Konusunu Oylayın.: Gusul abdestim oldu mu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Gusul abdestim oldu mu?
  1. 29.Nisan.2013, 20:31
    1
    kul93
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Nisan.2013
    Üye No: 101044
    Mesaj Sayısı: 154
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Gusul abdestim oldu mu?






    Gusul abdestim oldu mu? Mumsema Selam,

    az önce Gusul abdesti aldim. Alirken niyet ettim söyle:"Niyet ettim Allah rizasi icin Boy abdestimi almaya".
    Niyet ettikten sonra tam agzima su alacaktim ve aklima avret yerlerimin temizlemedigim geldi.
    Sonra avret yerlerimi temizledim ve bi daha niyet ettim. Ve normal boy abdestimi aldim.
    Bi sakincasi var midir?


    Ve gusulde sirayi bozunca bi sakincasi var midir??
    Yada en son 2 kere (emin olmak icin) agzimiza ve burnumuza su vermdigisem guslum gecerli olur mu?

    Allaha emanet olunuz....


  2. 29.Nisan.2013, 20:31
    1
    kul93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Selam,

    az önce Gusul abdesti aldim. Alirken niyet ettim söyle:"Niyet ettim Allah rizasi icin Boy abdestimi almaya".
    Niyet ettikten sonra tam agzima su alacaktim ve aklima avret yerlerimin temizlemedigim geldi.
    Sonra avret yerlerimi temizledim ve bi daha niyet ettim. Ve normal boy abdestimi aldim.
    Bi sakincasi var midir?


    Ve gusulde sirayi bozunca bi sakincasi var midir??
    Yada en son 2 kere (emin olmak icin) agzimiza ve burnumuza su vermdigisem guslum gecerli olur mu?

    Allaha emanet olunuz....

  3. 29.Nisan.2013, 20:58
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,668
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Gusul abdestim oldu mu?




    Boy abdestini Sırasıyla yapmak en güzelidir.Ama yapmamışsanız da guslün'üz geçerli olur.
    Hatırlamayıp Ağzınıza ve burnunuza iki defa daha su çekmeniz gusle mani değildir.


  4. 29.Nisan.2013, 20:58
    2
    الله اكبر



    Boy abdestini Sırasıyla yapmak en güzelidir.Ama yapmamışsanız da guslün'üz geçerli olur.
    Hatırlamayıp Ağzınıza ve burnunuza iki defa daha su çekmeniz gusle mani değildir.

  5. 29.Nisan.2013, 21:15
    3
    Vober
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Aralık.2012
    Üye No: 99081
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Gusul abdestim oldu mu?

    Bazen bana da öyle oluyor. Acaba burnuma kaç kere su verdim ağzıma 2 kere mi yoksa 3 kere mi su verdim diye. Bular vesvese kardeşim.


  6. 29.Nisan.2013, 21:15
    3
    Üye
    Bazen bana da öyle oluyor. Acaba burnuma kaç kere su verdim ağzıma 2 kere mi yoksa 3 kere mi su verdim diye. Bular vesvese kardeşim.

  7. 13.Ocak.2018, 23:49
    4
    istt34-90
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ekim.2016
    Üye No: 110064
    Mesaj Sayısı: 30
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Gusul abdestim kabul olmus mudur?

    Once niyet ettim ve agzima ve burnuma su goturdum. Lakin agzima goturdugumde suyu calkalarken bogazima su kacti. Bu durumun guslun kabulune mani olup olmayacagini bilmedigim icin agza burna suyu tekrar goturup gusle sifirden baslamak niyetiyle tekrar niyet ettim. Lakin agzima ve burnuma su goturmeyi unuttum. Guslum kabul olmus mudur? Sanirim ben orada kafamda onceki agzima ve burnuma su goturusumu gusulden saymadigim ve sifirdan basladigim, ikincisinde de unuttugum icin gecersiz olmus oluyor degil mi?


  8. 13.Ocak.2018, 23:49
    4
    istt34-90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Once niyet ettim ve agzima ve burnuma su goturdum. Lakin agzima goturdugumde suyu calkalarken bogazima su kacti. Bu durumun guslun kabulune mani olup olmayacagini bilmedigim icin agza burna suyu tekrar goturup gusle sifirden baslamak niyetiyle tekrar niyet ettim. Lakin agzima ve burnuma su goturmeyi unuttum. Guslum kabul olmus mudur? Sanirim ben orada kafamda onceki agzima ve burnuma su goturusumu gusulden saymadigim ve sifirdan basladigim, ikincisinde de unuttugum icin gecersiz olmus oluyor degil mi?

  9. 14.Ocak.2018, 00:37
    5
    ACİLSERVİS
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Şubat.2007
    Üye No: 14
    Mesaj Sayısı: 652
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Gusul abdestim oldu mu?

    İlmihalin neresinde boğaza su kaçsa gusül geçersiz olu diye yazıyor. Yani icatlar çıkarmayalım. Birinci guslün geçerli olduğuna göre ikincisini konuşmaya gerek yok.


  10. 14.Ocak.2018, 00:37
    5
    Administrator
    İlmihalin neresinde boğaza su kaçsa gusül geçersiz olu diye yazıyor. Yani icatlar çıkarmayalım. Birinci guslün geçerli olduğuna göre ikincisini konuşmaya gerek yok.

  11. 14.Ocak.2018, 01:16
    6
    istt34-90
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ekim.2016
    Üye No: 110064
    Mesaj Sayısı: 30
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yorum: Gusul abdestim oldu mu?

    Olur yazmamisim. Olur mu olmaz mi o sirada bilmiyordum, kafama takildi. Ve birincisini bitirmemistim. Yani vucudumu tamamen yikamadim. Ikinciye niyetlendim. Yani birinciyi kesmis ikinciye baslamis gibi olur muyum, bu durumda birincisinde vucudumu yikamamis ikincisinde agzima ve burnuma su vermemis olmuyor muyum? Ne kadar bu 2 guslu ardi ardina yapsam da sonucta ben ikincisine ayri bir gusul olmasi niyetiyle basladim ve onu da eksik yaptim (mi ki, acaba?).


  12. 14.Ocak.2018, 01:16
    6
    istt34-90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Olur yazmamisim. Olur mu olmaz mi o sirada bilmiyordum, kafama takildi. Ve birincisini bitirmemistim. Yani vucudumu tamamen yikamadim. Ikinciye niyetlendim. Yani birinciyi kesmis ikinciye baslamis gibi olur muyum, bu durumda birincisinde vucudumu yikamamis ikincisinde agzima ve burnuma su vermemis olmuyor muyum? Ne kadar bu 2 guslu ardi ardina yapsam da sonucta ben ikincisine ayri bir gusul olmasi niyetiyle basladim ve onu da eksik yaptim (mi ki, acaba?).

  13. 14.Ocak.2018, 03:32
    7
    ACİLSERVİS
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Şubat.2007
    Üye No: 14
    Mesaj Sayısı: 652
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Gusul abdestim oldu mu?

    Eksik olanın eksiği daha sonra tamamladığı zaman eksik olan şey tam olur. Yeniden gusle gerek yok.


  14. 14.Ocak.2018, 03:32
    7
    Administrator
    Eksik olanın eksiği daha sonra tamamladığı zaman eksik olan şey tam olur. Yeniden gusle gerek yok.

  15. 14.Ocak.2018, 06:29
    8
    furkanser
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ocak.2018
    Üye No: 116514
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yorum: Gusul abdestim oldu mu?

    Merhabalar benim bir sorum olacaktı dün mast yaparken cinsel organımdan sıvı geldi ama ben bu sıvının geldiğini hissetmedim eşofmanıma baktığımda önü ıslaktı fakat çamaşırımda bir ıslaklık yoktu tuvalete gittim organımın ucu ıslaktı belliki bişey akmıştı ama dediğim gibi geldiğini hiç hissetmedim kokusunuda tam alamadım bu sıvı menimi yada başka bişeymi ? hemen cevaplarsanız sevinirim ona göre gusül alıcam Teşekkürler


  16. 14.Ocak.2018, 06:29
    8
    furkanser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Merhabalar benim bir sorum olacaktı dün mast yaparken cinsel organımdan sıvı geldi ama ben bu sıvının geldiğini hissetmedim eşofmanıma baktığımda önü ıslaktı fakat çamaşırımda bir ıslaklık yoktu tuvalete gittim organımın ucu ıslaktı belliki bişey akmıştı ama dediğim gibi geldiğini hiç hissetmedim kokusunuda tam alamadım bu sıvı menimi yada başka bişeymi ? hemen cevaplarsanız sevinirim ona göre gusül alıcam Teşekkürler

  17. 14.Ocak.2018, 16:53
    9
    ACİLSERVİS
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Şubat.2007
    Üye No: 14
    Mesaj Sayısı: 652
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Gusul abdestim oldu mu?

    Ne olduğunu kendin bileceksin forumda çokça konularda tarifleri var.


  18. 14.Ocak.2018, 16:53
    9
    Administrator
    Ne olduğunu kendin bileceksin forumda çokça konularda tarifleri var.




+ Yorum Gönder