Konusunu Oylayın.: Taharet ile ilgili sorular

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Taharet ile ilgili sorular
  1. 06.Mayıs.2013, 16:36
    1
    kul93
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Nisan.2013
    Üye No: 101044
    Mesaj Sayısı: 154
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Taharet ile ilgili sorular






    Taharet ile ilgili sorular Mumsema Selamunaleyküm,
    ben Taharet alirkene cok vesveseye giriyorum ve bircok sorularim var.
    Bu sorular cevapliyandan Allah bin kat razi olsun (Bunu kalpten söyliyorum)

    1.Taharetin farzlari nedir?

    2. Taharet alirkene aff edersiniz arkadan cikan necasett yikamali. Bu necasetti nerye kadar temizleyecez, yani necaset ciktigi deligi de mi? Derecesi nereye kadar dir?

    3. Arkadan cikan necaseti sabunla yikayabilirmiyiz?

    4. Ben büyük abdestimi ettigimde idrari biraz akitiyorum ve damlamasi yavasliyor. Sonra bi mendil alip öyle durduriyorum damla gelmeyese kadar. Bu Hareket dogru mudur?



    Lütfen Cevaplarinizi bekliyorum vallahi birisi cevap verirse cok yardim etmis olur. Lütfen Link felan yollamayin


    Simdiden Allah razi olsun Allaha emanet olunuz...


  2. 06.Mayıs.2013, 16:36
    1
    kul93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Selamunaleyküm,
    ben Taharet alirkene cok vesveseye giriyorum ve bircok sorularim var.
    Bu sorular cevapliyandan Allah bin kat razi olsun (Bunu kalpten söyliyorum)

    1.Taharetin farzlari nedir?

    2. Taharet alirkene aff edersiniz arkadan cikan necasett yikamali. Bu necasetti nerye kadar temizleyecez, yani necaset ciktigi deligi de mi? Derecesi nereye kadar dir?

    3. Arkadan cikan necaseti sabunla yikayabilirmiyiz?

    4. Ben büyük abdestimi ettigimde idrari biraz akitiyorum ve damlamasi yavasliyor. Sonra bi mendil alip öyle durduriyorum damla gelmeyese kadar. Bu Hareket dogru mudur?



    Lütfen Cevaplarinizi bekliyorum vallahi birisi cevap verirse cok yardim etmis olur. Lütfen Link felan yollamayin


    Simdiden Allah razi olsun Allaha emanet olunuz...


    Benzer Konular

    - Hadesten taharet necasetten taharet nedir?

    - Taharet ile ilgili soru

    - Taharet ile ilgili

    - Taharet ve namaz ile ilgili sorular

    - Taharet sonrası kurulanmak gereklimidir,taharet ıslaklığı çamaşıra geçse bir sakıncası varmıdır?

  3. 06.Mayıs.2013, 19:06
    2
    cihad38
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ağustos.2012
    Üye No: 97668
    Mesaj Sayısı: 486
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Taharet ile ilgili sorular




    Alıntı
    1.Taharetin farzlari nedir?
    şimdi birşeyi öğrenmek istiyor ve soru soruyorsanız verilen cevabı okumaya vakit ayırmalı,sabırla okumalısınız, çok uzun bir yazı diye okumamak yanlıştır.taharetin farzı diye bir şey yoktur, ama adabı ve usulü vardır,taharetin doğru yapılması necasetten taharet farzının yerine getirilmesini sağlar.; bazı adaplarını paylaşıyorum.

    NASIL TAHARETLENMELİYİZ

    Necasetten taharet namazın farzlarından biri olunca, bu konuya gereken ihtimamı göstermek şarttır.

    İhtiyacını gidermek üzere tuvalete girecek olan mümin, kendisine lâzım olacak su, kurulanacağı taharet mendili, tuvalet kâğıdı, kâğıt havlu, pamuk v.b. şeyleri önceden temin ettikten sonra, tuvalete bir kaç adım kala “bismillah, e’ûzü billâhi mine’l-hubsi ve’l-habâis” diye istiâzede bulunarak, yani “Allah’ın adıyla, bütün çirkin ve kötü şeylerden Allah’a sığınırım” diyerek sol ayağı ile tuvalete girer. Veya “bismillah, Allâhümme innî e’ûzü bike mine’l-hubsi ve’l-habâis” diyerek de girebilir. Aynı anlamdadır.


    Peygamber Efendimiz tuvalete girerken çekilen besmelenin, yani “bismillah” demenin cinlerle bizim aramızdaki perde olduğunu ifade etmişlerdir.

    Sonra önü ve arkası kıbleye gelmeyecek şekilde oturarak ihtiyacını giderir. Bu arada, otururken vücut ağırlığını sol tarafa vermek, boşaltım organlarının daha rahat iş görmesini temin edecektir. İhtiyaç giderilirken sıçrantılardan mutlaka sakınmalıdır. Bunun için, sadece idrarı yaparken bile oturarak yapmalı, tuvalet taşının durumuna göre dikkatli olunmalıdır. Peygamber Efendimiz, sahabenin anlattıklarına göre, ihtiyaç giderecekleri zaman çok uzaklara giderler, mutlaka bir engel arkasına çekilirler, yere oturmadan görülmeyecek yerlerini açmazlar, ihtiyaç giderdikleri yer sert bir toprak ise, sıçrantıyı engellemek için bir çubuk veya benzeri şeyle toprağı kabartırlar, açıklıkta ihtiyaç giderdikleri için edeben başlarını örterlerdi.

    Tuvalet, meleklerin olmadığı bir gaflet mahallidir. İhtiyaçtan fazla orada oturmak doğru değildir. Ancak acele edip tahareti noksan yapmak da asla doğru değildir.

    İhtiyacı giderdikten sonra önce katı necasetten temizlik yapılmalıdır.

    Sahrada, bağda bahçede ihtiyaçlarını giderenler, ellerini daha az kirletmek için önce en az üç defa veya ihtiyaca göre, ancak tek sayıda taşla temizlenmelidirler. Buna isticmar denilir. Bu arada kemik, gübre ve gıda maddeleri asla kullanılmamalı, vücuda zarar verecek sivri veya keskin cisimlerden de sakınmalıdır.

    Ev ve benzeri yerlerdeki tuvaletlerde taş ve benzeri şeyler kullanılamayacağı için, önce tuvalet kâğıdı ile necasetin fazlasını silmek, kimi kardeşlerimizin tercih ettikleri bir yoldur. Ancak kimi kardeşlerimiz de, tuvalet kâğıdı da olsa, kâğıda saygılı olmak ve israfı önlemek için bu yolu mahzurlu görmektedirler. Biz her iki görüşe de saygı duymakta, meseleyi kardeşlerimizin vicdanına havale etmekteyiz. Ameller niyetlere göre olduğuna göre, elim fazla kirlenmesin, bu kâğıt nihayet temizlik için imal edilmiştir, şu halde taharette kullanabilirim diyenlerin görüşleri de makul kabul edilebilir. Hayır, tuvalet kâğıdı da olsa saygılı olmak gerekir diyenlerin görüşlerine de saygı duyulur. Ancak eski kitaplarımızda dahi, yazıda kullanılmayan kaba kâğıtların, temizlikte kullanılabileceği yazılmıştır. Şu halde israf etmeden tuvalet kâğıtlarını temizlikte ve kurulanmada kullanmak mümkündür denilebilir.

    Katı necasetin kalanının temizliği için mutlaka sol el kullanılmalı ve su ile temizlik yapılmalıdır. Kitaplarımızda üç parmaktan fazla parmağı kirletmemeli diye tavsiyeler vardır. Ayrıca parmakların uç kısımlarının kullanılmasının basura neden olacağı da söylenmiştir.

    Katı necasetten taharetlenirken, sol elin şehâdet orta ve yüzük parmakları birleştirilir ve orta parmak biraz üste alınır. Kirli mahal, önce, arkadan öne doğru elle silinir ve eller yıkanır. Sonra önden arkaya, sonra arkadan öne… veya alışılan bir şekille. Temizliğin tamamen hâsıl olduğuna kanaat getirinceye kadar su ile temizliğe devam etmelidir.


    Bazı fıkıh kaynaklarımızda, hanımların iki parmaklarını öne çıkararak ve ilk defa, fercleri kirlenmesin diye önden arkaya doğru temizliğe başlayarak taharetlerini gerçekleştirmeleri tavsiye olunmaktadır. Tabi bütün bunlar tavsiye niteliğindedir. Herkes istediği gibi, kendine kolay gelen bir yolla temizlenebilir. Mühim olan taharetin tertemizce yapılmış olması, çıkış mahallinde necasetin kalmamış olmasıdır.

    Taharetlenmek için su bulamayanlar, taş veya kâğıt mendille iyice temizlenmelidirler. Makatta kalan necaset 4 gramı bulur veya geçerse namaz olmaz diye yukarıda kaydetmiştik. Çok nadir de olsa böyle bir durumda dikkatli olunmalıdır.

    Makatı temizlerken kendimizi serbest bırakmalı, vücudumuzu aşağıya doğru salmalı, kendimizi sıkmamalıyız ki, yıkanan yer iyice temizlenmiş olsun. Ancak Ramazanda veya sair zamanlarda oruçlu iken kendimizi biraz sıkı tutmalıyız ki, makattan içeriye su kaçmasın. Zira makattan içeriye kaçan su orucu bozabilir denmiştir.

    Makatın yıkanmasında biraz mübalağa etmek yani fazlaca yıkamak gerekir. Zira makata su el ile götürülmektedir. Makatta kalan çok az bir necaset eseri bile elimizdeki suyu kirletecek ve şer’an kullanılmaz hale getirecektir. Mümkün olursa yukarıdan su dökerek veya şayet tuvalette hortum kullanılıyorsa, üzerimize sıçratmadan suyu o mahalle kadar götürerek ya da kolayımıza giden başka bir yolla o mahalli güzelce yıkayarak en güzel temizliği elde etmek gereklidir. Sadece elle temizlik yapılır ancak yeteri kadar o mahal güzelce yıkanmazsa, taharet tamamlanmış olmaz.

    Katı necaset mahalli iyice temizlendikten sonra erkekler, idrar yolunu temizlemek için, idrar yaptıkları organlarını fazla sıkmadan ve tahriş etmeden üç defa sıyırmalıdırlar. Bu sıyırma, kanalda kalan idrarın dışarıya atılması için Peygamber Efendimizin tavsiye-i âlileridir.

    Erkeklerin idrar kanalları 16 ila 18 cm. uzunluğunda ve yaklaşık 8 mm. çapındadır. Erkeklerde bu yapıdan dolayı, idrar yapma işi bittikten sonra dahi idrar sızıntısı belirli bir süre daha devam eder. İşte bu sızıntıyı bitirebilmek için organı sıyırmak ve beklemek gerekir.


    Bu sıyırma işi şöyle yapılabilir:

    İdrar bittikten, makat su ile güzelce temizlendikten sonra, erkeklik organı, alt taraftan işaret, orta ve yüzük parmaklar ile ta dipten, öne doğru, yumurtalıklara doğru acıtılmayacak bir sıkıştırma ile sıvazlanır veya sıyrılır. Böylece idrar kanalının dip tarafında kalan idrar, uzvun ön tarafına geçirilmiş olur. İkinci defa tenasül uzvu kökünden parmak uçları ile tutularak idrar çıkış deliğine kadar kuvvetlice sıyrılır. Böylece kanalda hemen hemen idrar kalmamış olur. Üçüncü defada da uzvun uç tarafı tekrar güzelce parmaklarla sıyrılarak kanal tamamen idrardan temizlenmiş olunur. Buna istibra, yani idrar sızıntısından iyice temizlenme denir. Ancak bu arada dikkat edilecek bir husus vardır. Cinsel organın dip tarafında bulunan ve temas ve dokunmakla tahrik olan mezi salgılama bezini tahrik etmemek gerekir. Bu merkez, organın sıyrılması esnasında tahrik olursa kendi sıvısını salgılayacağı için temizlik yani istibra çok daha zorlaşabilir. Onun için herkes istibrada bünyesinin hassasiyetlerini de dikkate almalıdır.

    Sonra su ile ihtiyaç kadar, güzelce yıkanılıp kurulanılır. Bundan sonra ihtiyaç duyanlar veya isteyenler tarafından diğer tavsiye olunan şeyler, yani pamuk koyma işlemi uygulanır.

    Burada şunu belirtelim. Rasûlullah Sallâllahü aleyhi ve sellem Efendimiz üç defa sıyırmamızı tavsiye buyurmuşlar fakat şeklini tarif etmemişlerdir. Yine diyoruz ki alışkanlıklar değişik şekillerde olabilir.

    Güzelce ve dikkatlice yapılan bir istibradan sonra gelen idrar sızıntısı için bazı kitaplarımızda, abdesti bozmaz, zararlı değildir denilmişse de, ihtiyatlı olmak ve her ne olursa olsun idrar sızıntısından sakınmak ihtiyata daha uygundur.


    Alıntı
    2. Taharet alirkene aff edersiniz arkadan cikan necasett yikamali. Bu necasetti nerye kadar temizleyecez, yani necaset ciktigi deligi de mi? Derecesi nereye kadar dir?
    bu sorunun cevabı da aslında yukarda var ama kısaca şöyle diyebilirim,parmaklarınızı makata girdirin denemez,ama kalbiniz necasetin temizlendiğine tatmin olana dek temizlenmelisiniz,çokda vesveseye kapılmamalısınız,

    Alıntı
    3. Arkadan cikan necaseti sabunla yikayabilirmiyiz?
    yıkayabilirsiniz,ama gerek yoktur,tuvalet kağıdı ile kurulanmak taharetten sonra yeterlidir. sabun kullanmanın bir mahsuru yoktur,burda yazmak istemediğim mahsurları olabilir,aşırıya gitmemelidir.

    Alıntı
    . Ben büyük abdestimi ettigimde idrari biraz akitiyorum ve damlamasi yavasliyor. Sonra bi mendil alip öyle durduriyorum damla gelmeyese kadar. Bu Hareket dogru mudur?
    idrar tamamen kesildikten sonra öksürerek,bacaklarınızı hareket ettirerek, vb, usullerle son idrarda kesildikten sonra yukardaki yazıda anlatıldığı gibi üç defa organınızı sıkarak istibrayı tamamlayın,suyla temizlenin, kağıtla kurulanın.


  4. 06.Mayıs.2013, 19:06
    2
    cihad38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Alıntı
    1.Taharetin farzlari nedir?
    şimdi birşeyi öğrenmek istiyor ve soru soruyorsanız verilen cevabı okumaya vakit ayırmalı,sabırla okumalısınız, çok uzun bir yazı diye okumamak yanlıştır.taharetin farzı diye bir şey yoktur, ama adabı ve usulü vardır,taharetin doğru yapılması necasetten taharet farzının yerine getirilmesini sağlar.; bazı adaplarını paylaşıyorum.

    NASIL TAHARETLENMELİYİZ

    Necasetten taharet namazın farzlarından biri olunca, bu konuya gereken ihtimamı göstermek şarttır.

    İhtiyacını gidermek üzere tuvalete girecek olan mümin, kendisine lâzım olacak su, kurulanacağı taharet mendili, tuvalet kâğıdı, kâğıt havlu, pamuk v.b. şeyleri önceden temin ettikten sonra, tuvalete bir kaç adım kala “bismillah, e’ûzü billâhi mine’l-hubsi ve’l-habâis” diye istiâzede bulunarak, yani “Allah’ın adıyla, bütün çirkin ve kötü şeylerden Allah’a sığınırım” diyerek sol ayağı ile tuvalete girer. Veya “bismillah, Allâhümme innî e’ûzü bike mine’l-hubsi ve’l-habâis” diyerek de girebilir. Aynı anlamdadır.


    Peygamber Efendimiz tuvalete girerken çekilen besmelenin, yani “bismillah” demenin cinlerle bizim aramızdaki perde olduğunu ifade etmişlerdir.

    Sonra önü ve arkası kıbleye gelmeyecek şekilde oturarak ihtiyacını giderir. Bu arada, otururken vücut ağırlığını sol tarafa vermek, boşaltım organlarının daha rahat iş görmesini temin edecektir. İhtiyaç giderilirken sıçrantılardan mutlaka sakınmalıdır. Bunun için, sadece idrarı yaparken bile oturarak yapmalı, tuvalet taşının durumuna göre dikkatli olunmalıdır. Peygamber Efendimiz, sahabenin anlattıklarına göre, ihtiyaç giderecekleri zaman çok uzaklara giderler, mutlaka bir engel arkasına çekilirler, yere oturmadan görülmeyecek yerlerini açmazlar, ihtiyaç giderdikleri yer sert bir toprak ise, sıçrantıyı engellemek için bir çubuk veya benzeri şeyle toprağı kabartırlar, açıklıkta ihtiyaç giderdikleri için edeben başlarını örterlerdi.

    Tuvalet, meleklerin olmadığı bir gaflet mahallidir. İhtiyaçtan fazla orada oturmak doğru değildir. Ancak acele edip tahareti noksan yapmak da asla doğru değildir.

    İhtiyacı giderdikten sonra önce katı necasetten temizlik yapılmalıdır.

    Sahrada, bağda bahçede ihtiyaçlarını giderenler, ellerini daha az kirletmek için önce en az üç defa veya ihtiyaca göre, ancak tek sayıda taşla temizlenmelidirler. Buna isticmar denilir. Bu arada kemik, gübre ve gıda maddeleri asla kullanılmamalı, vücuda zarar verecek sivri veya keskin cisimlerden de sakınmalıdır.

    Ev ve benzeri yerlerdeki tuvaletlerde taş ve benzeri şeyler kullanılamayacağı için, önce tuvalet kâğıdı ile necasetin fazlasını silmek, kimi kardeşlerimizin tercih ettikleri bir yoldur. Ancak kimi kardeşlerimiz de, tuvalet kâğıdı da olsa, kâğıda saygılı olmak ve israfı önlemek için bu yolu mahzurlu görmektedirler. Biz her iki görüşe de saygı duymakta, meseleyi kardeşlerimizin vicdanına havale etmekteyiz. Ameller niyetlere göre olduğuna göre, elim fazla kirlenmesin, bu kâğıt nihayet temizlik için imal edilmiştir, şu halde taharette kullanabilirim diyenlerin görüşleri de makul kabul edilebilir. Hayır, tuvalet kâğıdı da olsa saygılı olmak gerekir diyenlerin görüşlerine de saygı duyulur. Ancak eski kitaplarımızda dahi, yazıda kullanılmayan kaba kâğıtların, temizlikte kullanılabileceği yazılmıştır. Şu halde israf etmeden tuvalet kâğıtlarını temizlikte ve kurulanmada kullanmak mümkündür denilebilir.

    Katı necasetin kalanının temizliği için mutlaka sol el kullanılmalı ve su ile temizlik yapılmalıdır. Kitaplarımızda üç parmaktan fazla parmağı kirletmemeli diye tavsiyeler vardır. Ayrıca parmakların uç kısımlarının kullanılmasının basura neden olacağı da söylenmiştir.

    Katı necasetten taharetlenirken, sol elin şehâdet orta ve yüzük parmakları birleştirilir ve orta parmak biraz üste alınır. Kirli mahal, önce, arkadan öne doğru elle silinir ve eller yıkanır. Sonra önden arkaya, sonra arkadan öne… veya alışılan bir şekille. Temizliğin tamamen hâsıl olduğuna kanaat getirinceye kadar su ile temizliğe devam etmelidir.


    Bazı fıkıh kaynaklarımızda, hanımların iki parmaklarını öne çıkararak ve ilk defa, fercleri kirlenmesin diye önden arkaya doğru temizliğe başlayarak taharetlerini gerçekleştirmeleri tavsiye olunmaktadır. Tabi bütün bunlar tavsiye niteliğindedir. Herkes istediği gibi, kendine kolay gelen bir yolla temizlenebilir. Mühim olan taharetin tertemizce yapılmış olması, çıkış mahallinde necasetin kalmamış olmasıdır.

    Taharetlenmek için su bulamayanlar, taş veya kâğıt mendille iyice temizlenmelidirler. Makatta kalan necaset 4 gramı bulur veya geçerse namaz olmaz diye yukarıda kaydetmiştik. Çok nadir de olsa böyle bir durumda dikkatli olunmalıdır.

    Makatı temizlerken kendimizi serbest bırakmalı, vücudumuzu aşağıya doğru salmalı, kendimizi sıkmamalıyız ki, yıkanan yer iyice temizlenmiş olsun. Ancak Ramazanda veya sair zamanlarda oruçlu iken kendimizi biraz sıkı tutmalıyız ki, makattan içeriye su kaçmasın. Zira makattan içeriye kaçan su orucu bozabilir denmiştir.

    Makatın yıkanmasında biraz mübalağa etmek yani fazlaca yıkamak gerekir. Zira makata su el ile götürülmektedir. Makatta kalan çok az bir necaset eseri bile elimizdeki suyu kirletecek ve şer’an kullanılmaz hale getirecektir. Mümkün olursa yukarıdan su dökerek veya şayet tuvalette hortum kullanılıyorsa, üzerimize sıçratmadan suyu o mahalle kadar götürerek ya da kolayımıza giden başka bir yolla o mahalli güzelce yıkayarak en güzel temizliği elde etmek gereklidir. Sadece elle temizlik yapılır ancak yeteri kadar o mahal güzelce yıkanmazsa, taharet tamamlanmış olmaz.

    Katı necaset mahalli iyice temizlendikten sonra erkekler, idrar yolunu temizlemek için, idrar yaptıkları organlarını fazla sıkmadan ve tahriş etmeden üç defa sıyırmalıdırlar. Bu sıyırma, kanalda kalan idrarın dışarıya atılması için Peygamber Efendimizin tavsiye-i âlileridir.

    Erkeklerin idrar kanalları 16 ila 18 cm. uzunluğunda ve yaklaşık 8 mm. çapındadır. Erkeklerde bu yapıdan dolayı, idrar yapma işi bittikten sonra dahi idrar sızıntısı belirli bir süre daha devam eder. İşte bu sızıntıyı bitirebilmek için organı sıyırmak ve beklemek gerekir.


    Bu sıyırma işi şöyle yapılabilir:

    İdrar bittikten, makat su ile güzelce temizlendikten sonra, erkeklik organı, alt taraftan işaret, orta ve yüzük parmaklar ile ta dipten, öne doğru, yumurtalıklara doğru acıtılmayacak bir sıkıştırma ile sıvazlanır veya sıyrılır. Böylece idrar kanalının dip tarafında kalan idrar, uzvun ön tarafına geçirilmiş olur. İkinci defa tenasül uzvu kökünden parmak uçları ile tutularak idrar çıkış deliğine kadar kuvvetlice sıyrılır. Böylece kanalda hemen hemen idrar kalmamış olur. Üçüncü defada da uzvun uç tarafı tekrar güzelce parmaklarla sıyrılarak kanal tamamen idrardan temizlenmiş olunur. Buna istibra, yani idrar sızıntısından iyice temizlenme denir. Ancak bu arada dikkat edilecek bir husus vardır. Cinsel organın dip tarafında bulunan ve temas ve dokunmakla tahrik olan mezi salgılama bezini tahrik etmemek gerekir. Bu merkez, organın sıyrılması esnasında tahrik olursa kendi sıvısını salgılayacağı için temizlik yani istibra çok daha zorlaşabilir. Onun için herkes istibrada bünyesinin hassasiyetlerini de dikkate almalıdır.

    Sonra su ile ihtiyaç kadar, güzelce yıkanılıp kurulanılır. Bundan sonra ihtiyaç duyanlar veya isteyenler tarafından diğer tavsiye olunan şeyler, yani pamuk koyma işlemi uygulanır.

    Burada şunu belirtelim. Rasûlullah Sallâllahü aleyhi ve sellem Efendimiz üç defa sıyırmamızı tavsiye buyurmuşlar fakat şeklini tarif etmemişlerdir. Yine diyoruz ki alışkanlıklar değişik şekillerde olabilir.

    Güzelce ve dikkatlice yapılan bir istibradan sonra gelen idrar sızıntısı için bazı kitaplarımızda, abdesti bozmaz, zararlı değildir denilmişse de, ihtiyatlı olmak ve her ne olursa olsun idrar sızıntısından sakınmak ihtiyata daha uygundur.


    Alıntı
    2. Taharet alirkene aff edersiniz arkadan cikan necasett yikamali. Bu necasetti nerye kadar temizleyecez, yani necaset ciktigi deligi de mi? Derecesi nereye kadar dir?
    bu sorunun cevabı da aslında yukarda var ama kısaca şöyle diyebilirim,parmaklarınızı makata girdirin denemez,ama kalbiniz necasetin temizlendiğine tatmin olana dek temizlenmelisiniz,çokda vesveseye kapılmamalısınız,

    Alıntı
    3. Arkadan cikan necaseti sabunla yikayabilirmiyiz?
    yıkayabilirsiniz,ama gerek yoktur,tuvalet kağıdı ile kurulanmak taharetten sonra yeterlidir. sabun kullanmanın bir mahsuru yoktur,burda yazmak istemediğim mahsurları olabilir,aşırıya gitmemelidir.

    Alıntı
    . Ben büyük abdestimi ettigimde idrari biraz akitiyorum ve damlamasi yavasliyor. Sonra bi mendil alip öyle durduriyorum damla gelmeyese kadar. Bu Hareket dogru mudur?
    idrar tamamen kesildikten sonra öksürerek,bacaklarınızı hareket ettirerek, vb, usullerle son idrarda kesildikten sonra yukardaki yazıda anlatıldığı gibi üç defa organınızı sıkarak istibrayı tamamlayın,suyla temizlenin, kağıtla kurulanın.


  5. 06.Mayıs.2013, 21:24
    3
    kul93
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Nisan.2013
    Üye No: 101044
    Mesaj Sayısı: 154
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Taharet ile ilgili sorular

    Allah razi olsun hocam. Vallahi cok yardim ettiniz


  6. 06.Mayıs.2013, 21:24
    3
    kul93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Allah razi olsun hocam. Vallahi cok yardim ettiniz


  7. 29.Temmuz.2017, 13:24
    4
    Misafir

    Vesvese

    Selamün aleyküm afendim. Ben çok vesveseli takıntılı bir insanım, ister genel olarak evdeki temizlik olsun veya tuvalette ki taharatlanma. olsun. Doktoruma gittim ve artık psykolog da gideceğim yani yardım alıyorum.

    Şimdi benim bir arkadaşım diyor ki her taharatlanmadan önce büyük ve ya küçük abdest bozduktan sonra kagitla siliyorum ve elime bazen nemlilik gelebiliyor ama gayet normal birşey bu. Ellerim necaseti temizlerken kagitla nemlendiyi zaman yikamiyorum çünkü damla halinde islak necis yok nemlendi diye el yıkanmaz hemen. Kâğıtla sildiktan sonra direk ibrik alıyorum ve kendimi yıkıyorum sonra kurutup kıyafetimi giyip ellerimi yikayip çıkiyorum. Peki arkadaşıma sordum ellerini yıkamazsan nemlenince kuru kagitla sildikden sonra o ellerinle daha sonra ibrigi ellerine alsan ve daha sonra son olarak vücudu kurutukdan sonra kıyafetini giysen pis degıl mi diye sordum yok değil diyor ve ayrıca bunu kimse engelleyemez.
    Beki dedim ya her tuvalette girince kagitla sildiktan sonra ellerin nemlenince yine yıkamazsan direk ellime ibrige alıp su ile kendini yıkasan sonra kurutup kalkıp kiyafeti giyip ve son olarak daha önce nemlenen ellerini son olarak yıkasan pis olmaz mi namazına Mani olmaz mi diyorum hayır olmaz yeterki damla halinde veya islak olmasın. Nemlenince birşey olmaz.

    Birde arkadaş dediki bana kadının günlük akintisi kesinli suyla yikanir sabunla değil, doktor çok sağlıksız diyormuş ve bende dedim ama sabunla yıkamayınca akintidan kuruntu kalıyor ve tam gitmiyor. arkadaşıma zaten tamamen gitmesi sağlıklı değil demiş doktor ve o akinti kadının özel bölgesi için çok iyi o yüzden sadece suyla yikanir ve tamamen giderilmez.

    Birde adet pedi kullandığım zaman adet biraz külotumda küçülmüş olsa bile yani yerinden oynamış olsa bile bakıyorum direk kan lekesi yoksa değiştirmiyorum. Ve aynısını günlük akintim da yapıyorum. Beki diyorum ya günlük akintidan nemlilik varsa akintidan hani ayni telledigin zaman, diyor ki o zaman bile değiştirmiyorum arkadaşım. Eğer direk akinti rengi ve lekesi görmezsen pis değildir. Bunlar namaza engel değil diyor. Sadece direk lekesi varsa. Diğerinin mahzuru yok.

    Evdeki temizlim:

    Diyorum peki necisli bir elbiseyi çamaşır torbaşına atsan ve artışı gün tüm çamaşırlari
    Ayirmak için yere döksen yer pis olmaz mı, yok olmaz diyor. O necis opridsede zaten kurumuş yere degemezun. Elbiseyi yere atınca yere ıslaklik gelse pis olur yoksa pis olmaz.
    Direk necis elbuseyi torbadan alıp giysen yikamadan işte o namaza engeldir diyor arkadaş.

    tuvaleti yikarken illa her seferinde büyük abdest lekesi olur. Çünkü necis ortamı ve tuvaletin oturduğun altı büyük abdest lekesi olabilmesi normal.
    Benim vesvese ettiğin bu.
    İlk 99.9% öldürücü baktırı ilaç kullanıyorum( dettol) sonra islak bezle siliyorum.

    Benim arkadaşım ilacı sürdükten sonra sen direk su ile yika diyor yere dökülse birşey olmaz yani pis sayilmaz veya ayaklarına dökülsede o sabunlu su pis sayilmaz.

    Sen ilk tuvaleti ilaçla sabunla, sonra tuvalettin üstüne su dök ayaklarına su dök yere su dök ve yerin suyunu al son olarak yine ayaklarına su dök ellerini yıka ve çık.

    Yerde azıcık minicik sabun kalmışsa köpüklü pis sayılmaz o.


    Tuvalette su dökdükten sonra eğer sabunlu su üstüne dökerken sicrasa veya yerin suyunu alirken yerdeki pislik su değse üstüne birşey olmaz, saten baktırı öldürücü ilaç kullanıyorsun, bu kader fazlasindan engelleyemezsin zaten küçücük necis miktarı afdir diyor ve allah çabaya ve niyete de bakar ve aşırı çaba ve titizliyi kabul etmez yani tam terzı fazla titiz olup vesvese etmek günah diyor.

    Birde büyük abdest ettikten sonra temizlik bittikten sonra suyu çekip tuvaletin tarağini alıp tuvaletin içine yika diyor arkadaşım tuvaletin suyunu 2 kere çek tarak daki pislik çalkalanıyor böylece çıkarınca as su damlasa pis sayılmaz.

    Tarağı tuvalete tutarken tuvaletin suyunu yani sifonu çekerken tuvaleten su sicrasa üstüne oda pis sayılmaz diyor arkadaş. ( küçücük detayları düşünmeyeceksin hiç kimse yüzde yüz tertemiz çıkamaz bir yerden bu imkansız diyor arkadaşım ). Bunların hic birisi ne namaza nede abdeste engeldir.

    Bu arada benim arkadaşımda psykolog hocam ama hoca değil tabi o yüzden size sormak istedim.


    Arkadaşımın düşünceleri doğru mi?
    Allah sizlerden razı olsun.


  8. 29.Temmuz.2017, 13:24
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamün aleyküm afendim. Ben çok vesveseli takıntılı bir insanım, ister genel olarak evdeki temizlik olsun veya tuvalette ki taharatlanma. olsun. Doktoruma gittim ve artık psykolog da gideceğim yani yardım alıyorum.

    Şimdi benim bir arkadaşım diyor ki her taharatlanmadan önce büyük ve ya küçük abdest bozduktan sonra kagitla siliyorum ve elime bazen nemlilik gelebiliyor ama gayet normal birşey bu. Ellerim necaseti temizlerken kagitla nemlendiyi zaman yikamiyorum çünkü damla halinde islak necis yok nemlendi diye el yıkanmaz hemen. Kâğıtla sildiktan sonra direk ibrik alıyorum ve kendimi yıkıyorum sonra kurutup kıyafetimi giyip ellerimi yikayip çıkiyorum. Peki arkadaşıma sordum ellerini yıkamazsan nemlenince kuru kagitla sildikden sonra o ellerinle daha sonra ibrigi ellerine alsan ve daha sonra son olarak vücudu kurutukdan sonra kıyafetini giysen pis degıl mi diye sordum yok değil diyor ve ayrıca bunu kimse engelleyemez.
    Beki dedim ya her tuvalette girince kagitla sildiktan sonra ellerin nemlenince yine yıkamazsan direk ellime ibrige alıp su ile kendini yıkasan sonra kurutup kalkıp kiyafeti giyip ve son olarak daha önce nemlenen ellerini son olarak yıkasan pis olmaz mi namazına Mani olmaz mi diyorum hayır olmaz yeterki damla halinde veya islak olmasın. Nemlenince birşey olmaz.

    Birde arkadaş dediki bana kadının günlük akintisi kesinli suyla yikanir sabunla değil, doktor çok sağlıksız diyormuş ve bende dedim ama sabunla yıkamayınca akintidan kuruntu kalıyor ve tam gitmiyor. arkadaşıma zaten tamamen gitmesi sağlıklı değil demiş doktor ve o akinti kadının özel bölgesi için çok iyi o yüzden sadece suyla yikanir ve tamamen giderilmez.

    Birde adet pedi kullandığım zaman adet biraz külotumda küçülmüş olsa bile yani yerinden oynamış olsa bile bakıyorum direk kan lekesi yoksa değiştirmiyorum. Ve aynısını günlük akintim da yapıyorum. Beki diyorum ya günlük akintidan nemlilik varsa akintidan hani ayni telledigin zaman, diyor ki o zaman bile değiştirmiyorum arkadaşım. Eğer direk akinti rengi ve lekesi görmezsen pis değildir. Bunlar namaza engel değil diyor. Sadece direk lekesi varsa. Diğerinin mahzuru yok.

    Evdeki temizlim:

    Diyorum peki necisli bir elbiseyi çamaşır torbaşına atsan ve artışı gün tüm çamaşırlari
    Ayirmak için yere döksen yer pis olmaz mı, yok olmaz diyor. O necis opridsede zaten kurumuş yere degemezun. Elbiseyi yere atınca yere ıslaklik gelse pis olur yoksa pis olmaz.
    Direk necis elbuseyi torbadan alıp giysen yikamadan işte o namaza engeldir diyor arkadaş.

    tuvaleti yikarken illa her seferinde büyük abdest lekesi olur. Çünkü necis ortamı ve tuvaletin oturduğun altı büyük abdest lekesi olabilmesi normal.
    Benim vesvese ettiğin bu.
    İlk 99.9% öldürücü baktırı ilaç kullanıyorum( dettol) sonra islak bezle siliyorum.

    Benim arkadaşım ilacı sürdükten sonra sen direk su ile yika diyor yere dökülse birşey olmaz yani pis sayilmaz veya ayaklarına dökülsede o sabunlu su pis sayilmaz.

    Sen ilk tuvaleti ilaçla sabunla, sonra tuvalettin üstüne su dök ayaklarına su dök yere su dök ve yerin suyunu al son olarak yine ayaklarına su dök ellerini yıka ve çık.

    Yerde azıcık minicik sabun kalmışsa köpüklü pis sayılmaz o.


    Tuvalette su dökdükten sonra eğer sabunlu su üstüne dökerken sicrasa veya yerin suyunu alirken yerdeki pislik su değse üstüne birşey olmaz, saten baktırı öldürücü ilaç kullanıyorsun, bu kader fazlasindan engelleyemezsin zaten küçücük necis miktarı afdir diyor ve allah çabaya ve niyete de bakar ve aşırı çaba ve titizliyi kabul etmez yani tam terzı fazla titiz olup vesvese etmek günah diyor.

    Birde büyük abdest ettikten sonra temizlik bittikten sonra suyu çekip tuvaletin tarağini alıp tuvaletin içine yika diyor arkadaşım tuvaletin suyunu 2 kere çek tarak daki pislik çalkalanıyor böylece çıkarınca as su damlasa pis sayılmaz.

    Tarağı tuvalete tutarken tuvaletin suyunu yani sifonu çekerken tuvaleten su sicrasa üstüne oda pis sayılmaz diyor arkadaş. ( küçücük detayları düşünmeyeceksin hiç kimse yüzde yüz tertemiz çıkamaz bir yerden bu imkansız diyor arkadaşım ). Bunların hic birisi ne namaza nede abdeste engeldir.

    Bu arada benim arkadaşımda psykolog hocam ama hoca değil tabi o yüzden size sormak istedim.


    Arkadaşımın düşünceleri doğru mi?
    Allah sizlerden razı olsun.


  9. 30.Temmuz.2017, 12:28
    5
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,331
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Taharet ile ilgili sorular

    Aleykum selam. İnşaallah bu sıkıntılarından bir an önce kurtulursun. Evet aynen doktorun dediklerine uyabilirsin. İçin rahat olsun. Ancak doktorunun bu sözlerini tatbik edersen bunlardan kurtulabilirsin. Boş yere vesvese etme. Örneğin bir avuç miktarı olan bir necaset bile abdeste ve namaza engel değildir. Çünkü bunun nedeni insanın kendisini yüzde yüz bunlardan koruması zor olduğundan dolayıdır. Böylece için rahat olsun.


  10. 30.Temmuz.2017, 12:28
    5
    Yönetici
    Aleykum selam. İnşaallah bu sıkıntılarından bir an önce kurtulursun. Evet aynen doktorun dediklerine uyabilirsin. İçin rahat olsun. Ancak doktorunun bu sözlerini tatbik edersen bunlardan kurtulabilirsin. Boş yere vesvese etme. Örneğin bir avuç miktarı olan bir necaset bile abdeste ve namaza engel değildir. Çünkü bunun nedeni insanın kendisini yüzde yüz bunlardan koruması zor olduğundan dolayıdır. Böylece için rahat olsun.





+ Yorum Gönder