Konusunu Oylayın.: Namaza keyfi ara vermek büyük günahmıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Namaza keyfi ara vermek büyük günahmıdır?
  1. 26.Haziran.2013, 01:44
    1
    pismanımm
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Haziran.2013
    Üye No: 101641
    Mesaj Sayısı: 110
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Namaza keyfi ara vermek büyük günahmıdır?






    Namaza keyfi ara vermek büyük günahmıdır? Mumsema namaza keyfi ara vermek büyük günahmıdır?


  2. 26.Haziran.2013, 16:17
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,581
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Namaza keyfi ara vermek büyük günahmıdır?




    Namazı Kazâya Bırakmanın Hükmü Nedir?

    Bir namazı özürsüz yere vaktinde kılmayıp kazâya bırakmak büyük bir günahtır. Bu namaz kazâ edilince namaz borcundan kurtulunmuş olur. Fakat namazın özürsüz yere (vaktinde kılınmayışından) dolayı meydana gelen günah bâkîdir. Bu günahtan kurtulmak için ise, tevbe ve istiğfar gerekir. Bu sebeble şuurlu dindarlar eften-püften bahanelerle veya sırf tenbellik sâikasıyla namazlarını te`hir etmekten, vaktinde kılmayıp kazâya bırakmaktan sakınırlar. Sonradan kazâ bile edilse, bunun namazı vaktinde kılmama (te`hir) günâhını ortadan kaldırmayacağını bilirler. Gerekli tedbirleri aldığı halde uykudan uyanamamak veya namazı kılmadığını unutmak sebebiyle namazın vaktinde kılınamaması, namazı te`hir mes`ûliyetini mûcib değildir.



  3. 26.Haziran.2013, 16:17
    2
    Moderatör



    Namazı Kazâya Bırakmanın Hükmü Nedir?

    Bir namazı özürsüz yere vaktinde kılmayıp kazâya bırakmak büyük bir günahtır. Bu namaz kazâ edilince namaz borcundan kurtulunmuş olur. Fakat namazın özürsüz yere (vaktinde kılınmayışından) dolayı meydana gelen günah bâkîdir. Bu günahtan kurtulmak için ise, tevbe ve istiğfar gerekir. Bu sebeble şuurlu dindarlar eften-püften bahanelerle veya sırf tenbellik sâikasıyla namazlarını te`hir etmekten, vaktinde kılmayıp kazâya bırakmaktan sakınırlar. Sonradan kazâ bile edilse, bunun namazı vaktinde kılmama (te`hir) günâhını ortadan kaldırmayacağını bilirler. Gerekli tedbirleri aldığı halde uykudan uyanamamak veya namazı kılmadığını unutmak sebebiyle namazın vaktinde kılınamaması, namazı te`hir mes`ûliyetini mûcib değildir.






+ Yorum Gönder