+ Yorum Gönder
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Cariye ile ilişki neden caiz? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. wolfteam99
    Üye
    Reklam

    Cariye ile ilişki neden caiz?

    Reklam





    Cariye ile ilişki neden caiz? Mumsema Selamün Aleyküm.Zina şüphesiz haramdır.Ama cariyelerle nikahsız ilişkiye izin var.Şimdi bu bana biraz garip geldi.Cariyelerle ilişki neden haram değil.O da bir nevi zina olmuyor mu?Cevaplarınız için ALLAH Celle Celalühü razı olsun.





  2. arifselim
    Yönetici

    Reklam


    Aleykum selam. Bu cevaptan veya bu soruyu sormadan evvel evvel cariyeliği anlamak gerekiyor. Cariyelik ve kölelik İslamın getirdiği bir şey değildir. Tam aksine İslam dini bunun ortadan kalkması için bir çok yaptırımlar uygulamış hatta emretmiştir. Cariye ile ilişki konusunda ise kısaca şu cevap yeterli olur:

    Cariyeye sahip olmayı sağlayan akit ve tasarruf da (satın alma, miras, ganimet veya bağış yoluyla elde etme…) bir hukuki işlemdir ve bu hukuki işlem, sahibi ile cariye arasında karı-koca gibi yaşama hakkını da vermekte, nikah akdinden daha güçlü ve kapsamlı olarak onun yerine de geçmektedir. (Prof. Dr. Hayrettin Karaman)

  3. Misafir
    Bi soru soracağım. Cariye diyelim ki müslüman oldu ve nikahsız ilişkinin haram olduğunun bilincine vardı. O zaman belirli hakları olmasıgerekmiyor mu? Ayrıca o zamanlar gayrimuslimler cariyeydi ama bir kadın iffetli kalmak ve nikahlı eşiyle sadece cinsi munasebete girmek istese noluyordu? Ayrica kendi rizalariyla mi cariye oluyorlardi. Bi de su sinirsiz cariye meselesi var. Bi suru cariyesi olan insandan suphelenirim ben.gercek bi musluman tek 1 esden fazlasina niye baksin ki gercek muslumanin nefsi terbiyelidir degil mi? Ayrica nufusun cogu koleydi anladim ama yaninda tutarsin sana hizmet de eder ama o gozle de bakarsan 10 15 tane cariye hayali kurarsan islami bu yonuyle kullanirsan bilmiyorum. Isini gor hediye et o da alsin o da hediye etsin e o kadinin korudugu iffeti nolucak? Hayalleri?

  4. arifselim
    Yönetici
    Değerli kardeşim. Allah insanı en şerefli ve en yüce varlık olarak yaratmıştır. Allah'ın koyduğu hükümlerde mutlaka bir menfaat ve hayır vardır. İslam dini esas olarak cariye ve köleliliği koymuş değildir. İslamdan önce olan bir durumdu. İslam tam aksine bunu kaldırmak için yaptırımlar koymuştur ki bunun fıkıhta bir çok örnekleri vardır.

    Hanefî mezhebine göre teserrinin gerçekleşmesi için iki şart vardır:
    Birincisi: Normal hür kadınlardan olan eşlerine ayırdığı gibi, tesri(birlikte olmak) istediği cariyesi için de hususî bir mesken ayırması. İkincisi, diğer eşlerle birlikte olmak için ayırdığı zamanı ona da ayırması. Ebu Yusuf’a göre ondan bir çocuk edinme arzusu da şarttır.(bk. el-Bedai’, 8/344-45-şamile). Bu iki şart Şafii mezhebinde de geçerlidir.(bk. Muğni’l-Muhtac, 20/316; Nihayetu’l-muhtac, 29/343-şamile)

    Neden cariye için nikah akdi gerekmez? Çünkü; milk akdi, nikah akdinden daha güçlüdür. Nikah akdi, bir menfaat akdidir. Milk akdi ise, önce ilgili şahsın kendisine sahip olmak vardır. Menfaat akdi ise buna bağlı olarak gerçekleşmiş olur.(bk. Mahmud Hamdi Zakzuk, et-Teserri adlı makalesi).

    - Bu konuda söz sahibi, İslam âlimleri ve fıkıh kaynaklarıdır. Ümmetin asırlarca uyguladığı hükümler bu kaynaklara göre olmuştur.

    - İslam alimlerine göre, bir kadınla birlikte olmak ancak iki şekilde helal olur; nikah akdi ve milkü’l-yemin (cariyenin mülkiyetini elinde tutma) akdi ile olur.(bk. Reddu’l-Muhtar, 3/163).

    Sorduğun soruları şu linkimizde cariyelik ile iligi yazıda okuyabilirsin.
    Günümüzde cariyelik sistemi tatbik edilebilir mi?

  5. Misafir
    Zorlama bir yorum olmuş. Bana daha çok ortaçağ da yaşayan arapların kültürü gibi geldi. Günümüzde cariyelik kölelik yasak. Ozaman ayetler hükümsüz mü? Hani ali Allâh ın ayetleri tüm zamanlara hitap ediyordu?

  6. arifselim
    Yönetici
    Bu senin görüşündür ve bunların hesabı seninle Allah arasında olacaktır. Asıl olarak İslam zaten köleliğin ve cariyeliğin kalkması için sürekli emirler ve hükümler koymuştur. Kuranın bütün emirleri kıyamete kadar baki kalacak ve bütün zamanlara hükmedecektir. Bizleri kuran ile şereflendiren Allah'a hamd olsun.

  7. Misafir
    Allah cc. sizden razi olsun ne guzel de cevap vermişsiniz..

  8. Misafir
    Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdirde) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır.
    (Sure No:4 Ayet No :3) adalete bak hele

  9. öylesine
    Üye
    4/NİSÂ-24: Ve evli kadınlarla evlenmeniz (haram kılınmıştır), elinizin altında bulunan (harp esirleri) cariyeler müstesna. (İşte bunlar) Allah'ın size yazdıklarıdır (farz kıldığı hükümlerdir). Ve bunların dışında olanlar, iffetli olmak ve zina yapmamak şartıyla mallarınızla istemeniz (mehirlerini verip almanız) size helâl kılındı. Artık onlardan faydalanmak isterseniz o taktirde farz olan mehirlerini onlara verin. Ve bu farzdan sonra, razı olduğunuz konuda onunla anlaşmanızda sizin üzerinize bir günah yoktur. Muhakkak ki Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.

    Bu ayette esir kadınların rızaları olmadan alın ilişkiye geçin mi yazıyor ya da tecavüz edin diye birşey mi yazıyor.hayır tabiki!.Kendi kendinize hayalller kuruyorsunuz,beyninizde birşeyler kurguluyorsunuz sonrada bu kurguladığınız hayale inandırıyorsun kendinizi.

    Ayetin sonunda anlaşma kelimesi var...anlaşmaktan,rızadan söz ediliyor.

    4/NİSÂ-24: Ve evli kadınlarla evlenmeniz (haram kılınmıştır)....

    Devamında ne diyor; esir aldığınız cariyeler müstesna diyor,esir aldınız cariyeniz(yani avradınız,karınız)oldu mu diyor?hayır!

    evlenebilirsiniz diyor bunlarla,rızaları varsa şayet,anlaştıktan sonra diyor.....doğru mu?evet!

    Senin anlattığın gibi birşey yazmıyor yani,olmayan birşeye kendini inandırmışsın...

    Ayrıca sen birini savaşta esir alırken ona mı soracan seni esir alabilir miyim diye

    O'da

    -He alabilirsin mi diyecek,az kafayı çalıştır...

    Neden esir alıyor diyorsanız da;esir almasında bıraksın mı? bıraksında gitsin fitne fesat çıkarsın.

    Hem esir alınan kadınlardan bir kısmını bırakmadıklarıda ne malum?

    24/NÛR-33:Evlenme imkanı bulamayanlar, Allah'ın lütfu ile kendilerini zenginleştirene kadar namuslu kalmaya özen göstersinler, zinadan kaçınsınlar. Ödeyecekleri belirli bir bedel karşılığında özgürlüklerine kavuşmak üzere sizinle sözleşme yapmak isteyen elinizin altındaki köleler ile, kendilerinde iyi insan olma belirtileri gördüğünüz taktirde sözleşme yapınız. Allah'ın size bağışladığı servetinizden onlara yardım ediniz. Namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi dünyalık çıkarlarınız uğruna fuhuşa zorlamayınız. Kim onları zorlarsa bilsin ki, uğradıklarızorlamadan sonra Allah onlar hakkında affedicidir ve merhametlidir.

    24/NÛR-33:....Namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi dünyalık çıkarlarınız uğruna fuhuşa zorlamayınız....

    Kur'an da hiç bir ayette esir cariyelerin rızası olmadan,onlarla anlaşmadan cinsel ilişkide bulunabileceği yazmıyor.Aksine onlara iyi davranılmasını,ihtiyaçlarının giderilmesini,iffetlerinin-namuslarının korunmasını Allah insanlara öğüt ediyor.

    Hiç kimse,Kur'an da; cariyelerle rızaları olmadan, onlarla anlaşmadan,zorla cinsel ilişkiye girilebileceği gibi birşey yazıyor diyemez.

    70/MEÂRİC-29: Ve onlar ki apışlarını korurlar

    70/MEÂRİC-30: Ancak eşleri, yahut sahip oldukları cariyeleri başka. Çünkü onlar (eşleri ve cariyeleri ile olan ilişkileri konusunda) kınanmazlar.

    İşte iddia ettikleri diğer iki ayet...

    Yine bu ayetlerde de esir köle kadınlar ile anlaşmadan,rızaları olmadan ilişkide bulunabilinir manası çıkmıyor.Ayrıca zorlamayla,ayetleri çarpıtaraktan çıkabilecek bahsettiğin manayı diğer ayetler önlüyor,ilk başta yazdığım ayet mesala.

    Yani benim bu ayetten anladığım;onların avret yerlerini korudukları ama anlaşma yaptıkları,zorlamadan rızasını aldıkları esir köle kadınlar(cariyeler) ile ilişkide bulunabilecekleridir.

    Ve bundan kınanmazlar,çünkü;cariyeler savaşta esir alınmışlarsa otomotikmen eski kocalarından boş oluyorlar,böylece haliyle efendileri ile anlaşma,rıza,evlenme üzere ilişkiye girebiliyorlar ve bundan efendileri kınanmazlar çünkü cariyeler boş olmuş oluyorlar ve bu sebepten isterlerse efendileri ile anlaşıp,evlenip,ilişki yaşayabiliyorlar,Allah bu kolaylığı cariyelere ve efendilerine vermiş....ama istemezlersede kimse onları bu işe zorlayamaz.

    @@@Zaten nur-58.ayet'e dikkat edersen yukardaki ayeti çarpıtacak olanları engelliyor ve konuyu açıklıyor;

    Nur/58 -Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunan (köle ve cariyeleriniz) ve içinizden henüz erginlik çağına girmemiş olanlar, sabah namazından önce, öğleyin soyunduğunuz vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza gireceklerinde) sizden üç defa izin istesinler. Bunlar mahrem halde bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında ne sizin için, ne de onlar için bir mahzur yoktur. (Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz.) İşte Allah, âyetlerini size böyle açıklar. Allah her şeyi bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

    !!!!Burda izin istemekten,mahrem halde bulunmaktan ve cariyelerin ve erginlik çağına girmemişlerin bu vakitlerde birşey olurda,bir iş icabı efendilerinin yanına gireceklerinde izin isteyip öyle girmeleri,içeri bodoslama atlamamalarını,efendilerinin cariyelerini bu konuda uyarmaları yazıyor... cariyeler haber vermeden içeri girsin efendilerini mahrem halde görsün,helalleridir demiyor ki...

    Kur'an edepten bahs ediyor...insan nefsinden.

    Nur suresi 59.ayetide yazayım devamı olduğundan yanlış anlaşılma olmasın;

    24/NÛR-59: Ve içinizden (sizden olan) çocuklar, bulûğ çağına erdiği zaman onlardan öncekilerin izin istediği gibi bundan sonra izin istesinler. İşte böylece Allah, size âyetlerini beyan ediyor (açıklıyor). Ve Allah, Alîm’dir (en iyi bilendir), Hakîm’dir (hikmet sahibidir).

+ Yorum Gönder
cariye nedir,  cariye ne demek,  cariyeyle nikahsız ilişki,  cariyelerle nikahsız ilişki,  cariye ile cinsi münasebet,  osmanlıda cariye ile ilişki,  cariyeler ile nikahsız ilişki