Konusunu Oylayın.: İncil Kaç Yılında Değiştirildi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
İncil Kaç Yılında Değiştirildi?
  1. 05.Mayıs.2013, 00:22
    1
    Undisputed
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Mart.2013
    Üye No: 100645
    Mesaj Sayısı: 34
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    İncil Kaç Yılında Değiştirildi?

  2. 06.Mayıs.2013, 08:58
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: İncil Kaç Yılında Değiştirildi?




    İncil Kitabı Hakkında Ansklopedik Geniş Bilgi

    Allah tarafından Hz. İsa'ya gönderilen; Tevrat'ın aslını
    doğrulayan Kur'an-ı Kerîm tarafından tasdik edilen ve bir anlamı da "yol
    gösterici, aydınlatıcı" olan (el-Maide, 5/46-48), dört büyük kitaptan birisi.
    Yunanca "Evangelion"; iyi haber, müjde demektir. Esas itibariyle Hz. İsa'nın
    hayatını, mucize ve faaliyetlerini, söylediği hikmetli sözleri, tebliğ etmiş
    olduğu şeriat hakkındaki peygamberane hakikatları anlatmak için kullanılmıştır.
    Bu kelime ile ilk hristiyanlar; İsa'nın insanlara bildirisini, onları kötülük ve
    günahtan kurtarmağa ve selamete götürmeğe geldiğine dair vaadini anlatmış ve
    adlandırmışlardı. Hz. İsa da onu; "Tanrı'nın Krallığı'nın müjdesini (iyi
    haberini) duyurma" olarak tanımlar (Kitâb-ı Mukaddes, Matta, I, 1, 14;
    S.C.F.Brandon, A Dictionary of Comparative Religion, London, 1970, s. 310; Anne
    Merie Sechimmel, Dinler Tarihine Giriş Ankara 1955, s. 210).

    Her ne kadar Kur'an-ı Kerîm, Hz. İsa'ya gönderilen İncil'i
    tasdik ederse de, bugünkü İncillerin Hz. İsa'ya gönderilen İncil'in tahrif
    edilmiş şekilleri olduğuna ayetlerde şöyle işaret edilir:

    "İncil sahipleri Allah'ın onda indirdiği ile hükmetsinler.
    Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler, işte onlar fasık olanlardır" (el-Mâide,
    5/47).

    "Ey Kitab ehli! Tevrat'ı, İncil'i ve Rabb'inizden size
    indirileni gereği gibi uygulamadıkça bir temeliniz olmaz" de (El-Mâide,
    5/68).

    "Onların izleri üzerinden peygamberlerimizi ardarda gönderdik;
    Meryem oğlu İsa'yı da ardlarından gönderdik ve ona İncil'i verdik; ona uyanların
    gönüllerine şefkat ve merhamet duyguları koyduk; üzerlerine bizim gerekli
    kılmadığımız fakat kendilerinin güya Allah'ın rızasını kazanmak için ortaya
    attıkları ruhbaniyete bile gereği gibi riayet etmediler; içlerinde inanmış olan
    kimselere ecirlerini verdik; ama çoğu yoldan çıkmışlardır" (el-Hadid,
    57/27).

    Geçmiş peygamberlerde olduğu gibi, Hz. İsa'nın sağlığında da
    İncil, yazılı kitap hâline getirilmemiştir. Çünkü İsa (a.s)'ın tebliğ süresinin
    kısa oluşu ve yaşadığı devrin şartları buna elvermiyordu. En erken yazıları
    İncil, İsa'dan sonra 70'li yıllarda kaleme alınmıştır. Dolayısıyla Hz. İsa'nın
    tebliğ ettiği hakikatler anında kaydedilememiş, sonradan yazıları İncillere
    insan sözü karışmış ve böylece kitabın aslı tahrife uğramıştır.

    Bugün kilisece kabul edilmiş dört resmi İncil vardır: Matta,
    Markos, Luka ve Yuhanna İncilleri. Bunların Havarilerden geldiği ve sahih olduğu
    kabul edilir. Bunlardan ilk üçü -birtakım ayrılıklara rağmen- ana mesele ve
    bölümlerinde birbirlerine yakındırlar. bunlar, "aynı bakış açısıyla yazılmış
    anlamında", "Sinoptik" İnciller adı verilir. Bu üç İncil, zaman bakımından
    dördüncü incilden öncedirler (Maurice Bucaıller, Kitâb-ı Mukaddes Kur'an ve
    Bilim (trc. Suat Yıldırım), İzmir, 1981, s. 90 vd.; Ekrem Sarıkçıoğlu,
    Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi İstanbul 1983, s. 206 207).

    Bu dört incilden Markos'un incilinin en eskileri olduğu, Matta
    ve Luka incillerinin, hem bunun eski şeklinden, hem de kaybolan ve "o" denilen
    bir kaynaktan metinlerini aldıkları söylenmektedir. Bu incillerin dördüncüsü
    olan yuhanna incili ise, oldukça geç yazılmış mistik yönü ağır basan bir
    incildir (Schimmel a.g.e., s. 118; Bucaıller, a.g.e., s. 96).

    Dört incil ve yazarları şunlardır:

    Matta İncili; 28 babtır. Matta, Havarilerden biri olup, M. 70
    yılında hristiyanlığı yaymak için yerleşmiş olduğu Habeşistan'da ölmüştür.
    İncilde Hz. İsa'nın Mesihliği üzerinde durur.

    Markos İncili: Markos, Havarilerin reisi olan Petrus'un
    talebesidir. Hristiyanlığı yaymak için yerleşmiş olduğu Mısırda M. 62 yılında
    ölmüştür. İncili 16 bab olup Hz. İsa'nın hayatından bahsetmektedir.

    Luka İncili: Doktor veya ressam olduğu söylenen Luka, Pavlos'un
    talebesidir, Havari değildir. İncili M. 60 yıllarında yazmıştır. 24 babtır.
    İsa'nın hayatı ve tebliğ ettiği şeylerden bahsetmektedir.

    Yuhanna İncili: 24 bab olan bu incili yazanın Yuhanna'nın
    talebesi olduğu sanılmaktadır. Bu İncil'de İsa'nın, Allah'ın oğlu olduğu tezi
    üzerinde ısrarla durulmaktadır. Aslında bugün elimizde bulunan İncil'de bu dört
    incilin dışında 23 incil daha olup toplam 27 incilden meydana gelmiştir. Halbuki
    Allah'ın Hz. İsa'ya indirmiş olduğu İncil birdir (Ahmet Kahraman, Dinler tarihi,
    İst. 1968, s. 189).

    Bir ilim adamının tespitlerine göre bugünkü incillerin gayesi;
    Hz. İsa'nın sözlerini ve işlerini aktarmakla, onun yeryüzündeki risaletinin
    tamamlandığı sırada, insanlara bırakmak istediği talimatları onlara tanıtmak
    olmuştur. Talihsizlik İncil yazarlarının, bildirdikleri olayların görgü tanığı
    olmamalarından ileri gelir. Onlar, Hz. İsa'nın hayatı hakkında muhtelif
    Yahudi-Hristiyan cemaatlerinin, bugün kaybolmuş bulunan ve sözlü rivayetle nihai
    metinler arasında vasıta rolü oynamış olan, sözlü veya yazılı durumda korunan
    bilgilerin, o toplulukların sözcüleri tarafından anlatılmalarından başka bir şey
    değildir (Maurıce Bucaılle, a.g.e., s. 369).

    Kur'an-ı Kerim'de semavi kitaplardan ve İncil'den şöyle
    bahsedilmektedir:

    "Sana kitabı hak ile ve kendinden öncekini doğrulayıcı olarak
    indirdi. Bundan önce de insanlara doğru yolu göstermek için Tevrat ve İncil'i
    indirmişti. (Doğruyu ve eğriyi birbirinden) ayırdeden (kitaplar)ı da indirdi.
    Allah'ın ayetlerini inkar edenler için mutlaka çetin bir azap vardır. Allah
    daima üstündür ve öc alandır" (Âlu İmran, 3/34).

    "Allah demiştir ki: Ey Meryem oğlu İsa, sana ve annene olan
    nimetimi hatırla! Hani seni Ruhu'l- Kudüs (Cebrail) ile desteklemiştim; beşikte
    ve yetişkin iken insanlarla konuşuyordun; sana kitab'ı, hikmet'i Tevrat'ı ve
    İncil'i öğrettim. Benim iznimle çamurdan kuş şeklinde bir şey yaratıyor, içine
    üflüyordun, benim iznimle kuş oluyordu; anadan doğma körü ve alacayı benim
    iznimle iyileştiriyordun; benim iznimle ölüleri (hayata) çıkarıyordun ve
    İsrailoğullarını senden savmıştım; hani sen onlara açık deliller getirdiğin
    zaman, içlerinden inkar edenler; bu açık bir büyüden başka bir şey değil demişti
    (el-Mâide, 5/110).

    Ahmet GÜÇ




  3. 06.Mayıs.2013, 08:58
    2
    Moderatör



    İncil Kitabı Hakkında Ansklopedik Geniş Bilgi

    Allah tarafından Hz. İsa'ya gönderilen; Tevrat'ın aslını
    doğrulayan Kur'an-ı Kerîm tarafından tasdik edilen ve bir anlamı da "yol
    gösterici, aydınlatıcı" olan (el-Maide, 5/46-48), dört büyük kitaptan birisi.
    Yunanca "Evangelion"; iyi haber, müjde demektir. Esas itibariyle Hz. İsa'nın
    hayatını, mucize ve faaliyetlerini, söylediği hikmetli sözleri, tebliğ etmiş
    olduğu şeriat hakkındaki peygamberane hakikatları anlatmak için kullanılmıştır.
    Bu kelime ile ilk hristiyanlar; İsa'nın insanlara bildirisini, onları kötülük ve
    günahtan kurtarmağa ve selamete götürmeğe geldiğine dair vaadini anlatmış ve
    adlandırmışlardı. Hz. İsa da onu; "Tanrı'nın Krallığı'nın müjdesini (iyi
    haberini) duyurma" olarak tanımlar (Kitâb-ı Mukaddes, Matta, I, 1, 14;
    S.C.F.Brandon, A Dictionary of Comparative Religion, London, 1970, s. 310; Anne
    Merie Sechimmel, Dinler Tarihine Giriş Ankara 1955, s. 210).

    Her ne kadar Kur'an-ı Kerîm, Hz. İsa'ya gönderilen İncil'i
    tasdik ederse de, bugünkü İncillerin Hz. İsa'ya gönderilen İncil'in tahrif
    edilmiş şekilleri olduğuna ayetlerde şöyle işaret edilir:

    "İncil sahipleri Allah'ın onda indirdiği ile hükmetsinler.
    Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler, işte onlar fasık olanlardır" (el-Mâide,
    5/47).

    "Ey Kitab ehli! Tevrat'ı, İncil'i ve Rabb'inizden size
    indirileni gereği gibi uygulamadıkça bir temeliniz olmaz" de (El-Mâide,
    5/68).

    "Onların izleri üzerinden peygamberlerimizi ardarda gönderdik;
    Meryem oğlu İsa'yı da ardlarından gönderdik ve ona İncil'i verdik; ona uyanların
    gönüllerine şefkat ve merhamet duyguları koyduk; üzerlerine bizim gerekli
    kılmadığımız fakat kendilerinin güya Allah'ın rızasını kazanmak için ortaya
    attıkları ruhbaniyete bile gereği gibi riayet etmediler; içlerinde inanmış olan
    kimselere ecirlerini verdik; ama çoğu yoldan çıkmışlardır" (el-Hadid,
    57/27).

    Geçmiş peygamberlerde olduğu gibi, Hz. İsa'nın sağlığında da
    İncil, yazılı kitap hâline getirilmemiştir. Çünkü İsa (a.s)'ın tebliğ süresinin
    kısa oluşu ve yaşadığı devrin şartları buna elvermiyordu. En erken yazıları
    İncil, İsa'dan sonra 70'li yıllarda kaleme alınmıştır. Dolayısıyla Hz. İsa'nın
    tebliğ ettiği hakikatler anında kaydedilememiş, sonradan yazıları İncillere
    insan sözü karışmış ve böylece kitabın aslı tahrife uğramıştır.

    Bugün kilisece kabul edilmiş dört resmi İncil vardır: Matta,
    Markos, Luka ve Yuhanna İncilleri. Bunların Havarilerden geldiği ve sahih olduğu
    kabul edilir. Bunlardan ilk üçü -birtakım ayrılıklara rağmen- ana mesele ve
    bölümlerinde birbirlerine yakındırlar. bunlar, "aynı bakış açısıyla yazılmış
    anlamında", "Sinoptik" İnciller adı verilir. Bu üç İncil, zaman bakımından
    dördüncü incilden öncedirler (Maurice Bucaıller, Kitâb-ı Mukaddes Kur'an ve
    Bilim (trc. Suat Yıldırım), İzmir, 1981, s. 90 vd.; Ekrem Sarıkçıoğlu,
    Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi İstanbul 1983, s. 206 207).

    Bu dört incilden Markos'un incilinin en eskileri olduğu, Matta
    ve Luka incillerinin, hem bunun eski şeklinden, hem de kaybolan ve "o" denilen
    bir kaynaktan metinlerini aldıkları söylenmektedir. Bu incillerin dördüncüsü
    olan yuhanna incili ise, oldukça geç yazılmış mistik yönü ağır basan bir
    incildir (Schimmel a.g.e., s. 118; Bucaıller, a.g.e., s. 96).

    Dört incil ve yazarları şunlardır:

    Matta İncili; 28 babtır. Matta, Havarilerden biri olup, M. 70
    yılında hristiyanlığı yaymak için yerleşmiş olduğu Habeşistan'da ölmüştür.
    İncilde Hz. İsa'nın Mesihliği üzerinde durur.

    Markos İncili: Markos, Havarilerin reisi olan Petrus'un
    talebesidir. Hristiyanlığı yaymak için yerleşmiş olduğu Mısırda M. 62 yılında
    ölmüştür. İncili 16 bab olup Hz. İsa'nın hayatından bahsetmektedir.

    Luka İncili: Doktor veya ressam olduğu söylenen Luka, Pavlos'un
    talebesidir, Havari değildir. İncili M. 60 yıllarında yazmıştır. 24 babtır.
    İsa'nın hayatı ve tebliğ ettiği şeylerden bahsetmektedir.

    Yuhanna İncili: 24 bab olan bu incili yazanın Yuhanna'nın
    talebesi olduğu sanılmaktadır. Bu İncil'de İsa'nın, Allah'ın oğlu olduğu tezi
    üzerinde ısrarla durulmaktadır. Aslında bugün elimizde bulunan İncil'de bu dört
    incilin dışında 23 incil daha olup toplam 27 incilden meydana gelmiştir. Halbuki
    Allah'ın Hz. İsa'ya indirmiş olduğu İncil birdir (Ahmet Kahraman, Dinler tarihi,
    İst. 1968, s. 189).

    Bir ilim adamının tespitlerine göre bugünkü incillerin gayesi;
    Hz. İsa'nın sözlerini ve işlerini aktarmakla, onun yeryüzündeki risaletinin
    tamamlandığı sırada, insanlara bırakmak istediği talimatları onlara tanıtmak
    olmuştur. Talihsizlik İncil yazarlarının, bildirdikleri olayların görgü tanığı
    olmamalarından ileri gelir. Onlar, Hz. İsa'nın hayatı hakkında muhtelif
    Yahudi-Hristiyan cemaatlerinin, bugün kaybolmuş bulunan ve sözlü rivayetle nihai
    metinler arasında vasıta rolü oynamış olan, sözlü veya yazılı durumda korunan
    bilgilerin, o toplulukların sözcüleri tarafından anlatılmalarından başka bir şey
    değildir (Maurıce Bucaılle, a.g.e., s. 369).

    Kur'an-ı Kerim'de semavi kitaplardan ve İncil'den şöyle
    bahsedilmektedir:

    "Sana kitabı hak ile ve kendinden öncekini doğrulayıcı olarak
    indirdi. Bundan önce de insanlara doğru yolu göstermek için Tevrat ve İncil'i
    indirmişti. (Doğruyu ve eğriyi birbirinden) ayırdeden (kitaplar)ı da indirdi.
    Allah'ın ayetlerini inkar edenler için mutlaka çetin bir azap vardır. Allah
    daima üstündür ve öc alandır" (Âlu İmran, 3/34).

    "Allah demiştir ki: Ey Meryem oğlu İsa, sana ve annene olan
    nimetimi hatırla! Hani seni Ruhu'l- Kudüs (Cebrail) ile desteklemiştim; beşikte
    ve yetişkin iken insanlarla konuşuyordun; sana kitab'ı, hikmet'i Tevrat'ı ve
    İncil'i öğrettim. Benim iznimle çamurdan kuş şeklinde bir şey yaratıyor, içine
    üflüyordun, benim iznimle kuş oluyordu; anadan doğma körü ve alacayı benim
    iznimle iyileştiriyordun; benim iznimle ölüleri (hayata) çıkarıyordun ve
    İsrailoğullarını senden savmıştım; hani sen onlara açık deliller getirdiğin
    zaman, içlerinden inkar edenler; bu açık bir büyüden başka bir şey değil demişti
    (el-Mâide, 5/110).

    Ahmet GÜÇ







+ Yorum Gönder