Konusunu Oylayın.: Adetli iken üç aylar tesbihini çekebilirmiyim.

5 üzerinden 4.83 | Toplam : 6 kişi
Adetli iken üç aylar tesbihini çekebilirmiyim.
  1. 08.Haziran.2013, 12:16
    1
    nurhaniyet
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Nisan.2009
    Üye No: 47837
    Mesaj Sayısı: 41
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Adetli iken üç aylar tesbihini çekebilirmiyim.






    Adetli iken üç aylar tesbihini çekebilirmiyim. Mumsema adetli iken üç aylar tesbihini 'la ilahe illallah ' çekebilirmiyim...bazı kişiler olmaz , bazılarıda olur diyor .. kafam karıştı...yardım bekliyorum...


  2. 08.Haziran.2013, 12:16
    1
    Devamlı Üye



  3. 08.Haziran.2013, 12:21
    2
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Adetli iken üç aylar tesbihini çekebilirmiyim.




    hayızlı kadın cünüp kimse gibidir.dua ve zikir niyetiyle dua âyetlerini, Fâtiha, besmeleyi, kelime-i tevhid ve şehâdeti okuyabilirsiniz.


  4. 08.Haziran.2013, 12:21
    2
    Özel Üye



    hayızlı kadın cünüp kimse gibidir.dua ve zikir niyetiyle dua âyetlerini, Fâtiha, besmeleyi, kelime-i tevhid ve şehâdeti okuyabilirsiniz.


  5. 08.Haziran.2013, 12:27
    3
    nurhaniyet
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Nisan.2009
    Üye No: 47837
    Mesaj Sayısı: 41
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Adetli iken üç aylar tesbihini çekebilirmiyim.

    teşekkür ederim..sağolun...


  6. 08.Haziran.2013, 12:27
    3
    Devamlı Üye
    teşekkür ederim..sağolun...


  7. 08.Haziran.2013, 12:48
    4
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Adetli iken üç aylar tesbihini çekebilirmiyim.

    Adetli iken tezbihat dua, edebilir mi?
    Adetli iken namaz, oruç, dua, ibadet edebilir mi?


    Regilken akşam yatarken kötülüklerden ve kötü varlıklardan korunmak için içimden felak nas ve ayetel kursi dularını okumamda bir sakınca var mı? Dua kitabı vs birşeye dokunmuyorum. sadece içimden okuyup yatıyorum. regilken bu şekilde dua okumak günah mı?


    “Kadınlar namaz kılamadıkları âdetli ve lohusa oldukları günlerde

    1. Kur’ân-ı Kerim okuyabilirler mi?
    2. Âyetü’l-kürsi ve İhlâs okuyabilirler mi?
    3. Besmele, kelime-i tevhid, kelime-i şehadet, salavat-ı şerife, tesbih ve zikir çekebilirler mi?
    4. Dini kitapları okuyabilirler mi?
    5. Radyodan dinledikleri Kur’ân’ı içlerinden tekrarlayabilirler mi?
    6. Arapça Besmele yazabilirler mi?”

    Bu soruların tamamına toplu olarak şöyle cevap vermeye çalışalım:

    Cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir.
    Bu hususta Resulullah (a.s.m.) şöyle buyururlar:

    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.”1

    Yani sırf Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz. Ancak dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir.

    Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan “Sübhânellezî sahhara lenâ hâzâ vemâ künnâ lehû mukrinîn (Her türlü noksandan münezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gücümüz yetmezdi.”2

    Aynı araçtan inerken de “Rabbenâ enzilnî münzelen mübâreken ve ente hayrü’l-münzilîn (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir. Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin).3
    Bir musibet ve ölüm haberi alınca, “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn (Muhakkak biz Allah içiniz ve muhakkak yalnız Ona dönücüleriz).4

    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir.

    Mâlikî mezhebine göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır. Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır. Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir.

    Hanbeli ve Hanefi mezhebine göre, Kur’ân-ı Kerimin kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir. Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir. Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini çıkarmadan içinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir. Çünkü bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez.5

    Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur.

    Bunun yanında, Kelime-i Şehâdet, Kelime-i Tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir.

    Hanımların bugünlerde Kur’ân-i Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir.
    Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:
    “Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur. Fakat yazdıkları bu âyetleri okumazlarsa mekruh olmaz.

    “İmam-ı Muhammed ise, bu kimselerin Kur’ân yazmamaları bana göre en sevimli davranıştır, diyerek bu hususta ihtiyatlı ve dikkatli olmayı tavsiye etmektedir.”

    Buna göre, Besmele de Kur’ân’dan bir âyet olduğundan hayızlı iken yazılmaması daha isabetli olur.
    Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, bu haldeki bir kadın Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez. Ancak Kur’ân’a yapışık olmayan temiz bir bez ve kâğıtla tutabilir.

    1 İbni Mâce, Tahâret: 105.
    2 Zuhruf Sûresi, 13.
    3 Mü’minûn Sûresi, 29.
    4 Bakara Sûresi, 256.
    5 Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, İslâm Fıkhı Ansiklopedisi, 1: 288-9.
    6 İbni Mâce, Tahare: 119.
    7 Bidâyetü’l-Müctehid, 1:110; el-fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, 1: 422.
    Mehmed Paksu

    Selam ve dua ile...



  8. 08.Haziran.2013, 12:48
    4
    Devamlı Üye
    Adetli iken tezbihat dua, edebilir mi?
    Adetli iken namaz, oruç, dua, ibadet edebilir mi?


    Regilken akşam yatarken kötülüklerden ve kötü varlıklardan korunmak için içimden felak nas ve ayetel kursi dularını okumamda bir sakınca var mı? Dua kitabı vs birşeye dokunmuyorum. sadece içimden okuyup yatıyorum. regilken bu şekilde dua okumak günah mı?


    “Kadınlar namaz kılamadıkları âdetli ve lohusa oldukları günlerde

    1. Kur’ân-ı Kerim okuyabilirler mi?
    2. Âyetü’l-kürsi ve İhlâs okuyabilirler mi?
    3. Besmele, kelime-i tevhid, kelime-i şehadet, salavat-ı şerife, tesbih ve zikir çekebilirler mi?
    4. Dini kitapları okuyabilirler mi?
    5. Radyodan dinledikleri Kur’ân’ı içlerinden tekrarlayabilirler mi?
    6. Arapça Besmele yazabilirler mi?”

    Bu soruların tamamına toplu olarak şöyle cevap vermeye çalışalım:

    Cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir.
    Bu hususta Resulullah (a.s.m.) şöyle buyururlar:

    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.”1

    Yani sırf Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz. Ancak dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir.

    Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan “Sübhânellezî sahhara lenâ hâzâ vemâ künnâ lehû mukrinîn (Her türlü noksandan münezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gücümüz yetmezdi.”2

    Aynı araçtan inerken de “Rabbenâ enzilnî münzelen mübâreken ve ente hayrü’l-münzilîn (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir. Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin).3
    Bir musibet ve ölüm haberi alınca, “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn (Muhakkak biz Allah içiniz ve muhakkak yalnız Ona dönücüleriz).4

    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir.

    Mâlikî mezhebine göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır. Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır. Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir.

    Hanbeli ve Hanefi mezhebine göre, Kur’ân-ı Kerimin kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir. Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir. Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini çıkarmadan içinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir. Çünkü bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez.5

    Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur.

    Bunun yanında, Kelime-i Şehâdet, Kelime-i Tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir.

    Hanımların bugünlerde Kur’ân-i Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir.
    Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:
    “Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur. Fakat yazdıkları bu âyetleri okumazlarsa mekruh olmaz.

    “İmam-ı Muhammed ise, bu kimselerin Kur’ân yazmamaları bana göre en sevimli davranıştır, diyerek bu hususta ihtiyatlı ve dikkatli olmayı tavsiye etmektedir.”

    Buna göre, Besmele de Kur’ân’dan bir âyet olduğundan hayızlı iken yazılmaması daha isabetli olur.
    Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, bu haldeki bir kadın Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez. Ancak Kur’ân’a yapışık olmayan temiz bir bez ve kâğıtla tutabilir.

    1 İbni Mâce, Tahâret: 105.
    2 Zuhruf Sûresi, 13.
    3 Mü’minûn Sûresi, 29.
    4 Bakara Sûresi, 256.
    5 Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, İslâm Fıkhı Ansiklopedisi, 1: 288-9.
    6 İbni Mâce, Tahare: 119.
    7 Bidâyetü’l-Müctehid, 1:110; el-fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, 1: 422.
    Mehmed Paksu

    Selam ve dua ile...



  9. 22.Nisan.2014, 18:57
    5
    Hüseyin
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Nisan.2014
    Üye No: 103504
    Mesaj Sayısı: 48
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Adetli iken üç aylar tesbihini çekebilirmiyim.

    Adet olan kadın dilediği kadar tesbih çekebilir caizdir.


  10. 22.Nisan.2014, 18:57
    5
    Hüseyin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Adet olan kadın dilediği kadar tesbih çekebilir caizdir.





+ Yorum Gönder