Konusunu Oylayın.: Namazda avret yerinin açık olması

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Namazda avret yerinin açık olması
  1. 16.Nisan.2013, 19:39
    1
    ertuna
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Kasım.2011
    Üye No: 91468
    Mesaj Sayısı: 132
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 20

    Namazda avret yerinin açık olması






    Namazda avret yerinin açık olması Mumsema Selamun Aleyküm

    Namaz kıldığım giyside düğme deliği kadar bi delik varmış burdan avret bölgem gözüküo (diz kapağımın üstü) o giysiyle kıldığım bütün namazları iade etmem mi gerek ?


  2. 16.Nisan.2013, 19:39
    1
    ertuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamun Aleyküm

    Namaz kıldığım giyside düğme deliği kadar bi delik varmış burdan avret bölgem gözüküo (diz kapağımın üstü) o giysiyle kıldığım bütün namazları iade etmem mi gerek ?


    Benzer Konular

    - Namazda avret yerinin açılması namazı bozar mı

    - Bu vakte kadar namazda avret yeri açık olmuş

    - Şafi Mezhebinde Namazdayken Avret Yerinin Açılması

    - Şafi Mezhebinde Namazda Avret Yerinin Açılması

    - Avret yerinin kokması ve namaz ...

  3. 16.Nisan.2013, 22:57
    2
    nurya
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Eylül.2009
    Üye No: 53334
    Mesaj Sayısı: 823
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9
    Yaş: 51
    Bulunduğu yer: samsun

    Cevap: Namazda avret yerinin açık olması




    ve aleyküm selam anladığım kadarıyla bilerek yapılmış bir hata değil senin ki ama o halde kaç namaz kıldın ki böyle düşünüyorsun ,yalnızca bir günün namazı ise için rahat edecekse kıl , sonra da kıyafetini tamir ettir Allah,ım bilmeden oldu Sen affedicisin affı seversin beni affet de duanı et sonra da yoluna devam et ALLAH [cc] namaz kılan genci çok sever bunu da bil her namaza durduğunda için sevinçle dolsun seni seccaye namaza kabul eden tabi ki O,dur sevin mutlu ol ne mutlu sana gözün aydın olsun namazların kabul olsun inşaALLAH


  4. 16.Nisan.2013, 22:57
    2
    Devamlı Üye



    ve aleyküm selam anladığım kadarıyla bilerek yapılmış bir hata değil senin ki ama o halde kaç namaz kıldın ki böyle düşünüyorsun ,yalnızca bir günün namazı ise için rahat edecekse kıl , sonra da kıyafetini tamir ettir Allah,ım bilmeden oldu Sen affedicisin affı seversin beni affet de duanı et sonra da yoluna devam et ALLAH [cc] namaz kılan genci çok sever bunu da bil her namaza durduğunda için sevinçle dolsun seni seccaye namaza kabul eden tabi ki O,dur sevin mutlu ol ne mutlu sana gözün aydın olsun namazların kabul olsun inşaALLAH


  5. 18.Nisan.2013, 18:13
    3
    Ahmet Hoca
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2007
    Üye No: 1907
    Mesaj Sayısı: 34
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 30

    Cevap: Namazda avret yerinin açık olması

    Namazda avret yerinin açılması


    Diz kapağının biraz yukarısında bulunan ceviz kadar büyüklükte olan bır yırtık ıle namaz kılmak caız mıdır.


    Bu elbise ile kılınan namaz geçerlidir.

    Namazda avret yerini örtmek bir şarttır. Şöyle ki: Namazda örtülmesi farz olan ve başkalarının bakmaları caiz bulunmayan organlara "Avret yeri" denir. Erkeklerin avret sayılan yerleri, göbekleri altından dizleri altına kadar olan yerdir. Diz kapakları da bu avret sayılan yere girer.

    Avret sayılan yerlerden birinin tamamı veya dörtte biri kadarı açık bulunsa, namazı bozar; fakat dörtte birinden noksanı açık bulunsa, bozmaz. İmam Ebû Yusuf'a göre, avret sayılan bir uzvun en az yarısı açık bulunmadıkça namazı bozmaz.

    Örnek: Namazda baldırın dörtte birinden noksanı açık bulunsa namaz bozulmaz. Yine bazı alimlere göre, but ile diz kapağı bir uzuv sayılır. Yalnız diz kapağının açık bulunması ile namaz bozulmaz; çünkü diz kapağı, bir organın dörtte birinden azdır.

    Bir uzvun namazı bozma bakımından avret olması, başkalarına göredir; sahibine göre değildir. Başkaları tarafından görülemeyecek bir halde bulunması yeterlidir. Bunun için bir kimse namaz kılarken geniş bulunan elbisenin yakasından avret yerini görecek olsa, başkaları göremeyeceği için, namazı bozulmaz. Fakat başkaları görebilecek bir durum olsa namaz bozulur.

    Bir kimse namaz kılarken, elinde olmayarak açılan bir avret yerini hemen kapayacak olsa, namazı bozulmuş olmaz. Fakat kıyam veya rükû gibi bir rüknü yerine getirecek kadar bir zaman örtmezse, sahih olan görüşe göre namaz bozulur. Namaz içinde elbiseye sıçrayan bir pisliği hemen atmak veya bekletmekte de aynen bu hüküm uygulanır. Fakat bu gibi namaza engel işler, insanın kendi iradesi ile yapılırsa, namaz hemen bozulur.

    Bir kimsenin temiz elbisesi olup da, onu giymeye gücü bulunduğu halde onu giymeyerek gece karanlığında çıplak olarak namaz kılmış olsa, ittifakla namazı caiz olmaz.

    Derinin rengini gösterecek şekilde ince olan bir elbise ile avret yeri örtülmüş sayılmaz. Bunun için böyle bir elbise ile namaz sahih olmaz. Elbisenin darlığından dolayı avret yerinin belli olması, kötü bir hal ise de, namazın sıhhatine engel olmaz.

    Elbise bulacağını ümit eden çıplak bir kimse, vaktin çıkmasından korkmadıkça, bekler. Temiz yer bulacağını ümit eden kimse de, böyle yapar.

    Avret yerini örtecek bir şey bulamayan kimse, oturarak ve ayaklarını kıbleye doğru uzatarak imâ (işaret) ile namaz kılar. Onun için en iyi kılış şekli budur; çünkü bu vaziyette örtünme haline daha çok bürünmüş olur. Avret yerinin bir kısmını örtecek bir şey bulununca, onu kullanma vacib olur. Bu durumda önce avret-i galize denilen ön ve arka taraflar örtülür. Sonra erkeklerde butlar, daha sonra dizler örtülür. Kadınlarda butlardan sonra karınlar, sonra sırtlar ve dizler, daha sonra da geri kalan kısımlar örtülür.

    Bütün bunlar, namazın her halde yerine getirilmesini ve dinde çok önemli bir farz olduğunu göstermektedir.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  6. 18.Nisan.2013, 18:13
    3
    Namazda avret yerinin açılması


    Diz kapağının biraz yukarısında bulunan ceviz kadar büyüklükte olan bır yırtık ıle namaz kılmak caız mıdır.


    Bu elbise ile kılınan namaz geçerlidir.

    Namazda avret yerini örtmek bir şarttır. Şöyle ki: Namazda örtülmesi farz olan ve başkalarının bakmaları caiz bulunmayan organlara "Avret yeri" denir. Erkeklerin avret sayılan yerleri, göbekleri altından dizleri altına kadar olan yerdir. Diz kapakları da bu avret sayılan yere girer.

    Avret sayılan yerlerden birinin tamamı veya dörtte biri kadarı açık bulunsa, namazı bozar; fakat dörtte birinden noksanı açık bulunsa, bozmaz. İmam Ebû Yusuf'a göre, avret sayılan bir uzvun en az yarısı açık bulunmadıkça namazı bozmaz.

    Örnek: Namazda baldırın dörtte birinden noksanı açık bulunsa namaz bozulmaz. Yine bazı alimlere göre, but ile diz kapağı bir uzuv sayılır. Yalnız diz kapağının açık bulunması ile namaz bozulmaz; çünkü diz kapağı, bir organın dörtte birinden azdır.

    Bir uzvun namazı bozma bakımından avret olması, başkalarına göredir; sahibine göre değildir. Başkaları tarafından görülemeyecek bir halde bulunması yeterlidir. Bunun için bir kimse namaz kılarken geniş bulunan elbisenin yakasından avret yerini görecek olsa, başkaları göremeyeceği için, namazı bozulmaz. Fakat başkaları görebilecek bir durum olsa namaz bozulur.

    Bir kimse namaz kılarken, elinde olmayarak açılan bir avret yerini hemen kapayacak olsa, namazı bozulmuş olmaz. Fakat kıyam veya rükû gibi bir rüknü yerine getirecek kadar bir zaman örtmezse, sahih olan görüşe göre namaz bozulur. Namaz içinde elbiseye sıçrayan bir pisliği hemen atmak veya bekletmekte de aynen bu hüküm uygulanır. Fakat bu gibi namaza engel işler, insanın kendi iradesi ile yapılırsa, namaz hemen bozulur.

    Bir kimsenin temiz elbisesi olup da, onu giymeye gücü bulunduğu halde onu giymeyerek gece karanlığında çıplak olarak namaz kılmış olsa, ittifakla namazı caiz olmaz.

    Derinin rengini gösterecek şekilde ince olan bir elbise ile avret yeri örtülmüş sayılmaz. Bunun için böyle bir elbise ile namaz sahih olmaz. Elbisenin darlığından dolayı avret yerinin belli olması, kötü bir hal ise de, namazın sıhhatine engel olmaz.

    Elbise bulacağını ümit eden çıplak bir kimse, vaktin çıkmasından korkmadıkça, bekler. Temiz yer bulacağını ümit eden kimse de, böyle yapar.

    Avret yerini örtecek bir şey bulamayan kimse, oturarak ve ayaklarını kıbleye doğru uzatarak imâ (işaret) ile namaz kılar. Onun için en iyi kılış şekli budur; çünkü bu vaziyette örtünme haline daha çok bürünmüş olur. Avret yerinin bir kısmını örtecek bir şey bulununca, onu kullanma vacib olur. Bu durumda önce avret-i galize denilen ön ve arka taraflar örtülür. Sonra erkeklerde butlar, daha sonra dizler örtülür. Kadınlarda butlardan sonra karınlar, sonra sırtlar ve dizler, daha sonra da geri kalan kısımlar örtülür.

    Bütün bunlar, namazın her halde yerine getirilmesini ve dinde çok önemli bir farz olduğunu göstermektedir.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet





+ Yorum Gönder