Konusunu Oylayın.: Namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak (huruc bisun)

5 üzerinden 4.00 | Toplam : 2 kişi
Namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak (huruc bisun)
  1. 24.Mart.2013, 20:04
    1
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak (huruc bisun)






    Namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak (huruc bisun) Mumsema imamı azama göre hurucu bisun yani namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak farz.yani diyelimki akşam namazının 2.rekatındayken yatsı vakti girdi.ben 1.rekatın rukusunu yaptıysak namaza yetişmiş sayılırız diye öğrenmiştim.bu fetva o zaman imameynin fetvası.yani hanefi mezhebinde bu konu hakkında fetva imameynin mi.çünkü imamı azama göre son oturuşun tahiyyatını bile okusak diğer vakit girerse namaz bozuluyor.
    ve sabah namazındada 1.rekatın rukusunu yaptıysak yetişmiş sayılıyormuyuz.yani sabah,öğle,ikindi,akşam,yatsı ilk rekatın rukusuna yetişsek namazımız caiz oluyor mu


  2. 24.Mart.2013, 20:04
    1
    Hadis Öğrencisi



    imamı azama göre hurucu bisun yani namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak farz.yani diyelimki akşam namazının 2.rekatındayken yatsı vakti girdi.ben 1.rekatın rukusunu yaptıysak namaza yetişmiş sayılırız diye öğrenmiştim.bu fetva o zaman imameynin fetvası.yani hanefi mezhebinde bu konu hakkında fetva imameynin mi.çünkü imamı azama göre son oturuşun tahiyyatını bile okusak diğer vakit girerse namaz bozuluyor.
    ve sabah namazındada 1.rekatın rukusunu yaptıysak yetişmiş sayılıyormuyuz.yani sabah,öğle,ikindi,akşam,yatsı ilk rekatın rukusuna yetişsek namazımız caiz oluyor mu


    Benzer Konular

    - Namazdan selam verip çıkmak

    - Son oturuşta selam vermeden kendi fiili ile namazdan çıkan birinin namazı geçerlimi

    - Selam verilmeden namazdan çıkmak

    - Namazdan çımak için ne yapılır ? Sadece selam diyerek namazdan çıkılır mı ?

    - Namazdan Çıkmak İçin Namazın Sonunda Sağ Tarafa Verilen Selamla Namazdan Çıkmış Olurmuyuz

  3. 07.Nisan.2013, 15:16
    2
    google
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Ağustos.2007
    Üye No: 1792
    Mesaj Sayısı: 137
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak (huruc bisun)




    Namazdan Kendi İhtiyarı İle Çıkmak
    Huruc-i bisun`ihi


    138- Namaz kılanın, kendi ihtiyarına bağlı olan bir işle namazdan çıkması da, İmam Azam'a göre bir rükün olduğundan farzdır. Buna Huruç bisun'ihi (kendi ihtiyarı ile çıkmak) denir. Fakat iki İmama (İmam Ebû Yusuf ile İmam Muhammed'e) göre bu farz değildir. Bu ayrılıktan aşağıdaki iki mesele doğmaktadır:
    139- Bir kimse namazın sonunda teşehhüd mikdarı oturduktan sonra kasden namaza aykırı bir iş yapsa, gülse, konuşsa, yiyip içse ittifakla namazı tamam olur. Fakat namaz kılanın ihtiyarına bağlı olmayarak bir abdestsizlik işi meydana gelse, bu durumda iki İmama göre yine namaz tamam olmuş olur. İmam Azam'a göre ise, namaz tamam olmuş sayılmaz; hemen abdest alıp kendi ihtiyarı ile namazdan çıkması gerekir; değilse namazı batıl olur.
    140- Bir kimse son oturuşta teşehhüd mikdarı oturduktan sonra, henüz ihtiyarı ile namazdan çıkmadan önce namaz vakti çıksa veya başka bir namaz vakti girse, iki İmama göre onun namazı tamamdır. İmam Azam'a göre bozulmuş olur; çünkü bu namaza kendi iradesi ile son vermiş değildir.


    Eserin yazarı: Ömer Nasuhi Bilmen Eser: Büyük islam ilmihali


  4. 07.Nisan.2013, 15:16
    2
    Devamlı Üye



    Namazdan Kendi İhtiyarı İle Çıkmak
    Huruc-i bisun`ihi


    138- Namaz kılanın, kendi ihtiyarına bağlı olan bir işle namazdan çıkması da, İmam Azam'a göre bir rükün olduğundan farzdır. Buna Huruç bisun'ihi (kendi ihtiyarı ile çıkmak) denir. Fakat iki İmama (İmam Ebû Yusuf ile İmam Muhammed'e) göre bu farz değildir. Bu ayrılıktan aşağıdaki iki mesele doğmaktadır:
    139- Bir kimse namazın sonunda teşehhüd mikdarı oturduktan sonra kasden namaza aykırı bir iş yapsa, gülse, konuşsa, yiyip içse ittifakla namazı tamam olur. Fakat namaz kılanın ihtiyarına bağlı olmayarak bir abdestsizlik işi meydana gelse, bu durumda iki İmama göre yine namaz tamam olmuş olur. İmam Azam'a göre ise, namaz tamam olmuş sayılmaz; hemen abdest alıp kendi ihtiyarı ile namazdan çıkması gerekir; değilse namazı batıl olur.
    140- Bir kimse son oturuşta teşehhüd mikdarı oturduktan sonra, henüz ihtiyarı ile namazdan çıkmadan önce namaz vakti çıksa veya başka bir namaz vakti girse, iki İmama göre onun namazı tamamdır. İmam Azam'a göre bozulmuş olur; çünkü bu namaza kendi iradesi ile son vermiş değildir.


    Eserin yazarı: Ömer Nasuhi Bilmen Eser: Büyük islam ilmihali


  5. 22.Nisan.2013, 14:04
    3
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak (huruc bisun)

    kopyalayıp yapıştırıyorsunda nerde yazıyor benim sorularıma cevap ben göremedim


  6. 22.Nisan.2013, 14:04
    3
    Hadis Öğrencisi
    kopyalayıp yapıştırıyorsunda nerde yazıyor benim sorularıma cevap ben göremedim


  7. 22.Nisan.2013, 15:06
    4
    cihad38
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ağustos.2012
    Üye No: 97668
    Mesaj Sayısı: 486
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak (huruc bisun)

    Alıntı
    yani hanefi mezhebinde bu konu hakkında fetva imameynin mi.çünkü imamı azama göre son oturuşun tahiyyatını bile okusak diğer vakit girerse namaz bozuluyor.
    Alıntı
    Bir kimse son oturuşta teşehhüd mikdarı oturduktan sonra, henüz ihtiyarı ile namazdan çıkmadan önce namaz vakti çıksa veya başka bir namaz vakti girse, iki İmama göre onun namazı tamamdır. İmam Azam'a göre bozulmuş olur
    yani siz bu durumda hangi müctehidi taklid etmek isterseniz ona göre davranırsınız,
    ister imamı azam'a uyun namazım bozuldu deyin,iade edin,
    ister imameyne uyup namazım tamamdır deyin.

    cevap;aynı mezhep de farklı görüş bulunuyorsa ikisinden birine uymanız halinde bir sakınca yoktur.


  8. 22.Nisan.2013, 15:06
    4
    cihad38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    yani hanefi mezhebinde bu konu hakkında fetva imameynin mi.çünkü imamı azama göre son oturuşun tahiyyatını bile okusak diğer vakit girerse namaz bozuluyor.
    Alıntı
    Bir kimse son oturuşta teşehhüd mikdarı oturduktan sonra, henüz ihtiyarı ile namazdan çıkmadan önce namaz vakti çıksa veya başka bir namaz vakti girse, iki İmama göre onun namazı tamamdır. İmam Azam'a göre bozulmuş olur
    yani siz bu durumda hangi müctehidi taklid etmek isterseniz ona göre davranırsınız,
    ister imamı azam'a uyun namazım bozuldu deyin,iade edin,
    ister imameyne uyup namazım tamamdır deyin.

    cevap;aynı mezhep de farklı görüş bulunuyorsa ikisinden birine uymanız halinde bir sakınca yoktur.





+ Yorum Gönder