Konusunu Oylayın.: İmam namazda zammı surenin sırasını tutmaz ise namaza zarar verir mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
İmam namazda zammı surenin sırasını tutmaz ise namaza zarar verir mi?
  1. 23.Mayıs.2013, 03:22
    1
    kul93
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Nisan.2013
    Üye No: 101044
    Mesaj Sayısı: 154
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    İmam namazda zammı surenin sırasını tutmaz ise namaza zarar verir mi?






    İmam namazda zammı surenin sırasını tutmaz ise namaza zarar verir mi? Mumsema Benim sorum söyle:

    Imam olan kisi zammi surenin sirasini tutmazsa namaza zarar verir mi?

    Yani mesela ilk rekatda Ihlasi okusa ve ikinci rekatda Kevseri bi sakincasi olur mu?

    Sirasini tutmak sünnet midir ? Yoksa tutmamak Mekruh mudur?


    Saygilar


  2. 23.Mayıs.2013, 03:22
    1
    kul93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Benim sorum söyle:

    Imam olan kisi zammi surenin sirasini tutmazsa namaza zarar verir mi?

    Yani mesela ilk rekatda Ihlasi okusa ve ikinci rekatda Kevseri bi sakincasi olur mu?

    Sirasini tutmak sünnet midir ? Yoksa tutmamak Mekruh mudur?


    Saygilar


    Benzer Konular

    - Şafii mezhebine göre kişi namazda iken sol elini hareket ettirse namaza zarar verir mi bozar mı?

    - Kolonya kullanmak abdest ve namaza zarar verir mi?

    - Secdede ayakların yerden kesilmesi namaza zarar verir mi?

    - Namazda süre değiştirmek namaza zarar verir mi?

    - Namaz kılarken tebessüm etmek namaza zarar verir mi ?

  3. 23.Mayıs.2013, 12:22
    2
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Imam namazda zammi surenin sirasini tutmaz ise namaza zarar verir mi?




    sırayla okumak sünnettir.imamlarda uymayanı görmedim.eğer bu bahsettiğimiz camide görevli imam ise.ama rastgele biri imamlıga geçtiği zaman uymayanı gördüm mesela


  4. 23.Mayıs.2013, 12:22
    2
    Hadis Öğrencisi



    sırayla okumak sünnettir.imamlarda uymayanı görmedim.eğer bu bahsettiğimiz camide görevli imam ise.ama rastgele biri imamlıga geçtiği zaman uymayanı gördüm mesela


  5. 23.Mayıs.2013, 13:08
    3
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Cevap: Imam namazda zammi surenin sirasini tutmaz ise namaza zarar verir mi?

    Alıntı
    Benim sorum söyle:

    Imam olan kisi zammi surenin sirasini tutmazsa namaza zarar verir mi?

    Yani mesela ilk rekatda Ihlasi okusa ve ikinci rekatda Kevseri bi sakincasi olur mu?

    Sirasini tutmak sünnet midir ? Yoksa tutmamak Mekruh mudur?


    Saygilar


    Namaza zarar vermez kardeşim.


    N
    amazda sûreleri mushaf’taki sıraya göre okumanın hükmü nedir?



    Namaz
    da sûreleri mushaf’taki sıraya göre okumanın hükmü nedir?

    Namazda okunan ayet ve sûrelerin, gerek bir rekât içinde gerekse ikinci rekâtla birlikte düşünüldüğünde, Mushaf’taki sıraya göre yukarıdan aşağı okunması uygundur. İlerideki bir süreyi veya ayeti okuduktan sonra, ardından gerideki bir ayet ve sûreyi okumak mekruhtur. Fakat bu, namazı geçersiz kılacak boyutta değildir. Burada söz konusu olan gereklilik, esasında namazın değil tilavetin bir vacibidir (İbn-i Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, II, 268-269). Tertibe riayetin vacip olduğu görüşü, sûre ve ayetlerin sırasının insanlar tarafından değil de, Hz. Peygamber tarafından (tevkîfen) belirlendiği kabulüne dayanmaktadır. Ancak, sûrelerin içlerindeki ayetlerin tertibinin tevkîfî olduğunda ittifak bulunmakla birlikte, sûreler arasındaki tertibin tevkîfî olduğu konusunda İslam âlimleri arasında ittifak yoktur. Bu sebeple namazda, sûrelerin sıraya göre okunması hakkında farklı görüşler ortaya atılmıştır. Hanefî mezhebinde, hem ayetler hem de sûreler arasında tertibe riayet edip sırayı takip ederek okumak gerekli görülmüştür. Hz. Peygamber (s.a.s.)’in bir gece namazında sıraya riayet etmeden, önce Nisâ süresini sonra Âl-i İmrân süresini okuması gibi olayların ise, henüz tertip gerçekleşmeden önceki bir zamanda meydana geldiği belirtilmektedir (Nevevî, Sahih-i Müslim bi Şerhi’n-Nevevî, VI, 61-62). Sırayı tersine çevirmeksizin, okuma esnasında ilerideki bir yere geçerken, aradaki tek bir sûre veya ayetin atlanması da mekruh kabul edilmiştir. Fakat bu, bir öncekinden daha hafif derecede bir mekruhtur. Sonraki rek’atte ileriden okunacaksa, uygun olan, en az iki ayet veya iki sûre atlayarak okumaktır. Âlimlerden bazıları, sıraya riayet etmeme şeklindeki değişik hareketlerin sadece farzlarda mekruh olduğunu, nafile namazlarda mekruh olmayacağını söylemişlerdir (İbn-i Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, II, 268-269; Muhammed Hattab es-Sübkî, el-Menhelü’l-Azbül-Mevrûd Şerhu Sünen-i Ebî Dâvud, VII, 260). Aksi görüşte olanlar ise şunu delil getirmektedirler: Hz. Peygamber (s.a.s.), Hz. Bilâl’in (r.a.), nafile bir namaz olan teheccüdü kılarken bir sûreden diğerine atladığını duyduğunda, ona: “sûreyi olduğu gibi oku” buyurmuştur (İbn Ebî Şeybe, Mûsânnef, III, 629). Sonuç olarak, namazda sure ve ayetlerin tertibine riayet edilmemesi mekruhtur. Fakat bu, namazı bozacak ve tekrar kılmayı gerektirecek boyutta bir yanlışlık değildir.



  6. 23.Mayıs.2013, 13:08
    3
    Özel Üye
    Alıntı
    Benim sorum söyle:

    Imam olan kisi zammi surenin sirasini tutmazsa namaza zarar verir mi?

    Yani mesela ilk rekatda Ihlasi okusa ve ikinci rekatda Kevseri bi sakincasi olur mu?

    Sirasini tutmak sünnet midir ? Yoksa tutmamak Mekruh mudur?


    Saygilar


    Namaza zarar vermez kardeşim.


    N
    amazda sûreleri mushaf’taki sıraya göre okumanın hükmü nedir?



    Namaz
    da sûreleri mushaf’taki sıraya göre okumanın hükmü nedir?

    Namazda okunan ayet ve sûrelerin, gerek bir rekât içinde gerekse ikinci rekâtla birlikte düşünüldüğünde, Mushaf’taki sıraya göre yukarıdan aşağı okunması uygundur. İlerideki bir süreyi veya ayeti okuduktan sonra, ardından gerideki bir ayet ve sûreyi okumak mekruhtur. Fakat bu, namazı geçersiz kılacak boyutta değildir. Burada söz konusu olan gereklilik, esasında namazın değil tilavetin bir vacibidir (İbn-i Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, II, 268-269). Tertibe riayetin vacip olduğu görüşü, sûre ve ayetlerin sırasının insanlar tarafından değil de, Hz. Peygamber tarafından (tevkîfen) belirlendiği kabulüne dayanmaktadır. Ancak, sûrelerin içlerindeki ayetlerin tertibinin tevkîfî olduğunda ittifak bulunmakla birlikte, sûreler arasındaki tertibin tevkîfî olduğu konusunda İslam âlimleri arasında ittifak yoktur. Bu sebeple namazda, sûrelerin sıraya göre okunması hakkında farklı görüşler ortaya atılmıştır. Hanefî mezhebinde, hem ayetler hem de sûreler arasında tertibe riayet edip sırayı takip ederek okumak gerekli görülmüştür. Hz. Peygamber (s.a.s.)’in bir gece namazında sıraya riayet etmeden, önce Nisâ süresini sonra Âl-i İmrân süresini okuması gibi olayların ise, henüz tertip gerçekleşmeden önceki bir zamanda meydana geldiği belirtilmektedir (Nevevî, Sahih-i Müslim bi Şerhi’n-Nevevî, VI, 61-62). Sırayı tersine çevirmeksizin, okuma esnasında ilerideki bir yere geçerken, aradaki tek bir sûre veya ayetin atlanması da mekruh kabul edilmiştir. Fakat bu, bir öncekinden daha hafif derecede bir mekruhtur. Sonraki rek’atte ileriden okunacaksa, uygun olan, en az iki ayet veya iki sûre atlayarak okumaktır. Âlimlerden bazıları, sıraya riayet etmeme şeklindeki değişik hareketlerin sadece farzlarda mekruh olduğunu, nafile namazlarda mekruh olmayacağını söylemişlerdir (İbn-i Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, II, 268-269; Muhammed Hattab es-Sübkî, el-Menhelü’l-Azbül-Mevrûd Şerhu Sünen-i Ebî Dâvud, VII, 260). Aksi görüşte olanlar ise şunu delil getirmektedirler: Hz. Peygamber (s.a.s.), Hz. Bilâl’in (r.a.), nafile bir namaz olan teheccüdü kılarken bir sûreden diğerine atladığını duyduğunda, ona: “sûreyi olduğu gibi oku” buyurmuştur (İbn Ebî Şeybe, Mûsânnef, III, 629). Sonuç olarak, namazda sure ve ayetlerin tertibine riayet edilmemesi mekruhtur. Fakat bu, namazı bozacak ve tekrar kılmayı gerektirecek boyutta bir yanlışlık değildir.






+ Yorum Gönder