Konusunu Oylayın.: Ümminin imam olması

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Ümminin imam olması
  1. 02.Mart.2013, 13:32
    1
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Ümminin imam olması






    Ümminin imam olması Mumsema ümminin kuran okuyabilen birine imam olması caiz değildir yazıyor kitaplarda.ümmiyi de kuranı yüzünden okuyamayan kişi olarak tanımlıyorlar.kişi namaz kılacak derecede kuran ezberi varsa yine mi kuranı yüzünden okuyabilenlere imam olamaz.illaki kuranı yüzünden okuyabilmesi mi gerekir ezberinde bir cüz olsa bile imam olamaz mı


  2. 02.Mart.2013, 13:32
    1
    Hadis Öğrencisi



    ümminin kuran okuyabilen birine imam olması caiz değildir yazıyor kitaplarda.ümmiyi de kuranı yüzünden okuyamayan kişi olarak tanımlıyorlar.kişi namaz kılacak derecede kuran ezberi varsa yine mi kuranı yüzünden okuyabilenlere imam olamaz.illaki kuranı yüzünden okuyabilmesi mi gerekir ezberinde bir cüz olsa bile imam olamaz mı


    Benzer Konular

    - Sahib-i özür olan bir kimse, burnundan ve idrar yolundan gelenleri pamukla tıkayarak durdurursa imam

    - Tevbe eden zaninin imam olması uygun olur mu?

    - Seferilikte cemaatle namaz kılarken seferinin mi yoksa seferi olmayan kişininmi imam olması faziletl

    - 12 imam hadisine göre ilk halifenin Hazreti Ali olması gerekmez mi?

    - Ev Sahibinin Imam Olması Ile Ilgili Hadisi Şerif

  3. 02.Mart.2013, 15:29
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: ümminin imam olması




    Kuran kulaktan duyarak ezberleyip okuyan ile kuranı yüzüne okuyabilen kişi ler arasında dağlar kadar fark vardır.
    Kuran okumasını bilmeyen dilediği kadar ezber yapsa ümmidir.

    Alıntı

    DİNİ BİR KAVRAM OLARAK ÜMMÎ KİMDİR?


    Sözlükte "ümm", anne, bir şeyin aslı, bir toplumun reisi; ümmî ise anneci, anne tarafını tutan, anneye mensup demektir. Istılahta; ümmî, kitâbî bilgilerle zihni doldurulmamış, doğal hali üzerine kalmış, okuyup yazarak tahsil görmemiş kimseye denir. Kur'ân'da tekil ve çoğul şekli ile 6 yerde geçmiştir. Ümmî olmak Hz. Muhammed (a.s.)'in Kur'ân'da geçen bir vasfıdır (A'râf, 7/157). Peygamberin ümmî olması; onun insanlara aktardığı bilgilerin akıl, tecrübe ve duyu organlarıyla elde ettiği bilgiler olmadığını, çünkü onun bu anlamda bir tahsil görmediğini, tebliğ ettiği bilgilerin yüce kudrete, ilmi sınırsız Yaratıcı'ya dayandığını ifade eder. Peygamber, entelektüel bilgiye sahip bir insan olsa idi, muhatapları üzerindeki etkisi azalır, kendi bilgilerini aktardığı ileri sürülürdü. Nitekim Kur'ân'-da bu gerçek şöyle dile getirilmiştir: "(Ey Muhammed!) Sen bundan önce bir kitap okumuyordun, elinle de onu yazmıyordun, öyle olsaydı, (Allah'ın sözünü boşa çıkarmaya çalışan) iptalciler şüphelenirlerdi." (Ankebût, 29/48). Hiçbir tahsil görmemiş insanın, bilimsel gerçekleri söylemesi, söylediklerinin vahye dayalı olduğunun kanıtıdır.

    Cibril (a.s.), ilk vahyi getirip "oku" dediğinde Hz. Peygamber (a.s.) "Ben okuyan biri değilim." demesi (Buhârî, Bed'u'l-vahy, 3) onun ümmî olduğunu ortaya koymaktadır. Hz. Muhammed (a.s.)'in, yetiştiği toplumda tahsil görecek bir imkânı da yoktu. Çünkü O toplum da ümmî idi. Kur'ân'da bu husus açıkça bildirilmektedir (Cum'a, 62/2).



  4. 02.Mart.2013, 15:29
    2
    Moderatör



    Kuran kulaktan duyarak ezberleyip okuyan ile kuranı yüzüne okuyabilen kişi ler arasında dağlar kadar fark vardır.
    Kuran okumasını bilmeyen dilediği kadar ezber yapsa ümmidir.

    Alıntı

    DİNİ BİR KAVRAM OLARAK ÜMMÎ KİMDİR?


    Sözlükte "ümm", anne, bir şeyin aslı, bir toplumun reisi; ümmî ise anneci, anne tarafını tutan, anneye mensup demektir. Istılahta; ümmî, kitâbî bilgilerle zihni doldurulmamış, doğal hali üzerine kalmış, okuyup yazarak tahsil görmemiş kimseye denir. Kur'ân'da tekil ve çoğul şekli ile 6 yerde geçmiştir. Ümmî olmak Hz. Muhammed (a.s.)'in Kur'ân'da geçen bir vasfıdır (A'râf, 7/157). Peygamberin ümmî olması; onun insanlara aktardığı bilgilerin akıl, tecrübe ve duyu organlarıyla elde ettiği bilgiler olmadığını, çünkü onun bu anlamda bir tahsil görmediğini, tebliğ ettiği bilgilerin yüce kudrete, ilmi sınırsız Yaratıcı'ya dayandığını ifade eder. Peygamber, entelektüel bilgiye sahip bir insan olsa idi, muhatapları üzerindeki etkisi azalır, kendi bilgilerini aktardığı ileri sürülürdü. Nitekim Kur'ân'-da bu gerçek şöyle dile getirilmiştir: "(Ey Muhammed!) Sen bundan önce bir kitap okumuyordun, elinle de onu yazmıyordun, öyle olsaydı, (Allah'ın sözünü boşa çıkarmaya çalışan) iptalciler şüphelenirlerdi." (Ankebût, 29/48). Hiçbir tahsil görmemiş insanın, bilimsel gerçekleri söylemesi, söylediklerinin vahye dayalı olduğunun kanıtıdır.

    Cibril (a.s.), ilk vahyi getirip "oku" dediğinde Hz. Peygamber (a.s.) "Ben okuyan biri değilim." demesi (Buhârî, Bed'u'l-vahy, 3) onun ümmî olduğunu ortaya koymaktadır. Hz. Muhammed (a.s.)'in, yetiştiği toplumda tahsil görecek bir imkânı da yoktu. Çünkü O toplum da ümmî idi. Kur'ân'da bu husus açıkça bildirilmektedir (Cum'a, 62/2).






+ Yorum Gönder