Konusunu Oylayın.: Gusül böyle alınırmı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Gusül böyle alınırmı
  1. 17.Temmuz.2013, 18:37
    1
    ceydaa
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2013
    Üye No: 101780
    Mesaj Sayısı: 19
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Gusül böyle alınırmı






    Gusül böyle alınırmı Mumsema ben opsesif hastasıyım ve gusül aptesi alırken zorluk cekıyorum burnuma su gıtmedıyını düşünüyorum mesela cünüplüğü gidermeye niyet ettim deyeyip yıkansam ve lavaboda agza ve burna su versek gusül olurmu bikere su cekerken burnuma tam su gıtmıyor 2.ye bıraz 3.yede bıraz napayım şafi meshebınde burna ve agza su almak gerekmıyor safiye göre alsak gunahmıdır neden şafiler farz olduğu halde agza ve burna su cekmıyorlar ne yapayım şafiye göre alsam günahmıdır şafiye göre alanlar varmı yardım edin neolur artık ne yapacagımı bılmıyorum yardım yardım edin


  2. 17.Temmuz.2013, 18:37
    1
    Üye



    ben opsesif hastasıyım ve gusül aptesi alırken zorluk cekıyorum burnuma su gıtmedıyını düşünüyorum mesela cünüplüğü gidermeye niyet ettim deyeyip yıkansam ve lavaboda agza ve burna su versek gusül olurmu bikere su cekerken burnuma tam su gıtmıyor 2.ye bıraz 3.yede bıraz napayım şafi meshebınde burna ve agza su almak gerekmıyor safiye göre alsak gunahmıdır neden şafiler farz olduğu halde agza ve burna su cekmıyorlar ne yapayım şafiye göre alsam günahmıdır şafiye göre alanlar varmı yardım edin neolur artık ne yapacagımı bılmıyorum yardım yardım edin


    Benzer Konular

    - Euzu besmele çekmeden gusül abdesti alınırmı veyahut kabul olurmu?

    - Regli olurken gusül alınırmı yoksa bitmesinimi bekleyeyim?

    - Gusül abdesti hanefi mezhebine göre böyle kabul olurmu

    - Gusül abdestimi böyle alıyorum doğrumudur?

    - Vücutta Bir Yer Kanıyorken Gusül Abdesti Alınırmı

  3. 17.Temmuz.2013, 20:56
    2
    ResûlÖzlemi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Mayıs.2013
    Üye No: 101379
    Mesaj Sayısı: 171
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Gusül böyle alınırmı




    Bahsettiginiz hastaligi bilmiyorum. Zaruriyetten dolayi baska bir mezhebi taklit etmek caizdir.


    bir Müslümanın, tabi olduğu
    mezhebin görüşlerine göre amel etmesi
    esastır. Bu nedenle zaruret olmadıkça, kendi
    mezhebine göre amel edilmesi gerekir.
    Bir mezhepten diğerine tamamen geçmek
    mümkün olduğu gibi, kendi mezhebinde çıkış
    yolu bulamayan bir kimse o konuda diğer
    mezhebin içtihadına, görüşüne göre amel
    edebilir; bu caizdir. Fakat bu taklit keyfi ve
    nefisten gelen bir arzu ile olmamalıdır; bir
    zaruret ve maslahata göre yapılmalıdır.
    Bir meselede kendi mezhebinden başka bir
    mezhebi taklit eden kimse şu hususlara
    dikkat etmelidir:


    Birincisi: Bir ibadet veya muamele başka bir
    hak mezhebe göre taklit edilecekse, o ibadet
    veya muamelenin daha önce yapılmamış
    olması gerekir. Meselâ, Şâfiî mezhebine
    mensup olan bir kimse, namaza başlamadan
    önce hanımına eliyle dokunduğunu namazı
    kıldıktan sonra hatırlasa; sonra da, “Nasıl olsa
    abdestim Hanefi mezhebine göre tamamdır.”
    deyip o meselede Hanefi'ye tabi olsa, namazı
    sahih olmaz.


    İkincisi: Taklit eden kimse, her mezhepten
    kolayına geleni seçip ona göre amel etme
    gibi bir yola girmemelidir. Böyle bir hareket,
    farklı mezheplere göre birbirine zıt konuları
    birarada yapma sayılır ki, buna “telfik”
    denir. Telfik ise caiz değildir. Meselâ,
    abdestini Hanefi mezhebine göre alan
    kimsenin, niyet etmese de abdesti tamamdır.
    Çünkü bu mezhebe göre niyet abdestin
    farzlarından değildir. Fakat bu kişinin aynı
    mezhebe göre başının dörtte birini
    meshetmesi lâzım gelirken, bu hususta Şâfiî
    mezhebine uyarak başının dörtte birinden
    azını meshederse, bu abdest tamamlanmış
    sayılmaz. Böyle bir davranış “telfik”
    sayılacağından caiz değildir. (İbni Âbidîn,
    Reddü’l-Muhtar, Beyrut, İhyâü’t-Türâsi’l-Arabî
    1:51; es-Seyyid Ebî Bekir. İânetü’t-Tâlibîn,
    Beyrut, İhyâü’t-Türarâsi’l-Arabî, 4:219)


    Üçüncüsü: Bir meselede bir mezhebi taklit
    edebilmek için, o meselede, o mezhebin
    bütün şart ve vaciplerini bilmek gerekir.
    Mesela, Hanefi olan birisi, abdest hususunda
    Şafi mezhebini taklit edecekse, abdestin şart
    ve vaciplerini Şafi mezhebine göre bilmesi ve
    onlara riayet etmesi gerekmektedir.


    Dördüncüsü: Keyfi olarak ve kolayına geldiği
    için değil, meşru bir sebepten dolayı taklit
    etmesi gerekir. Yoksa sadece kolayına geleni
    seçmek ve mezheplerin kolay hükümlerini
    cem etmek, caiz olmayıp; şer’an yasaktır.
    Netice olarak şöyle diyebiliriz: Bir
    mezhepten diğerine geçiş, kişinin muhtaç
    olduğu bir meselede, o mezhebi taklit etmek
    suretiyle olursa, bunda beis yoktur ve caizdir.
    Hac ve umre yapan Şafilerin, abdestte
    Hanefileri taklit etmesi gibi. Çünkü tavaf ve
    say vazifelerinin abdestli yapılması gerekir.
    Şafi mezhebinde ise kadına dokunmak ile
    abdest bozulur. O kalabalıkta, farkında
    olmadan kadına dokunmak mümkün, hatta
    kaçınılmazdır. Her dokunuşta abdest almanın
    zahmetinden dolayı, Şafiler bu ibadeti
    yaparken Hanefileri taklit edebilirler.
    Eğer taklit etmek, mezheplerin kolay
    taraflarını araştırmak ve ihtiyaç yokken, sırf
    kendi nefsinin tatmini için işine gelenleri
    yapmak şeklinde olursa, bu caiz değildir.
    Çünkü bu bizi, kabul edilmeyen telfike ve
    “mürekkep icma” ile caiz olmayan sonuçlara
    götürür.



    Sorularla İsmaliyet


  4. 17.Temmuz.2013, 20:56
    2
    Devamlı Üye



    Bahsettiginiz hastaligi bilmiyorum. Zaruriyetten dolayi baska bir mezhebi taklit etmek caizdir.


    bir Müslümanın, tabi olduğu
    mezhebin görüşlerine göre amel etmesi
    esastır. Bu nedenle zaruret olmadıkça, kendi
    mezhebine göre amel edilmesi gerekir.
    Bir mezhepten diğerine tamamen geçmek
    mümkün olduğu gibi, kendi mezhebinde çıkış
    yolu bulamayan bir kimse o konuda diğer
    mezhebin içtihadına, görüşüne göre amel
    edebilir; bu caizdir. Fakat bu taklit keyfi ve
    nefisten gelen bir arzu ile olmamalıdır; bir
    zaruret ve maslahata göre yapılmalıdır.
    Bir meselede kendi mezhebinden başka bir
    mezhebi taklit eden kimse şu hususlara
    dikkat etmelidir:


    Birincisi: Bir ibadet veya muamele başka bir
    hak mezhebe göre taklit edilecekse, o ibadet
    veya muamelenin daha önce yapılmamış
    olması gerekir. Meselâ, Şâfiî mezhebine
    mensup olan bir kimse, namaza başlamadan
    önce hanımına eliyle dokunduğunu namazı
    kıldıktan sonra hatırlasa; sonra da, “Nasıl olsa
    abdestim Hanefi mezhebine göre tamamdır.”
    deyip o meselede Hanefi'ye tabi olsa, namazı
    sahih olmaz.


    İkincisi: Taklit eden kimse, her mezhepten
    kolayına geleni seçip ona göre amel etme
    gibi bir yola girmemelidir. Böyle bir hareket,
    farklı mezheplere göre birbirine zıt konuları
    birarada yapma sayılır ki, buna “telfik”
    denir. Telfik ise caiz değildir. Meselâ,
    abdestini Hanefi mezhebine göre alan
    kimsenin, niyet etmese de abdesti tamamdır.
    Çünkü bu mezhebe göre niyet abdestin
    farzlarından değildir. Fakat bu kişinin aynı
    mezhebe göre başının dörtte birini
    meshetmesi lâzım gelirken, bu hususta Şâfiî
    mezhebine uyarak başının dörtte birinden
    azını meshederse, bu abdest tamamlanmış
    sayılmaz. Böyle bir davranış “telfik”
    sayılacağından caiz değildir. (İbni Âbidîn,
    Reddü’l-Muhtar, Beyrut, İhyâü’t-Türâsi’l-Arabî
    1:51; es-Seyyid Ebî Bekir. İânetü’t-Tâlibîn,
    Beyrut, İhyâü’t-Türarâsi’l-Arabî, 4:219)


    Üçüncüsü: Bir meselede bir mezhebi taklit
    edebilmek için, o meselede, o mezhebin
    bütün şart ve vaciplerini bilmek gerekir.
    Mesela, Hanefi olan birisi, abdest hususunda
    Şafi mezhebini taklit edecekse, abdestin şart
    ve vaciplerini Şafi mezhebine göre bilmesi ve
    onlara riayet etmesi gerekmektedir.


    Dördüncüsü: Keyfi olarak ve kolayına geldiği
    için değil, meşru bir sebepten dolayı taklit
    etmesi gerekir. Yoksa sadece kolayına geleni
    seçmek ve mezheplerin kolay hükümlerini
    cem etmek, caiz olmayıp; şer’an yasaktır.
    Netice olarak şöyle diyebiliriz: Bir
    mezhepten diğerine geçiş, kişinin muhtaç
    olduğu bir meselede, o mezhebi taklit etmek
    suretiyle olursa, bunda beis yoktur ve caizdir.
    Hac ve umre yapan Şafilerin, abdestte
    Hanefileri taklit etmesi gibi. Çünkü tavaf ve
    say vazifelerinin abdestli yapılması gerekir.
    Şafi mezhebinde ise kadına dokunmak ile
    abdest bozulur. O kalabalıkta, farkında
    olmadan kadına dokunmak mümkün, hatta
    kaçınılmazdır. Her dokunuşta abdest almanın
    zahmetinden dolayı, Şafiler bu ibadeti
    yaparken Hanefileri taklit edebilirler.
    Eğer taklit etmek, mezheplerin kolay
    taraflarını araştırmak ve ihtiyaç yokken, sırf
    kendi nefsinin tatmini için işine gelenleri
    yapmak şeklinde olursa, bu caiz değildir.
    Çünkü bu bizi, kabul edilmeyen telfike ve
    “mürekkep icma” ile caiz olmayan sonuçlara
    götürür.



    Sorularla İsmaliyet


  5. 17.Temmuz.2013, 22:02
    3
    ceydaa
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2013
    Üye No: 101780
    Mesaj Sayısı: 19
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Gusül böyle alınırmı

    bana ne tavsiye edersiniz neyapayım şunu yap olur deyin benım halım çok kotu saatlerce banyoda kalıyorum bu 4 saatı bula bılıyor artık ne yapacagımı mılmıyorum zorluk çekıyorum bana lütfen yapmam gerekenı ve şunu yapın tamamdırdeyın bır yolu varsa yardımcı olun artık gunlerım ızdırap içinde geçiyor bana yardım edın içimde kı sıkıntı bu sorun çözülünce son bulucak allah rızası için bunu yap tamam deyın


  6. 17.Temmuz.2013, 22:02
    3
    Üye
    bana ne tavsiye edersiniz neyapayım şunu yap olur deyin benım halım çok kotu saatlerce banyoda kalıyorum bu 4 saatı bula bılıyor artık ne yapacagımı mılmıyorum zorluk çekıyorum bana lütfen yapmam gerekenı ve şunu yapın tamamdırdeyın bır yolu varsa yardımcı olun artık gunlerım ızdırap içinde geçiyor bana yardım edın içimde kı sıkıntı bu sorun çözülünce son bulucak allah rızası için bunu yap tamam deyın


  7. 17.Temmuz.2013, 22:03
    4
    ceydaa
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2013
    Üye No: 101780
    Mesaj Sayısı: 19
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Gusül böyle alınırmı

    hastalıgım dını takıntılar opsesiz bozukluk yanı takıntı hastalıgı


  8. 17.Temmuz.2013, 22:03
    4
    Üye
    hastalıgım dını takıntılar opsesiz bozukluk yanı takıntı hastalıgı





+ Yorum Gönder