+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Sakal sünnetine dil uzatmak küfür müdür? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. umutlucan
    Sadece ALLAH'a kul olun
    Reklam

    Sakal sünnetine dil uzatmak küfür müdür?

    Reklam




  2. Hoca
    erimeye devam...

    Cevap: Sakal sünnetine dil uzatmak küfür müdür?


    Reklam


    Anne sünnete değil belki beğenmediği için/kesmeni istediği için anlık tepki vermiştir.
    Bu küfür değil saygısızlıktır.
    Tevbesin Allah kabul etsin.

    not: kardeş lütfen konu başlıklarını düzgün yazalım, konu içeriğine uygun olsun.
    (lütfen acil cevaplayın demek hem forum kurallarına aykırıdır hemde cevap verecek hocalara saygısızlıktır.)

  3. umutlucan
    Sadece ALLAH'a kul olun
    teşekkür ederim ..
    k.bakamyın ben biraz aceleci bir insanım saygısızlık yaptıysam özür dilerim verdiginiz blgiden dolayı teşekkür ederim ALLAH razı olsn

  4. Ufkuaçık
    Devamlı Üye
    Sünnete uygun sakala sövmek el faz-ı küfre girer.Bilerek veya bilmeyerek ileri geri konuşup sakala laf atmış ise derhal tövbe etmelidir.Her zaman konuştuklarımıza çok dikkat etmeliyiz.Zira Kiramen katibin melekleri gece gündüz hal ve sözleri amel defterlerimize kaydetmektedirler.Yazıyla da olsa bu durum değişmez.Allah'tan korkup edepli olmak lazımdır.

  5. Hoca
    erimeye devam...
    Kardeş burda sünnete sövgü falan yok sadece anne, çocuğuna tepki vermiş.

  6. Ufkuaçık
    Devamlı Üye
    Yahu sünnet olan sakala karşı çıkanın imanı zayıflığından olsa gerek.Yoksa bilerek sakal düşmanlı yapılmaz.Sakalın kesilebileceği durumlarda vardır ki şartlar zorlarsa ancak kesilebilir.Mazeretsiz sakal kesmek haramdır.

  7. umutlucan
    Sadece ALLAH'a kul olun
    şimdi abilerim

    ben 20 yaşındayım sunnet üzerine sakal bırakmıştım ama bunu yapma sebblerinden 1 taneside sakalı sevdigimdendi ama sakal dua sı felan yapmadım
    bn o uzattıgım sakalı kestim
    ama sırf cevremden gelen tepkiler yüzünden çok siinirlendirdiler beni

    gelgelelim gecen günde sakalım kısa )zaten kısa sakala sunnet demek bid at mış ) bende sunnet dedm anne annemde bşlarım sunnete dedi ama bnm annemde namaz kılan kapalı bir kadın yanii kur an okuyon temiz bir kadın sadece sinirlendi sakaldan pek hoşlanmaz. sizce ne yapması lazım tevbe yyeterlimidir zira o sunnete asla küfr etmez:

  8. Ufkuaçık
    Devamlı Üye
    umutlucan evladım.Annenizin imanı kesinlikle zayıf olduğu anlattıklaırnızdan bellidir."Başlarım öyle sünnete!" demekle küfre girmiştir.Derhal tövbe etmesi gerekir.Anneniz, geleneksel İslam anlayışında olduğu için maalesef hiçbir siyer, hadis tefsir, usul-ü fıkıh, usulü hadis okumamış.Ne yapsın zavallı!Çevresinden çekindiği için senin sakalına laf atması doğru değildir.

    Annenizi yanınıza çağırın bu mesajımı ona okutunuz.Biraz insaf etsin.HAni din ve vicdan özgürlüğünü savunuyorsa bu boşa bir söylemdir.İnsanlar hür olarak yaşamak ister.Başkalarının baskısına asla boyun eğmeyiniz.Sana tavsişem odur ki bir kimse kendisini Allah ve resulüne adarsa Vallahi onu kimse tutamaz.Onun üzerine orduları sürseler yine korkmaz.Çünkü, bir müslüman kendisini Allah ve resulüne adadığında onun kalbi iman ateşi ve şecaati ile büyük direniş ve mücadele eder.Allah, korkak ve pısırık müslümanı sevmez.Anne ve babaya itaat etmek farzdır ama, Allah'a isyan'da onlara itaat edilmez.Onları hiç incitmeden kızdırmadan tatlı sözlerle ikna etmeye çalışınız.GÜNÜN BİRİNDE GERÇEK İMAN SAHİBİ OLACAĞINDAN ŞÜPHEM YOKTUR.

    Şimdi sana sünnet üzere sakal ve bıyık nasıl olurmuş delilleriyle göstereceğim.

    Sakal ve bıyık meselesi mezhepler arası farklılık gösteren bir mevzu. Kısa mı olmalı uzun mu olmalı, ne kadar kısaltılmalı, sakal bırakmak ya da bırakmamak ne ifade ediyor. İşte islam fıkhının cevabı.
    Hanefi’ler “Sakalı tıraş etmek haram olur; sakalın uzunluğunun bir kabzadan fazla olmaması sünnettir. Sakalın etrafını almakta beis yoktur.” dediler. Şafii’ler ise “Sakalı kesmek ve kısaltmakta mübalağa yapmak mekruhtur.” dediler. Maliki ve Hanbeli’ler de “Sakalı tıraş etmek haramdır.” dediler.[1] Şafii’lere göre sakal bırakmak sünnettir. Hanefi, Maliki ve Hanbeli’lere göre vaciptir.[2] Erkeğin sakalını kesmesi haram olur.[3] Sakalı tıraş etmek sünnetin hilafınadır. Şayet emir vücüp için olursa, ki mutlak zikredildiğinde akla ilk gelende budur. Hak olan sakalı tıraş etmek haram kılınmıştır.[4] Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesei ve diğer hadis kitaplarında bıyığı kısaltmanın sünnet olduğu beyan edilmektedir. Dört mezhebe göre bıyığı kısaltmak sünnettir.[5] Şirat-ül İslâm isimli kitapta “Bıyıkları kısaltmak sünnet-i ratibe’dendir. Yani müekked sünnettir.” denilmiştir.[6] Sahabe’nin bıyıklarını tıraş ettiklerini bildiren bir haber mevcut değildir. Ancak ona yakın derecede kısaltmış oldukları Sahabe’den nakledilmiştir. Müğire bin Şube[7] diyor ki “Rasûlullah (s.a.v.) bıyıklarımın uzadığını gördü ve misvakın üzerinde kalan kısmını kes.” buyurdu. Bıyıkları yanlara doğru uzatmakta beis yoktur. Hz. Ömer (r.a.) ve diğerleri bıyıklarını yanlara doğru uzatırlardı. Çünkü onlar ağzı örtmez, yemek bulaşağı onlara takılmaz. Bazı alimler bıyık kesmeyi (tahrimen)[8] mekruh ve bid'at saymışlardır.[9] Bıyıklar üst dudağın üst tarafıyla müsavi olacak şekilde (yani üst dudağın kırmızı yeri görülecek şekilde) kısaltılır. Kaş gibi olur. Bıyıkları tıraş etmek varid olmadı. Bazı ulema bunu mekruh ve bid'at gördü.[10] Dar-ı harpte düşmana heybetli görünmek için bıyığını uzatmak menduptur.[11]
    Hulasa bıyıkları kısaltmak sünnet olup tamamen kesmek tahrimen mekruh ve bid'attır.

    “Sofiler (dervişler) bıyıkları dibinden kırkmak sünnettir deyu itikad eyleseler (inansalar) şer’an mezburlara (adı geçenlere) nesne lazım olur mu? (bir şey lazım olur mu?) El-Cevab: İfrattan ictinab etmek (kaçınmak) lazımdır. Mesnun olan (sünnet olan) kaş miktarı kalınca almaktır. Ol dahi gazilerden gayrıyadır. Gaziler uzatmak menduptur; adüvve (düşmana) heybetli görünmek içün”.[12]




    Not: 1-) Bıyık hakkındaki bu hüküm sakalı olan kişi hakkındadır. Hem sakalını ve hem de bıyığını temelli tıraş eden kişi için bu hüküm daha da ağır olacağı izaha muhtaç değildir.
    2-)Eğer bıyığını kesen kişi çağdaş görünmek ve benzemesi gerekenlere benzememek gibi bir düşünce ile bıyığını keserse “ ” yani “Kim kendini kimlere benzetirse o onlardandır.” hadisi şerifi mucibince küfrüne bile sebep olabilir.





    [1] Elfıkhalelmezahgibilerbea C.2 S. 44 - 45

    [2] Fetvalar - Halil Gönenç C.2 S.271 İanetüttalibîn, Elmenhel-ülazbilmevrud ve Mezahibilerbea’dan naklen

    [3] Dürrülmuhtar C.6 S.407

    [4] Berika C.5 S.196

    [5] Elfıkalelmezahibilerbea

    [6] Şirat-ül İslâm Tercümesi S.280

    [7] Hudeybiye’de bulunmuş Safaki kabilesine mensup bir Sahabi olup bir kaç kere Küfe valiliği yapmıştır.

    [8] (Tahrimen) ile kayıtladık çünkü İmâm-ı Muhammed indinde bidat tahrimen mekruh demektir. (Dürrülmuhtar – Reddülmuhtar C.6 S.337)

    [9] İhyâu’ulumid-din C.1 S.104

    [10] Tahtavi S.43 Haniye ve Tahavi’den naklen

    [11] Dürer C.1 S.323

    [12] Ebussud, Fetava , Süleymaniye kütp. Şehit Ali Paşa 1028, vrk. 276/b

  9. Ufkuaçık
    Devamlı Üye
    umutlucan evladım.Annenizin imanı kesinlikle zayıf olduğu anlattıklaırnızdan bellidir."Başlarım öyle sünnete!" demekle küfre girmiştir.Derhal tövbe etmesi gerekir.Anneniz, geleneksel İslam anlayışında olduğu için maalesef hiçbir siyer, hadis tefsir, usul-ü fıkıh, usulü hadis okumamış.Ne yapsın zavallı!Çevresinden çekindiği için senin sakalına laf atması doğru değildir.

    Annenizi yanınıza çağırın bu mesajımı ona okutunuz.Biraz insaf etsin.Hani din ve vicdan özgürlüğünü savunuyorsa bu boşa bir söylemdir.İnsanlar hür olarak yaşamak ister.Başkalarının baskısına asla boyun eğmeyiniz.Sana tavsişem odur ki bir kimse kendisini Allah ve resulüne adarsa Vallahi onu kimse tutamaz.Onun üzerine orduları sürseler yine korkmaz.Çünkü, bir müslüman kendisini Allah ve resulüne adadığında onun kalbi iman ateşi ve şecaati ile büyük direniş ve mücadele eder.Allah, korkak ve pısırık müslümanı sevmez.Anne ve babaya itaat etmek farzdır ama, Allah'a isyan'da onlara itaat edilmez.Onları hiç incitmeden kızdırmadan tatlı sözlerle ikna etmeye çalışınız.GÜNÜN BİRİNDE GERÇEK İMAN SAHİBİ OLACAĞINDAN ŞÜPHEM YOKTUR.

    Burası Türkiye ve bilindiği üzere bu ülkede genelde herşey, aman o ne der ,aman bu duymasın, aman adın çıkmasın ,aman kimse görmesin ,gibi bir çok şey daha küçüklükten önce ailemiz sonra akrabalarımız sonra dış mihraplar tarafından eleştirilir. Bu eleştirileri duymamak için bu yaşa kadar kendimizden verdiğimiz,kabul ettiğimiz, sindiğimiz, yapmak zorunda olduğumuz şeyleri hiç korkmadan onlardan çekinmeden hatta güzel amellerle onlar örnek bir müslüman olarak yaşamak en büyük bahtiyarlıktır.Siz Allah resulüne uyun ki Allah'ta sizi sevsin.İnsanalrın sevgisi mezara kadardır.Allah'ın razı olduğu kullara sonsuz cennet nimetleri onu beklemektedir.Yeter ki sabredelim ve direnelim.Zafer inananlarındır

    .K
    imse kimseye baskıyla birşey elbette yaptıramaz.Ben de kimsenin baskısıyla birşey yapmadım şimdiye kadar... Yalan değil her zaman çevreme uyumlu olmaya çalıştım, halen de bu halim devam etmektedir.Ben herkesle empati kurma yeteneğim vardır.Yaşım 53'tür.Arkadaşlarımın % 90'nı benden küçük olup büyük bir kısmı evladım yerindedir.İşte empati kurmak buna denir.Bu bir Allah vergisidir.Kişiliğimde bu vardır.Hiç tanımadığım birisi ile o an da empati kurabiliyorum.Bu da beni çok mutlu ediyor.Ancak edepsiz ve ahlaksız olanlarla samimiyetim ve empatiliğim yoktur.Onları es geçiyorum.ANNENİZLE EMPATİ KURAMAZSANIZ HİÇBİR KİMSE İLE BUNU BAŞARAMAZSINIZ. ANNE İLE EMPATİ KURMAK EN KOLAYDIR.BUNU DENEYEBİLİRSİNİZ.

    Neyse, konumuza dönelim


    Şimdi sana sünnet üzere sakal ve bıyık nasıl olurmuş delilleriyle göstereceğim.


    Sakal ve bıyık meselesi mezhepler arası farklılık gösteren bir mevzu. Kısa mı olmalı uzun mu olmalı, ne kadar kısaltılmalı, sakal bırakmak ya da bırakmamak ne ifade ediyor. İşte islam fıkhının cevabı.
    Hanefi’ler “Sakalı tıraş etmek haram olur; sakalın uzunluğunun bir kabzadan fazla olmaması sünnettir. Sakalın etrafını almakta beis yoktur.” dediler. Şafii’ler ise “Sakalı kesmek ve kısaltmakta mübalağa yapmak mekruhtur.” dediler. Maliki ve Hanbeli’ler de “Sakalı tıraş etmek haramdır.” dediler.[1] Şafii’lere göre sakal bırakmak sünnettir. Hanefi, Maliki ve Hanbeli’lere göre vaciptir.[2] Erkeğin sakalını kesmesi haram olur.[3] Sakalı tıraş etmek sünnetin hilafınadır. Şayet emir vücüp için olursa, ki mutlak zikredildiğinde akla ilk gelende budur. Hak olan sakalı tıraş etmek haram kılınmıştır.[4] Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesei ve diğer hadis kitaplarında bıyığı kısaltmanın sünnet olduğu beyan edilmektedir. Dört mezhebe göre bıyığı kısaltmak sünnettir.[5] Şirat-ül İslâm isimli kitapta “Bıyıkları kısaltmak sünnet-i ratibe’dendir. Yani müekked sünnettir.” denilmiştir.[6] Sahabe’nin bıyıklarını tıraş ettiklerini bildiren bir haber mevcut değildir. Ancak ona yakın derecede kısaltmış oldukları Sahabe’den nakledilmiştir. Müğire bin Şube[7] diyor ki “Rasûlullah (s.a.v.) bıyıklarımın uzadığını gördü ve misvakın üzerinde kalan kısmını kes.” buyurdu. Bıyıkları yanlara doğru uzatmakta beis yoktur. Hz. Ömer (r.a.) ve diğerleri bıyıklarını yanlara doğru uzatırlardı. Çünkü onlar ağzı örtmez, yemek bulaşağı onlara takılmaz. Bazı alimler bıyık kesmeyi (tahrimen)[8] mekruh ve bid'at saymışlardır.[9] Bıyıklar üst dudağın üst tarafıyla müsavi olacak şekilde (yani üst dudağın kırmızı yeri görülecek şekilde) kısaltılır. Kaş gibi olur. Bıyıkları tıraş etmek varid olmadı. Bazı ulema bunu mekruh ve bid'at gördü.[10] Dar-ı harpte düşmana heybetli görünmek için bıyığını uzatmak menduptur.[11]
    Hulasa bıyıkları kısaltmak sünnet olup tamamen kesmek tahrimen mekruh ve bid'attır.

    “Sofiler (dervişler) bıyıkları dibinden kırkmak sünnettir deyu itikad eyleseler (inansalar) şer’an mezburlara (adı geçenlere) nesne lazım olur mu? (bir şey lazım olur mu?) El-Cevab: İfrattan ictinab etmek (kaçınmak) lazımdır. Mesnun olan (sünnet olan) kaş miktarı kalınca almaktır. Ol dahi gazilerden gayrıyadır. Gaziler uzatmak menduptur; adüvve (düşmana) heybetli görünmek içün”.[12]




    Not: 1-) Bıyık hakkındaki bu hüküm sakalı olan kişi hakkındadır. Hem sakalını ve hem de bıyığını temelli tıraş eden kişi için bu hüküm daha da ağır olacağı izaha muhtaç değildir.
    2-)Eğer bıyığını kesen kişi çağdaş görünmek ve benzemesi gerekenlere benzememek gibi bir düşünce ile bıyığını keserse “ ” yani “Kim kendini kimlere benzetirse o onlardandır.” hadisi şerifi mucibince küfrüne bile sebep olabilir.





    [1] Elfıkhalelmezahgibilerbea C.2 S. 44 - 45

    [2] Fetvalar - Halil Gönenç C.2 S.271 İanetüttalibîn, Elmenhel-ülazbilmevrud ve Mezahibilerbea’dan naklen

    [3] Dürrülmuhtar C.6 S.407

    [4] Berika C.5 S.196

    [5] Elfıkalelmezahibilerbea

    [6] Şirat-ül İslâm Tercümesi S.280

    [7] Hudeybiye’de bulunmuş Safaki kabilesine mensup bir Sahabi olup bir kaç kere Küfe valiliği yapmıştır.

    [8] (Tahrimen) ile kayıtladık çünkü İmâm-ı Muhammed indinde bidat tahrimen mekruh demektir. (Dürrülmuhtar – Reddülmuhtar C.6 S.337)

    [9] İhyâu’ulumid-din C.1 S.104

    [10] Tahtavi S.43 Haniye ve Tahavi’den naklen

    [11] Dürer C.1 S.323

    [12] Ebussud, Fetava , Süleymaniye kütp. Şehit Ali Paşa 1028, vrk. 276/b
    .

    Lütfen şu ayetleri de annenize okutunuz:

    Nisâ 80 : “Peygambere itaat eden Allah’a itaat etmiş olur.”
    Ahzâb 71 : ”Ancak Allah’a, Peygambere itaat eden kurtulur.”

    Al-i İmran 31 : ”Eğer Allah’ı seviyorsanız, bana uyunuz ki, Allah’ta siz sevsin ve günahlarınızı bağışlasın.”
    ”Kim Allah’a ve Rasûlüne itaat ederse ,İşte onlar Allah’ın kendilerine lütuflarda bulunduğu Peygamberlerle, sıddıklarla, şehidlerle ve salihlerle beraberdirler. Bunlar ne güzel arkadaştır.” (Nisâ :69)

    ”Kim Allah’a ve Peygamberine baş kaldırır da, yasaklarını aşarsa, alçaltıcı azap onadır. Onun hakkı ebedi kalacağı cehennemdir.”(Nisâ: 4)
    Evet,
    Herkes Allah’ı sevdiğini söylüyor.Gerçekten seviyor muyuz ? Allah’ı sevmiş olmanın şartı vardır. Peygamberi seveceğiz ve O’na uyacağız.Peygamberi sevmeden O’na uymadan dertlere derman bulmak mümkün değildir.Allah Rasûlüne itaat Allah’ın emridir.İtaat etmeyen zarar görür. Başta Peygamber (A.S.), onu sevmez. Sevmeyince şefaat etmez. Peygamberin şefaatinden istifade edemeyen cezalandırılır.Eğer Peygambere isyan varsa, Allah’a da isyan sayılır. Peygamber (A.S.)’a uyanı Allah sever.Nasıl ki Peygamberimizin sağlığında onu sevenler ve O’na uyanlar kurtulduysa,Asr-ı Saadet devrini yaşadıysa, uymayanlar da helâk olduysa, Nûh (A.S)’a ,Musa(A.S )’a uymayanlar mahvolduysa, bugünde Allah’ın insanlığın kurtuluşu için gönderdiği son Peygamber Muhammed Mustafa (S.A.V)’e uymayanlarda helâk olanlardan olacaktır.Allah’a inanıp Peygambere inanmayan, Allah’a itaat edip, Peygambere itaat etmeyen Cennete gider mi ? İnanmanın manası itaat etmektir. Sonra Peygamberin şefaat etmediği bir kimse nasıl Cennete gidecek ?

    Sünnet hiç dışlanır mı evladım.En ufak bir sünneti dahi yaşamak ve yaşatmak isteyene müjdeler olsun.Sünnetleri farzları terketmeyenler, Allah'ın izniyle Evliaullah'tan olurlar...

    Allah'a emanet olunuz...


  10. umutlucan
    Sadece ALLAH'a kul olun
    teşk ederim de
    bnce biraz agır oldu iman zayıflıgını ancak ALLAH bilir zira bn nelerle krsılaşıyorum günlük hayatta ....
    genede sağolun .
    amma ve lakin siz küfre girdigini iddaa ediyorsunuz şayet küfre girenin nikahı düşer zira bunu kalbn söyledigini sanmıyırum bir kızma anında gerceklşti bu olay
    ALLAH razı olsn teşkkrler
    ALLAH a emanet olunn

  11. imamhatipli42
    Ölüm var Ölüm
    umutlucan evladım.Annenizin imanı kesinlikle zayıf olduğu anlattıklaırnızdan bellidir."Başlarım öyle sünnete!" demekle küfre girmiştir.Derhal tövbe etmesi gerekir.Anneniz, geleneksel İslam anlayışında olduğu için maalesef hiçbir siyer, hadis tefsir, usul-ü fıkıh, usulü hadis okumamış.Ne yapsın zavallı!Çevresinden çekindiği için senin sakalına laf atması doğru değildir.

    Annenizi yanınıza çağırın bu mesajımı ona okutunuz.Biraz insaf etsin.Hani din ve vicdan özgürlüğünü savunuyorsa bu boşa bir söylemdir.İnsanlar hür olarak yaşamak ister.Başkalarının baskısına asla boyun eğmeyiniz.Sana tavsişem odur ki bir kimse kendisini Allah ve resulüne adarsa Vallahi onu kimse tutamaz.Onun üzerine orduları sürseler yine korkmaz.Çünkü, bir müslüman kendisini Allah ve resulüne adadığında onun kalbi iman ateşi ve şecaati ile büyük direniş ve mücadele eder.Allah, korkak ve pısırık müslümanı sevmez.Anne ve babaya itaat etmek farzdır ama, Allah'a isyan'da onlara itaat edilmez.Onları hiç incitmeden kızdırmadan tatlı sözlerle ikna etmeye çalışınız.GÜNÜN BİRİNDE GERÇEK İMAN SAHİBİ OLACAĞINDAN ŞÜPHEM YOKTUR.

    Burası Türkiye ve bilindiği üzere bu ülkede genelde herşey, aman o ne der ,aman bu duymasın, aman adın çıkmasın ,aman kimse görmesin ,gibi bir çok şey daha küçüklükten önce ailemiz sonra akrabalarımız sonra dış mihraplar tarafından eleştirilir. Bu eleştirileri duymamak için bu yaşa kadar kendimizden verdiğimiz,kabul ettiğimiz, sindiğimiz, yapmak zorunda olduğumuz şeyleri hiç korkmadan onlardan çekinmeden hatta güzel amellerle onlar örnek bir müslüman olarak yaşamak en büyük bahtiyarlıktır.Siz Allah resulüne uyun ki Allah'ta sizi sevsin.İnsanalrın sevgisi mezara kadardır.Allah'ın razı olduğu kullara sonsuz cennet nimetleri onu beklemektedir.Yeter ki sabredelim ve direnelim.Zafer inananlarındır

    .K
    imse kimseye baskıyla birşey elbette yaptıramaz.Ben de kimsenin baskısıyla birşey yapmadım şimdiye kadar... Yalan değil her zaman çevreme uyumlu olmaya çalıştım, halen de bu halim devam etmektedir.Ben herkesle empati kurma yeteneğim vardır.Yaşım 53'tür.Arkadaşlarımın % 90'nı benden küçük olup büyük bir kısmı evladım yerindedir.İşte empati kurmak buna denir.Bu bir Allah vergisidir.Kişiliğimde bu vardır.Hiç tanımadığım birisi ile o an da empati kurabiliyorum.Bu da beni çok mutlu ediyor.Ancak edepsiz ve ahlaksız olanlarla samimiyetim ve empatiliğim yoktur.Onları es geçiyorum.ANNENİZLE EMPATİ KURAMAZSANIZ HİÇBİR KİMSE İLE BUNU BAŞARAMAZSINIZ. ANNE İLE EMPATİ KURMAK EN KOLAYDIR.BUNU DENEYEBİLİRSİNİZ.

    Kalbini yarıp da mı baktın ?

    Bu kadar kesin küfür damgasını nasıl vurabiliyorsun ?

    Ya onun imanı hala varsa müslümana kafir diyenin akıbeti nedir biliyor musun ?

    Kardeşimizin annesinin ne maksatla söylediğini tam larak bilemeyiz annesinin en iyi yapması gereken en yakın ailime gidip durumu anlatmasıdır.


  12. pismanımm
    Üye

    Reklam


    günmüzde alim derken bana bir alim göster o zamn merak ettim

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
sakallgufur,  kadinlarin sakal sevmemesi gunahmi