Konusunu Oylayın.: İslamın meshepleri

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İslamın meshepleri
  1. 18.Haziran.2013, 01:29
    1
    goldenman1
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Eylül.2012
    Üye No: 97843
    Mesaj Sayısı: 23
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    İslamın meshepleri






    İslamın meshepleri Mumsema Selamun aleyküm mumsema.Ya islam mesheplere ayrılıyormuş Sunni Şi Alevi falan diye peki aralarındaki farklar nelerdir?Bizim sunni olduğumuzu duydum öyleyse aleviler/şiler kafir midir?Onlara ne olacak?Cennete girecekler mi?

    Soru soru soru soru soru soru ve soru,biliyorum biraz fazla soru sordum ama n'apıyım önemsiz bi konu da değilki.

    Saygılar


  2. 18.Haziran.2013, 01:29
    1
    goldenman1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamun aleyküm mumsema.Ya islam mesheplere ayrılıyormuş Sunni Şi Alevi falan diye peki aralarındaki farklar nelerdir?Bizim sunni olduğumuzu duydum öyleyse aleviler/şiler kafir midir?Onlara ne olacak?Cennete girecekler mi?

    Soru soru soru soru soru soru ve soru,biliyorum biraz fazla soru sordum ama n'apıyım önemsiz bi konu da değilki.

    Saygılar


    Benzer Konular

    - İslamın güzellikleri

    - İslamın özellikleri

    - İslamın şartı kaç?

    - İslamın bir şartı

    - İslamın ilk şehidi

  3. 18.Haziran.2013, 03:02
    2
    umutlucan
    Sadece ALLAH'a kul olun

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mayıs.2013
    Üye No: 101338
    Mesaj Sayısı: 1,441
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15

    Cevap: İslamın meshepleri




    sunni mezhebi 4 e ayrılır
    hanifi şafi maliki ve hanbeli
    bu mezhep kurucuları islam alimleridir
    mezhep din değildir
    dini yorumlamadır
    bu 4 mezhepte hak mezhebidir


  4. 18.Haziran.2013, 03:02
    2
    Sadece ALLAH'a kul olun



    sunni mezhebi 4 e ayrılır
    hanifi şafi maliki ve hanbeli
    bu mezhep kurucuları islam alimleridir
    mezhep din değildir
    dini yorumlamadır
    bu 4 mezhepte hak mezhebidir


  5. 20.Haziran.2013, 22:45
    3
    Necef_
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2012
    Üye No: 98559
    Mesaj Sayısı: 210
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: İslamın meshepleri

    Alıntı
    aleviler/şiler kafir midir?Onlara ne olacak?Cennete girecekler mi?
    Eğer dinden imandan çıkarcak inanç yoksa onlarda elbet girecek ama geç girecekler


  6. 20.Haziran.2013, 22:45
    3
    Necef_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    aleviler/şiler kafir midir?Onlara ne olacak?Cennete girecekler mi?
    Eğer dinden imandan çıkarcak inanç yoksa onlarda elbet girecek ama geç girecekler


  7. 21.Haziran.2013, 01:41
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: İslamın meshepleri

    İtikadî Mezhebler Kaça Ayrılır?

    İtikad hususunda başlıca iki mezheb vardır:
    1. Ehl-i Sünnet mezhebi, 2. Ehl-i Bid'a mezhebi.

    Ehl-i Sünnet Mezhebi:

    Hz. Peygamberin yolundan gidenler, o yoldan hiç sapmayanlar demektir.
    Ehl-i Sünnetin dayanağı Kitab ve Sünnettir. Kitab ve Sünnette ne buyurulmuşsa, Ehl-i Sünnet öyle inanır, öyle hareket ederler.
    Ehl-i Sünnet de, Matüridiyye ve Eş'ariyye olmak üzere ikiye ayrılır.

    Mâtüridiyye Mezhebi:

    Kurucusu Ebu Mansur Muhammed Hazretleri'dir. Semerkand köylerinden Mâtürid'de doğmuştur. H. 333'te vefat etmiştir.
    Bütün Hanefîler, genellikle Türkler, Mâtüridî mezhebindedirler.

    Eş'ariyye Mezhebi:

    Kurucusu Ebu'l-Hasan Eş'arî Hazretleridir. Asıl adı Ali'dir. H. 200 tarihinde Basra'da doğmuş, 324'de Bağdat'da vefat etmiştir.
    Mâlikîler ve Şâfiîler, itikadda Eş'arî mezhebini benimsemişlerdir. Hanbelîler, fıkıh gibi îtikadda da İmam Ahmed bin Hanbel'e bağlıdırlar. Ayrı bir îtikadî mezhebleri yoktur.
    Eş'arî ile Mâtüridî mezhebleri arasında, bâzı küçük görüş ayrılıkları dışında, büyük bir farklılık yoktur. İkisinin de temel görüşleri aynıdır ve Sünnete uygundur.

    Ehl-i Bid'a:

    Hazret-i Peygamberin getirdiği hükümleri ve Kur'an'ın emirlerini kendi arzularına göre yorumlayan, az veya çok Sünnet yolundan sapan, bid'ata giren kimselerdir.
    Bid'at, Hz. Peygamber ve Sahâbe devrinde bulunmadığı halde, sonradan ortaya atılan ve dînin esaslarına zıd düşen, her türlü söz, düşünce ve işe denir.
    Ehl-i bid'ayı Peygamberimiz şiddetle kınamışlardır:
    "Sözlerin en hayırlısı Allah'ın Kitabı; yolların en hayırlısı da Muhammed'in (sav) yoludur. İşlerin en kötüsü sonradan çıkarılanlardır. Ve her sonradan uydurulan şey (bid'at) de delâlettir, sapıklıktır."
    İnançla ilgili olan bid'atlar, îtikadî bid'atlardır. Bunlar, îtikadî hususlarda Hz. Peygamberden sağlam bir şekilde nakledilen esaslara zıd düşen inançlardır.
    Mu'tezile, Cebriye gibi bâzı fırkaların inançları, bu kısma girer.
    İş ve amelle ilgili bid'atlere ise, amelî bid'at denir. Bazı şiîlerin, çıplak ayağa meshetmeleri gibi... Sünnet olan mesh ise, mestler üzerine meshetmektir.
    Dînin îtikadî ve amelî esaslarını doğrudan doğruya ilgilendirmeyen veya bu esaslara bir zıdlık ve aykırılık taşımayan yenilikler, sonradan ortaya çıkma şeyler, bid'attan sayılmazlar.


    İtikadî bir mezheb olarak ehl-i bid'a ayrıca kendi arasında birçok kollara ayrılır ki, başlıcaları şunlardır:
    1. Cebriye,
    2. Mu'tezile,
    3. Mürcie,
    4. Haricîlik,
    5. Şîa,
    Ehl-i bid'anın bu temel mezheblerinin her biri de, kendi arasında pek çok fırkalara, gruplara ayrılırlar.


  8. 21.Haziran.2013, 01:41
    4
    Moderatör
    İtikadî Mezhebler Kaça Ayrılır?

    İtikad hususunda başlıca iki mezheb vardır:
    1. Ehl-i Sünnet mezhebi, 2. Ehl-i Bid'a mezhebi.

    Ehl-i Sünnet Mezhebi:

    Hz. Peygamberin yolundan gidenler, o yoldan hiç sapmayanlar demektir.
    Ehl-i Sünnetin dayanağı Kitab ve Sünnettir. Kitab ve Sünnette ne buyurulmuşsa, Ehl-i Sünnet öyle inanır, öyle hareket ederler.
    Ehl-i Sünnet de, Matüridiyye ve Eş'ariyye olmak üzere ikiye ayrılır.

    Mâtüridiyye Mezhebi:

    Kurucusu Ebu Mansur Muhammed Hazretleri'dir. Semerkand köylerinden Mâtürid'de doğmuştur. H. 333'te vefat etmiştir.
    Bütün Hanefîler, genellikle Türkler, Mâtüridî mezhebindedirler.

    Eş'ariyye Mezhebi:

    Kurucusu Ebu'l-Hasan Eş'arî Hazretleridir. Asıl adı Ali'dir. H. 200 tarihinde Basra'da doğmuş, 324'de Bağdat'da vefat etmiştir.
    Mâlikîler ve Şâfiîler, itikadda Eş'arî mezhebini benimsemişlerdir. Hanbelîler, fıkıh gibi îtikadda da İmam Ahmed bin Hanbel'e bağlıdırlar. Ayrı bir îtikadî mezhebleri yoktur.
    Eş'arî ile Mâtüridî mezhebleri arasında, bâzı küçük görüş ayrılıkları dışında, büyük bir farklılık yoktur. İkisinin de temel görüşleri aynıdır ve Sünnete uygundur.

    Ehl-i Bid'a:

    Hazret-i Peygamberin getirdiği hükümleri ve Kur'an'ın emirlerini kendi arzularına göre yorumlayan, az veya çok Sünnet yolundan sapan, bid'ata giren kimselerdir.
    Bid'at, Hz. Peygamber ve Sahâbe devrinde bulunmadığı halde, sonradan ortaya atılan ve dînin esaslarına zıd düşen, her türlü söz, düşünce ve işe denir.
    Ehl-i bid'ayı Peygamberimiz şiddetle kınamışlardır:
    "Sözlerin en hayırlısı Allah'ın Kitabı; yolların en hayırlısı da Muhammed'in (sav) yoludur. İşlerin en kötüsü sonradan çıkarılanlardır. Ve her sonradan uydurulan şey (bid'at) de delâlettir, sapıklıktır."
    İnançla ilgili olan bid'atlar, îtikadî bid'atlardır. Bunlar, îtikadî hususlarda Hz. Peygamberden sağlam bir şekilde nakledilen esaslara zıd düşen inançlardır.
    Mu'tezile, Cebriye gibi bâzı fırkaların inançları, bu kısma girer.
    İş ve amelle ilgili bid'atlere ise, amelî bid'at denir. Bazı şiîlerin, çıplak ayağa meshetmeleri gibi... Sünnet olan mesh ise, mestler üzerine meshetmektir.
    Dînin îtikadî ve amelî esaslarını doğrudan doğruya ilgilendirmeyen veya bu esaslara bir zıdlık ve aykırılık taşımayan yenilikler, sonradan ortaya çıkma şeyler, bid'attan sayılmazlar.


    İtikadî bir mezheb olarak ehl-i bid'a ayrıca kendi arasında birçok kollara ayrılır ki, başlıcaları şunlardır:
    1. Cebriye,
    2. Mu'tezile,
    3. Mürcie,
    4. Haricîlik,
    5. Şîa,
    Ehl-i bid'anın bu temel mezheblerinin her biri de, kendi arasında pek çok fırkalara, gruplara ayrılırlar.





+ Yorum Gönder