe göre yatsı namazının cevaz vakti, fecri sadığa kadar devam eder. Bunagöre yatsı namazının sonu ile sabah namazının başlangıç vakti arasında mühmelvakit/boşluk (ilkininvaktinin çıkması, ikincinin vaktinin girmesi için birsüre) yoktur. Vaktin biri çıkar, diğeri girer. Buna göre, fecr-i sadık'ınzuhuru ile yatsı vakti çıkar, sabah namazı vakti girer ve oruç için imsakbaşlar. Bunlar arasında, fıkıh yönünden, az da olsa bir boşluk/mühmel vakityoktur. Buna göre fecri sadık'ın ilk oluşmaya başladığı andan sonrayabırakılması, yatsı vaktinin sonu hususunda tereddüt ortaya çıkaracaktır.
    7- Başkanlığımızibadet vakitlerine ilişkin olarak dile getirilen her türlü görüş vedüşünceyiciddiyetle takip etmenin bir gereği olarak imsak ve yatsı vakitlerinin bilimselgözlem yöntemleriyle belirlenmesi içinAnkara Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay BilimleriBölümü ile ortakbir gözlem projesi yürütmektedir. Şu ana kadarki gözlemler Ankara Bâlâ ilçesindeki 1500 rakımlı Beynam Ormanları; Bolu Gerede İlçesindeki 1900 rakımlı Arkut Dağı ileTürkiye'nin güneyinde ve deniz seviyesindeki Mersin ili Anamur ilçesinde yürütülmüştür. Gözlem çalışmalarının insan gözüne endeksli aletlerleyapılan kısmında sonuca ulaşılmıştır. Buna göre; Başkanlık takvimlerindehesaplanan imsak vakitleri ile fecirde ortalama tan beyazlığının başlama vaktiarasında ise -0.8 +- 3.5 dakika fark görülmüştür. Bu sonuç, güneşin17.8 derece ufka yaklaştığı zamana denk gelmektedir. Başkanlık takvimlerinde yatsı vaktiiçingüneşin 17º ufkun altına inişinin, imsak vakti için ise güneşin ufka 18ºyaklaşması ölçüsününesas kabul edildiği dikkate alındığında insan gözüneendeksli aletsel rasatlarla yapılan gözlemsonuçlarının Başkanlık takvimindeverilen imsak vakti ile örtüştüğü görülmüş ve bu sonuçlarRamazandan önceDiyanet işleri Başkanımız tarafından halkımızla ve basınımızla paylaşılmıştır.
    8- Araştırmanın çıplakgözle yapılan rasatlar kısmında, Diyanet İşleri Başkanlığıgörevlilerindenmüteşekkil denek gözlemciler tarafından 28 adet yatsı, 22 adet imsak gözlemiolmak üzere toplan 50 adet görsel gözlem yapılmıştır. Ancak ışık etkisi ve ufukkirliliği gibi tesirler göz önünde bulundurularak; sağlıklı sonuçlaraulaşılması amacı ile çıplak gözle yapılan gözlemlere bir süre daha ve fakatmümkün mertebe ışık etkisinden olabildiğince uzak daha değişik yerlerde devamedilmesi kararına varılmıştır. Tüm gözlem sonuçları elde edildikten sonra bütünbilgiler kamuoyu ile paylaşılacaktır.
    9- Gerek aletselgözlemlerle ve gerek çıplak gözle yapılan rasatlarla ulaşılan sonuçlarda şu anakadar, günümüzde seslendirilmeye başlayan ve imsakin güneşin 10º ufka yaklaşmasından daha az bir zamana tekabüleden bir vakitte başlatılması yolundaki görüşü destekleyen en ufak bir bulguyarastlanmamıştır. Zaten söz konusu iddia sahiplerinin dile getirdiği görüşleriİslam tarihi boyunca kabul eden hiçbir ciddi ilim insanı olmadığı gibi günümüzİslam dünyasında bu alanda söz sahibi olan hiçbir ilim insanı ve astronom dabenimsememektedir.
    10- Şer'î vakitlerin belirlenmesi, Diyanetİşleri Başkanlığının en önemli vazifelerinden biridir. Çünkü en başta ibadetlerolmak üzere Müminlerin dini hayatı ile ilgili pek çok husus, şer'î vakitlerleirtibatlıdır. Yatsı namazı vaktinin sonu, sabah namazı vaktinin ve orucunbaşlangıcı olan imsak vaktinin belirlenmesi de bu vazifenin bir parçasıdır. Halkımız, ibadet hayatlarıyla ilgili hususlardabir tereddüt yaşamamalı ve bu hususta Başkanlığımıza güvenmeye devam etmelidir.

    Kamuoyuna saygıyla duyurulur.


  4. 18.Temmuz.2013, 05:38
    2
    Devamlı Üye



    Bayındır müslüman bile değil. boşverin onu. Allah geleceği bilmiyor diyenden imsak vaktini mi öğreneceğiz
    -----------

    Diyanet'ten imsak tartışmalarına cevap Diyanet İşleri Başkanlığı imsak vakitleriyle ilgili tartışmalara son vermek amacıyla bir açıklama yayınladı. Yazılı açıklamada şu sözlere yer verildi


    Diyanetİşleri Başkanlığı imsak vaktinin belirlenmesi hususunda öteden beri birbirine tamamenzıt iki tür eleştiriye muhatap olmaktadır.

    Birincisi imsak vaktinden temkini kaldırarak insanların oruçlarını riske attığı yolundaki eleştiridir. Nitekim ülkemizde yayınlanan bazı takvimler temkin süresini kullanmaya devam ettikleri için imsak vaktini Diyanet takviminden 20 dakika önce vermektedirler. Diğeri ise imsak vaktini çok erken belirleyerek insanlara fazla oruç tutturduğu yolundaki eleştiridir.

    Bu tür eleştirileride dikkate alarak Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez Ramazanınbaşlangıcında gerçekleştirdiği basın toplantısında gerekli beyanatlarda bulunmuş olmasına rağmen bu hususta her hangi bir açıklama yapılmamış gibi haber ve değerlendirmelerinsürdürülmesi üzerine aşağıdaki açıklamaların yenilenmesine ihtiyaç duyulmuştur:

    1- İmsakvaktinin hesapla belirlenmesi yeni bir hadise değildir. Namaz vakitlerinin hesaplarlabelirlenmeye başladığı Hicri III. Asırdan itibaren imsak vakitleride hesapla belirlenmektedir. Müslüman astronomi âlimleri geçmişten günümüze imsak vakitlerinin hesaplanmasındagenellikle bugün Diyanet İşleriBaşkanlığının imsakin hesaplanmasında esas aldığı kriterleribenimseyerek'Fecri sadık'ı tespit edegelmişlerdir.
    2- Geçmişİslam âlimlerinin büyük çoğunluğu, imsakin hesaplanmasında Diyanet İşleriBaşkanlığının esas aldığı 18º yi benimseyerek 'fecri sadık'ı hesaplamışlardır.Bazıları ise daha ihtiyatlı davranmak üzere 19º yi esas almışlardır. 1949 yılında Diyanet İşleri Başkanı Ahmet Hamdi Akseki'nin talimatıyla KandilliRasathanesinin kurucusu Prof. Fatin Gökmen başkanlığında Kamil Miras, İstanbulMüftüsü Ömer Nasuhi Bilmen, Eyyüp Müftüsü İsmail Habib Erzen ve Muvaakıt Yusuf Ziya Gökçe'den oluşan komisyon da imsakin belirlenmesi için 19º yi esasalmıştır. Ancak Başkanlığımız 1982 yılında imsak vaktinden temkini kaldırdığısırada İslamınkolaylaştırma ilkesi doğrultusunda 19º yerine bilimsel bir kriter olan 18º'yi benimsemiştir.
    3- Günümüzde İslam dünyasının neredeyse tamamına yakını imsak vaktininhesaplanmasındaDiyanet işleri Başkanlığının imsakin belirlenmesinde esas aldığıölçüyübenimsemektedir. Bu itibarla geçmişteki İslam astronomlarının bu meseleyianlamadığı, İslam dünyasındaki onlarca İslami Astronomi cemiyetinin bu işi bilmediği,şimdilerde birilerinin bu işi doğru anlamaya başladığı gibi bir sonuca götürecekyaklaşımlarla milletimizin zihninde tereddütler uyandırmaya çalışılmasınıisabetli bulmuyoruz.
    4- Diyanetİşleri Başkanlığı, elbette orucun başlangıç vakti konusunda fıkıh kitaplarımızdayeralan farklı görüşleri bilmektedir. Elbette bunlardan bir kısmının itibaraalınamayacak şaz görüşlerolduğunun da farkındadır. Ancak Başkanlık, sorumluluksahibi bir kurum olarak fetvaya esas olan en ihtiyatlı görüşü tercih ederekimsak vakitlerini hesaplamaktadır. Başkanlığın bu tercihi, vaktin ilk sınırınıtespit esasına dayanmaktadır. Bunu da bilimsel bir kriteri esas alarakgerçekleştirmektedir.
    5- Diyanetİşleri Başkanlığı, imsakin belirlenmesinde bilimsel bir kriter olarak astronomiktanınbaşlangıcı olan 18º'yi esas almaktadır. Böyle bilimsel bir kriter ölçüalınmadığı takdirde toplum içinde birliğin sağlanması asla mümkün değildir. Buhususta bugün şikâyet edilen tablo gibimanzaralar ortaya çıkar. Nitekimgünümüzdeki uygulamalarda kimi takvimler imsak vaktini Diyanet takviminden yaklaşık 20 dakika önce başlatırken kimileri Diyanet takviminden birsaattendaha fazla bir süre sonra başlatmaktadır.
    6- Dörtmezhebe göre yatsı namazının cevaz vakti, fecri sadığa kadar devam eder. Bunagöre yatsı namazının sonu ile sabah namazının başlangıç vakti arasında mühmelvakit/boşluk (ilkininvaktinin çıkması, ikincinin vaktinin girmesi için birsüre) yoktur. Vaktin biri çıkar, diğeri girer. Buna göre, fecr-i sadık'ınzuhuru ile yatsı vakti çıkar, sabah namazı vakti girer ve oruç için imsakbaşlar. Bunlar arasında, fıkıh yönünden, az da olsa bir boşluk/mühmel vakityoktur. Buna göre fecri sadık'ın ilk oluşmaya başladığı andan sonrayabırakılması, yatsı vaktinin sonu hususunda tereddüt ortaya çıkaracaktır.
    7- Başkanlığımızibadet vakitlerine ilişkin olarak dile getirilen her türlü görüş vedüşünceyiciddiyetle takip etmenin bir gereği olarak imsak ve yatsı vakitlerinin bilimselgözlem yöntemleriyle belirlenmesi içinAnkara Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay BilimleriBölümü ile ortakbir gözlem projesi yürütmektedir. Şu ana kadarki gözlemler Ankara Bâlâ ilçesindeki 1500 rakımlı Beynam Ormanları; Bolu Gerede İlçesindeki 1900 rakımlı Arkut Dağı ileTürkiye'nin güneyinde ve deniz seviyesindeki Mersin ili Anamur ilçesinde yürütülmüştür. Gözlem çalışmalarının insan gözüne endeksli aletlerleyapılan kısmında sonuca ulaşılmıştır. Buna göre; Başkanlık takvimlerindehesaplanan imsak vakitleri ile fecirde ortalama tan beyazlığının başlama vaktiarasında ise -0.8 +- 3.5 dakika fark görülmüştür. Bu sonuç, güneşin17.8 derece ufka yaklaştığı zamana denk gelmektedir. Başkanlık takvimlerinde yatsı vaktiiçingüneşin 17º ufkun altına inişinin, imsak vakti için ise güneşin ufka 18ºyaklaşması ölçüsününesas kabul edildiği dikkate alındığında insan gözüneendeksli aletsel rasatlarla yapılan gözlemsonuçlarının Başkanlık takvimindeverilen imsak vakti ile örtüştüğü görülmüş ve bu sonuçlarRamazandan önceDiyanet işleri Başkanımız tarafından halkımızla ve basınımızla paylaşılmıştır.
    8- Araştırmanın çıplakgözle yapılan rasatlar kısmında, Diyanet İşleri Başkanlığıgörevlilerindenmüteşekkil denek gözlemciler tarafından 28 adet yatsı, 22 adet imsak gözlemiolmak üzere toplan 50 adet görsel gözlem yapılmıştır. Ancak ışık etkisi ve ufukkirliliği gibi tesirler göz önünde bulundurularak; sağlıklı sonuçlaraulaşılması amacı ile çıplak gözle yapılan gözlemlere bir süre daha ve fakatmümkün mertebe ışık etkisinden olabildiğince uzak daha değişik yerlerde devamedilmesi kararına varılmıştır. Tüm gözlem sonuçları elde edildikten sonra bütünbilgiler kamuoyu ile paylaşılacaktır.
    9- Gerek aletselgözlemlerle ve gerek çıplak gözle yapılan rasatlarla ulaşılan sonuçlarda şu anakadar, günümüzde seslendirilmeye başlayan ve imsakin güneşin 10º ufka yaklaşmasından daha az bir zamana tekabüleden bir vakitte başlatılması yolundaki görüşü destekleyen en ufak bir bulguyarastlanmamıştır. Zaten söz konusu iddia sahiplerinin dile getirdiği görüşleriİslam tarihi boyunca kabul eden hiçbir ciddi ilim insanı olmadığı gibi günümüzİslam dünyasında bu alanda söz sahibi olan hiçbir ilim insanı ve astronom dabenimsememektedir.
    10- Şer'î vakitlerin belirlenmesi, Diyanetİşleri Başkanlığının en önemli vazifelerinden biridir. Çünkü en başta ibadetlerolmak üzere Müminlerin dini hayatı ile ilgili pek çok husus, şer'î vakitlerleirtibatlıdır. Yatsı namazı vaktinin sonu, sabah namazı vaktinin ve orucunbaşlangıcı olan imsak vaktinin belirlenmesi de bu vazifenin bir parçasıdır. Halkımız, ibadet hayatlarıyla ilgili hususlardabir tereddüt yaşamamalı ve bu hususta Başkanlığımıza güvenmeye devam etmelidir.

    Kamuoyuna saygıyla duyurulur.


  5. 18.Temmuz.2013, 05:48
    3
    Ramadan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ağustos.2009
    Üye No: 51064
    Mesaj Sayısı: 1,163
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Yaş: 32

    Cevap: Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?

    Alıntı
    Bu ülkede yıllarca dine sokulan uydurmaları,hurafeleri ve en önemlisi imsak vakti gibi yapılan hataları bizlere gösterdiği ve göstermeye devam ettirdiği için Prof. Dr. Abdülaziz Bayındır'a büyük bir ikram borçluyuz. İyi ki varsın hocam...
    Haşa
    Cahil bir Allaha iman eden hocan sana mubarek olsun!
    hala neyi savunuyorsunuz
    tarikatçılığa karşısınız ama onlardan beter bir bağlılığınız olmuş


  6. 18.Temmuz.2013, 05:48
    3
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Bu ülkede yıllarca dine sokulan uydurmaları,hurafeleri ve en önemlisi imsak vakti gibi yapılan hataları bizlere gösterdiği ve göstermeye devam ettirdiği için Prof. Dr. Abdülaziz Bayındır'a büyük bir ikram borçluyuz. İyi ki varsın hocam...
    Haşa
    Cahil bir Allaha iman eden hocan sana mubarek olsun!
    hala neyi savunuyorsunuz
    tarikatçılığa karşısınız ama onlardan beter bir bağlılığınız olmuş


  7. 18.Temmuz.2013, 05:57
    4
    YeniBoyut
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Eylül.2011
    Üye No: 90312
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    Cevap: Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?

    Alıntı
    Ayrıca Bakara 187 ve İsra 78 ayetlerine bakılarak , Kur'an da anlatılan sabah namazı vaktinin doğru olup olmadığı evinizde doğu ufkuna bakarak deniyebilirsiniz. Bir Diyanetin takvimine göre Birde Süleymaniye Vakfının hazırladığı takvime göre bakın. Bakalım hangisini verdiği saatte Kur'an da bahsi geçen olay oluyor ?

    dediğiniz durumu denemek lazım bence ortalıkta büyük bir vebal var gecenin bir yarısı ezan okunmakta


  8. 18.Temmuz.2013, 05:57
    4
    YeniBoyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Alıntı
    Ayrıca Bakara 187 ve İsra 78 ayetlerine bakılarak , Kur'an da anlatılan sabah namazı vaktinin doğru olup olmadığı evinizde doğu ufkuna bakarak deniyebilirsiniz. Bir Diyanetin takvimine göre Birde Süleymaniye Vakfının hazırladığı takvime göre bakın. Bakalım hangisini verdiği saatte Kur'an da bahsi geçen olay oluyor ?

    dediğiniz durumu denemek lazım bence ortalıkta büyük bir vebal var gecenin bir yarısı ezan okunmakta


  9. 18.Temmuz.2013, 06:06
    5
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?

    yanlış sözü imam ebu hanife söylese de terkederiz, doğru sözü abd başkanı söylese de alırız. taraftarlık güdüleri ile ilmi bir konuya yaklaşmamak lazım, söylenenlerin doğruluk boyutu var bu sebeple ibadetleri şüpheye düşürmemek lazım. diyanetin imsak için verdiği vaktin erkenliği meselesi yıllardır pek çok müslüman için bilinen bir şeydi, bayındırın söylediği yüzde 100 doğrudur değildir bir şey diyemem fakat 15-20 dakika sonra yemeyi içmeyi bırakmaktan bir şey olmayacağını söyleyen pek çok kimse var, illaki orucunuz olmaz dememek lazım. fakat ben de şüpheye düşürmemek için diyanetin imsak vakti ile yemeyi içmeyi bırakıyorum bununla birlikte namazı 30-40 dakika geciktirmek daha doğru olur, camilerde namaz ne zaman kılınıyor direk kılınmıyor sanırım?


  10. 18.Temmuz.2013, 06:06
    5
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    yanlış sözü imam ebu hanife söylese de terkederiz, doğru sözü abd başkanı söylese de alırız. taraftarlık güdüleri ile ilmi bir konuya yaklaşmamak lazım, söylenenlerin doğruluk boyutu var bu sebeple ibadetleri şüpheye düşürmemek lazım. diyanetin imsak için verdiği vaktin erkenliği meselesi yıllardır pek çok müslüman için bilinen bir şeydi, bayındırın söylediği yüzde 100 doğrudur değildir bir şey diyemem fakat 15-20 dakika sonra yemeyi içmeyi bırakmaktan bir şey olmayacağını söyleyen pek çok kimse var, illaki orucunuz olmaz dememek lazım. fakat ben de şüpheye düşürmemek için diyanetin imsak vakti ile yemeyi içmeyi bırakıyorum bununla birlikte namazı 30-40 dakika geciktirmek daha doğru olur, camilerde namaz ne zaman kılınıyor direk kılınmıyor sanırım?


  11. 18.Temmuz.2013, 08:05
    6
    ResûlÖzlemi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Mayıs.2013
    Üye No: 101379
    Mesaj Sayısı: 171
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?

    Abdülaziz Bayındır gibi doğru yoldan sapmış bir insanın verdigi fetvalara uymak akilsizlik olsa gerek.


  12. 18.Temmuz.2013, 08:05
    6
    Devamlı Üye
    Abdülaziz Bayındır gibi doğru yoldan sapmış bir insanın verdigi fetvalara uymak akilsizlik olsa gerek.


  13. 18.Temmuz.2013, 13:58
    7
    umutlucan
    Sadece ALLAH'a kul olun

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mayıs.2013
    Üye No: 101338
    Mesaj Sayısı: 1,441
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15

    Cevap: Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?

    neden bu ikileme düşüyorsunuzki şüpheniz mi var acaba anlamadm


  14. 18.Temmuz.2013, 13:58
    7
    Sadece ALLAH'a kul olun
    neden bu ikileme düşüyorsunuzki şüpheniz mi var acaba anlamadm


  15. 18.Temmuz.2013, 14:57
    8
    qwert12380
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Mart.2013
    Üye No: 100580
    Mesaj Sayısı: 394
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?

    Ezan biter bitmez sabah namazını kılıp yatıyorum.Tanıdıklarım da öyle yapıyor.Kıldığımız namazlar kabul olmuyor mu? Kimsenin uykulu haliyle 30-40 dakika bekleyeceğini de sanmıyorum.Benim zaten uyku sorunum var.Niye bu işleri düzgün yapmazlarki.5-10 dakika olsa neyse de 1 saat erken okunma nedir ya.


  16. 18.Temmuz.2013, 14:57
    8
    qwert12380 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Ezan biter bitmez sabah namazını kılıp yatıyorum.Tanıdıklarım da öyle yapıyor.Kıldığımız namazlar kabul olmuyor mu? Kimsenin uykulu haliyle 30-40 dakika bekleyeceğini de sanmıyorum.Benim zaten uyku sorunum var.Niye bu işleri düzgün yapmazlarki.5-10 dakika olsa neyse de 1 saat erken okunma nedir ya.


  17. 18.Temmuz.2013, 15:01
    9
    umutlucan
    Sadece ALLAH'a kul olun

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mayıs.2013
    Üye No: 101338
    Mesaj Sayısı: 1,441
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15

    Cevap: Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?

    1 saat erkenokundugunumu iddaa ediyorsunuz halen?

    hanifi mezhebine göre

    Sabaha karşı doğu tarafında yayılan beyazlık ile göğün etrafında karanlık açıldığı zamandan itibaren başlar ve güneş doğuncaya kadar devam eder. Gökyüzünün doğu tarafında aydınlığın oluşmasına fecr denir; ancak sabah namazı vakti girmeden önceki aydınlanmaya "fecr-i kâzip (yalancı fecr)" adı verilir ki; bu zaman içinde sabah namazı kılınmaz.


  18. 18.Temmuz.2013, 15:01
    9
    Sadece ALLAH'a kul olun
    1 saat erkenokundugunumu iddaa ediyorsunuz halen?

    hanifi mezhebine göre

    Sabaha karşı doğu tarafında yayılan beyazlık ile göğün etrafında karanlık açıldığı zamandan itibaren başlar ve güneş doğuncaya kadar devam eder. Gökyüzünün doğu tarafında aydınlığın oluşmasına fecr denir; ancak sabah namazı vakti girmeden önceki aydınlanmaya "fecr-i kâzip (yalancı fecr)" adı verilir ki; bu zaman içinde sabah namazı kılınmaz.


  19. 18.Temmuz.2013, 16:12
    10
    YeniBoyut
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Eylül.2011
    Üye No: 90312
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    Cevap: Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?

    Yunus hocanın yorumları neden silindi ??


  20. 18.Temmuz.2013, 16:12
    10
    YeniBoyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Yunus hocanın yorumları neden silindi ??


  21. 18.Temmuz.2013, 16:14
    11
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?

    Alıntı
    Yunus hocanın yorumları neden silindi ??
    Uygun görülmeyen tüm yorumlar silinir.

    ramadan adlı üyenin verdiği cevap/alıntısı bu konuya cevap olarak yeterlidir.


  22. 18.Temmuz.2013, 16:14
    11
    Moderatör
    Alıntı
    Yunus hocanın yorumları neden silindi ??
    Uygun görülmeyen tüm yorumlar silinir.

    ramadan adlı üyenin verdiği cevap/alıntısı bu konuya cevap olarak yeterlidir.


  23. 18.Temmuz.2013, 16:53
    12
    qwert12380
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Mart.2013
    Üye No: 100580
    Mesaj Sayısı: 394
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?

    Şimdi kafam karıştı.Ezan okunduktan hemen sonra sabah namazını kılabilir miyiz?


  24. 18.Temmuz.2013, 16:53
    12
    qwert12380 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Şimdi kafam karıştı.Ezan okunduktan hemen sonra sabah namazını kılabilir miyiz?





+ Yorum Gönder
Git 12 Son