Konusunu Oylayın.: Ayetel kursi neden fatihadan sonra okunur

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Ayetel kursi neden fatihadan sonra okunur
  1. 19.Haziran.2013, 02:33
    1
    pismanımm
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Haziran.2013
    Üye No: 101641
    Mesaj Sayısı: 110
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Ayetel kursi neden fatihadan sonra okunur






    Ayetel kursi neden fatihadan sonra okunur Mumsema namazda fatihadan sonra en az 3 ayet teşkil etmek zorunlugu vardır benim bildigim
    ayet el kursi 1 ayet olmasına ragmen neden fatihadan sonra okunur diyolar ?


  2. 19.Haziran.2013, 02:33
    1



    namazda fatihadan sonra en az 3 ayet teşkil etmek zorunlugu vardır benim bildigim
    ayet el kursi 1 ayet olmasına ragmen neden fatihadan sonra okunur diyolar ?


    Benzer Konular

    - Namazda fatihadan sonra en az kaç ayet okunur?

    - Namazda yasin , ayetel kursi gibi sureler okunur mu

    - Namaz'da ilk rekatta fatihadan sonra ayetel kürsi ikinci rekatta başka bir süre okuyorum olur mu?

    - Fatihadan sonra neden amin deriz?

    - Namazda fatihadan sonra besmele okunur mu?

  3. 19.Haziran.2013, 02:37
    2
    ResûlÖzlemi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Mayıs.2013
    Üye No: 101379
    Mesaj Sayısı: 171
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Namaz




    Farz namazlarının ilk iki rekatında Fatihadan
    sonra en az üç kısa ayet veya üç kısa ayet
    uzunluğunda bir uzun ayet okumak yeterlidir.
    Nâfile ve vitir namazının bütün rekatlarında,
    farz namazların ise herhangi iki rek'atinde
    kıraat farzdır. Kur'ân-ı Kerîmde şöyle
    buyurulur: "O halde Kur'ân'dan kolayınıza
    geleni okuyun" (el-Müzemmil, 73/20).
    Buradaki emir vücub içindir. Hz. Peygamber
    de şöyle buyurmuştur: "Kıraatsiz namaz
    olmaz" (Müslim, Salât, 42; Ebû Dâvud, Salât,
    132, 167).
    Farz olan kıraat miktarı Ebû Hanîfe'ye göre,
    en az altı harfli bir âyet kadar olmalıdır.
    "Sümme nazara (sonra baktı)" (el-Müddessir,
    74/21), "Lem yelid (O doğurmamıştır)" (el-
    İhlas, 112/3) âyetleri gibi. Bu ikinci âyetin aslı
    "lem Levlid" olduğu için aslî harfler altıya
    tamamlanır. Ebû Yusuf'a, İmam Muhammed
    eş-Şeybânî'ye ve Ebû Hanîfe'den başka bir
    rivâyete göre, namazda kıraat, farkı olan her
    rek'atte en az kısa üç âyet veya böyle üç âyet
    miktarı uzun bir âyettir. İhtiyata uygun olan
    da budur (el-Kâsânî, Bedâyîu's-Sanâyi', Beyrut
    1328/1910, I, 110; İbnü'l-Hümâm, Fethu'l-
    Kadîr, Kahire, t.y., I, 193, 205, 222, vd.; ez-
    Zeylaî, Tebyînü'l Hakâik, l, 104, vd.; İbn
    Âbidîn, Reddü'l-Muhtar, Mısır, ty., I, 415).
    Kıraatin, dört rek'atli farz namazlarda ilk iki
    rek'atte ifası farz değil vâcip hükmündedir.
    Hz. Ali'nin (ö. 40/660); "ilk iki rek'atteki
    kıraat, son iki rek'atteki kıraat yerine geçer"
    dediği nakledilir. Abdullah b. Mes'ud (ö 32,
    652) ve Hz. Aişe (ö. 57/676), farz namaz
    kılanın son iki rekatte dilerse Kur'ân-ı Kerim
    okuyacağını, dilerse tesbihle meşgul
    olabileceğini belirtmişlerdir. Fâtiha, başka bir
    sûre veya uç âyetin okunması da böyledir (ez-
    Zühaylî, el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletuh, Dımaşk
    1405/1985, I. 646).




    Selam ve dua ile...

    KAYNAK: Sorularla İslamiyet


  4. 19.Haziran.2013, 02:37
    2
    Devamlı Üye



    Farz namazlarının ilk iki rekatında Fatihadan
    sonra en az üç kısa ayet veya üç kısa ayet
    uzunluğunda bir uzun ayet okumak yeterlidir.
    Nâfile ve vitir namazının bütün rekatlarında,
    farz namazların ise herhangi iki rek'atinde
    kıraat farzdır. Kur'ân-ı Kerîmde şöyle
    buyurulur: "O halde Kur'ân'dan kolayınıza
    geleni okuyun" (el-Müzemmil, 73/20).
    Buradaki emir vücub içindir. Hz. Peygamber
    de şöyle buyurmuştur: "Kıraatsiz namaz
    olmaz" (Müslim, Salât, 42; Ebû Dâvud, Salât,
    132, 167).
    Farz olan kıraat miktarı Ebû Hanîfe'ye göre,
    en az altı harfli bir âyet kadar olmalıdır.
    "Sümme nazara (sonra baktı)" (el-Müddessir,
    74/21), "Lem yelid (O doğurmamıştır)" (el-
    İhlas, 112/3) âyetleri gibi. Bu ikinci âyetin aslı
    "lem Levlid" olduğu için aslî harfler altıya
    tamamlanır. Ebû Yusuf'a, İmam Muhammed
    eş-Şeybânî'ye ve Ebû Hanîfe'den başka bir
    rivâyete göre, namazda kıraat, farkı olan her
    rek'atte en az kısa üç âyet veya böyle üç âyet
    miktarı uzun bir âyettir. İhtiyata uygun olan
    da budur (el-Kâsânî, Bedâyîu's-Sanâyi', Beyrut
    1328/1910, I, 110; İbnü'l-Hümâm, Fethu'l-
    Kadîr, Kahire, t.y., I, 193, 205, 222, vd.; ez-
    Zeylaî, Tebyînü'l Hakâik, l, 104, vd.; İbn
    Âbidîn, Reddü'l-Muhtar, Mısır, ty., I, 415).
    Kıraatin, dört rek'atli farz namazlarda ilk iki
    rek'atte ifası farz değil vâcip hükmündedir.
    Hz. Ali'nin (ö. 40/660); "ilk iki rek'atteki
    kıraat, son iki rek'atteki kıraat yerine geçer"
    dediği nakledilir. Abdullah b. Mes'ud (ö 32,
    652) ve Hz. Aişe (ö. 57/676), farz namaz
    kılanın son iki rekatte dilerse Kur'ân-ı Kerim
    okuyacağını, dilerse tesbihle meşgul
    olabileceğini belirtmişlerdir. Fâtiha, başka bir
    sûre veya uç âyetin okunması da böyledir (ez-
    Zühaylî, el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletuh, Dımaşk
    1405/1985, I. 646).




    Selam ve dua ile...

    KAYNAK: Sorularla İslamiyet


  5. 19.Haziran.2013, 02:39
    3
    pismanımm
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Haziran.2013
    Üye No: 101641
    Mesaj Sayısı: 110
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Namaz

    teşekkürlerrrr


  6. 19.Haziran.2013, 02:39
    3
    teşekkürlerrrr





+ Yorum Gönder